Dan Brown “Ne yazsa okurum dediğim yazar”

 

Kitap okumayı küçüklüğümden beri sevmişimdir, sanırım bu bir alışkanlık, severek içten gelerek yapılması gereken, boş zamnlarında yapılmayacak bir iş. Şu cevaba hep gıcık olmuşumdur: boş zamanlarında naparsınız sorusuna verilen en klasik yanıt kitap okurum. Kitap okumak boş zamanı değerlendirmek değildir, kendi başına büyük bir uğraştır bence.

Bu aralar pek okuyamadığımı itiraf ediyorum, bol bol ders kitabı okuyorum o ayrı 😀  Birkaç gün önce hazır okul tatilken Dan Brown’un yeni kitabı Kayıp sembole başlamış bulunmaktayım. Tüm kitapları gibi su gibi okuyorum. Adam o kadar güzel yazıyorki bir sonraki sayfayı iple çekiyorsunuz. Dan Brown hakkında biraz araştırma yapınca nasıl bu kadar zengin içerikli bilgi dolu kitaplar yazabildiğini anladım. Dan Brown hakkında birkaç bilgi:

Amherst Koleji ve Philips Exeter Akademisi’nden mezun olduktan sonra bir süre eğitim gördüğü bu okullarda İngilizce öğretmenliği yaptı.

Başkanlık Ödülü’nü kazanmış bir matematik profesörü ile ilahiyat müzisyeni bir annenin oğlu olan Dan Brown, bilim ve din gibi paradoksal felsefelerin egemen olduğu bir ortamda büyüdü.

Dan Brown, büyükbabasının da mason olduğunu pek çok programda açıklamıştır.Evlerinde garip önlükler ve beyaz eldivenler bulduğunu söylemiştir. ( Kayıp Sembol kitabında da masonluktan bahsetmektedir.)

Sanat tarihcisi ve ressam olan eşi de araştırmalarına yardım etmekte ve eserlerine fon saglamaktadir.

Eserleri:

Dijital Kale, İhanet Noktası, Da Vinci Şifresi, Melekler ve Şeytanlar, Kayıp Sembol.

Melekler ve Şeytanlar, Dan Vinci Şifresi ve Kayıp Sembol’ün Kahramanı aynıdır. ( Robert Langdon) Üçü birbirleriyle bağlantılı olmasada yani bir seri şeklinde değiller ama yinede üçünüde okumanızı tavsiye ederim.

Bidiğiniz gibi kitapları filme çevrilmekte ama tüm filme çevrilen kitaplar gibi kitaptaki aynı tadı alamıyorsunuz. Da Vinci Şifresin’e çıkar çıkmaz büyük bir heyecanla gitmiştim, beğenmesine beğendim ama kitaptaki birçok şey eksikti. O yüzden Melekler ve Şeytanlar’ı izlememiştim. Ama Kayıp Sembol’e başlamadan önce diğer kitabı bir hatırlamak için izledim. ( M ve Ş’ı 3 yıl önce okumuştum)

İtiraf etmeliyim ki Da Vinci Şifresi’nden daha başarılı bir film olmuştu. Elbetteki bundada bazı sahneler atlanmış ama koca kitabı 2 saatlik filme sığdırmak zor olsa gerek.  Tom Hanks Robert Langhdon rolüne o kadar uymuş ki başka isim düşünemezdim heralde. Ayrıca afişteki heykele hayran kaldım, filmdede göreceksiniz yarısı melek yarısı şeytan. Gidip bizzat görmek isterdim.

Uzun lafı kısası (her zamanki gibi baya uzattım 🙂 ) Mutlaka kitaplarını okumanızı tavsiye ederim. Kitap okumayı sevmeyenleri ble sevdirecek cinsten kitaplar. Eğer okumaktan pek hoşlanmıyorsanız mutlaka filmlerini izleyin derim. Özellikle Melekler ve Şeytanları…

Dan Brown “Ne yazsa okurum dediğim yazar”” üzerine bir yorum

  1. Geri bildirim: Bu Aralar Neler Mi Yapıyorum? « Astrea'nın Atlası…

Bir Cevap Yazın

