Zindan Adası

Birkaç hafta önceki Muhabbet Kralı’nda psikologlar ve psikiyatristler konuktu ve konu obsesif kompulsif idi. Eee bölüm psikoloji olunca birde obsesif kompulsif ve kişilik bölünmesi konularıyla ilgilenen bir insan olunca, birde konuklar arasında hayranı olduğum Üstün Dökmen olunca  gözümü kırpmadan izledim resmen programı. O programda bu filmden bahsetmişlerdi bende o kadar bilim insanı beğenmiş hemencik izleyeyim dedim.

Öncelikle şunu söyleyeyim bu spoil vermediğin ilk belkide tek yazım olacak. Çünkü film öyle bir ilerliyorki nasıl başlayıp nasıl bitti ağzınız açık kalıyor.

Filmimiz 1950’li yıllarda geçiyor. Ünlü bir dedektif olan Tedd Daniels, (Leonardo DiCaprio) ortağı Chuck Aule (Mark Ruffalo) ile Zindan Adası olarak bilinen suç işlemiş akıl hastalarının mahküm edildiği bir adaya gönderilir. Görevleri üç çocuğunu öldürdüğü için buraya getirilen ama hastaneden (yada hapishane de diyebiliriz) kaçan Rachael’i bulmaktır.

 Ama bu sandıkları kadar kolay olmayacaktır. Çünkü Rachael ardında bir nottan başka hiçbir iz bırakmamıştır. Birde yardımcı olmamaya söz vermiş bir hastane personeli olunca işler iyice zorlaşır. Tedd’in bu görevi kabul etmesindeki asıl neden iki yıl önce apartmanlarında yangın çıkaran ve Tedd’in karısının ölümüne neden olan hastayı bulmak istemesidir. Hastane 3 bölüme ayrılmaktadır. A, B ve C koğuşları. C koğuşunda en tehlikeli hastalar bulunmaktadır.

İşte filmimiz böyle başlıyor ve çok şaşırtıcı bir sonla bitiyor. Filmde rüya sahneleri çok güzel kurgulanmış. Freud görse yönetmenin elini sıkardı, aferim çocuğum blinçaltını (artık bilinç dışı deniyo buna) çok güzel kullanmışsın falan derdi heralde. 🙂 Genel olarak filmde bir gerilim havası hakim, eee psikolojik olurda gerilimsiz olur mu hiç. Uzun lafın kısası ben izledim çok beğendin. İzleyin izletirin anacım diyerek postumu terkediyorum dostlar…..

Zindan Adası” üzerine 17 yorum

  1. spoilersız nice yazılar dilerim dostum 🙂
    valla ilgimi çekti bu. freud’u da severim bilirsin, rüya dedin mi bende akan sular durur. e bir de sonu şaşırtan filmler en sevdiklerimdir her zaman. o zaman hiç acımam izlerim ben bunuxD

    • Saol dostum, bundan sonra böle spoilsiz yazcam. (tabi dayanabilirsem:P )
      Valla bende severim sonunda darbeyi vuran filmleri bende çok severim. Acıma izle valla:)

      • tamam o zman şu darbeli filmlerden (bu da bi garip oldu, darbeli falan) bir demet istiyorum bi dahaki buluşmada, sözünü unutma. public alana da açalım da yamuk olmasın hahah yüzsüzlüğün bu kadarı!!!

  2. Ahaha unuturmuyum dostum, bir dahaki buluşmada sana psikolojik sonu trajik bir o kadarda şaşırtıcı filmlerden bir mix yapıcam:D Sen yeterki izlemek iste:)

  3. van minit
    bu dizi psikolojik mi
    ya da psikoloji okuyan birine tavsiye edilebilir mi?
    banada lazım yahu
    yani ben filmi zaten izleyecektim Leo’dan ötürü
    ancak bu aralar cidden Akıl Oyunları gibi Rain Man gibi tavsiye filmlere ihtiyacım var
    ya yeni konu aç bebek ya da bana özel olarak ilet ^^’

    • Evet cnm psikolojik film hemde ağır psikolojik (artık oda ne oluyasa:) ) Bu türü seversen tavsiye edebileceğim bir kaç film var.
      https://astreatlas.wordpress.com/tag/psikolojik/
      Buradakilerin hepsi çok güzel ama identity ve das experiment ayrı bir güzel 🙂
      Onun dışında otamatik portakal ve guguk kuşu psikolojide kült filimlerdir. Ama bunlar akıl oyunları gibi değil pek daha çok eskiden uygulanan psikolojik yöntemleri eleştirir türde filmler.
      Bu arada, kime tavsiye edicen bakayım 😀 (meraklı astrea iş başında)

  4. anında cevapladı hatun yahu çok sağol ^^’
    pdr okuyyan bir kuzen var da ona. Guguk Kuşu’nu aldımd emişti vay be demek kız harbi harbi yöneldi 😛
    Otomatik Portakal ise çok ağır sanırım ben kaldıramam. Yani öyle duydum en azından siz daha iyi bilirsiniz gerçi konunun uzmanı olarak 😛

    ama bu adayı izlemeli

    • Rica ederim canım ne demek 🙂 Bende yeni girmiştim nete tesadüf oldu.
      Evet otamatik portakal, birazcık çılgın bir film ama yönetmeninin genel özelliği bu tür filmler. 😀 Konu olarak beyin yıkamayı anlattığı için ve bir zamanlar tedavi yöntemi olarak denenmeye çalıştığı ve hazin bir sonla sonlandığı için eleştirel bir film olarak yer etmiş psikolojide, guguk kuşuda öyle akıl hastanelerindeki yöntemlerden bahsetmekte. İkiside Bölüm okuyanlar için izlenmesi gerekenlerden.
      Ama onların dışında sonu ilginç biten psikolojik öğelerin olduğu bir film olarak zindan adası ve identity kesinlikle izle derim akıl oyunlarını sevdiysen bunlarıda seversin dostum. 😀
      Birde Das Experiment gerçek bir deneyden uyarlınmıştır o bakımdan çok ilginçtir.

  5. Bende okanın o programını izlemiştim hatta benimde obsesif bir insan olduğuma karar vermiştim. Bir çok kez arabayı kitledim mi acaba diye bakarım. Ayrıca evden falan aşağıya inip terar kitlerim falan. Neyse bu filme daldıkları dakikalarda allahım konu hemen nasılda dağıldı filmden bahsediyorlar falan diye düşünüp pek dikkat etmemiştim. Anlaşılan izlenilesi bir filmmiş. Ozaman izlemek lazım 😀

    • Her insanda birazcık obsesyon var aslında dostum ama bunu abarttıkmı işte o zaman sorun oluşturuyo 😀 Seninkide normal, bende kapı kiliti konusunda bakarım:) Film çok güzelmiş ben çek beğenmiştim sürekli sonunu tahmin etmeye çalışısun ve sürekli yanlış çıkıyo:))

  6. astrea’cım canımcım öncelikle cd için teşekkürler, senin sponsorluğunda izledim sonunda. bayadır hollywood’dan uzak kalmıştım, korece ve japonca dışında bir dil duymak ilginç bir deneyimdi 😛

    zindan adası’na döner isek, gerçekten psikolojik gerilimin hakkını veren bir yapım. germeyi başarıyor yani. eski filmlere has görüntüleri ve müziklerinin de bu etkide payı var. biz 3 kişi izledik (kim olduklarını bilirsin sen 🙂 ) ablamla ben ilk dakikadan itibaren tahminlere ve beyin fırtınalarına başladık, arkadaşım ise bizim tahminlerimize “hadi ya, nerden anladınız” türünde tepkiler vermekle yetindi 😛 sonuç olarak teorilerimiz tuttu ve sonunda pek şaşırmadık. ben sonu şaşırtan filmleri severim bilirsin ama bu filmden aldığım hazzı azaltmadı çünkü dediğin gibi freud amcamızın görse sevinç gözyaşlarına boğulabileceği güzel sahneler mevcuttu. leo abim de iyi iş çıkartmış. yanındaki eleman ki yanlış hatırlamıyosam mark ruffalo idi adı, iyi oynamış. hele tonlaması ve aksanına bayıldım. eski ingilizce, bilhassa ingiliz aksanına bayılırım zaten 🙂

    kısacası severek izledim, herkese tavsiye ederim ve son olarak sizin nezdinizde astrea’ya sağladığı imkan içün müteşekkir olduğumu belirtmek isterim 😛 😛

  7. Hehehe rica ederim dostum ne demek, artık film indirme sezonunu açtım izlemek istediğin filmler olursa hemen mesaj at, bu sayede bende izlemiş olurum o filmleri 😀
    Filmi beğenmene çok sevindim, ben sonunu tahmin edememiştim yaa, adamla ilgili olduğunu düşündüm ama başka şekilde tahmin etmiştim. (spoil vermemek için can çekişen astrea:) )

  8. bu film gerçekten bir harika.. leonardo di caprio kendini aşmış burada gerçekten, o bebek yüzlü aktör imajını tamamen üzerinden atmış.. her ne kadar inception çok fazla övülse de benim favorim zindan adasıdır.. en sevdiğim sahne ise leonardonun göle girip çocuklarını kurtarmaya çalıştığı sahne.. bir harikaydı..

    • Leonardo’nun son dönem çektiği bütün filmler için bence büyük övgüleri hakediyor:)
      Hatırladım şimdi o sahne harikaydı gerçekten bir de devamında evdeki sahne ikiside filmin unutulmaz anlarıydı sanırım^^

Bir Cevap Yazın

