Sad Movie (2005)

Sanırım uzakdoğu sevenlerin afişi görür görmez “kadroya bak”  diyecekleri bir film. Hollywood sinamasının yılda bir kere mutlaka yaptıkları çok ünlü oyuncuları toplayalım sıradan bir konusu olsada tutar denen filmler vardır ya işte buda onların Kore versiyonu. 😀 Adı sad olunca birde afişinde çok güzel ağlayan insanları görünce zaten direk vuruldum filme 😀 Bundan sonra bana dramsever de diyebilirsiniz 😛 Aslında filmin başında hiç öle dram falan yok gayet güzel ilerliyor ama sonunu adına yakışır biçimde getiriyor.

Filmin konuzuna gelecek olursak 4 farklı hikayeye sahip gibi görünsede aslında hepsi bir şekilde birbirine bağlı hikayeler. Bir televizyon kanalında işitme engelliler için haber spikerliği yapan genç bir kız   itfaiyeci olan sevgilisinden evlenme teklifi beklemektedir. İtfaiyecimizde teklif etmek istemediğinden değilde yüzüğü kaybettiği için sürekli geçiktirmektedir. Bir gün yüzüğü bulur ve güzel bir gece hazırlar hatta nasıl söyleyeceğini bile düşünmüştür “Bugüne kadar yangından insanlar kurtardım, boğulan bir adam kurtardım. Şimdi ise aşka düşmüş bir adamı kurtarmak istiyorum, benimle evlenir misin?” bunları düşünürken tam o anda telefon çalar, gelen bir yangın haberidir…

İkinci hikayemiz ise haber spikeri kızımızın konuşamayan kız kardeşiyle ilgili. bir yangından son anda kurtarılan (kurtaran tabiki bizim itfaiyeci) Genç kızın yüzünde yangından kalma bir yara izi vardır. Bir parkta Animatör olarak çalışmaktadır. Yedi cücelerin Prensesi kostümün içinde yüzünüde gizlemektedir. Ama günün birinde parktaki ressama aşık olur. Ressam her zaman maskesini çıkarmasını ve öyle bir resmini yapmak istediğini söylemesine rağmen buna bir türlü cesaret edemez. Takii yedi cücelerin cesaret vermesine kadar.. Meğer  pamuk prenses masalı hiçde bildiğimiz gibi değilmiş. Aslında prens 8. cüceymiş ve evlatlık verilmiş, kötü kralice ise ayna tarafından aldatıldığı için ölmüş. Çünkü sevdiğin insana bakarken aynayla bakmazsın yüreğinle bakarsın… İşte yedi cücelerin bu sözlerinden sonra artık yüzünü gösterme vakti gelmiştir…

Üçüncü hikayemiz ise kasiyer olarak çalışan bir kızın işsiz olduğu için sevgilisinden ayrılmak istemesiyle başlar. Çocuk ayrılmamak için iş bulmaya çalışır ve bir gün bir kadının ondan bir iyilik istemesiyle aklına çok güzel bir fikir gelir. Kadın ondan telefondaki sevgilisine ayrılmak istediğini söylemesini ister. Bu fikirden yola çıkarak Ayrılık Ajansı kurar. Ayrılmak istediğini söyleyemeyen kişilerin yerine gidip o söylemektedir. Artık bir işi vardır ve sevgilisiyle arasını düzeltebileceğini düşünür. Bir gün İnternet tabanlı şirketine bir müşteri mesajı gelir. Bu sevgilidir ve ondan ayrılmak istiyodur sebep ise yeni birini bulmuştur…

Son hikaye ise annesi kanser hastası olan küçük bir çocukla ilgili. Annesi çalıştığı çocuğuyla ilgilenmeye pek fırsat bulamaz. Bir gün bir tarafik kazası nedeniyle hastaneye kaldırıldığında kanser olduğunu öğrenir. Başlarda çocuk annesinin hastanede olmasına sevinir çünkü onu istediği zaman görebilmektedir ama gittikçe kötüleşen annesini gördükçe onu kaybediceği için çok korkar. Parkta tanıştığı “ayrılık şirketi” olduğunu söyleyen adamı arar ve annesine bir mesaj iletmesini söyler. Annesinden ayrılmak istemiyodur hep onunla kalmasını istiyordur. Bu Ayrılık Ajansının son işi olur bu sefer annesinden ayrılmak istemeyen bir çocuğun mesajını iletecektir…

Yandaki afişi daha çok sevdim, filmde zaten yağmurla başlayıp yağmurla bitiyor. Tüm oyuncuların yağmurda durağa sığınması hoş bir afiş olmuş. Kore filmleri hep bunu yapıyor, üzücü bir filmse mutlaka bir yağmur sahnesi olur. 😀 Daisy’in bitişindeki yağmur sahnesini tek geçerim ama… İşte böyle başlayıp sonu adı gibi üzücü biten bir film. Baştan uyarması 4 hikayedede mutlu son yok. İzlemek isitiyenlere iyi seyirler dilerim ve filmden harika bir şarkıyla hoşçakalın derim….

Sad Movie (2005)” üzerine 9 yorum

  1. Selamlar ve selamlar sevgili arkadaşım. Nasıl orada havalar iyi misin:D Geçiyordum da bir uğrayim dedim. Bugün pc başına ilk geçişim. Baya dolaştım sokaklarda. Dönüncede ilk işim sitene adım atmak oldu.
    İlk yorumumuda bana “sad” ne demekmiş bir kez daha gösteren yapımın altına konduruvereyim dedim. Yahu bir hikayede mutlu bitseydi diyordum ben salya sümük ağlarken. Tam sakinleşiyorum diğerinin vurucu sonu, sonra diğeri ve diğeri…. Hala nefes alışlarımı zorluyor. Özelliklede o koyduğun itfayeci dostla spiker kızımızın sahnesine bakıp sonunu hatırlayınca fenaların fenası oluyorum. Filmin karakter bağlantılarına bayılmıştım en güzel hikaye birleşimlerinin yapıldığı filmlerden diyebilirim. Sende çok güzel anlatmışsın. İzlemeyen kalmasın (kalbi olanlar hariç)

    • Hoşgeldin arkadaşım sefalar getirdin bloguma 😀 çok teşekkür edrim.
      Valla burda havalar çok dengesiz bi bahar gibi bi yağmur yağıyor, depresyonda sanırım izmirin havası 🙂
      Bende böyle farklı gibi görünen ama mutlaka bir yerde birleşen filmleri çok seviyorum. Karakterlerin alakası olmasa bile bir şekilde karşılaşıveriyorlar, güzeldi gerçekten. Beni bitiren en son sahne oldu zaten. (itfaiyecinin videosu) En çok sevdiğim ise yedi cücelerin masalın gerçeklerini anlatmasıydı 😀

  2. Evet o sahne filmdeki nadir tabessümlendiren sahnelerdendi. Ama o itfaiyeci ah o sahnede ben iptal zaten.
    Bu arada bende seviyorum bağlantılı filmleri. Sabahlara kadar izlerim yani hiç sıkılmama o türlerden 😀

  3. itfaiyeci fan page açacağım facebookta ^^’
    afişe vurulup izledik ama ağlatmadı o kadar. He güzeldi yalan yok

    • Haha aç aç ilk fanlardan biri ben olayım:)
      Başlarda banada sad gelmedi ama sonunda ne yalan söyleyim bildiğin sular seller gibi ağladım. Sonunu adına yakışır yapalım demişler:)

  4. evet demiştim içlerinden birini seçip izleyecegım dıye..
    bunu izledim.
    çocugun aglaması felaketti..o anda gözlerim yaşardı 🙂
    kendimde bir anne oldugum ıcın fazlasıyla etkıledı benı.
    ıtfaıyecı fun clube benı de yazın please ❤

    yinede su kadarını soyleyım ızledıgım en vasat kore fılmlerındendı.
    ama güzeldi..
    teşekkürler.

    • Evet sanırım filmin en üzücü hikayesi çocuğunkiydi, diğer kore filmleri kadar olmasada ben yinede çok sevmiştim bu filmi. Ama sen çok iyi yapımlardan başlamıssın izlemeye, o yüzden bu film onlar arasında sönük kalmış 🙂

  5. aman allahım bu filmi izlemek için çokk geç kalmışım ben..herzamanki gibi güzel bi romatik dramdı ee kore ne de olsa..izlenmeye değer bi film emeğinize sağlık..

Bir Cevap Yazın

