Brilliant Legacy / Shining Inheritance / Life Is Beautiful

Güney Kore’de izlenme rekorları kıran, bol ödüllü 2009 yapımı bir dizi, Türkçeye Işıltılı Miras olarak çevrilmiş. Geçen sene izlemeye başlayıp, tatile gidince bırakmak zorunda kaldığım bir diziydi, tamamlamak bu seneye kısmetmiş:P Kore’de çok sevilmesine rağmen Türk izleyicileri arasında pek tutulmadı sanırım. Bence nedeni Türk Dizilerine benzemesi:P Hatta Direk Yeşilçam karışımı gibi olmuş. Ama bence güzel olmuş.

Öncelikle Oyuncular:

Han Hyo Joo _ Go Eun Sung

Dizimiz Go Eun Sung’un Amerikadan dönmesiyle başlar. Eun Sung’un annesi yıllar önce ölmüştür, birde oristik erkek kardeşi vardır. Babası tekrar evlenmiştir. Evlendiği kadınında EunSung’la aynı yaşta bir kızı vardır. Ama Eun sung’la araları daima mesafelidir. Eun sung’un babası onu Amerika’ya şirket işlerini öğrenmesi için göndermiştir ama Eun Sung babasından habersiz bölüm değiştirerek aşçılık eğitimi almıştır. İyi kalpli, insanlara yardım etmeyi seven, daima güler yüzlü bir kızdır. Bence fazla iyi kalpli, bu kadarda olunmaz canım sana o kadar kötülük yapılsın sen hiç ses çıkarma. 🙂

Lee Seung Ki – Sun Woo Hwan

Başlarda nefret ettiğiniz bu çocuğa sonradan hayran oluyosuz benden sölemesi:P Hwan büyük bir şirketin tek varisi olmasına rağmen şirket işleriyle pek ilgilenmeyen, insanlara karşı genelde kırıcı ve kaba olan, herşeyin parayla çözülebileceğine inanan ve büyükannesi çok üzen bir gençtir. Böyle olmasının nedeni geçmişte yaşadığı olaylardır ama daha sonra dersini alacak ve tam tersi bir kişilik gösterecektir. (tabiki Eun Sung sayesinde;) )

Bae Soo Bin – Park Jun Se

İşte dizideki favori karakterim, Jun Se. bu çocuğun yaratılış amacı insanlara yardım etmek olmalı. 🙂 ayrıca Hwan’ın aile dostu olmasına rağmen pek anlaşamıyorlar. ( eee tabi birbirine zıt kişilik:P ) Jun Se kendi ideallerini gerçekleştirmek için Hukuk okumayı bırakmış ve kendi restaurantını açmış.

Moon Chae Won – Yoo Sung Mi

Eun sung’un üvey kız kardeşi, dizi boyunca iyi mi kötü mü karar veremiyorsunuz. (gerçi ben verdim bence kötü:P) Lise yıllarında Hwan onu zor bir durumdan kurtardığı için Hwan’ı Oppası ilan etmiş durumda. Oppa abi anlamında kullanılsada bizim ki Hwan’a deli gibi aşık. İyi mi kötü meselesine gelirsek annesi bir ton kötülük yapıyor bir ton yalan söylüyor ama buna ses çıkarmıyor bence yalanı bilip susanda yalancı kadar kötü olduğu için kötü. Tabi ne yaptıysam Hwan’a olan aşkımdan yaptım dese de yemezler.

Karakterleri tanıdıktan sonra gelelim konumuza: her şey Eun sung’un Amerikadan dönmesiyle başlar.  Aynı sıralarda Hwan’da Amerikadan dönüyordur ve havaalanında çantaları karışır. Eun sung’u almaya bir arkadaşı gelmiştir ve yanında Jun Se’yide getirmiştir. Jun Su ile bu sırada tanışırlar. Eun sung’un babası iflas etmek üzeredir ama bunu ailesine söylemez. Karısı ise tam bir para delisidir ve para için yapamayacağı şey yoktur. Eun sung eve gelince çantalarının karıştığını anlar ve çantanın üzerindeki numarayı arar. Çantayı bir türlü geri alamaz. Hwan çantaları değişmek için buluşma ayarlar ama buluşmaya gelmez ve Eun sung’un saatlerce bekletir. O Gün Eun sung’un babası bir patlama sırasında ölür. Ve babasını son kez göremez. Babasının ölümünden sonra üvey annesi: Eun Sung’u ve kardeşini kapı dışarı eder. Ve babalarından kalan hayat sigortasından tek kuruş vermez.

İşte buraya kadar tam bir Külkedisi masalı gibi görünen hikayemizde Külkesinde olmayan çok önemli bir ayrıntı vardır. Eun sung’un babası aslında ölmemiştir. O gün biri onun saatini ve cüzdanını çalmıştır. Patlamada ölen hırsızın üzerinden babasının kimliği çıktığı için ve ceset tanılamadığı  öldü sanılmıştır. Babası bunu haberlerde görür ve iflas ettiği için ailesinin hayat sigortasını alıp rahat yaşaması için öldü numarasına devam eder.

 Bu kadın yok mu bu kadın, gidip dövesiniz gelir izlerken. Nasıl böyle olabilir nasıl bu kadar yalan söyleyebilir diye sinir olursunuz. Eun Sung’un üvey annesi ve Sung Mi2nin annesi. Eun sung ve kardeşini beş parasız evden kovduğu yetmiyo gibi daha sonra Eun song’un kardeşini kurtulmak için uzak bir kasabaya terkeder. Kocasından gizli bir ton yatırım yaptığı için kocası ölünce gayet lüks yaşamına devam eder. Tek amacı kızını Hwan’la evlendirip zengin olmaktır. Yalanları ortaya çıkmasın diye yenileri söyler ve gitgide köşeye sıkışır. İşte yalan böyle birşeydir sürekli birikerek artar ve yalanı takip etmek zordur, mutlaka bir yerden açıklık verir, dizide de söylendiği gibi bu dünyada hiçbir şey sır olarak kalmaz.

Eun sung evden ayrıldıktan sonra iş aramaya başlar ama bu sırada da kardeşini kaybeder. Bunda birazda Hwan’ın suçu vardır. Çanta olayı yüzünden Eun sung’u suçlar ve telefonunu kırar bu yüzden Eun sung kardeşinden gelen telefonu yanıtlayamaz. Kardeşini ararken Jun Se Eun sung’a yardımcı olur. Bu sırada Eun sung yaşlı bir kadına yardım eder ve onu hastaneye götürür. Bu kadın Hwan’ın büyükannesidir ama hafızasını kaybettiği için hatırlamaz. Hafızası yerine gelince Eun sung’a borcunu ödemek ister ve onun evinde yaşamasını ve şartla kardeşini bulmasında yardım edeceğini söyler. Torunlarının o ölünce şirketi satıp başka işler yapacağını öğrenen büyükanne tüm mirasını Eun sung’a bırakacağını açıklar. İşte bundan sonra olaylar iyice karışır ve Hwan ve eun sung arasında düşmanlık rüzgarları eser.

Eun sung’un mirası haketmesi için gelirleri çok düşük olan 2. şube’yi canlandırması gerekmektedir. Tüm aile üyeleri ona düşmanken  o evde yaşamayı ve mirası almayı kabul eder hepsi kardeşini bulmak ve para hırsıyla yanıp tutuşan üvey annesine bir ders vermek istemesindendir. Ama bunu kimseye açıklamaz büyükanne hariç diğerleri onu mirası kabul ettiği için suçlamaktadır. Hwan’ında 2. şubede çalışmak istemesiyle bu ikili arasında bir yakınlaşma başlar. Ve Sung Mi’nin de araya girmesiyle olaylar daha karışır.

 Konu olarak çok karışık bir diziydi anlatmaya çalıştıysamda arada ayrıntılı olaylar var, onlarla dizi daha da güzelleşiyor. Bu kadar ödül almasının nedeni sanırım sosyal mesajlarda vermesi. Dizide aşk geri planda kalmış ve onun yerine para hırsının insana neler yaptırabildiği, yalanın asla sonu olmadığı ve batırdıkça dibe gömdüğü,  insanlara yardım etmenin ve merhametin değeri, en önemlisi birine inanmanın ve kim ne derse desin ona güvenmenin önemi anlatılmış. Hwan eun sung’dan hiç doğruları duymasada ona hep inanıyor, üvey annesi ve kız kardeşinin yalanlarına rağmen Eun sung’un onları yapamayacak kadar iyi biri olduğu biliyor ve onun gibi merhametli ve iyi biri olmak istiyor. Bunun için 2. şubede çalışmaya başlıyor.

Bu dizi bana birazda Coffee Prince’yi hatırlattı. Özellikle ikilinin restauranta çalışmaları, Amerika’dan gelme ve son bölümdeki eğitim için yurt dışına gitme olayı, büyükanne ve işe yaramaz torun mevzusu, vede müzikler izleyenler fark etmiştir belki Coffee Prince’de aralarda çalan ve benim çok sevdiğim müzik burdada var.

Bir ton yazmamdan anlaşıldığı gibi bu diziyi çok sevdim. 🙂 Bölüm sayısı normal Kore dizilerine göre biraz fazla, sevildiği için uzatıla uzatıla 28 bölüm olmuş. Genelde bir dram hakimken aralarda yüzümüzü güldürmeyi başaran bir dizi. Bu kadar sözün üzerine izleyin izlettirin, sevin bağrınıza basın bu diziyi diyerek destansı yazıma son veriyorum. Bir daha ki dizi güzellemesinde görüşmek üzere dostlar. 🙂

Reklamlar

Brilliant Legacy / Shining Inheritance / Life Is Beautiful” üzerine 23 yorum

  1. uzunluğu gözümü korkuttuğundan ben de başlayamadım bir türlü şu diziye. sanırım senle görüştüğümüzde tavsiye etmiştin bana. konu ilgi çekici, işlenişi de güzelse izlenir bu. zaten sen de beğendiğine göre güzeldir mutlaka.

    bir de şöyle bir gariplik var. kore’de tutmayan diziler kore dışında çok beğeniliyor (bkz: you’re beautfiul) tutanlar beğenilmiyor garip bir şekilde. korelilerin yaptıklarına bayılıyoruz ama aslında zevklerimiz pek uyuşmuyor galiba 😀

    (bu arada modem sorununu çözmüşsün dostum, hayırlı olsun:P)

  2. Uzun olsada kendini izlettiriyo dostum, ne zaman ortaya çıkıcak bu yalanlar diye merakla izliyosun 😀
    Koreliler değişik dizileri seviyor bizde onların klasik dizilerini seviyoruz 😀 Bu dizi bana çok Türk filmi gibi geldi ama yinede Koreliler yapınca farklı ve güzel oluyo:P hehe bencede zevklerimiz uyuşmuyor:))

    (Dostum sana haber vericektim ama ev o kadar kalabalıkki modem hallolsada arada girebiliyorum. Hatta düğünden geldikten sonra bu satırları yazıyorum. Sevmiyorum düğünleri yaa, nikah yapıp geçseler olmazki sanki:P Bu arada asayiş için çokkk teşekkürler dostummm)

  3. Çok uzun zamandır dizi listem de olan bir yapım. Ama nedense hiç elim izlemeye gitmedi. Diziyi aslında Bae Soo Bin için izleyecektim açık açık söylüyorum. Birde dizideki aşçı muhabbeti ilgimi çekmişti. Severim ben böyle. Yakında kardeşimle aşçılık kursuna da gidicez bu vesile ile izlerim belki 🙂 Doyurucu mu bu aşçılık konusu dostum ?
    İzlemeye başlarsam zaten haberin olur 🙂
    Bu arada Çingum demiş ya You’re beautiful burda tuttu diye. Tabiki tutacak. Ergen kore severler saz ekibi yüzünden izledi tüm diziyi. Bizim gibiler için aşırı boş olan bir diziydi. Genellikle 30 yaş ve üzeri oyuncularla haşır neşir olunca 🙂 Yoksa zevklerimizin çokta farklı olduğunu düşünmüyorum.

    • Ahhh Bae Soo Bin ahh 😀 Çok iyi bir oyuncu bence hele o bakışlar yokmu, insana gerçekten aşık olduğunu izlenimi veren ender oyunculardan bence.
      Aşçılık kursu süper fikirmiş dostum, bende izlerken hep keşke bende pişirebilseydim diyorum ama malesef yok o yetenek bende. 🙂 Bu dizide bir et çorbası muhabbetidir gidiyo çünkü büyükannenin şirketi bunun üzerine, vallahi nasıl yapıldığını öğrendim denesem mi evde acaba:P
      Türkiye daha çok gençlik dizileri tutuyo bencede, Koreliler ise artık bıkmış gençlik dizilerinden daha ağır yapımlar istiyorlar mesela İris Koreyi esti kavurdu ama burda pek olay yaratmadı. Dediğin gibi bizde daha çok genç oyuncuların olduğu diziler izleniyor BOF olsun, Personal Taste olsun, You are beatiful olsun….

  4. Bu diziyi sonuna kadar izlettiren başroldeki kız bence, çocuk için yorum yapamıcam sadece yakışıklı:D
    Güzel bir dizi sakin, pek fazla iniş çıkışı yok ama listenizde bulunması gereken bi dizi;)

    • Öncelikle hoşgeldin sefalar getirdin koredelisi 🙂
      Başroldeki kız çok tatlı çok sevdim, hatta diğer filmlerini falan araştırdım en yakın zamanda onlarıda izleyeceğim. Çocuğuda ilk bu dizide izledim, sanırım ilk dizisi yada ben hiç denk gelmedim.

  5. Hoşbulduk^^ Haklısın kız çok tatlı rolede yakışmış…Çocuğu başka bir dramada izlemiştim orda pısırık bişidi ama çıkaramadım burda daha iyi…Sen bu diziyi baya sevmişsin bu kadar uzun ve heyacanlı anlattığına göre^^

  6. Walla benim en beğendim kore dizilerinden biridir 😀 Hatta izlerken yetti artık biri şu üvey anneyi durdursun bile dedim. Tabii sonunda içim papamparça olmadı değil. Kadınla kızınada acıyasım geldi 😀 Lee sung ki yide beğendim şahsen. Herkes bae so bin dio ama bana o adam çok donuk gelio nedense. Lee sung ki daha iyiydi. Şımarık zengin züppe iyi gitmiş ona 😀 Kısacası 28 bölüm falan dediğin gibi astrea izlettirio kendini dizi 😀

    Not : Blogun teması ben yokken değişmiş 😀 Böyle daha bi güsel olmuş 😀

    • Öncelikle, hoşgeldin fato, gözümüz yollarda kaldı vallahi 🙂
      Bende üvey anne için çok fena şeyler düşündüm, bir kaşık suda boğabilirdim yani, insan tek bu kadar zincirleme yalan söylermi yahu ama onun gibi insanlar gerçektede çok malesef…
      Ben Lee sung ki ve So Bin arasında hep kararsız kaldım vallahi, ama sanırım So Bin daha fazla hakediyodu kızı, ama yan rol olduğu için baştan kaybediyodu hehe:P
      Tema için çok teşekkürler arkadaşım 🙂

  7. ya ben izLedimm.. Boys Over Flowersten sonra izlediğim en gzel kore dizisiydi. tereddütte olan arkdaşlar hiç tereddüt etmesinler kesinlikle izlesinler gerçekten çok gzel çnkü 😀
    eun songa çok kızdm nie o kadar köülk yapıolar da hala onlara inanıo dinlio die. nyseki en sonnda yine iyiler kazandı 😀
    you are beautiful da gzeldi ama o bana çok klasik türk filmlerini hatrlattı. en gzeli müzikleriydi .D
    yeni gzel dizi keşfi yaparsanız bana da bildirmenizi rica ediyorum 😀

    • yaşasın seven biri daha 🙂 bu dizinin kıymeti hiç bilinmedi anacım arada kaynadı ama aslında çok güzeldi.
      şu sıralar SungKyunKwan Scandal’ı izliyorum çok beğendim, yakında bir post hazırlıcam beğenirsen sende izlersin 😉

      • tmm sırada coffee prince ve full house var bende 😀 onlar bitsn sennkine de bakmaya çalışrm 😀
        malum.. bi başladığın zaman bırakamıyorsn ya bende okul zamanı anck bu kadr izleyebilicem maalesef :// 😀

  8. oo coffe prince harika bir seçim, benim bir numaralı dizimdir. 🙂 öyleyse sen daha eskilerden başla bu benim dediğim çok yeni daha 6 bölüm yayınlandı. Onlar bitince bunları izlersin.

  9. Yahu Astrea senin yüzünden gözlerim ağrıyor biliyor musun!!!!!????
    Diziyi izlemeye hız verdim İzlediğim diğer dizilerde video problemi çıktığından dolayı hazır bu dizi güzelcene doluyorken izleyeyim dedim zaten ilk bölümünü izlemiş ve merakım uyanmıştı. 2. bölümde ne ağladım ne ağladım hatti hesabı yok! Baştan uyarmalıydın beni dostum ya! Şimdi 5. bölümü izleyeceğim ve kanımca dizi bundan sonra hız kazanacak ve tüm aksyon bundan sonra başlayacak. Ah bu arada Bae Soo Bin bir kez daha gönlümü fethetti 😀 Neyse öyle işte sabah sabah sana dert yanayım dedim 😀

    • enemm çok sevindim yaa cidden mutlu oldum baya, tabiki gözlerinin ağrımasına değil cancazı 😀 bu diziyi o kadar beğendim izleyin diye reklamını yaptımki izleyince beğenmeyeceğinizden falan korktum, beğendiğini söyliyince sevindim valla dostum.
      Ahh ahh daha nice ağlatıcak o, ama aynı zamanda güldürücekte 😉
      Soo Bin harikadırdadır, orda bi lee seung gi faktörüvar ama 😀 gerçi başta bi nefret ediyosun ondan ama bekle bi beş bölüm daha 😀

  10. Geri bildirim: Brilliant Legacy – Shining Inheritance « Eteğimden Dökülen Taşlar

  11. ben de sonunda bitirdim. taa geçen görüşmemizde 4-5 bölüm kaldı demiştim, araya başka bir dizi ve zibilyon adet film sıkıştırınca ancak bugün izledim kalanı. (verdiğim gereksiz bilgiler için her türlü sövebilirsiniz^^)

    öncelikle tavsiyen artı el emeği göz nuru cd’lerin sayesinde izledim arigato tomodachim^^
    valla ben pek beğendim. zaten benzer diziler izleyip, beğenmiştim zamanında (baker king kim tak goo mesela). yani benzer diziden kastım böyle aile entrikalarının bolca olduğu, uzun soluklu diziler. aslında bu tür dizileri genelde başlarda pek sevip zamanla ilgimi kaybediyorum. o kötü karakterler, pişmiş tavuğun başına gelmeyen hadiselerle karşılaşmaları vs. bayıyor beni bir süre sonra. ancak bunun dramanın kuralı olduğunu da bildiğimden pek yadırgamadan izliyorum yine de.

    dram ağırlıklıydı evet, eun sung pek bir şanssızdı falan ama yine de komedi unsurları da yok değildi. yine de tavsiyem komedi dışında izlemem diyenler pek bulaşmasın^^
    lee seung ki pek şeker ablası yine tombik yanaklarıyla ama diğer eleman yani jun se oppa (bae soo bin) yüreğimi dağladı. neden böyleleri benim karşıma çıkmeyor anam babam diye ağıt yaktım evde, zılgıt çektim:P

    güzeldi yani, daha da uzunca bahsederim ama yine işgal etmiyim yine blogunu cancişim^^
    ama hala favori seung ki dramam gumiho, yirim:D

    • İşgal et kuzum benim blogum senin blogun, valla sayfalarca yorum yazabilirim bende bu dizi hakkında Ser-min postundada kendimi kaptırıp bir postluk yorum yaptım hatta 🙂
      Jun Se oppa bir beyaz atlı prens zaten yok gerçekte o ütopik bir karakter haha 🙂
      Benimde favaorim seung ki dramam gumiho’dur ama buda ilk göz ağrırdır hani:) (ayrıca favori seung ki draması diye bir sözcük tamlaması oluşturduk türkçemize hayırlı uğurlu ola:P )

  12. Geri bildirim: Mim: Sıradan ama Anlamı Büyük Replikler « Astrea'nın Atlası…

  13. Geri bildirim: Biyografik Bir Yaklaşımla Lee Seung Gi « Astrea'nın Atlası…

  14. Geri bildirim: Astrea’nın Namca Listesi « Astrea'nın Atlası

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s