Identity/ Kimlik “Katil nerde saklı?”

Uzun zamandır arkadaşlarım bu filmi izle diyorlardı, sonunda izleme fırsatım oldu. ( hep ben mi ısrar edicem izle diye 😀 ) Başta klasik bir korku filmi gibi görünsede içinde bizim bölümü ilgilendiren (psikoloji okuduğu mu söylemiş miydim? )  önemli bir psikolojik durum var. Filme gelince:

Merdivenlerden çıkarken orada olmayan bir adamla karşılaştım, bugünde orda değildi, keşke dedim keşke gitse…

İşte filmimiz böyle anlaşılmaz bir çümleyle başlıyarak ilk dakikadan kafaları karıştırıyor. Bir çok kişinin ölümüyle idama mahküm edilmiş Malcolm’un davasıyla başlıyoruz. Malcolm’un avukatı idamdan bir gün önce elinde önemli bir kanıt olduğunu söyliyerek duruşma ister.

Sonra film yağmurlu bir geceye döner. Yağmur o kadar fazladır ki yollar sel içinde kalmıştır. Yolda bir kaza olur. Bir kadın yaralanır. Hastaneye ulaşamayınca kadını motele götürürler. Kadına çarpan bir limuzin şöförüdür ve ünlü bir oyuncuyu götürmektedir. Kadın kocası çocugu ve limuzindekiler motele sıgınmak zorunda kalır. Ardından bir hayat kadını, yeni evli bir çift, bir mahkumu sevk eden bir polis aynı motele sığınırlar. O gece ard arda ölümler başlar. Her ölen kişinin yanına 10 dan geriye olmak üzere bir oda anahtarı bırakılmaktadır. Buraya kadar normal bir korku filminde olması gereken öğelerin hepsi var. ama aslında altında yatan bir gerçek var.

Bu kovalamaca sürerken tekrar davaya döneriz ve gerçekleri anlarız. Katilin  kişilik bölünmesi ( çoklu kişilik olarakta bilinir) sorunu vardır.  Ama Malcolm’un tam 10 tane farklı kişiliği var. ( Tam olarak oteldekilerin sayısı! bu bir tesadüf mü acaba?)

İşte bu kadar gerisi anlatırsam süpriz bozulur. Klasik bir korku filmi olarak başlayan ve ilginç bir psikolojik film olarak biten bir eser. Benim gibi psikolojik film sevenlere önerilir.  😀

Reklamlar

Identity/ Kimlik “Katil nerde saklı?”” üzerine 2 yorum

  1. Ben yine bloglarda nostalji seanslarıma başladım. Bu filmi çok seviyorum ben yav. Çok gergin (o nasıl bir ifadeyse) bir film olmasının ötesinde filmin sonu beni benden almış başka yerlere götürmüştü. İlk şok oldum, sonra klasik bunu ben nasıl düşünemedim modu, sonra kabullenip adamlar yapmış abi demeler… Bu sıra bana bir şeyleri anımsattı ama gece gece, haydi neyse 😀
    Gerilim filmi seven herkese tavsiyemdir. Diken üstünde izlenen pek hoş bir filmdi.

    • Ah valla ben de senin sayende eski yazımı tekrar okuma fırsatı buldum ve içimi bir hüzün kapladı. Ne biçim yazmışım yahu şimdi olsa bunu böyle mi yazardım ben. Utanmasam bir de sonunu söyleyecekmişim, tüü bana
      Kendi kendimi azarlama kısmımı geçersek, cidden süper bir filmdir ve türünün ilk örneklerinden. (Kişilik bölünmesini konu alan) Aynen dediğin gibi diken üzerinde izlenecek bir film^^

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s