The Last Princess (Bir Matsumoto filmi…)

Sana ne yaptılar böle Matsu 😀

Filmimiz çok eski zamanlara dayanmakta, tarihi açıdan bu uluslar gerçekten varmıydı bilemiyorum ama her efsanenin içinde birazcık gerçeklik vardır derler, bu filminde vardır mutlaka.

Konumuza gelince çok eski zamanlar barış içinde yaşayan üç büyük devlet varmış, Yamana, Akizuki ve Hayakawa. bu üç devletten Yamana diğerleri ele geçirip hepsine hükmetmek ve hazinelerini ele geçirmek istemiş. Akizuki’ye saldıran Yamana’lardan hazinelerini korumak isteyen Akizuki prensesi hazinelerini farkettirmeden Hayakawa taşımak istemiş. Bunun için Prenses ve sadık koruması köylü kılığına girmişler ve altınları odunlarınların içine saklayıp yayan seyehat başlamışlar.

Gelelim Matsu’yafilmdeki adıyla Takezo Yamana devletinde köle olarak çalıştırılan bir işçidir. Altın madenin kazısında çalışırken patlayıcı gaz kokusunu alıp madenden kaçar. Bir hayli geveze olan bir arkadaşıda ona katılır. Bu komik ikili tesadüfen odunlara saklanmış altını bulurlar ve peşine düşerler. Kötü bir tanışma olsada Prensesle tanışırlar. ( Prenses onları okla kovalıyor ve esir düşüyorlar.) Ama Prensesin yardımcısı prensesi erkek kardeşi olarak tanıştırır. O kılıkla durumu farketmeyen bizim kafadarlar da buna inanır.

Takezu altından pay isteyerek onları kolay yoldan götürebileceğini söyler. Planı düşmanı yanıltarak tam ortalarından geçmektir. Ama Yamana şehri girişinde bir sorun çıkar ve Prensesin kadın olduğu anlaşılır. Yalan söyledikleri için onlara güvenini kaybeden Takezu kaçmayı bile düşünmüştür.

Filmde ayrıca köylülere ve kadınlara kötü davranılması, sosyal sınıf farklarıda işlenmiştir. Her ne kadar dram yazsada bence komedi unsurları olan bir filmdi zaten Matsu’yu o kılıkta görünce gülmemek biraz zor. Birde şu geveze arkadaş var tabii ki…

Sonda ise halkının prensese olan bağlılığını görüyoruz.Bir de sorumluluklar her şeyden üstün gelir. (aşktan bile…) Şimdi düşündümde ne kadar sosyal mesaj veren bir filmmiş aslında. 😀

Film Fragmanı:

Filmi izlemek isteyenler için altyazılarını buradan ve buradan bulabilirsiniz. Online izleme taraftarı olmadığım için link vermiyorum ama google filmin adını yazıp online izle yazarsanız bir sürü sonuç alacağınızdan eminim.

Dip not:Aslında online ve indirme arasında boyut olarak çok az fark olsada görüntü kalitesi olarak çok fark var.Örneğin online izlediğiniz bir dizi yaklaşık 250-300 Mb arasındadır. Ama indirme secenekleri arasında 300 Mb’lık Mp4 seçenekleri mevcuttur. Genelde 700 ile 900 Mp lık Divx  secenekleri olsada altyazıları gömülü 300 Mb lık görüntü kalitesi online görüntüden çok daha iyi seçeneklerde mevcuttur.

Reklamlar

The Last Princess (Bir Matsumoto filmi…)” üzerine 4 yorum

  1. ahahahah matsu’nun tipe bak ya koptum. dandik türk filmlerinde (mümkünse tarkan, kara murat, battal gazi vb.) takma sakalla dolaşan tiplere dönmüş. hatta “maymunlar gezegeninden kaçış” tadı da yakalamadım değil 🙂 çok komik olmuş, güzelim çocuuu ne hale getirmişler xDxD hemen wallpaper yapmak istedim o derece :p

  2. Haha 😀 bak şimdi maymunlar gezenenindekine bende benzettim artık sürekli o film aklıma gelir gördükçe. Çocukta sakal yok ne uğraşmışlar gerçek sakalıyla, taksınlar bi tane takma daha iyi olurdu. 😀 Ama bu filmdeki halide zaten bi başka nerde o Domyoji (doğrumu yazdım acaba adını izleyeli iki yıl oldu nerdeyse 😀 )
    nerde bu filmdeki karakteri insan afallıyo böyle görünce.

    • hehe 😀 Dersler, projeler derken hiç çeviri yapamadım, ama takipteyim sarangni’yi, artık yazın yine sahalara dönüş yaparım. 🙂 Hem fransızcada öğreniyorum bakarsın fransızcadan çeviri yaparım. (gerçi şuan için çok zor ama olur mu olur yaza kadar:) )
      Bende bu aralar yeni çevirdiğin diziyi izlesemmi diye düşünüyordum, malum Eita falan. 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s