Başka Dilde Aşk

Bu ara Türk filmlerinden gidiyorum, arada çok güzel filmler çıkmıyorda değil buda onlardan biri. Birkaç gün önce izledim ama üşengeç parmakları klavyenin başına geçirmem bugüne kısmet oldu.

Eminim bir çok kişi izlemiştir bu filmi, gösterime girdiğinde benimde gözüme dokanmıştı, gitsemmi gitmesemmi diye ama en sonunda vazgeçtim.  Bir kere Türk filminden ağzı yanan Astrea bundan sonra bütün Türk yapımlarını sinemada izlemeye şüpheyle bakar. (İte kaka uydurma bir atasözü oldu ama idare edin artık:P )

Çok gevezelik yaptım hemen konuya geçiyorum: öncelikle şunu söyleleyim filmi izlemeye başlamadan önce işte şöyle güzel aşk filmi böyle güzel aşk filmi diye duydum. Sonracıma ilk sahnelerde  noluyoz yaa   nası aşka bu, tek gecelik oldu bu diye diye söylenirken allahtan gittikçe güzelleşti film:) Şimdi kızımız  Zeynep, sevgilisinden yeni ayrılmıştır, sevgilisi onu aldattığı için hayli mutsuz depresif haldedir. Çağrı merkezinde çalışıyodur ve bu aldatan pis eski sevgilide patronudur. Kızımız bir arkadaşının doğum günü partisine gelir, dağıtmaya hayli müsayit haldedir, orada Onur ile tanışır. ( doğum günü olan çocuk ortak arkadaşları) Gece boyunca danstır, fotoğraftır derken çok iyi anlaşırlar ama tek kelime konuşmazlar. Gecenin bitiminde evlerine dönerken Zeynep, Onur’un sağır olduğunu öğrenir. Burdaki tepkisi çok hoştu, yaşasın duymayan ve konuşmayan bir erkek diyerek çocuğun kucağına atladı:) İşte bunlar o gece birlikte olurlar falan ama sonra bir daha görüşmezler.

Günler sonra kızımızın aklı başına gelir, çeketimi sende unutum bahanesi ile (Ki bu sahneyi sonra bir daha yaşayıp yüzümüzde gülücükler oluşacak) Onur’un evine gelir ve işte olanlar olur.

Zeynep ve Onur artık birliktedir ama arkadaşları bile bu duruma pek ihtimal vermezler ve geçiçi olduğunu düşünürler. Zeynep bir yandan işteki sorunlarla uğraşırken bir yandanda Onur’u anlayabilmek için işaret dili öğrenmeye başlar. (başlarda gıcık olsamda burda takdir ettim kızı doğruya doğru) Yan konu olarak çağrı merkezindeki çalışanların durumuna parmak basıyor filmimiz. Zeynep ve Onur’un en büyük sorunlarından biri Onur’un çabuk sinirlenmesi ve ani tepkiler vermesi olmuştur. Ama kızımızında ondan aşağı kalır yanı yoktu hani, birden bire bağırmalar sinirlenmeler falan. ( burdan da anlayacağınız gibi Astrea kızı sevmedi fırsat buldukça laf sokuyo 😀 ) Ayrıca çocuğun annesinide tebrik ederim o nasıl bir sabırdır öle, oğlu bağırsa çağırsada kadın sesinin tonunu bir desibel bile yükseltmedi. Ama kızı oda sevmedi benim gibi nihaha:)

Filmde konu olarak bir iletişimsizlik vurgulanmış ama bu iletişimsizlik sadece çocuğun konuşamaması değil ayrıca toplumun engellilere bakış açısı, hatta Onur’un kendi babasının bile oğlundan utanması, çağrı merkezinde çalışanların sorunlarıyla kimsenin ilgilenmemesi ve onların hakkını aramaya çalışmasıda çok güzel yansıtılmış.

Daha fazlasını anlatmayacağım çünkü izlenmesi gereken ve izlerken  gülümseten, boğazda bir düğüm oluşturan küçük ayrıntılar gizli filmde. Örneğin kızın işaret diliyle çocuğa şiir okuması çocuğunda uğraşıp şiiri ezberlemesi ve yıllarca konuşmadığı halde konuşmaya çalışması. (Onur aslında biraz konuşabiliyormuş ama babası çıkardığı seslerden utandığı için küçükken konuşmayı bırakmış) Burada Mert Fırat’ı çok çok tebrik etmek lazım gerçekten çok güzel ve doğal bir oyunculuk sergilemiş.  İzlemeyi düşünenler daha fazla zaman kaybetmeden izlemeye başlasın derim, düşünmeyenler ise artık düşünmeye başlasın der tasımı tarağımı toplar giderim bu posttan, bir daha ki postta görüşmek üzere dostlar:) ( Böylede kadın programlarının sonu gibi bitirdim ama idare edin artık;) )

Başka Dilde Aşk” üzerine 2 yorum

  1. aynı dertten erteleyip durmuşttum filmi.
    Türk yapımı izlemem ulen artık demiştim içim yansada.
    Ama iyi ki izledim ve şiddetle tavsiye ettim herkese.
    Ne kadar çok kişiye izletirsek o kadar sevineceğim.

    • Arada çok nadirde olsa güzel filmler bizdende onları seçip izlemek lazım azizim, buda onlardan biri. Hele acı aşk’tan sonra bu film inanılmaz güzel geldi. 🙂

Bir Cevap Yazın

