2012 “Mayalılar Bizi Uyarmışlardı”

Öncelikle uzunca bir süre yazamadığım için çok özür diliyorum. Gerçi blogum takip ediliyomu ondan da emin değilim ama 😀 en azından edenlerden özür dilerim. Neden ara verdiğime gelecek olursak. Bilgisayarım çöktüğü için onu toparlama uğraşıyordum. İndirdiğim onca programı yeniden yükle, yeniden kur derken günler geçti. Araya bayram seyahatlaride girince bu güne geldik. Neyse bu kadar dert yandığım yeter 😀 Bilgisayarımı düzene sokarken film izleme fırsatı bulamadım çünkü takip ettiğim dizileri bitirdim. 😀 ama bu aralar sinemaya gitme fırsatı buldum.

Film hakkındaki ilk yorumum uzun zamandır izlediğim en güzel görsel şölenlerdendi. ( şölen derken gerçekçi yapılmış ve insanı hayrete düşüren demek istedim amanin o katliyamı şölen olarak değerlendirdiğim sanılmasın 😀 )

Filmin konusuna gelince klasik felaket filmlerin biri ama bu sefer hazırlık yapıyorlar. Bir yerbilimci 2009 yılında Amerika başkanına yer kabugunun çok ısındığı ve çatlamaya başlayacağını haber veriyorlar. Amerikalılar bu bilgiyi gizli tutuyor ve felakete hazırlık yapıp gemiler inşaa ettiriyorlar ve bu gemi biletlerini zengin ve ünlü kişilere gizlice satıyorlar. Ama gel gör ki beklenilen zamandan önce kırılma başlıyor. Ve tüm hazırlıklar suya düşüyor  7 gemi planlanırken 3 tanesinin yapımı bitiyor.

Amerika bu politikalarla uğraşırken bir yandan da bir aile ilişkileri çıkmazının içine giriyoruz. Boşanmış anne baba, çocuklarına vakit ayıramayan baba, babasını sevmiyen bir çocuk ve bir de tabi annenin sevgilisi. İşte asıl kahramanlarımız bu aile ve nasıl olduğunu hala çözemediğim bir şekilde filmin başından sonuna kadar yüzlerce tehlike geçirmelerine rağmen hayatta kalmayı başarabildiler. 😀

Filmin mantık hatası çok olsada görsel bir zenginliği vardı. Tabi birde olmazsa olmaz bir aile dersi veriyodu. Örneğin babasına adıyla seslenen ve onu sevmediğini sanan çocuk birden baba diyor. Nedense felaket filmlerine bir aile dramı katmazsalar olmaz. ( Bakınız: Yarından Sonra filmi. 😀 )

Uzun lafın kısası sinamada izlemeye değer bir film. Ama önemli bir uyarı film 3 saat 😀 İyi seyirler dilerim.

2012 “Mayalılar Bizi Uyarmışlardı”” üzerine 4 yorum

  1. Astrea, ben her gün bakınıyorum güncelleme var mı diye; yani hiç endişen olmasın en azından ben buralardayım:) Film tanıtımı çok güzel olmuş ama ben pek felaket filmlerini sevemiyorum, sanırım uzunca bir süre pas geçeceğim..

  2. Çok teşekkürler ofori :)) baya bir boşladım ama bir hafta sonra blogcugumla ilgilenicem inşallah 😀 Okuyan birilerin olduğunu bilmek güzel. Bende seninkini takip ediyorum bugünlerde çok güzel şeyler ekliyorsun. Felaket, kıyamet deprem, sel her türlü doğal felaket filmlerini seviyorum nedense 😀 ( çok sadistce mi oldu ne? ) aslında konusunu değilde o gerçekçi efekleri seviyorum sanırım.

  3. Yalnızca efektlerini sevdim.. konu da güzeldi ama sonunda resmen etmişler içine..

    hayal kırıklıgına ugradım onca güzel yorumdan sonra..

  4. Ben sonunu pek bi sevmiştim ama üstelik o Ümit Burnu na yapılan gönderme çok hoşuma gitti ince bir ayrıntı olmuş. Neyse zevk ve renk mesele diyerek noktalayım. 😀

Bir Cevap Yazın

