Astrea Nedir?

Taaaa taammm açıklıyorum:P

Google’la bunu yazıpta bloguma gelmiş insanlar eli boş dönmesin diyerekten bir post yazayım dedim. 🙂 Aslında başka bir post yazmak için girmiştim ama kısmet bunaymış, daha öncede “Astrea kimdir, necidir, ne yer ne içer” tarzında aramalar olmuştu artık açıklamanın zamanı geldi.

Şimdi efendim benim mitolojiyle olan samimiyetimi daha önce söylemiştim sanırım, pek bir severim mitolojik hikayeleri. Astrea’da bir tanrıça. Baş tanrı Zeus ile adalet tanrıçası Themis’in kızı olan Astrea (Dike) hak ve adaleti simgeler. Astrea, insanların sözlerinde, hareketlerinde doğruluktan ayrılmamalarını sağlamaya çalışır. Adalet ve ilham ve fazilet tanrıçası olarak bilinir. Yeryüzünde kötülükler artınca Zeus’tan kendisini yıldıza dönüştürmesini istemiştir, Zeus’ta bu dileğini yerine getirerek onu Libra takım yıldızına dönüştürmüştür. Nam-ı değer  Terazi burcunun takım yıldızı. Mısır mitolojisinde ise bu yıldızın ölümden sonra insanların kalbini tartan bir terazi olduğuna inanılırmış. 

İşte Astrea nikcim burdan gelmekte. Atlas ise birkaç yıl önce okuduğum ve çok sevdiğim Puslu Kıtalar Atlası’ndan gelmekte. Oradaki adamda rüyalarıyla kendi atlasını yazarak oğluna veriyordu ve oğluda bu atlasla dünyayı geziyordu. İşte bu blogda benim atlasım. 😉

Astrea Nedir?” üzerine 10 yorum

  1. SirEvo Nedir? diye bi başlık açayım ben de. 😛

    Ellerine sağlık + rep.

    Taaam tamam, vurma! =))

    Vallaha merak ediyordum, ışık tuttun 🙂

    • Haha, google aramalında sürekli görünce artık insanları aydınlatmanın zamanı geldi dedim:P
      SirEvo’yu ben tahmin ediyorum yaa, ama açmalısın bence eminim merak edenler vardır. 😉

  2. Merak edilecek neyi var yahu 😀 Zaten bir ara blogger profilimde yazıyordu da kaldırdım. 😀 Çok salak bi nick ya, sevmiyorum hiç de yapıştı kaldı öyle değiştiremiyorum. :))

  3. Ben de merak ediyordum, yararlı bir yazı oldu 😀 Mitolojiden kökünü aldığını düşünmemiştim. İnsanın anonim bir ortamda (bkz. internet) kendini temsil etmesi için seçtiği kullanıcı adı ve avatarların hikayesi her zaman ilgimi çekiyor. Bazıları uzun uzun düşünülüp seçilmiş iken bazıları iş görsün diye alelacele seçilen adlar olabiliyor, yine de kişinin ilgilerine ilişkin bir bilgi veriyor.

    Mitoloji önceleri benim de isim deposu olarak kullandığım bir kaynaktı 😛 Neyse ki sonra Tolkien imdadıma yetişti ve kapsamlı elfçe sözlük ve gramerlerini isim üretmek için kurcalar oldum 😀

    • Bende insanların seçtiği nicklerin anlamlarını hep merak etmişimdir, dediğin gibi genelde ilgi alanları ile ilgili oluyor. (benimkinde olduğu gibi 😉 )
      Seninkinide çok merak ettim şimdi 😀 yunanca gibi sanki 🙂

      • “Ena”, orjinalinin kısaltılmış hali ve evet bu haliyle yunanca “bir” anlamına geldiğini sonradan öğrendim. Aslı, “Enantoiel”, Tolkien’in Orta Dünya dillerinden elflerin kullandığı Quenya temelli bir sözcük olsa gerek ama spesifik bir anlamı varsa da hatırlamıyorum, kitap karakteri değil. Daha sonra elimde Quenya sözlük ve dilbilgisi dökümanlarıyla oturup Enantoiel’i değiştirip kendi ürettiğim bir isim kullanmak istedim ama benim üretebildiğim isimleri birileri benden önce kullanmıştı. Sürekli takip ettiğim sitelerde de bu nicki kullanmakta olduğumdan değiştiremedim böyle kaldı 😀 Sevdiğim yanı, üyelik için kayıt olduğum hiçbir sitede daha önce alınmış olmama garantisi var 😛 Ama forum içi konuşmalarda vb. yazması çok uzun olduğu için Ena diye kısaltmak daha işlevsel oluyor.

        Bir blog post’u kadar uzun olmaya başladı bu cevap ama sen istedin Astrea 😛

  4. Haha olsun yaa, güzel anlamlı bir nick hikayesi daha öğrenmiş oldum. 🙂
    Enantoiel’de çok güzelmiş ama dediğin gibi Ena olarak kısaltmak daha kullanışlı. Ve en önemlisi orjinal bir isim olduğu için daha önce alınmış olmuyor. 😉 Bende Astrea’yı öğle sanırdım ama wordpress, bana o acı haberi vererek daha önce alındığını söyledi bende başına bir 4 çakıverdim. 😉

  5. süper olmuş bu yazı açıkçası ben yıldızlarla ilgili olduğunu biliyordum ama bu denli geniş anlamını bilmiyordum sağol canım 😀 çok da güzel bir isim olmuş yani 😀

Bir Cevap Yazın

