Generation Y ;)

Nerden çıktı şimdi Generation Y/ Y jenerasyonu derseniz; dünkü Halkla İlişkiler sınavındaki bir soruydu, sınava çalışırken yok yaa tüm özelliklerini taşımıyorum diye düşünürken dün internetim gitmesiyle  anladım ki bende tam bir Y jenerasyonuyum. Öncelikle kimlermiş bu Y jenerasyonu ona bakalım:

* 1981 ve 1993 yıl doğumlu olduklarını düşünmektedir.

* Tarihi gelişime göre ise yeni “Kahraman Jenerasyonu” (Hero generation) olarak adlandırılmaktadır.
Bu jenerasyon milenyum jenerasyonu dışında Y jenerasyonu, sonraki jenerasyon, sonrakiler, dijital jenerasyon, netizens, oyun jenerasyonu gibi isimlerle de anılmaktadır.

*Karakteristikleri: Teknolojiyi idrak edebilen, 7/24 ulaşılabilen, kendine güvenli, bağımsız, iyimser, kendine doğal özgüveni olan, hedef yönlü, kararlı, birbirine bağlı, başarı ya şartlanmış, azimli, hayat tarzı merkezli, girişimci,hizmet yönlü, küresel…

* Yokluk nedir bilmez! Sabırsızdır. İnternet üzerinden tüketir.  (İş bulma, alışveriş,yemek siparişi, hatta eş bulma:) ) Hızlı ve aşırı tüketim.  Postmodern tüketim anlayışı hakimdir. İstedikleri tüketirken eğlenmektir.

 Eğer:

Özgürlüğüne düşkün biriysen,

Mp3 üm, cep telefonum, laptop um olmadan ASLA yapamam diyorsan,

MSN’ in ,  Facebook’ un, Twitter’ ın hacklendiğinde dünyan başına yıkılıyorsa,

Sabah 9, akşam 5 çalışamam diyorsan…

Sende bir Y jenerasyonusun. 🙂

Dün bu haftaki sınavların bitmesi şerefine bir internet turu yapacaktım ki, hevesim kursağımda kaldı. Nedense bağlı gibi görünen internet aslında bağlı değildi. Bir ton şey denedim ama bir işe yaramadı bende sonunda pes edip internetsiz neler yapabileceğimi düşündüm. Bir ton film içinden hiçbirini beğenemedim, anime izleyeyim dedim iki bölüm izledim sıkıldım.  Yok yok vallahi internetsiz olmuyor, hiçbirşey onun yerine tutmuyor (ağlamaklı bir tonda) Bu yüzden anladım ki bende tam bir Y jenerasyonuyum kabul ettim artık bunu. Dersteyken yok yaa o kadarda abartmıyoruz internet işini diye yaşıtlarımı savunmuştum ama yok anacım olmuyor işte 😀

İnternetim gitmesi şu işe yaradı Pc im tertemiz oldu 😀 Bir bilgisayar temizliğine başladım ki iki saatte bitirebildim. Önce ödevlerin bitmesi şerefine ödevlerle ilgili tüm belgelerimi sildim (ki zaten masaüstünü tümüyle kaplamışlardı) Sonra gereksiz resimler, dosyalar, şarkılar falan derken çöp kutusundan 270 belge oldu tabii hepsi dijital evrenin çöplüğünü gönderildi. Hızımı alamadım tüm gereksiz programlarıda kaldırdım birde üstüne Virüs taraması yaptım ki ohhh mis oldu bilgisayarım. Zavallıcık bugüne kadar çökmediğine şaştım. 😀

Böyle aklıma ne gelirse yazmayı sevdim ben yaa, öyleyse kötü haber:  bunun gibi birçok gereksiz post görebilirsiniz, nihahah 😀

Generation Y ;)” üzerine 7 yorum

  1. Ben bu hikayeyi bir yerden hatırlıyorum, ama nereden? 😀
    Ben de bildiğin internet “bağımlısı” olmuşum, çok açık. Evde olduğum süre boyunca bilgisayarı ve internet kapalıyken, başka şeyler yapayım diye kıvranıyorum resmen. 1 saat, 2 saat.. Yok dayanamıyorum. Neyse öğrenciliğin son demleri nasılsa, dediğin gibi bugünler geçecek
    (Geçen yaptığım temizlikte 10 gb’a yakın dosya sildim, bilgisayarın belleği tükenmek üzereydi, iyi oldu 🙂 )

    • Bir Y jenerasyonu daha 😀

      10 gb mı helal olsun iyi dayanmış pc 😀 benim evde kullandığım
      eskilerden belleği çok az o yüzden ayda bir temizlik gerekiyo, birde bahar temizliğide bayram temizliğide onlardan yaptınmı ohh miss gibi oluyo, (hehe teyzeler övünürya evimi şöyle temizlerim böyle temizlerim diye diye ona döndü bu, birde çamaşır suyuyla ovaladıkmı diye devam edermişim:P )

  2. İnternette eskisi kadar uzun zaman alacak bir şey bulamıyorum yapacak artık. RSS feed’lerini okuyup, identi.ca/twitter güncellemelerine göz attıktan sonra genelde işim bitmiş oluyor. Ne yaparmışım eskiden de saatlerimi harcarmışım merak ediyorum şimdi 😀 He, msn türevlerini çıkardım hayatımdan büyük ölçüde, email’i tekrar keşfettim XD ama bütün bunlar, bir gün için bile şehir dışına çıkmam gerekse “notebook’umu götürebilir miyim, net bağlantısı bulabilecek miyim?” soularına olumlu cevap almadan evden çıkmıyor oluşuma ilişkin gerçeği değiştirmeye yetmiyor. Adapte olmuş bi Y jenerasyonu mu oluyorum, n’oluyor burda? 😀

    • Hahah güzel oldu bu adapte olmuş y jenerasyonu 😀 bende eskiden pek takmazdım neti ama bu son bir yıl baya bağlandım aramızdan su sızmıyor keretayla 😀 Belki birgün bende vazgeçerim facebook ve msn den ama zor gibi görünüyor.
      Bu arada söylemeyi unutuyodum az kalsın, hoşgeldin sefalar getirdin Ena 😀

    • ahaha malesef yok, jenerasyonlar doğum yıllarına göre belirleniyor 2. dünya savaşından sonra doğanlara X jenerasyon deniyordu, 1981 yılından sonra doğanlarada Y jenerasyonu yada milenyum jenerasyonu deniyor. Bundan sonra sırada Z var 😉

  3. Geri bildirim: X Kuşağını Anlamak, Y Kuşağını Yönetmek, Z Kuşağına Direnmek « Wikimarketing.org ; Digital, Mobile- Social Media Marketing

Bir Cevap Yazın

