Prestij “Mutlaka iki kere izlenmesi gereken bir film”

Sınav zamanı arkadaşımla bizim evde buluşup ders çalışacaktık sözde. Sözde diyorum çünkü ders yerine film izledik ( her zaman ki gibi) zaten şu toplu halde ders çalışma olayını bir ben yapamıyorum galiba 😀 Ama bu sefer benim suçum değildi, arkadaşım sende güzel filmler vardır diyerek lafa girince bende ona cd çantamı açıverdim 😀 İlk özce uzak doğu filmlerimi gösterdim ( ki yabancı filmlerden daha çoktur.) Pek iç açıçı bulmadı, ben yine de bir şansımı deneyim demiştim. Neyse efemdim gelelim sadede yabancı filmlerin içinden Prestiji seçtik. Ben daha önce izlemiş olmama rağmen Hugh Jackman hayranı biri olarak memnuniyetle tekrar izlerim dedim. 😀  Ama farkettim ki ikinci kere izlemek daha büyük bir keyifmiş, filmi izleyenler bilir o büyük gizem en sonda açıklanıyor. Ama bilerek izleyince filmin içinde onlarca kere aslında gerçeği söylediğini farkedeceksiniz. İzlemeyenler için konusunu sinemalar.com’dan alıntı yaptım. Ben yazarsam dayanamayıp bütün gizemini kaçırırım filmin 😀

Konu:  Her şey yüzyılın başında, hızla değişen Londra’da başlıyor. Sihirbazların ünlü ve en üst mertebede idol olarak kabul edildikleri bir zamanda, iki genç sihirbaz şöhrete giden yolu çizmeye başlarlar. Gösterişli, sofistike Robert Angier (HUGH JACKMAN) tam bir şovmenken, yontulmamış ve gelenekçi Alfred Borden (CHRISTIAN BALE) sihirli fikirlerini gösterme yeteneğinden yoksun, yaratıcı bir dahidir. Birbirlerini takdir eden arkadaşlar ve ortaklar olarak yola çıkarlar. Ama en büyük numaraları ters gidince, aralarında ömür boyu sürecek bir düşmanlık başlar; ikisi de bir diğerini geçme ve altüst etme niyetindedir. Sürdürdükleri aşırı rekabet, her numarayla, her gösteriyle daha da büyür; ta ki sınır tanımayana, hatta elektriğin yeni ve inanılmaz güçlerini ve Nikola Tesla’nın bilimsel dehasını işin içine dahil edene dek…

Mutlaka izlemeniz gereken değil iki kere izlemeniz gereken bir film diyorum. İlkinde gizemli, akıl yorucu, hayret verici gelecek, ikincisinde ise meğer senarist filmin içinde bize gerçeği söylemişte biz görememişiz diyeceksiniz ve bilerek ayrıntıların tadını çıkararak izleyeceksiniz. Tabii birde Hugh Jackman’ı bir daha izlemenin keyfi var. 😉

Prestij “Mutlaka iki kere izlenmesi gereken bir film”” üzerine 5 yorum

    • Öncelikle yorumun için teşekkürler 🙂
      Genelde izlediğin filmi tekrar izlemem ama bazı filmler vardır ki mutlaka bir daha izlenmeli buda onlardan biri. İnsan bilerek izleyince filmdeki daha önce farketmediği ayrıntıları görerek filmin tadını çıkarıyor.

  1. Ben sadece bir kere izlemiştim, demek bir daha bakmak gerek..O zamanda şaşkınlıkla bakmıştık bitişe, “güzel filmmiş” diyerek kapatmıştık ekranı.Hala da güzel gelir gözüme; böyle seyirciyi şaşırtmak amaçlı yapılan filmler -eğer iyi yapıldığı takdirde- çok güzel oluyorlar..

  2. Merhaba Astrea^^
    İki kere izlemek gerekiyor çünkü ilkinde tam kavrayamıyorsun olayı 😀 Christian Bale – Hugh Jackman zaten meteor oldukları için film bağırıyor gel izle gel izle 🙂 İki değil üç kez beş kez izlenir 🙂

Bir Cevap Yazın

