Secret/ Bu Neng Shuo De. Mi Mi

Farkettimde, sanki biri bana hesap soruyomuş gibi her film başında neden izlediğimi yazıyorum, sanki nedensiz film izlenmez gibi. Gerçi birgün de rasgele sadace ismine bakıp da izlediğm film olmadı. Önce bir konusu okurum, izlemeye karar veririm bir 5 gün garanti sürünür o film açarım başka bişey bulup vazgeçirim falan… Sonra da tüh keşke önceden izleseydim derim. İşte böyle yuvarlanıp gidiyoruz. 😀

Bu filmi izleme nedenime gelince Blog kaşifliğine çıkmışken rastladım. Secret adlı blogda, izleyen arkadaş o kadar beğenmiş ki bloguna adını vermiş. Vardır bir güzelik o zaman bu filmde dedim ve izlemeye başladım. Ki varmış da zaten bir güzellik.:D

Bu filmdede sadece başını anlatıcağım çünkü ilerledikçe film çok değişik bir boyuta giriyor. Önce gayet masum bir romantik film izliyoruz sonra bir bakıyoruz ki, hiçbir şey sandığımız gibi değil gitgite heyecanlanıyoruz ve finalde herşeyi öğrenerek rahatlıyoruz. Film boyuncaki duygusal durumumuzu inceledikten sonra gelelim konumuza:

Jay çok ama çok yetenekli bir piyanisttir. Babasının öğretmenlik yapıtığı Bir liseye kaydını aldırır. ( Güzel sanatlar lisesi gibi bir yer sanırım.) Okulun ilk günü Sky adlı genç ve güzel bir kız ona okulu tanıması için yardımcı olur. Çok eski bir binanın önüne gelirler. Sky buranın mezuniyet gününde yıkılacağını söyler. Jay tek başına binayı gezmek için içeri girer ve piyano sesi duyar. Odaya girdiğinde Rain ile karşılaşır. Derse girerler, dersten sonra Rain’e hangi parçayı çaldığını sorar Rain ise bunun bir sır olduğunu söyleyip uzaklaşır.

Bundan sonra Jay ve Rain arasında ki arkadaşlık aşka dönüşür. birlikte piyano çalarlar, dans ederler, bisikletle gezmeye çıkarlar vs.. Ama Rain diğer kızlardan farklıdır, sık sık okula gelmemektedir. Sürekli eski piyano odasında çalıştığını söylemektedir. Ayrıca Sky da Jay’e aşık olmuştur ve işin kötüsü bazı yanlış anlaşılmalar yüzünden Jay’ınde ondan hoşlandığını düşünmektedir. Sonunda Rain Sır dediği bu şarkıyı Jay’e öğretir. Ama bu şarkıyı eski piyano odasında çalmamasını ister. Jay de mezuniyet günü Rain için bir şarkı çalacağını söyler.  Bir gün eski piyano odasında buluşmak için sözleşirler. Ama bu buluşmaya Sky gelir ve birden bire Jay’i öper, bunu gören Rain ortadan kaybolur. Ta kii mezuniyet törenine kadar. Mezuniyet töreninde tekrar ortaya çıkacaktır ve bundan sonra olaylar çok farklı gelişecektir. hayal, gerçek, geçmiş gelecek hepsi birbirini içine girecek.

Fimi yazan yöneten ve aynı zamanda başrol oyuncumuz Jay Chou, kendisi aynı zaman da piyanist olduğu için piyona sahneleri çok güzel olmuş. Özellikle Rain ile dört el piyona çaldıkları sahneye bayıldım. Konusuyla olduğu kadar müzikleriyle de iddalı olan filmimizi mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum….

Küçük bir ipucu vereyim (dayanamadım yine) bu film bana Akıl Oyunları’nı hatırlattı nedense ordaki gibi nasıl farketmedim ben bunu yaa diye kendime kızmıştım. 😀 Ama senaryo öyle güzel hazırlanmış ki bizi şaşırtmayı başarıyor.

Secret/ Bu Neng Shuo De. Mi Mi” üzerine 13 yorum

    • Onlara göre mutlu son diyebiliriz ama bana göre değil 😀 neden diye soracak olursan geride üzülen kişiler kaldı… (adı gibi ne esrarengiz filmiş 🙂 )

    • Normalde cenem durmaz direk sonunu söylerdim ama bu filmde sonnunu bilerek izleyince hiç bi cazibesi kalmaz sanırım o yüzden kendimi tuttum sölememek için. (biraz zor oldu benim için 😀 )
      Bence izlemelisin mutlaka vakit bulduğunda. Başka her zamanki gibi tayvanlılıarın konuşma şekline gıcık oldum kapatsammı dedim ama sonradan kulağım alıştı. (zavallı kulağım)

    • Al bendende o kadar 😀
      Her izlemeye başladığımda sinir oluyorum, büyüklerin bebek takliti yapması gibi konuşuyorlar. Bir süre sonra alışıyor kulağım neyseki.

  1. Şimdi baktım da zaten bir ziyarette bulunmuşum bloguna önceden. Ofori’nin blogrollunda görmüştüm sanırım. Bu filmi ben de yine bir blogger arkadaş tanıtınca izledim kısa bir süre önce ve çok beğendim. Ben sonlara doğru durumu çakmıştım ama bu beğenmemi etkilemedi. Şahane müzikleri yetmişti zaten. Görüntüler, atmosfer, mekanlar da çok güzeldi. Kısacası bu vesileyle ben de herkese tavsiye ederim, mutlaka izleyin.

    Çince benim de uzak doğu dilleri arasında en az sevdiklerimden ama bir kaç şey izleyince kulak alışıyor, güzel gelmeye başlıyor. Ben zamanında birkaç Tayvan dizisi izlemiştim, dile alışmamda onların payı büyük.

    Bu arada filmin sonu için aynı şeyleri düşünüyorum ben de. Buna benzer bir kaç son daha izlemiştim ve nedense seyirciyi memnun edebilecek bir son olsa da ben hep bir burukluk hissederim. (spoiler vermemek için de takla attım bu arada :))

    • NoT: Spoiler olabilir olmayabilirde ama kesinlikle sonunu söylemediğimden emin olabilirsiniz. 😀

      Öncelikle hoşgeldinn 😀
      Bende sonlara doğru, şizofrenik bir halisilasyon durumu var kesin dedim ama oda tutmadı. Ondan öncede kesin kız hasta, klasik dram filmi dedim yok oda olmadı ne dediysem çıkmadı, beyendiğim kadar sinir de oldum filme ( daha doğrusu kendime tahmin edemiyorum sonunu diye ) Sonu biraz garip olmuş ya aslında mutlu son ama ben hiç mutlu olmadım. 😀

  2. 🙂 Böyle bi filmi izlemene vesile olduysam ne mutlu bana 😀 Ayrıca beğenmene de çok sevindim 🙂 Ki beğenimicek gibide değil 😀 Gerçektende dediğin gibi mükemmel bi yapım 😀

    • Öncelikle bloguma hoşgeldin fato 😀
      Bloguna adını verecek kadar güzelmiş gerçekten film. Çok zekice kurgulanmış, Jay Chou’ya tebrikler 😀

      En dip not: Benim blogun adıda Puslu Kıtalar Atlası kitabındaki atlas ve Astrea’da mitolojiyle ilgilenmeyi sevdiğim için Adelet ve ilham tanrıçası Astrea’dan gelmekte. (böyle bir geresiz bilgi vereyim dedim. 😀 )

    • Çok teşekkür ederim. 😀
      Mitolojide etliye sütlüye karışmadığı için bu tanrıca pek bilinmez:) Zaten Astrea Zeus a demişki ben bu kirli dünyada yaşayamam beni yıldıza çevir demiş. Zeus ta bu dileği yerine getirmiş ve astrea takım yıldızını oluşturmuş. Aynı zamanda terazi burcunun yani benim burcumun takım yıldızı olduğu için pek bir severim kendisini. 😀 (gereksiz bilgiler vermeye devam, konu mitoloji olunca bir başladımmı konuşmaya susmam 😀 )

  3. 😀 Nie gereksiz olsun cnm 🙂 Bende aksine mitolojiden hiç anlamam 😀 Tek bildiğim kendi burcum aslan. Bide gazetelerde çıkan yorumlar 🙂

Bir Cevap Yazın

