Charlie’nin Çikolata Fabrikası “Willy Wonka benide fabrikana kabul et:)”

Hiç,  bir grup çocukla film izledinizmi bilmiyorum ama bunu mutlaka deneyin. Bugün sosyal sorumluluk projesi kapsamında her hafta gittiğimiz bir çocuk ve gençlik merkezinde çocuklara bu filmi izlettik daha doğrusu onlarla beraber izledik.  Her hafta değişik bir etkinlik yaptırdığımız için bu hafta film izlemeyi seçtik (onun dışında resim yapıp, oyunlar oynayıp, hikaye falan okuyoruz.) Çocuklar filmi izlerken gözlerindeki heyacanı görmeniz lazım, onlar filmi izledi ben onları izledim:) Filmin şarkı bölümde el çırpıp eşlik ettik, kısacası güzel bir deneyim oldu eğer böyle bir fırsatınız olursa kaçırmayın derim. 😀

Gelelim filmimizin konusuna:

Charlie adındaki ufaklık, fakir bir ailenin çocuğudur. Küçük evlerinde iki tane büyükbaba iki tane büyük anne ile birlikte yaşamaktadır. (bu yaşlılar çok tatlıydı) Birgün dünyaca ünlü çikolata markası olan Vonka Çikolatalarının sahibi fabrikasını 5 çocuğa gezdirceğini söyler. Çikolata paketlerinin içine 5 tane altın bilet koymuştur bileti bulan bir velisiyle birlikte fabrikaya girebilecektir. Bu olay dünya üzerinde büyük yankı bulur çünkü daha önce hiç kimse o fabrikaya girememiştir hatta içeride çalışan insanların olduğundan bile şüphe duyuyorlardır. Fabrikanın sahibi Willy Wonka’yı ( Ki Johnny Depp oynuyor) kimse görmemiştir. Tüm dünyada çikolatalar büyük bir hızla satılır herkes altın biletin peşindedir. Charlie’de o fabrikaya girmeyi çok ister. Çünkü büyük babası yıllar önce orada çalışmıştır ve güzel hikayeler anlatmaktadır. yıllar önce gizli bilgileri casuslar tarafından calındığı için Willy Vonka tüm işçileri işten çıkarıp fabrikayı kapatmıştır. sonra esrarengiz biçimde tekrar açılmuştır. Biletler sırala sahiplerini bulur. Önce çok şişmam hergün çikolata giyen bir çocuk bilet bulur hatta biletin ucunu bile yemiştir. 😀 İkinci bilet babası çok zengin bir fabrikatör olan bir kız çocuğu bileti bulur. Bilet isteyen kızı için adam milyonlarca çikolata alıp işçilerine açtırıp en sonunda bileti bulmuştur. Charlie sadece yılda bir kere çikolata yiyebilmektedir, oda doğum gününde. Bu yılki hediyesi erken vermeye karar veren ailesi ona bir çikolata alır. Büyük bir heyecanla paketi açan Charlie’nin paketinden bilet çıkmaz. Charlie umudunu yitirirken 3. bilet karete, dünya sakız çiğneme gibi acayip şampiyonlukları olan ödül manyağı bir kıza çıkar. 4. bilet ise tam bir çok bilmiş olan televizyon ve teknoloji hastası bir çocuğa çıkar. Çocuk bileti acayip hesaplamalar yaparak bulduğunu idda etmiştir. Bu sırada büyükbabası Charlie çikolata alması için para verir ve yine şans ondan yana olmaz. Bir gün yolda para bulan Charlie doru bir çikolatacıya girerek çikolata alır ve altın bileti bulur. Charlie şanslı 5 çocuktan biri olmuştur.

Büyüklerinin eşlik ettiği 5 çocukğun fabrikaya girme vakti gelmiştir. Charlie ile birlikte, eskiden fabrikada çalışan büyükbabası gider. Nefesler tutulur ve Willy Vonka ortaya çıkar. Çikolata fabrikasının gizemli kapıları açılmştır. Burada naneden çimenler, şelaleden çikolatalar, nehirler, şekerlemeden ağaçlar bulunmaktadır. Fabrikada krema odası, sincapların çalıştığı ceviz kırma odası, karemala odası, Şekerleme odası, Televizyon odası ve türlü icatların yapıldığı deney odası gibi birçok oda vardır. Ayrıca fabrikanın bir sırrı daha orada çalışan küçük adamlardır. ayrıca bu adamları filmin ortasından çıkıp müzikal gibi şarkı söyleyip dans ederkende görebiliriz. 😀  Bu 5 çocuktan biri gezinin sonunda büyük bir ödülün sahibi olacaktır. Hırs dolu olan ve herbirirnin garip bir özelliği olan kendini beğenmiş 4 çocukmu yoksa bizim masum Charlie mi ödülü kazanıcak. Ayrıca bu fabrikada bu çocukların başına gelmeyen kalmayacak. Sanki biri özellikle onları seçmiş gibi 😉

Bu film Roald Dahl’ın aynı isimli kitabından esinlenerek yapılmıştır. Bu kitabın devamı olan Charlie’nin Büyük Cam Asansörü’nün filmi için henüz bir girişimde bulunulmamıştır. Bu filmin içindede cam asansör geçiyor ve bu asansör çok hızlı bir şekilde yukarı aşağı sağa sola gidebiliyor hatta gök yüzünde uçup seyehat bile edilebiliniyor. 😀

Son olarak diyorum ki: Willy Vonka benide fabrikana kabul et. 😀

Charlie’nin Çikolata Fabrikası “Willy Wonka benide fabrikana kabul et:)”” üzerine 16 yorum

  1. Öncelikle evet, ben de bir grup çocukla film izledim, ama benimkiler aslında bir grup canavardı! Çok özendim bu arada, yıllardır aklımdadır bu tür projelere katılmak ama bir türlü olmadı, ki bu konuda da yine tüm suç bana ait.
    Asıl meseleye dönersek, çok tatlı bir filmdir. Johnny’mi o kılığa soksalar da beğenmiştim. Gerçi Tim Burton filmleri içinde üst sıralarda yer almaz kişisel listemde, ama Tim abi yine Coni’yi de yanına katıp bir masal anlatmış, izlenmez mi? İzleyiniz efenim 🙂

  2. ilk Johny için izlediğim daha sonra her rastladığım da kıyısından köşesinden sırf çikolatalar içinbaktığım filmdir.Tim Burton ve Johny ikilisinin filmleri benim de favorimdir ama bu film bir Makas Eller kadar başarılı değil bence.

    • Ah Ah o çikolataların güzelliği, filmi izledikten sonra arkadaşlara diyorum, bende çikolata istiyorum ama Vonka gibi kalın kütük gibi isitiyorum 😀
      Bu arada makas elleri izlemedim, bundan güzelse en yakın boş anında izlenecekler listesine ekliyeyim.

    • Hahah evet kısa vadede güzel, uzun vadede ürkünç, o çikolataları yee yee sonra… sonrasını düşünmeyelim en iyisi yoksa hiç bir güzel şeyi yiyemeyiz. Neden güzel şeyler zararlı sayır seyirciler neden? (hayatımın sorusunu sormuş bulunmaktayım 🙂 )

  3. Johhny,çukulata ve masal sever biri olarak izledim düşünün xD çokk güzeldi bence. Sinnir katsayım arttı tabi ki izlerken. Hemen kitabınıda edindim. en kısa zamanda okuyacağım ^^’

    • Öncelikle hoşgeldin sefalar getirdin mavi:D
      Kitabını aldıysan süper, hatta bunu okuduktan sonra cam asansörüde oku, umarım onuda çekerler filme ama pek zannetmiyorum sanki bu filmde onada yer vermişler gibi geldi bana.

  4. geç bile geldim bence buraya xD
    Cam asansör
    bak bunu duymamıştım. Çokk sağol ^^’
    bize de bekleriz =P

  5. Ben cam asansörü bir yerlerde bir şekilde izledim mi duydum mu? Ya da ben mi hayal ediyorum bimiyorum ama bir şekilde biliyorum. Şuan garip duygular içerisinde bir karmaşadayım bu konu hakkında 😀 Neyse ben bu filmi beğenmiştim. Aslında, galiba bende tim, johnny isimleri kesinlikle beğenilmeli hissini yaratıyor. Beğenmeyenlerede garip bakışlar attırıyor. Ama bakın ben bunu isteyerek yapmıyorum onlar yaptırıyor:D Gerçi bu zamana kadar da beğenmediğim bir yapımlarını görmedim. Film her ne kadar çocuklara yönelik görünsede aslında yetişkinler içinde çok güzel mesajlar var zaten adamın işi bu diyorum ben :d Büyüklere masallar. Ancak komik tarafı çocuk filmi diyipo içindekini anlamayan bir çok yetişkinde görmüşlüğüm var 🙂 Neyse izlenmesi gereken bir filmdir bence. Bir de Tim amca Alice’den sonra şimdide Uyuyan Güzeli çekmeye hazırlanıyormuş. Kötü cadıyıda Angelina teyze oynayacakmış 😀

    • Cam asansör bu filmin içinde geçiyordu belki ordan hatırlıyosundur dostum, belkide okumuşsundur kitabını, şuan bende karıştım bilemiyeceğim haha 😀
      Ne uyuyan güzelmi süper olur valla, Angelina’da yakışır cadıya haha 😀

      • Ahhh evet olabilir. Yanlız bende iyi iz bırakmış demek ki karmaşa yarattı yani :d Tim amcanın elinden ne çıkarsa izlerim bu arada 😀

  6. ben filmi değil aşkım olan willy wonkayı (yani johnny depp)izledim… ya bir insan bu kadarmı tatlı olur…

Bir Cevap Yazın

