Bangkok Traffic Love Story “trafikte aşk açılımı:P”

İşte geldim burdayım 🙂

Tabi böyle başlayınca, nerdeydin bir yere mi gitmiştin hiç farketmedik dediniz. Bende iki haftadır post girmeyipte hala farkedilmediğim için depresyona girermişim:P Tabi ki farkettiğinizi özlediğinizi hatta hergün bloguma girip nerde kaldı bu kız dediğinizi biliyorum. (narsist yönüm ortaya çıkar:P )

Blogdan uzak kalmanın etkileri madde 1: Çene düşmesi, madde 2: aklına ne gelirse düşünmeden yazma isteği, madde 3:…. diye devam etmek isterdim ama ne için bu posta başladığım aklıma geldi 😀

Neredeydin diye soracak olursanız: Ankara’daydım, 3 günlük bir psikoloji kongresi vardı ona katıldım, tabi o 3 gün oldu bir hafta, gitmişken gezelim dedik. Eve döndüğümde ise yokluğumu fırsat bilen aile üyeleri Pc yi işgal ettikleri için blogcukla ilgilenemedim. ama artık burdayım kaldığımız yerden devam. 😉

Gelelim asıl anlatmak istediğim filme:

Geçenlerde Kimbapcığımla buluştuğumuzda ona bir DVD hazırlamıştım içinde bu filde vardı. O günkü planımız sinemaya gitmekti ama gidip baktığımızda gördükmü Twiligh bütün salonları işgal etmiş resmen. Sanki dünyada başka izlencek film yokmuş gibi heryerde o var. Kardeşim o filmi sevmeyenlere bir seçenek sunaydınız yazık değilmi bize. Bizde madem öyle işte böyle dercesine kendi filmimizi kendimiz izleriz diyip rest çekerek Kimpab’ın evinin yolunu tuttuk. Hangi filmi izleyelim derken komedi olsun dedik, ikimizinde film izlerken çenesi açıldığı için hem izleyip hem kopup hemde bol bol fil kritiği yaptık.

Uzunca bir girişten sonra filmin konusuna geçelim: Hikayemiz bir düğünle başlar. Mei Li’nin en yakın arkadaşı evleniyordur ve arkadaş grubu arasında tek bekar kalan Li’de tahmin edebileceğimiz gibi depresyon kuyusunun en diplerindedir. Düğünde bulduğu bütün şarapları içtiği için başını öne eğdiği her durumda kusma potansiyeline sahiptir ki zaten bunu her beyaz ve tertemiz görünen yere yapar. 🙂 Kişisel fikrimi söyleyecek olursam bu kız hepsinden güzeldi yahu nasıl olurda aralarında bu kalmış. Düğün bittikten sonra gelin ve damadı yalnız bırakmaya niyeti olmayan Li üstüne üstük yataklarında sızar kalır ki burası feci komikti. Sabaha karşı yarı uyanık yarı uykulu kalkan Li doğru evin yolunu tutar ama yolda bir kaza geçirmesiyle kader ağlarını örmeye başlar. Bariyerle çarpan dikiz aynası kırılır ve demiryolu işçilerin oturduğu bir masaya düşer. Bu sırada esas oğlanımız Long ortaya çıkar ve kızımıza iyi olup olmadığını sorar. Ve tatammm ilk görüşte aşk, kızmız bu yakışıklı delikanlıya tutuluverir. (tamam kulaklar hafif kepçe ama yinede fena sayılmaz:P )

Arabayı enkaza çeviren Li birde babasından azar yer ve 15lik ergenler gibi ceza alır. Bundan sonra araba ona yasaktır ve şehrin diğer ucundaki işine acayip acayip ulaşım araçları kullanarak gidecektir. Mesela motor vardı taksi gibi birşey, birde vapur bozaması tekne, birde tranvay gibi dolmuşumsu bişey. (anlayacağınız hepsi birbirinden garip araçlar) İçlerinden en normali metroydu ve ikilimizin karşılaşma noktasıda burası.

Hep filmlerde olurya ikili her zaman mutlaka biryerlerde karşılaşırlar oysa bir okul kampüsünde bile  gözünüze kestirdiğiniz bir çocukla karşılaşma ihtimalimiz yüzde beşi geçmez. Filmlerde bu oran koca ülkede karşılaşma ihtimali yüzde doksan dokuzdur:P Hatta bu filmdeki gibi hoşlandığınız çocuğun kardeşinizin sevgilisinin komşusu çıkma ihtimali bile vardır. 🙂 Neyse kaderinme lanet edip filme devam edelim.

İkilimiz sürekli metroda karşılaşırlar, hatta kızımız çocuğun gözlüğünü, bilgisayarını, fotoğraf makinesini falan kırar. Çocukceğezde her seferinde olsun önemli değil gibi yanıtlar verir, oysaki hepsini biriktiriyomuş bizimki, son sahnelerde neden biriktirdiğini görücez;) İkiside birbirinden utangaçtır, hatta kızımız bir lise öğrencisinden tavsiye ister ama baltayı sert kayaya vurmuştur. Lise öğrencisi falan dediğime bakmayın kızın aynı anda 5 sevgilisi falan vardır, hele biri vardıki dar pantolon giyip yürümeye çalışan hatta bu pantolonla motorsiklete binmeye çalışıp, üstüne bide tekme atmaya kalkan bir tip hayal edin. Bu sahnelerde kopmuştuk, hatta etkisi uzun sürdü millete anlatıp anlatıp gülüyoruz. yine bu kızın tavsiyesi üzerine çocuğun gözlüğünü kırdığı için yenisi alıp pakedin içine telefon numarasını yazar. Sonra bekle bekle çocuk aramaz. İtiraf edeyim filmin başından sonuna kadar acaba numarayı görmedimi diye bekleyip durdum, neden aramadığını yine son sahnede öğreneceğiz.

İşte bu aynı anda 5 sevgilisi olan liseli kızımız, Loong’ada göz koyar. Yalnız kaldıkları Islatma Gününde bile kara kedi gibi dolanır etraflarında. (Islatma Gününü ben uydurdum normalde 3 günlük bir bayramları, sokaklarda millet birbirini ıslatıyor ama adını unuttum:) ) Hele birde telefon numarısı almak için telefonumu kaybettim, seninkinden çaldırımmı numarısı yaparki dillere destan. Küçücük çantada 85875895 tane telefon süsü olan ve pırlantalarla kaplı telefonunu nasıl olurda kaybeder. 😀 Birde aynısından iki tane var. Bu sahnede benim en cok sevdiğim sahnelerdendi, yarım saat gülme garanti. 🙂

 Birbirlerini sevdikleri her hallerinden belli olan ama bir türlü birbirlerine açılamayan, sakar ama bir okadarda şeker bir kızımız ile gayet olgun görünen ama aslında kızımızdan farkı olmayan bir adamın komik birazda romantik ama eğlenceli olduğu kesin hikayesini izleyeceksiniz. Hatta film içinde film gibi ev halkının her akşam pür dikkat izlediği pembe dizi vari diziyide aynı anda takip edecek ve bu dizi ile filmin nasıl bağdaştığını görerek şaşıracaksınız. İlk başlarda Taylan yapımı olduğu için biraz süpheyle yaklaşmıştım (dilleri bana garip geliyorda), ama ilk 5 dakikasından sonra dile uyum sağlayıp gülme moduna geçmiştim bile. 🙂 Bu kadar uzun anlattığımdanda anlaşılacağı üzere ben bu filmi sevdim, hatta Kimbapla ikimiz sevdik desek daha doğru olur. Sizde bu filme bir şans verin ve ilk 5 dakkasını izleyin bakalım beyenicek misiniz?

Dip Not: 1) Bu ne kadar uzun bir yazı böyle diyenler için iki haftadır yazmadığım için hasret giderdim diyorum:P

Dip Not 2) İlk başta köpüş resmi blogumun ilk postlarından olan merhaba yazısında koymuştum, neredeyse bir yıl olacak, çok duygulandım şu anda ağlıyacağim:P

Dip NoT 3) Bu filmi izlediğimiz gün kimbapcığımla çok eğlenmiştik, burdan ona teşekkürlerimi sunarım. 🙂

En Dip Not: Sonuna kadar okuyana helal olsun diyorum, Tamam sustum, gidiyorum:P

Bangkok Traffic Love Story “trafikte aşk açılımı:P”” üzerine 11 yorum

  1. O kadar da uzun değil bence. Ben pek beğenmedim bu filmi. Tabii bakış açısına göre değişir ama çok sıkıcııydı.

    • Hehe tabi Shining’den sonra bu kısa kaldı yanında 🙂
      Zevkler ve renkler meselesi dostum, film izlemeden öne yorumları okuyorum bazıları bayıldığını bazılarıda nefret ettiğini falan söylüyor o zamn daha iyi anlıyorumki gerçekten herkese göre değişiyor.

  2. tabi ki zevk meselesi arkideşlerim ama böyle güzel yazılar olunca insan merak etmiyor değil? 😀 canımcığım öncelikle baştaki o kupa ve içindeki mıncırılası güzellik nedir öyle Allahım yerler ya da içerler 😀
    Ya seviyoruz romantik komedileri değil mi her kadın sever ama çok sevmek de iyi değil yoksa bekliyor insan metroda hayatının aşkıyla tanışmayı 😀 hikaye iyiymiş de nirden izliyivericez gari online izlnebilecek bir yer var mı şeker zira ben çok tembelim indirme konusunda 😀

  3. ahh kuzum ben de çok eğlendim, ben teşekkür ederim. hep gel evimizi şenlendir 🙂

    filme dönersek izlerken de demiştim, romantik yönden de hoş ama ben özellikle komedi yönünü sevdim. zaten pantolon ve cep tel. sahnelerinde nasıl koptuğumu gördün, yaşlar aktı resmen gözümden, hala da hatırladıkça gülüyorum. öyle absürd durumları severim.
    şu senin de bahsettiğin pembe dizi, dedikleri anlaşılmayan babaanne, mei’nin aklından geçen saçmalıklar hepsi de komedi yönünden güçlendirmiş filmi. taylandlıların dili (bunlar ne dil konuşuyor sorması ayıp?) bana garip gelmedi, zamanında 50 bölüm tayvan dizisi izlemiş insanım ben önce bana soracaksınız,önce bana 😛 benziyor çinceye valla ben hemen alışıvedim 🙂

    ayrıca allah cezanı verecek evladım, nerden geldi aklına “ıslatma günü”! bari “su savaşı”diyeydin. ama ben çok özendim o atraksiyona, bizim böyle gözel bayramlarımız neden yok. gerçi benim canım okulumda vardı geleneksel, hocalar 2 ders saati izin verirdi, yanımızda yedek giysiler getirir, savaşırdık. sonra bir gün ben evkaftayken…. demiycem korkmayın, yoruma geldim yeni bir yazı yazdım.

    eğlenmek için izleyin bu filmi, şefin tavsiyesi. ben de ilk olarak duymamı sağlayan lee’ye (yazısına da dönüp bir yorum bırakicim) ve cd’yi getiren astrea’cıma çok teşekkür ederim. sizlerle varım dostlar 😛

    • Saol canımmm bende her zaman beklerim. 😀
      Ahaha babanneyi unutmuşum ben, oda süperdi saydırıyodu bir ton ben her defasında küfretti sanıyodum ama hep normal seyler çıkıyodu 😀
      birde sey vardı ilk başlarda babası babannenin gözüne uyku girmedi diyor, kadın horul horul uyuyodu 🙂
      Tay dili konuşuyorlar, artık oda nasıl bir dilse:P ama dediğin gibi çinceye benziyo, ilk başlarda bir kulağı tırmalasada insan alışıyo sonra.
      Aha yeni bir okul anısı geliyor diyordumki sevincimi kursağımda bıraktın 🙂

  4. Hoşgeldinki… ben baktım valla nerde bu kız diye 🙂 İzliycem bu filmi, kırıkkalpler küt. izledim ikisini bir yazarım belki de 🙂

    • Hoşbuldum Öyküzen, çok teşekkür ederim 🙂
      Yaşasın yokluğumu farkeden birileri var. 😀
      İzle dostum çok eğlenceli, yazını bekliyor olacağım, bakalım beğenicekmisin. 🙂

  5. Herkese koccaman bir merhaba,
    kore filmlerine bakarken kackez gözüme takıldı bu film ama nedense bi türlü izlememiştim ama astrea bi nefeste filmi anlatması ve Lee nin 10 üzerinden 10 vermesi üzerine hemen izliyorum filmi bakalım anlattığınız kadar varmı^^

  6. Geri bildirim: Öyküzen – Alışkanlık

Bir Cevap Yazın

