Astrea become fan of Çin Yemeği:))

İzmirde olanlar bilir Alsancak Sevgi Yolunun girişinde bir Çin Restaurantı vardır. Arkadaşımla ne zaman ordan geçsek, birgün şuraya gelsek yaa diye tuttururum, hatta bir seferinde niyetlendik ama şöle bir içeriye göz atınca daha çok akşam yemeği için gidilecek, şık bir yer diye düşünerek başka bir akşama sakladık. İşte o akşam tam olarak dün oldu ve üç arkadaş gittik. Normalde cumaları sosyal sorumluluk projesi için çocuk ve gençlik merkezinde oluyoruz ama geçen hafta bir piknikle veda ettik çocuklarımıza, çok özliyeceğiz onları.

Düne dönecek olursak öncelikle restaurantın içini çok beğendim, heryerde uzakdoğu esintisi vardı, kendimi evimdeymiş gibi hissettim. (haha uzakdoğuyu bu kadar benimsemiş yani bünyem.) Yemeklere gelince yiyemem diye korkuyordum ama o kadar çok beğendimki hergün yiyebilirim yani. (Tabi Fiyat olarak bakarsak yılda bir kere anca:P hehe )

Öncelikle aparatif  olaraktan çin mantısıyla başladım, çok çok beğendim özellikle çok güzel bir acı sosu vardıki sormayın. Normalde acı yemem ama bunun tadı güzeldi.

Ana yemekte ise kıtır tavuk vardı. Bunu seçerken baya zorlandım ama sonunda türk yemeklerine yakın olsun mideme yazık dedim. 😀 Arkadaşlarım portakallı tavuk ve acı ekşi soslu tavuk istediler. Ben yemekte tatlı sosunu sevmediğim için onları pek beğenmedim. (tabiki onlarınkininn tadınada baktım kaçarmı benden:P )

Tatlı olarak ise ballı kızarmış muz yedim. Artık Türk mutfağınada girdi bu tatlı, hatta geçenlerde yemekteyizde denk geldim ama bildiğin muzu yağa atıp tabağa koyuverdi:) Oysa bu yediğimin üzeri hamurla kaplanmıştı önce.  Bunu da beğendim. Arkadaşımda çin meyvesi istedi, oda harika bişeydi.

Yemekten sonra baya yüklü bir hesap ödeyerek ama mutlu bir şekilde ayrıldık. Neyse zaten kendimizi baştan hazırlamıştık hesap gelince tansiyonumuz yükselmesin diye:P Ayrıca bu çin mutfağı baya doyurucu birşeymiş, nasıl kilo almıyorlar onu anlamadım. Ekmek ve tuz yemiyolar bence ondan:P Zira masalarda yoktu hiç bunlar.

Yemekten sonra ise Pasaportta gün batımına karşı çaylarımızı içtik. Baya oturup çene çaldık. Güzel bir gün oldu bunca yorgunluktan sonra sakin bir gün iyi geldi. Çin yemeğinin tadına baktım birde şu koskoca İzmir de hazır ramen buldukmu değmeyin keyfime, Kimbapcım araştırmalar nası gidiyor diyerek Kimbap’da laf atayım burdan. 😀 Bu arada Kimbapcığım birgün seninlede yiyelim çin yemeği ne dersin?

Astrea become fan of Çin Yemeği:))” üzerine 12 yorum

  1. valla araştırmalara başlayamadım henüz dostum. aslında evin önünden bir otobüse atlasam balçova’dayım, acep yarın gidip baksam mı, alışverişim de geldi zaten ^^ müsaitsen gel sen de dostum^^

    davetine balıklama atlarım, hiç düşünmem dostum. hem sen kobaylık yapıp denemişsin, neyle karşılaşacağımızı da biliyoruz 🙂 müsait günlerimi biliyosun zaten seninkilerle aynı gibi, ayarlayalım da tıkınalım dostum^^

    • Hehe gittim denedim, hala midemde bi sorun yok demekki yiyebiliriz ama cüzdanımda bir sorun var hehehe, gidelim dostum valla hem saat 3 e kadar çok güzel bir kampanya varmış, hani hep o dizilerde gördüğümüz ordada dönen küçük masalar varya işte onlarda yiyosun acık büfe tarzında ama 12 çeşit yemek varmış.
      Yarın için sunum hazırlamam lazım canım yaa, iki hafta kadar sonra tatil o zamn özgürüm tabi finaller başlayana kadar. 🙂

  2. ok o zaman cüzdanlarımızdaki delik kapanınca, sınavların geçince uzaklardaki o restoranda buluşalım^^ belki o arada ben ramende ustalaşırım 😛 valla biz çok heveslendik bence şu ramen işi yalan olcak, bulsak da beğenmicez^^ bu beleşçi yanını da sevdim, kampanyalar vb. öğrenelim bunları, işte aradığım ruh bu ahahahah

    • Yok yok ben rameni beğeneceğimizi hissediyorum, artık beğenmesekte o kadar aradığın için beğenmiş numarası yapıcam dostum söz 😀
      Ahaha beleş olmasada kişi başı 20 tl patlıcak normalde 50 tl gibi bir rakam olduğu için beleş sayılabilir dostum, kampanyalar benden sorulur Nihaha:D

  3. ya o balla bandirip kizarttiklari muz varya müthis bisi onu bide ananasla yapiyolar herkesin agzi sulansin 😉

    • Ehehe bende bir ara bu yüzden vazgeçtim post yapmaktan ama sonra dedimki uzakdoğu filmlerini anlatarak milletin film iştahını kabartıyoruz. Çin yemekleri anlataraktanda çin yemeğini sevelim sevdirelim dedim. 😀 Evet ananasılı olanda güzel görünüyodu birde elmalı olan vardı, hepsini denemek istiyorum hepsini. (aç gözlülüğün bu kadarı 🙂 )

  4. dostum dün üşengeçlikten alışverişe çıkamadım, ama artık çarşamba kesin. aynı şeyleri giyip duruyorum, güya aylardır alışveriş yapıciim^^

    şu tatlı benim de ağzımın suyunu akıttı, gidince mutlaka yiyelim. oyşşş

    • Olsun canım acelemiz yok, önce çin yaparız hhehe. 😀
      Bende haftaya gitmeyi düşünüyodum, Bestbuy a gidicektim ordanda migrosa uğrarım diye düşündüm. Eger sen gidemezsen ben uğrarım yada beraber gideriz cnm. Bestbuy’da çok güzel laptop stickerları gördüm, gözüm kaldı 😀

    • Aaa istanbulda kore restaurantı, japon, çin hepsi vardır cnm siz kore restaurantına gidip ramenleri götürdünüz 😀 Bizde burda gözü yaşlı kaldık, bir tek çinimiz var onla idare ediyoz işte 😀

    • dostum bizde köşe bucak ramen arıyoruz değişelimmi 😀 Türkiye’yede bu çin yemekleri neden böyle anlamıyorum, oysa Amerika ve Avrupada sokaklarda satıyolar artık millet yemekten bıkmış. 🙂

Bir Cevap Yazın

