Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum

İtiraf ediyorum sırf adı için izledim. Filmin adını görünce insan bir vuruluyor özellikle benim gibi dram severler. İngilizce adı: Dünyanın Merkezinde Aşkı Haykırıyorum olsada Türkçeye böyle çevirmişler ama daha güzel olmuş. Merak ediyorumda acaba Japonca adı ne. Her ceviride daha bir duygusallaşıyo isim 😀 Belkide Japonca’sı normal bişeydir. Sadece dünyanın merkezinde aşktır yada sadece dünyada aşk 😀 neyse isim hakkında bu kadar yorum yeter yoksa cıvıtıyorum 😀

Hikaye iki farklı zaman diliminde geçiyor biri 2004 yılı diğeride bundan 17 yıl önce. Kahramanımız Sakutaro, Ritsuko ile evlenmek üzeredir. Ama fırtınalı bir günde Ritsuko onu terk eder. Saku tesadüf eseri onu televizyonda bir tayfun haberinde görür ve büyüdüğü kasabaya gittiğğini anlar. Nişanlısın peşinden giden Saku, geçmişini asla unutamamaktadır ve 17 yıl öncesine döneriz. Saku okulun en popüler kızların Aki’ye aşıktır.

İlk başlarda gençlerimizin birbirlerini tanıma süreçleri izlemek biraz sıkıcı olsada filmin ilerleyen dakikaları sizi filme bağlayacaktır. Onlar birbirlerini tanımak için değişik bir yol bulmuşlardır. Birbirlerine kaset doldurarak kendilerini anlatıyorlardır. Tıpkı sesli mektuplar gibi…

Bu güzel günler Aki’nin Lösemi olmasıyla sona sona erer şimdi asıl soru “insan ölürse sevgide onunla birlikte ölür mü?” olacaktır. 17 yaşında bir gençin sevgilisi için dünyanın orta yerine gitmeyi göze almasını ve onun için mücadelesini izleyeceğiz.

Tam hikaye bitti derken asıl ilginç olanı başlıyor Saku’nun şimdiki nişanlısı Ritsoku, 17 yıl önceki hikayeye öyle bir yerde dahil oluyorki eminim sizde saşıracaksınız.  Kahramanımız doldurduğu her kasedi dinlediğinde yeni bir şeyler öğreniyoruz. Peki Saku geçmişine hapis mi olacaktır yoksa yeni hayatı için savaşacak mıdır? Aki’nin son doldurduğu kaset nerdedir? İşte bunu izledikten sonra öğreneceğiz. 😀

Dünyanın Orta Yerinde Aşk İçin Ağlıyorum” üzerine 4 yorum

  1. bu filmi izleyeli cok oldu turkce dublajlı izlemiştim sanırım .kesinlikle etkileyici ve bir o kadar da ilgi çekiciydi .ama kesinlikle insanın sevgılısıyle ızlememesı gerekn bır fılm oldugunu dusunuyorum .cocugun kız ıcın yaptıgı fedakarlıkları gorunce kendı sevgılınızle kıyas yapabılıryorsunuz ve sonuc hıc ıç acıcı olmayabılıyor.neyse uzatmım bogunda yazdıgını gorunce bende ıkı satır bır seyler eklemek ıstedım kendımce

    • ahaha japonlarında var güzelleri ve yakışıklıları ama sanırım haklısın bi kıyaslama yaparsak korelilerde daha çok çıkar 🙂 bak bende tayvan için öle düşünürdüm ama birkaç film beni yanılttı baya, dur sana japıon sinemasında şöle güzel bir film bulalım. 😉 buldum sweet rain’i izlemelisin bence , bir Takeshi varki 🙂
      Bir tane daha buldum Heavenly Forest

Bir Cevap Yazın

