Dr. Parnassus “izlenmeli”

Filmi henüz izlemedim ama en yakın zamanda izlemeyi planlıyorum. Neden mi izlemek istiyorum, bakalım nedenmiş:) :

Öncelikle konusundan başlayalım:

Günümüzde geçen öyküde, gezgin bir tiyatro kumpanyasını idare eden 1.000 yaşındaki Doctor Parnassus, seyircilerine sihirli bir ayna vasıtasıyla gerçeğin ötesine gitme şansını sunmakta ve şeytan ile yaptığı anlaşma sayesinde başkalarının hayal gücünü yönlendirebilmektedir. Ancak artık şeytanın bu anlaşmadan kendine düşen payı tahsil etme zamanı gelmiştir.

Gelelim kadroya:

Johnny Deep, Jude Law, Heath Ledger, Colin Farrell, Peter Stormare….

Bir isim dikkatinizi çektimi, ben oyuncu kadrosunu görür görmez “nasıl yani yaa ” dedim. Heath Ledger’den bahsediyorum. 2 yıl önce hayatını kaybeden oyuncunun meğer son filmiymiş.

 Kimimiz Brokeback Dağı kovboyların biri olarak tanıdık onu, kimimizde Kara Şövalyenin Joker’i olarak yada hiçbir kadının reddemediği Casanova olarak tanıdık usta oyuncuyu. Çok genç yaşta, 28 yaşında yanlış ilaç kullanımı sonucunda 2008 yılında hayatını kaybetti.

Kara Şövalye’nin çekimleri 2006 senesinin Kasım ayında başladı. Ledger canlandırdığı karakterden dolayı rolünü yüzüne yapılan özel makyaj ile oynadı. Kara Şövalye filminin çekimleri 2007’nin Kasım ayında sona erdi. Kara Şövalye filmi onun ölümünden altı ay sonra vizyona girdi.Ledger’ın filmdeki Joker portresi çok beğenildi ve olumlu eleştiriler aldı.Film de olumlu eleştiriler ile karşılandı ve büyük bir mali başarı elde etti.Ledger, ölümünden sonra, Los Angeles Film Eleştirmenleri Birliği Ödülleri ve 66. Altın Küre Ödülleri’nde aday olduğu En İyi Yardımcı Aktör dalında ödül kazandı. Ayrıca 81. Akademi Ödülleri’nde En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu ödülüne aday oldu. Ledger’ın son filmi, Tony rolünü oynadığı fakat ölümü yüzünden çekimlerini tamamlayamadığı The Imaginarium of Doctor Parnassus oldu. Terry Gilliam’ın yönettiği filmde, Tony rolünü, Ledger’ın ardından Johnny Depp, Jude Law ve Colin Farrell canlandırdı. Depp, Law ve Farrell, bu film için aldıkları ücreti Ledger’ın kızı Mathilda’ya bıraktı.

Kaynak: Vikipedi ve Sinemalar.com

Bu haber çok ilgimi çekti. bir insanın ölümünden 2 yıl sonra yeniden canlandırılması gibi birşey bu, çok ilginç gerçekten. Filmde Ledger’ın çekildiği sahneler kullanılarak birazda bilgisayar yardımıyla, yeniden seslendirilmiş ve film tamamlanmış. Daha sonra Deep ve Law kadroya dahil edilere proje tamamlanmış.

İzleyenlerin çogu Johnny Deep’in filmde çok az görüldüğünden şikayetçi ama zaten asıl ama Ledger’ın son projesine hayat vermekti. Güzel, hoş, anlamlı bir proje olmuş işte bu yüzden izlemek istiyorum:D

Dip Not: Haftaya vizelerim başladığı için iki haftaya kadar yeni post gelmezse korkmayın ölmedim, ama iki hafta geçtiğinde hala gelmiyosa telaşlanmaya başlayabilirsiniz. ( Zaten herkesin başka işi yok, Astrea nın bloguna bakıcak yeni post geldimi gelmedi mi diye, kendi kendime eğleniyorum işte:D ) Bana şans dileyin, kendinize iyi bakın birde vakit bulursanız bu filmi izleyin.

Dr. Parnassus “izlenmeli”” üzerine 14 yorum

  1. Uzun zamandır benim de listemdedir bu film. Johnny Depp olması ilk sebep. Jude Law “ex” de olsa hayranı olup geberdiklerimden biridir, sonra sevgilisini boynuzlayınca soğumuştum. Heath ledger ise eğer kötü bir oyuncu olsaydı çok takmazdım ölümünü belki (her ölüm erken ve üzücü olsa da) ama cidden gelecek vaadeden, öyle her projede yer almayan, zor rollerin altından kalkabilen en azından oynamaya cesaret edebilen bir oyuncuydu. Bu yüzden haberi duyunca uzun süre kendime gelememiştim. Yani bence de izlenmesi şart olanlardan bu film, bu uyarı bana da gelsin.

    Bir de ben takip ediyorum blogunu astreacım aşkolsun, bakıyorum valla yeni bişey yazmış mısın diye, eminim pek çok kişi de bakıyordur 🙂

    • Bende Ledger ismini görünce kesinlikle izlemeliyim dedim, son filmi Kara Şovalye sanıyordum meğer yarım kalan bir filmi daha varmış. Yönetmeni tebrik etmek istiyorum, başkası olsa yeni bir oyuncuyla anlaşırdı ama o çok az sahne çekilmiş olsa bile Ledger’la devam etti. Ayrıca Depp, Law ve Farrell de tebrik etmek lazım, film ücretlerini Ledger’ın kızına bırakmışlar.
      Hihi bu arada takip ettiğiniz için çok teşekkürler arkadaşım, sizlerin olduğunu bilmek çok güzel:D

  2. Ayy sen hala burada mısın? 😛 Ben dedim ohhh gitti sonunda :)) Deli kız bak 2 hafta sonra ölmezsek spam bombardımanına tutarım blogunu nerede yeni yazılar diye. Hepimiz kendi kendimize eğleniyoruz canım. Hiç birimiz profesyonel film eleştirmeni, milyonların merakla beklediği yazarlar değiliz :)) Vizelerine odaklan sen. Büyüyünce ne olacaktın ? :))

    Aa sen film tanıttın değil mi? Onun hakkında da iki kelam etmek lazım 🙂 İzlemedim ama madem önerdim. Ekledim listeye bir ara izlerim sıra gelirse ha ha 🙂

    • Hahah demek ohh gitti sonunda ha:D benden kurtuluş yok arkadaşım, iki hafta sonra başınızdayım yine nihahaha 😀
      Büyüyünce psikolog olcam ben. (ilkokulda sölerlerya, gerçi ben o zamanlar doktor diyordum, neyse ona yakın bişiler olmuşuz:D )

      Filmi bende izlemedim ama Ledger’ı görünce dayanamadım yazdım, vizelerden sonra izleyip bir tanıtım yazısı yazarım artık, ona göre beğenirsen izlersin arkadaşım. 😀

  3. kadroyu gördüğümde oha dedim. bu nasıl iş?
    teknoloji azizim ne biçim gelişmiş. Hem ölüyü diriltmiş hem bu kadar adamı bir araya getirmiş. Masalsı bir film ve ben masallara bayılırım. indirri izlerim bi ara 😛
    sınavlarda başarılar

    • Çok teşekkürler mavi 😀
      Valla şu sınavlar bitsin ilk iş bunu izlemek olcak benimde. Bende masalsı filmlere bayılırım.

  4. Heath öldüğünden beri bekliyorum bu filmi. Nasıl bir cümle oldu yarabbi bir dakika toparlıyorum. Yani cok sevdiğim bu oyuncuyu kaybettikten sonra ardında bırakdığı son yapıtlara gözü yaşlı bakarken görmüştüm filmi ve tamamlanmasını bekliyordum. Sonunda vizyonda.
    Ben bu adamı 10 things I hate About You filmiyle tanıdım, baya eskilerden takip ederim kendisini . Ölümüne baya sarsılmıştım. Ayrıca filmin tamamlanması için birbirinden iyi oyuncuların yardım etmeleri ve aldıkları parayı dediğin gibi Kızına bırakmaları ayakta saatlerce alkışlamayı gerektiriyor bence. Ne diyelim hayat işte bazıları devam edemiyor.
    Bu arada bende senin yazıları takip ediyorum yani aşk olsun. Ancak vizeleri sağsağlim ver alnının akıyla çık bu zamanda bir psikolog arkadaşa ihtiyaç çok yani 😀 Ay ne çıkarcıyım seansları bedava getirmeye çalışmıyorum ha!!!! 🙂

    • Bende ilk Brokeback Dağı’nda izlemiştim, çok iyi bir oyuncuydu gerçekten. Bir oyuncu için bir filmle anılmak, hatırlanmak güzel şey olmalı.
      Bu arada blogcugu yanlız bırakmadığınız için hepinize çok çok teşekkürler, takip edildiğini bilmek güzel şey. Bende sizi takipteyim canım ders molaların bakıyorum neler olmuş bitmiş diye ama giripte yorum yazamıyorum bir yazsam arkası gelecek kalkamıyacağım başından diye:D
      Bu haftalık bitti vizeler kaldı haftayakiler bakalım şimdilik iyi geçiyo gibi inşallah böle devam eder:)
      Bu arada klinik psikolog olursam, söz seanslar bedava:)) Da ben daha çok endüstriyel psikoloji düşünüyorum. Bakalım sürekli fikir değiştirmekteyim:)

      • Napalım artık astreacım bende kapını çalar gördüğüm ilk rahat kanepeye uzanırım sende bir saati ayırıp benim çocukluğuma merdiven dayarsın 😀 (eminim bu tür espiriler çokça karşına çıkıyordur bayağı bir insanım şu saatlerde beynim iltehaplandı kusuruma bakma 😀 )
        Şaka bir yana zaten emin ol dostum bu bloglar arası muhabbet başlı başına bir terapi yani 😉

      • Ahaha merdiven dayarsın süperdi:)
        Valla en çok ilk hastan ben olacağım diyorlar bende tamam diyorum ne yapayayım şimdiden müşterileri kaçırmamak lazım ( çok ayıp müşteri denmez. Hocalar çok kızıyo bu na, danışan diyelim danışan:) ), şuana kadar rahat 30 tane ilk hastam oldu. Hepsini aynı anda alıcam grup terapisti yapıcam, napalım hepsini ilk olcakları konusunda söz verdim:P
        Bu muahbetler cidden terapi gibi yaa, gerek yok psikologa (aman tanrımm böyle giderse gelecekte iş kaybedicez:P )

  5. Sen dermişsin şimdi kapatın blogları 😀 Grup terapiside eğlenceli olur ya! Aslında her zaman sevmişimdir böyle rahabilitasyon merkezlerini falan. Çünkü herkes biraz çatlak olduğundan kimse yaptıklarına dikkat etmek zorunda değildir içinden geldiğin gibi yaşarsın. Hatta deli diye tabir ettikleri ancak belkide kendilerinden akıllı insanları kendine veya başkasına zarar vermediği sürece ille normalleştirmeye iten taraflardan da pek hoşlanmıyorum. Herkes normal olmak zorunda değil. Bırakalım nasıl mutlu oluyorsa öyle yaşasın 😉 Değil mi azizim?

  6. 1 adet jude law gördüm sanki 😀 Nerden çıktı benim bu jude law hayranlığım 😀 Tabiki sherlock holmes tan 😀 E filmde jonny deep te mevcut :d Gelde izleme şimdi 😀 türkiyedede hala vizyonda 😀 Ayın 15 inede az kaldı 😀 Maaşı alır almas bitircem yine ben hehe

Bir Cevap Yazın

