Five Senses of Eros_ Ogamdo(2009)

Uzun zamandır film izleyemediğimden bahsetmiştim, dün kendime bir boşluk yaratıp izlemeye karar verdim. Madem uzun zamandır izlemiyorum bari yeni filmlerden olsun dedim ve bunu seçtim. Baştan gayet memnun izlerken sonlara doğru film git gide acayipleşti. 😀

Filmimiz 5 ayrı hikayeden oluşuyor ve beş ayrı yönetmen tarafından çekilmiş. Bazı yerlerde karakterler bir noktada kesişiyo diye okumuştum çok heveslenmiştir ama öyle olmadı yada ben kesiştiremedim belkide. 🙂 Halbuki farklı başlayıp sonunda birleşen öyküleri severim. (Örn: Babel’i çok sevmiştim boş bir vaktimde paylaşmak isterim.)

İlk hikayenin adı: Çekicilik.

Kahramanımız iş seyehati için Seul’den Busan’a giden bir trene binmiştir. Yolculuk arkadaşının çok güzel bir bayan olduğu fark etmesiyle hikaye başlar. Önce sohbet konuları açmaya çalışır pek işe yaramaz, sonra kıza kahve alır ama şansa bak ki kahve sevmez. Kız ineceği durağa geldiğinde ise bir şeyler yapması gerektiğini anlar ve peşinden gider. İçinden sürekli tekrarladığı söz “cesur olan güzeli kapar” 🙂  Bu ilgiden sıkılan kız( o kadar çok isim var ki hepsini yazarsam curcuna olacağı için kız, oğlan çocuk kullanarak affınıza sığınıyorum.) kahramanımızdan kurtulmak için söyleyecek birşey bulduğunda onu aramasını ister. Ama telefon numarasını vermemiştir. Son bir hamleyle telefon numarasını isteyen kahramanımız sonunda dikkat çekmeyi başarmıştır…

İkinci hikaye: Buradayım

Bu hikaye evli bir çiftimizle ilgilidir. Kadının en büyük zevki kocası eve geldiğinde saklanmak ve kocasının onu aramasını izlemek. ( tuhaf bir zevk olsada şirinlerdi 😀 ) Kadın hasta olduğu için adam eve geldiğinde her onu bulamayışında meraktan ölücekti. (yazık adamcağaza) Kadın ameliyat olmaya karar verir ama bu tehlikeli bir ameliyattır. Ameliyatın sonunda kadın bir daha asla eve dönemez. Bu hikaye biterken tuhaflıklar da başlamış olur kadınım hayaleti kocasının yanına gelmiştir…

Üçüncü Hikaye: 33. adam

Çok tuhaf bir hikayeydi sonunda şok oldum resmen hiç beklemiyodum böyle birşey. İki bayan oyuncu ve bir yönetmen var karakter olarak. Oyunculardan biri mesleğine yeni başlamış, diğeri ise yılların ( daha sonra o yılların ne kadar uzun olduğunu anlıyoruz 😀 ) oyuncusu. Acemi oyuncumuz bu işi beceremeyeceğini anlayınca ustadan yardım ister ve ustada bunu kabul eder. Son birde bakarız kız usta olmuş çıkmış tabi bu yönetmeninde hoşuna gider. Tabi adamcağaz başına gelecekleri nerden bilsin. Sonunu söylemeyeceğim izleyenlere süpriz olsun ama söyle diyebilirim olayı nası Hanibal’ a bağladılar, hala şoktayım. 😀

Dördüncü hikaye: Bitiş ve Başlangıç

Hikaye adının tam tersi bence bitiş ve başlangıç belli değil hatta ne olduğu bile belli değil. Yani ben bir türlü anlayamadım. İzleyipte anlayan varsa anlatsın. 😀  Şimdi kadının kocası trafik kazasında ölüyor sonradan anlaşılıyor ki yanında başka kadında varmış, yani kocası onu aldatıyormuş, hemde kadının lise arkadaşıyla. Adam öldükten sonra bu iki kadın aynı evde yaşamaya başlarlar ama ilginç olan bir şey vardır. bunlar gerçek mi hayal mi bir belirsizlik içinde verilmiştir. Sonuda film kadar belirsizdir.

Beşinci hikaye: Ana inan

3 çift lise öğrencisi hayatlarına eğlence katmak için ( yada değişiklik ) eş değiştirmeye karar veririler. İşte eş değiştirdikten sonraki olaylar anlatılmaktadır. kimi bundan mutsuzdur, kimi eşinin onu terk edeceği korkusu yaşamaktadır. Neyse ki sonunda sevdiklerin kendi eşleri olduğunu anlarlar.

Her ne kadar hepsini sevmesemde genel olarak izlenebilecek bir filmdi özellikle ilk iki hikaye güzeldi. Yönetmenlerinin ellerine sağlık. 😀 Ayrıca filmi Türkçe altyazılarla izlemememizi sağlayan çevirmenede çok teşekkürler.İzlemek isteyenler için altyazılar ayrıca indirme linkleride sayfanın altındaki başlıklardadır. İyi seyirler dilerim.

Bir Cevap Yazın

