A Million “Bir survivor hikayesi”

Daha doğrusu bir ölüm kalım savaşı! Bir intikam hikayesi!

Küresel olarak kavruluduğumuz şu günler pc başına geçip film izlemeyi bırak, odamın kapısından içeri adım bile atmak istemiyorum. Zira salonda püfür püfür klima varken, hamam olmaya birinci dereceden aday olan odamda durmamda zaten akıl karı değil. Ninlerimiz, dedelerimiz hep derlerdi eskiden sobalar vardı, tüm aile onun başında toplanırdı diye, işte onun yerine klimalar aldı. Bende torunlarıma diyeceğimki bizim zamanımızda klima vardı evladım, bütün aile toplanırdık aynı odaya:P Tabi bu küresel kavrulma böyle giderse torunlarım olacağı meçul yaaa..

Dünde her zamanki gibi TV’de dakka başı zapping yaparken Survivor’ın reklamına denk geldim, zaten ne zaman o kanalı açsam Acun’u görüyorum yaa oda ayrı bir konu zaten. Acunu görünce aklıma Kore’lilerin yaptığı ve ilk çıktığında çok izlemek istediğim A million filmi geldi. (Acun’u görüpte aklına Kore filmi gelen tek insan ben olmalıyım:P ) Ve hamanla yarışan odama ayak basma cesaretini gösterdim, gerçi akşam olduğu için o kadarda sıcak değildi kabul ediyorum.

Post git gide günlük kıvamını alırken filmimize geçelim:P

Dakka bir gol bir derler yaa, filmimiz o şekilde başlıyor. Issız bir çölde (çölün ıssız olmayanıda varmış:P ) adamın birini kafasına silah dayamış olarak görürüz. Sonra 2 yıl sonra yazısı karşımıza çıkar. Hobaa ilk saniyeden yıllar sonraya gitti bu yönetmen deriz, film içinde bir kaç kez geri ileri olayını yaşayacağımızdan habersiz. (ama artık haberiniz var:P ) Avustralya’da çölde Asya’lı bir kadın bulunduğu haberleri gelir, günlerdir kayıp olan Survivor yarışmacılarından biridir. Diğer bütün yarışmacılar kayıptır, bu olayı araştıran polis kadını sorgularken bizde olanları öğreniriz. En önemli bilgiyi atladım, bu kadını Shin Min Ah oynuyor. 🙂

 Bir yarışmanın ödül olarak Bir Milyon Won vermesi tüm Kore’de büyük yankı uyandırır, ve çoğu insan katılmak için başvurur. Kabul telefonları gelmeye başlar, kazananlar arasında  pizza teslimatcısı olan bir kadın , eski bir deniz subayı olan ama yarım bırakarak küçük işlerde çalışan bir genç bir adam, bir muhabir, borsada çalışan bir adam, eskort bir kız,  hukuk öğrencisi bir kız, bir yüzücü ve işsiz bir adam vardır. Toplamda sekiz kişi olan yarışmacıların 7 etabı geçmeleri gerekmektedir.

Yarışmacılar Avustralya’ya götürülerek çölle çevrilmiş bir ormandaki kulubede yaşamaya başlarlar, tümm hareketlerinin kaydedileceği söylenir. ama en başından beri etrafta garip olan birşeyler vardır.  Etrafta bir kameraman ve sunucudan (aynı zamnada yapımcı) başka kimse bulunmamaktadır. Yarışmacılara bu çok tuhaf gelsede kurallara uymaya devam ederler. İlk görevleri sal yapıp belirli bir noktaya ulaşmaktır. bu oyundan sonra elenecek kişi oylama ile belli olur ve bir kişi yarışmadan elenir. Bu zamana kadar herşey kuralına uygun giderken, ikinci göreve geldiklerinde herşey değişecektir.

İkinci görev sırasında ilk oyunda elenen yarışmacının cesedini gördüklerinde, bunun sadece bir yarışma olmadığını, bir ölüm-kalım savaşı olduğunu anlayacaklardır. En son sağ kalan kişi parayı alacaktır. Bunu planlayan adam kimdir ve neden bu insanları öldürmektedir. Peki yarışmacılar oyunu sonuna kadar oynayacaklarmı, yoksa bu ıssız çölden kurtulmaya mı çalışacaklar. Üstelik yarışmacılardan biri hiç başvuru yapmadan kabul telefonu almıştır. Filmin finalinde ise süprizler bizi beklemektedir.

Diye soru işaretleri bırakarak izlemeye teşvik ediyorum:P  Tür olarak gerilim yazan ve bunun hakkını veren nadir filmlerden biri. Gerçek bir ölüm kalım mücadelesi, bu yerde arkadaşın, sevgilinin bir önemi yok, bir yerden sonra ödülünde bir önemi yok, önemli olan tek şey sonunda sağ kalan kişi olmayı başarabilmek. Tabi bazıları için kendi hayatlarının yanında diğerlerininde önemi var. Sırf kendileri için değil arkadaşları içinde mücadele verecekler.  Sonunda kazanan para mı, hayatta kalma isteği mi, arkadaşlık mı, açgözlülük mü olacaktır?

Yazdıkça, yazasım geliyor, demekki neymiş ben bu filmi sevmişim dostlar. Küçük bir tatile gidiyorum, ben yokken bu filmi izleyin izlettirin anacım, haa birde beni özlerseniz fena olmazdı hani ama yinede siz bilirsiniz:P

A Million “Bir survivor hikayesi”” üzerine 13 yorum

  1. dostum sen o klimaya şükret, çektiğim çileleri yazsam var ya gözyaşlarınızı silmeye mendiller yetmez, pehhh

    bu arada acun’u görünce aklına kore gelen yeryüzündeki 2. kişi benim, harbiden bak geyik değil. geçenlerde gördüm var mısın yok musun kabusu geri dönmüş, bir baktım yarışmacılar arasında bir koreli! sırf onun için 10 dk kadar da katlandım itiraf ediyorum 🙂

    filme dönersek bilirsin hiç bir şey bilmeden izlemeyi tercih ettiğimden yazının tamamını okumadım. ama intikam sözü yetti benim için, en kısa zamanda izlenecek^^

    bir de kıskandım gonuşma benlen, gitme tatile ben gidemiyorum kimse gitmesin. hehe şaka o kadar gaddar diilim iyi tatiller kuzu, benim yerime de eğlen 🙂

    • Dostum senin süper ötesi bir deniz manzaran varken, esmiyomu şöyle denizden denizden:)

      Yaşasın Acun duyunca aklına Kore gelen bir insan daha, yalnız değilim, ben diyom kalpler bir diye. 🙂 Bende önce bir şok oldum “Anaaaa Seul yazıyo” diye bir tepki vermişim, görende memleketlisini gördü sancak:P

      Bu arada bu sefer gerçekten spoillsiz anlatmaya dikkat ettim kuzum, okuyabilirsin filmin ilk 15 dk. falan anlatttım. (toplamda 2 saat bu arada) Ama hiç birşey bilmeden daha zevkli izleneceği kesin 🙂

      Saol cnm, senin yerinede eğlencem söz 😉 Çok uzun değil malesef bir haftalına, sonra yine İzmir’de kavrulmaya devam:P

  2. sen o manzaraya kanma, davulun sesi uzaktan hoş gelir. bizde kaldığında hiç estiğini hatırlıyor musun ha sorarım^^

    valla ben ilk 15 dakkayı bile öğrenmek istemem, o derece psikopatım. artık izlemeden önce türlerine bile bakmıyorum aştım kendimi. herşey izleyince netlik kazanıcek^^

    valla benim yerime de eğlen coş dostum, biz de planlıyoruz ama ailenin sponsor olması lazım, para istiyorum ulannn!

  3. Haydin sana iyi tatiiler diyerek yorumuma başlıyorum 🙂
    Bu film pc de çok çok çok uzun zamandır var ancak gel gör elim bir türlü gitmedi ancak yazını okuyunca bir heves bir heves sorma gitsin. ancak şimdi nasıl üşeniyorum bir bilsen bu sıcakta lap topu alıp kucağıma izlemekten. Neyse neyse gülü seven dikenine katlanır.
    en yakın zamanda izleyip yorumumu çakarım 😀
    Tekrar iyi tatillr ben özlerim seni 🙂

    • çok teşekkürler dostum 🙂
      en kısa zamanda izle bence, heyecanıydı valla ben çok sevdim. Gelince sınav yapıcam bu filmden, dermişim:P
      haha saol cnm, bende sizleri özledim valla 🙂

      • Yorumu yazdığım gün izledim 🙂 Ama Shin Min Ah’nın performansını hiç ama hiç beğenmedim. Histerik sahnelerde iğrençti!!!
        Ancak film başlarda fazlaca basit geldi. Hani sanki kopyala yapıştır birşeymiş gibi. Ama ama sonu inanılmaz güzeldi. O kadının haline nasıl acıdım. Pislikler diyorum ve başka bişi demiyorum. Şuan bile cinlerim tapeme çıkıyor. Öyle işte genel olarak düşnürsek 10/6.5 diyebilirim

  4. Off sonu feci çok feci yahuu, insan 100 kere hak veriyor onu gördükten sonra.
    Shin min ah pek gözüme batmadı benim, hani ne çok nede çok kötüydü, gazeteci olan gereğinden fazla sakin oynuyordu heralde ona sinir olmakta shin min e sıra gelmemiş. 😀

  5. bu filmi sayende tanıdım ve fırsat bulduğumda ki bu yakın bir zaman değil izlemeye karar verdim shin min ah’ı da izlemeyi çok severim tabi bu bi etken ama asıl neden hep romantik komedi ve dram türlerinde izlediğim koreliler konu aksiyon,macera olunca nasıllar bakalım

    • Genelde site ismi vermiyorum ama bu seferlik bir ayrıcalık yapabilirim:) Yeppudaa adlı sitede çogu filmi bulabiliyorum, o da olmazsa a million kore filmi izle diye aratırsan bir sürü site çıkacaktır kolay gelsin iyi seyirler:)

Bir Cevap Yazın

