The Last Airbender “Buda son hava bükücünün son filmi olsun lütfen”

Bir zamanlar Şu yazımda Avatar’ı ne kadar sevdiğimi ve filmini dört gözle beklediğimi anlatmıştım. Ve film vizyona girer girmez eleştiriler, peşpeşe geldi ki haksız değillermiş bizzat izleyip gördüm. Hatta IMDB’den aldığı 4.3 bile fazla bu filme. Sevgili  Shyamalan çok düşman edindin bu filmle emin ol. Ayrıca korku filmi yönetmenini  ne diye eğlenceli bir yapıma el atarki. Güzelim komediyi korku-dram karışımı birşeye çevirmiş.

Maden güzel olmadığını biliyodunda neden gittin diye soracak olursanız. Aylar öncesinden reklamları Nick’te döndüğü için kardeşime söz vermiş bulundum. Götürmeseydim aylarca başımın etini yerdi, aylarca işkence çekmektense iki saat çekeyim dedim. Allah sinema halk gününe denk geldikki bu çakma 3D filme fazla para baymadım. 🙂

Gelelim filmin olmamışlarına zira olmuş bişe yok ortada:

Öncelikle konu o kadar üstün körü geçilmişki çizgi dizisini izlemeyen kesinlikle hiçbir şey anlamadan film bitmiş olur, perdeye manasız gözlerle baktığıyla kalır. Birde bazı olaylar yanlış verilmiş. Örneğin Anng’in o buzdan çıktıktan hemen sonra pat diye ateş ulusu falan gelmiyor, önce köydekilerle kaynaşıyo onlara avatar olduğu kanıtlamaya çalışıyor falan. Burda ne oluyo pat diye Zukko geliyor seni rehin aldım diyor oda tamam diyor elle ele tutuşup gidiyolar:P (el ele kısmı hariç gerisi aynen böyle)

Anng: Yavrum sana ne yapmışlar böyle sen eğlenceli, oyun seven, her dakika munzurluk yapan bir çocuktun, filmde olmuşsun acıların çocuğu küçük emrah. O kaşlar film boyumu eğik olur, bir kere güldürmemiş bu yönetmen amcan seni. Zaten o dövmelerini hiç söylemiyorum. Birde Dublaj izledimki felaketti bizim “Enng” telafuzu olmuş “Ang”.  Çocuk filmin başından sonuna kadar bir pişmanlık bir suçluluk duygusu içinde kıvranıp durdu. Hayır bu duyguyu ilk 5 dakka içinde atmış olması lazımdı madem her şeyi hızlı geçtiniz yönetmen bey burası neden uzun sürdü, hadi bakalım.

Katara ve Sokka: Katara karakter olarak tuttuğunu koparan erkek gibi bir kızdı, yeri geldiğin abisini o korurdu. burdaki pek bir silik olmuş söz etmeye bile gerek yok. Sokka’ya gelicek olursak ikinci hayal kırıklığı, Sokka bildiğin karizma abi gibi dolaşıyo ortalıklarda. Bizim sakar olduğu kadar şebek, şebek olduğu kadar da cesur Sokkadan eser yok.

Zukko: Ateş Presi yerine Hintli prens versek olmazmı demişler ama olmaz malelesef. En olmayanları Anng’den sonra ikincilik ödülünü Zukko’ya veriyorum. Bizim karizmatik, asil duruşlu olduğu kadarda mağrur, öfkeli, pişman prensimiz gitmiş onun yerine ağzı açık ayran budalası gibi gezinen biri gelmiş. Bu çocuğun yüzünde böyle bir doğallık bir saflık varmış bende Slumdog Millionaire’de iyi rol yapıyor sanmıştım, meğer çocuğun normal hali böylemiş sürekli kendini oynuyomuş. Bak bu suratla çok iyi bir Sokka olacağı varken, yazık etmişler Zukko yapmışlar.

İroh amca: Yaşlı tonton bir amca beklerken,  Gandalf gibi ortalarda endam edinen bir tip görünce şok oldum daha fazla anlatamıcam. 😀

Appa: Ahanda iki resim arasında 745886 farkı bulun. Hadi oyuncuların aynısı bulamıyosun bu normal, karekterlerinide tutturamadın bunada eyvallah. Peki animasyonla yapılan bir şeyi nasıl tutturamazsın bee adam çizgi filmindeki gibi çiz işte. Tontoş sevimli appa cılız bacaklı korku filmi yaratıklarına benzemiş. (Bu adam korku filmi yapmaya devam etsin lütfen bir daha animasyonlara el atmasın diyorum başkada bişey demiyorum) Momo’yu tutturmuştu bak ona lafım yok, iyiye iyi derim. 🙂

Birde bu ay Prensesi kızcağaz benzemişti filmde, bir Momo bir bu, 7659 kareterden ikisini tutturdun bravo sana evladım. 😀

Şu dört elementin dört ayrı ırk olduğunu nerenden uydurdun acaba sevgili ve saygıdeğer yönetmenim. Peki madem böyle yaptında aradaki istisnalar ne oluyor. Ateş ulusunu Hintli yapıp İroh amcayı neden ayırdın bide beyaz saç yapaydın tam Gandalf olurdu. Ayrıca toprak bükücüler neden çinli, bu mantıkla toprak bükücülerin iri yarı bir ulus olması gerekmezmiydi. Hava bükücüler Çinli olaydı mantığına saygı duyup bağrımıza basaydık.

Ayrıca sondaki olaylar kitaptan farklı olmayı bırak saçma sapan olmuş, olaylar olup biterken Avatar ateş ulusu askerleriyle oyalanıyor, herşey olup bittikten sonra ışıl ışıl parlasan ne yazar çocuğum. yok yok yönetmen bu seriyi gece uykulu falan izlemiş olmalı, yada dur en mantıklısı bu çizgi filmini atlaya atlaya izledi, uykulu ve 40 derece ateşi varken, ayrıca çok üzücü bir olay yaşamışken izledi. Evet kesin böyle olmalı. 🙂

Nereye dokunsan bir falso veren filmin hataları saymakla bitmez. Benim gözüme takılanlar bunlar. Söylemezsem içimde kalırdı blogcuğumla dertleşeyim dedim. Bunlar benim görüşlerimdir (beğenmeme konusu), filmi izleyip beğenenler elbette çıkacaktır. O yüzden izleme kararı size kalmış dostlar. Ama kesinlikle çizgi dizisini izlemenizi öneririm.  Bu kadar şeyden sonra 2. filme yönetmen değişir diye umuyorum daha doğrusu yalvarıyorum değişsin. 😀

The Last Airbender “Buda son hava bükücünün son filmi olsun lütfen”” üzerine 40 yorum

  1. ben filmin yonetmeni olarak şamalayanı gördüğümde zaten kahrolmuştum. bu adam ağzıyla kuş tutsa iyi bir yönetmen olamaz. hem neyine senin avatar gibi bir yapımı beyaz perdeye uyarlamak. yayın haklarını satanlara da kızıyorum her şey de para değil ki canım…
    filmi henüz izlemedim ve hayalimdekinden daha fazla yıkıma uğrayacağım için izlememek için kendimi zor tutuyorum. zaten karakter seçimlerinden belli filmin fiyaskoluğu… yine yanılmadım… of of..

    • Zaten genel olarak korku filmi çeken bir (daha doğrusu çekmeye çalışan:P ) bir yönetmene çizgi dizi uyarlaması teslim edersen 1-0 malup başlamışsındır. Hele bu yönetmen shyamalan olunca o 5-0 falan olur.
      Filmi izleyeceksende sinemada izleme derim ben, kardeşim olmasa bende bekler pc’de izlerdim oda sırf çizgi dizisinin hatrına. 🙂

  2. hayır, adam filmi mahvetmeyi geçti oyuncuları da mahvetti. Eğer oyuncular iyi yönlendirilseydi iyi bir yönetmen tarafından hintli mintli gene süper bir film çıkabilirdi ortaya ama adam herkese acı aşılamış gibi kimse gülmedi filmde yaa kimse yaaaaa!!! momo bile ciddiydi :D:D

    • gönülden katıllıyorum dostum, hepsi sanki az önce cenazeden geldik modundaydı. (acaba böle bişeymi oldu cidden:P ) Appa’yla Momo’nun Sokka’yla uğraşmalarını gösterseydi bari, Appa her seferinde milleti yalayarak sırılsıklam ederdi. En büyük bahanesi vakti olmadı anlıyorum 1.40 dk. filme bunları sığdıramdı ama sokkayla ay prensesinin gereksiz yere dolanıp durmalarını göstereceğine Appayı göstereydi daha makbule geçerdi be anacım. 🙂

  3. Daha izlemedim izlemeyide düşünmüyorum. Aslında abd’nin böyle bir çizgi dizi yaratmasına şaşıp kalmıştım. Anime kıvamındaydı. Tekrar tekrar aynı bölümünü izlesem bıkmam ki yapıyorum 🙂 Oyuncu seçimlerinden yönetmenine kadar hepsi çukurluk zaten. Yazık ettiler güzelim seriye.

    Ben yönetmeninde kesinlikle araştırma yapmadan bu işe el attığını düşünüyorum. Hadi boşta yönetmen kalmadı desem imkansız yani. Hadi yönetmeni geçtim, cast seçende de iş yok anladığım kadarı ile sanat yönetmenindede. A’dan Z’ye hepsi berbat. Bari çizgi diziyi hazırlayanları filmin arkasına koysaydı. Bak o zaman ne güzel olurdu.

    Marvel’a gösterdikleri özeni neden buna göstermediler anlamıyorum. Üstelik dünya da ses getirmiş bir iş yani. Aman aman büyük bir saçamalamaydı. Umarım ağızları yanmıştır da yoğurdu üfleyerek yerler 🙂

    • Bende çizgi filmini nick.te her denk geldiğimde mutlaka izliyorum artık replikleri ezberleme seviyesine geldim 🙂
      ben başlarda umutluydum casttan ama yönetmen beni korkutuyodu ki öylede çıktı zaten. Neyse artık bizde çizgi filmine devam ederiz 4. sezonda geliyomuş. 😉

  4. Çizgi filim serisinin tümünü izledim ama film çok alakasın yönetmen acaba çizgi filmi izlememiş mi? Nerdeye tümü Bilgisayar destekli Birsürü genç yetenekli yönetmenler varken gidip bu adama veriyolar ucuk paralarla ben filmi beğenmedim ama çizgi filmi çok güzel cartoon diyorum başka da bişey demiyorum saygılar adminim SEn tanıdın beni 😀

    • tanıdım, hoşgelmişsin…
      valla dünya çapında beğenilmediğine göre 2. filmde yeni bir yönetme gelir diye umut ediyorum. Çizgi filminde 4. sezonu bekliyoruz artık, bu filmden sonra iyi gelicektir. 😉

    • Öncelikle hoşgeldin, senin ve Hesionka’nın sıkı takipçilerindenim. 🙂
      Benimde fragmanı hoşuma gitmişti hatta herkes kötü derken bile yinede gittim filme ama cidden dedikleri kadar varmış, bütün olay o 5 dakkalık fragmanındakiymiş başka atraksiyon yok. O yüzden şöle boşboş bi vaktin olursa öyle izlemeni tavsiye ederim, acelesi yok;)

  5. evet evet bu filmi izledim. hem de 2 kere.. ilk izleyişimde karşılaştırarak izledim, ikinci izleyişimde karşılaştırmadan izledim. ama ne yaparak izlese de insan ciddi anlamda tutturamamışlar.

    şöyle bir durum koymuşlar filmde:
    hintliler(ateş ulusu), orta asya türkleri(toprak ulusu), budistler(hava ulusu), eskimolar(güney buz ulusu), ruslar (kuzey buz ulusu)…
    normalde çizgi filminde bu ırklar bu kadar belli edilerek ortaya koyulmamıştı ama izlerken filmde elementlerin değil ırkların savaşı gibi bişey oldu.

    yüzüklerin efendisi versiyon avatar 😀

    • Aynen dediğin gibi ırklar savaşı gibi olmuş
      Bakalım yeni filmi yolda, ama oyuncular aynı olduğu sürece bir cacık olmayacağı düşüncesindeyim, ama beni yanıltabilirde 🙂

  6. site sahibi için diyorum tamam güzel olmuş ama toprak bükücü olan toph’u koyarsan çok sevinirim bütün siteleri dolştım hiçbirinde yok ama senin sitende fazladan çok güzel şeyler var ama birde toph’u eklersen çok sevinirim:)

    • Sevgili burcu, filmi izlediysen farketmişsindir ki bu ilk sezon olduğu için burda Toph yok, 2. sezonda geliyordu çizgidizisinden de hatırlıyorsan 🙂 O yüzden diğer yerlerdede görememiş olmalısın;)

  7. Bu konu sizinle tartışmak lazım aslında Film süper.Kitaplarını ingilizce okdum ve çizgi filminede her bölümünü izledim.Kitapla anime birbirene ters düşüyordu.Kitapla film tamamen uyuşuyor.zukonun amcası hariç.
    2 hata gözüme çarptı
    1-Ateş kralının yüzü gözüküyor bu olmamalıydı.
    2-Katara çok sık ağlayan bi kızdır taki babasıyla tanışana kadar.Burda biraz daha sert geldi gözüme.

    • Haklısınız, ben kiyabı okudumadım animesinden yola çıkarak böyle bir karşılaştırma yaptım ama film Ahududu’da en kötü film ve en kötü yönetmen seçildiği için sanırım kitap uyarlaması olarakta beğenilmedi:)
      Merakımdan soruyorum, kitapta her ulus farklı bir ırktan mı oluşuyordu filmdeki gibi eğer öyleyse İroh Amca’da ateş ulusuyla uyuşuyormuydu yoksa filmdeki gibi gariplik varmıydı:) En çok gözüme batan hata bu olduda o yüzden sordum 🙂

      • Merhabaa 🙂

        Sevgili astrea, film hakkındaki yorumlarına % 100 katılıyorum.
        The Last Airbender’ın çizgifilmine hasta biri olarak bu film ile yıkıldım.Çok Çok Çoook ama çook Vasattı.Oyuncu seçimi bir filmde ancak bu kadar kötü olabilir sanıyorum. Hala izlememe şansına sahip olanlar bu şanslarını korusunlar derim 🙂

        Bu eğlenceli ve realitesi yüksek yazı için teşekkürler 🙂

  8. Merhabalar Sagittarus 🙂
    öncelikle rica ederim, güzel bir dilek olmuş merak edip izlemek isteyenler bencede zamanları daha güzel filmler için harcasın ama tabi yinede kendileri bilirler. Bende merakıma ve kardeşime verdiğim söze yenildim. İzlemeden önce kötü olduğunu duymuştum ama işte el mahkum gidilecekti o filme:)

  9. merhaba lütfen bana cevap yazın bir soru sorucam 😀 ben önce filmi izlemiştim fena değil demiştim sonra diziyi izleyince resmen aşık oldum dizisine 😀 tabi ki sonra film bana da çok saçma geldi ama her şeye rağmen avatar dan bir parça için 2.filmi istiyorum(tabi daha iyi olması dileğiyle) yazılanları okudum ama 2.filmle alakalı bir yorum göremedim. wikipedi de 2012 de 2.film gelicek yazıyordu ama kesin bir tarih yok ortada… 2.filmle ilgili ne biliyorsanız söyleyin nolur 😀

    • Merhabalar
      İkinci film çekilecek hatta belki de şu sıralar çekimlere bile başlanmış olabilir çünkü üçleme şeklinde olacaktı. Ama belki ilk filmin bekleneni karşılamaması yüzünden ikinci film için daha fazla çalışılıyordur falan…
      Animesinin Avatar Korra Efsanesi çıktı onu izleyebilirsiniz, sıradaki avatarı anlatıyor.

      • teşekkürler :)) korra yı bilmez miyim hiç biliyorum en kısa zamanda da cd lerini alıp izlicem 🙂 2.filminin olucağını öğrenince çok sevindim her şeye rağmen avatar yaa.. izlenir 🙂

  10. mümkünse bu yönetmen ölsün 🙂 la adam resmen içine etmiş iyiki çizgi filmi izledikten sonra filmi izlemişim yoksa canım çizgi filmide izlemezdim bu filmden sonra :)))

  11. ya ne olursa olsun bence izlemeye değer yorumlar en son 2010 da atılmış çekiliyordur falan diyolar yıl 2013 oldu hala bi ses soluk yok acaba korranın 2. sezonunun ve last airbenderin 2 sinin ne zaman çıkacağını bilen var mı ?

    • 2. film kesin yapılacak çünkü üçleme olarak planlandı ilk başta, yayın tarihi en geç 2015 diye okumuştum geçenlerde yönetmen ikinci filmde daha iyi olacağını falan açıklamıştı hatta demek 2. mutlaka yapacaklar.

  12. (biliyorum 2010 da açılan bir konuya 2014 te cevap veriyorum 😀 ) Bu filmi peter jackson veya tim burton çekseydi çok ses getirirdi diye düşünüyorum. Bir gün görürsem söylerim sizin için 😀 . Kafamda oyuncu kadrosu bile oluşturmuştum 😀 . Ve diziyle çelişen iki şey daha fark ettim:
    1-Dizide tüm tüm su bükücüler esmer, ve tüm ateş bükücüler beyaz tenliydi. Ama filmde tam tersi olmuş :/
    2-Bu filmde Iroh ve Zuko dışında kimse kendi ateş üretemiyordu. Dizide ise herkesin kendi ateşi vardı. Bu da ateş ulusunu güçlü kılıyordu. Ancak filmde çoğunlukla kılıç vb. silahlarla savaşıldığı için ateş ulusu yetersizdi.
    Dediğim gibi Peter Jackson veya tim burton bu filmi gayet iyi yapardı. Daha fazla bükücülük ve espri katardı filme (ki bunlar filmde neredeyse olmayan iki şeydi.) Zaten filmde koca bir sezonu 100 dk ya sığdırılmış. Geriye hiç bişi kalmamış. Benim görüşüm böyle 😀

  13. gayet guzel filmdi sinemalarda izlemizdim hala devamini bekliyorum begenmiyenler cizgi filmi bastan izlersin bu sinema filmi cocuk filmi degil gorundu ve efekler gayet guzeldi

Bir Cevap Yazın

