Toki o kakeru shôjo “Zamanda Sıçrayan Kız”

“Zaman Kimseyi Beklemez”

Dün gece o kadar saçma bir rüya gördüm  ki,  sabah uyanınca, uzun bir süre bilimkurgu izlemeyeceğim diye kendime söz vermiştim, üzerinden 8 saat geçmişken kendimi yine bir bilimkurgu izlerken buldum, hemde anime. Bu gidişle rüyalarım dahada saçma olmaya başlıyacak:P Rüyamda garip hayvanlar gördüm, devasa bir tavşan, fok balığına benzeyen minicik bir aslan ve daha bi ton saçma hayvan, bir adam geliyor ve altta katta gizli bir labaratuar olduğunu hayvanların genleriyle oynadıklarını falan söylüyor. Bende soruyorum “Bu aslan neden bu kadar küçük?” (merak ede ede bunu etmişim) adamda çünkü onların akçiğerleri yok diyor. Rüyayı buraya kadar hatırlıyorum, sabah kalktığımda ise tek düşündüğüm, “akçiğerleri olmayınca küçük mü oluyolar, çok saçma” yani birton saçmalık içinde  bunu dert ettiğim için kendime bravo diyorum. 🙂 Bunu Freud amcaya sorsak binbir anlam çıkarırdı yaa neyse biz hayırdır inşallah diyelimve  filmimize geçelim.

Makato, oldukça enerjik, birazda sakar bir genç kızdır. Bir sabah okula geç kalır ve yolda en iyi arkadaşlarından biri olan Chiaki ile karşılaşır. O gün başına gelmeyen kalmaz. Habersiz sınav yapılır, yemek dersinde onun yüzünden küçük çaplı bir yangın çıkar,sınav kağıtlarını öğretmenin odasına götürürken esrarengiz bir labratuar görür ve burda düşüp yaralanır. Eve dönüşte yokuştan inerken bisikleti bozulur ve yolun sonundaki henzemin geçitte duramaz ve bisikletin geçite takılmasıyla trenin önüne doğru zıplar. Bu sırada Mokoto bugünün hiç olmasını ve geçmişe dönebilmeyi diler. Gözlerini açtığında fren bozulmadan öceki ana geri döner. Bunun nasıl olduğuna anlam veremez ama bir şekilde zaman yolculuğu yapmıştır.

Bunu keşfeden Makoto gerekli gereksiz her durumda zamanda yolculuk yapmaya başlar. Süreli geriye dönüp neden olduğu sakarlıkları düzeltmeye çalışır. Hatta bazen sırf bişeyler yemek için, yada karaokede bir saat daha geçirmek için bile geri döndüğü olur. Ama farkına varmadığı şey geçmişteki küçük bir değişikliğin daha korkunç sonuçlara yol açtığıdır. Bunu keşfettiğinde çok geç olacaktır çünkü zaman içinde yolculuk hakkı sınırlıdır ve sadece bir hakkı kalmıştır. Üstelik bu sefer yaptığı değişiklik sevdiği insanların ölümüne neden olabilecek bir durumdur.

 Öncelikle hiç sıkılmadan izlediğimi söylemek istiyorum. Aslında çok kısıtlı bir zaman diliminde geçiyor. Filmin başındaki günden pek uzaklaşılmıyor, Makoto bazen birkaç kere aynı zamana geri dönüyor ama her seferinde çok ayrı sonuçlara neden olduğu için asla sıkılmıyorsunuz. Zıplayarak zaman değiştirdiği için doğal olarak geldiği zamanda küt diye düşerek olaya girişi varki her gördüğümde  acayip eğlendim. Sonlara doğru ise olaylar hiç beklemediğiniz bir şekilde ilerliyor, sahsen ben baya şaşırmıştım. ayrıca eklemek isterim baya ödüllü bir anime, yılın animasyonundan tutun en orjinal hikayeye kadar ödülü var. Birde bu sene vizyona giren live-action’u varmış ama ben animesini tercih ederim dostlar. 🙂

Kısacası sevdim ben bu animeyi, izleyelim izlettirelim diyorum. Bu gecede rüyamda zaman yolculuğu yapmazsam iyidir:P

Toki o kakeru shôjo “Zamanda Sıçrayan Kız”” üzerine 13 yorum

    • Bende ödüllerini gördüğümde nası atlamışım bu animeyi dedim, şöyle sakin huzurlu rüyalar göreyim yahu, genetiği değiştirilmiş hayvanlar falan uzak dursun rüyalarımdan 🙂

  1. ilginç bir rüyaymış, ama yalnız olduğunu sanma dostum bende ne garip rüyalar var bilsen. bilinçaltım çöplük gibi maşallah, en küçük şeyi kaydediyor^^
    bu animeyi duymuştum ama hiç izlemek geçmemişti aklımdan, hoş bir şeye benziyor sanırım ben de izliciim yakında, zaten uzun zamandır anime film izlememiştim.

    • O gece elfen lied ı bitirmiştim dostum onun yüzünden bu labratuar muhabbetini gördüm sanırsam 🙂 allahtan bu filmden sonra rüyamda zamanda yolculuk, ki yapsaydım kaybolacağım kesindi:P
      Animeyi mutlaka tavsiye ederim dostum, yazıda söylemeyi unutmuşum zaman geçişlerindeki görsellik feci güzeldi, müzikleride güzel ayrıca 🙂 Bu sefer online izledim valla, ödüllerini falan görünce sabredemedim 🙂

  2. Ya son zamanlarda ben baya baya animelerde uzaklaştım peh nasıl kızdım kendime şimdi!!!
    Mangalara ve dizilere dalınca bak neler oldu. Bayadır deli gibi takip ettiğim bleach’i bile izlemiyorum. Animelere kapak atmam lazım.
    Bu da güzel başlangıçlardan olabilir. Eline sağlık dost..

  3. Çok orjinal ve keyifli bir anime. Çizimleri de çok güzel. Ben beğenerek izlemiştim. Hatta keşke indirseydim dedim şimdi senin yazını görünce.

  4. Geri bildirim: Halfway – Harbi Yolun Yarısı « Eteğimden Dökülen Taşlar

  5. izledim sonunda dostum. öncelikle sağol sen bu yazıyı yazmasan daha uzun süre izlicem der izlemezdim^^ geçenlerde anime aşkım kabarınca bu yazıyı hatırlayıp hemen indirdim, az önce de bitirdim.
    dediğin gibi sıkmadan izletiyor, karakterler sevimli, çizimler hoş. konu da zamanda yolculuk, ne kadar işlenirse işlensin şahsen ben hala severek izlerim bu tür yapımları. gerçi hep de aynı şey yapılır, zamanda gezinen karakter hep bir süre sonra boktan bir şey yaptığını anlar çünkü o bir şeyleri düzeltmeye çalıştıkça işler daha da sarpa sarar.
    bu animede de böyleydi ama ben eğlendim izlerken, özellikle sonlardaki gelişmeler güzeldi.
    şimdi küçük bir spoiler vericiim izlemeyen okumasın
    -spoiler-
    yalnız ben chiaki ve makotonun kavuşamamasına kıllandım, o gelecekte beklese de makoto o kadar yaşayamaz ki, artık zamanda yolculuk da yapamaz. ama ikisi de görüşebileceklerinden emindi. böyle sonlara biraz kıllanırım ben, net bir şey sunulsun isterim. ya tamamen ayrılıp yollarına gitsinler, yada gelcekte buluşacaklarsa da bizim buna inanmamızı sağlayacak bir neden sunsalardı. ay ne gıcık bir izleyiciyim dimi?? 😀
    -spoiler-

    • Enemmm beğendiğine çok sevindim dostum, haklısın bu geçmiş-gelecek olaylarındaki mesaj hep aynıdır. Aman bu işe kalkışmayın herşey olduğu gibi daha güzel. 🙂
      spoillere cevaben yazıyorum, izlemeyen cidden ama cidden okumasın çünkü sonu ile ilgili bi yorum yapıciiiim 😀

      Spoiller
      dostum hatırladığım kadarıyla ben şey düşünmüştüm, hani kıza son bir şans daha veriliyo yaa, sayı sıfırlanmışken 1 oluyo tekrar. Bence çocuğada bir şans daha verildi. Ve o geri gelcek gibi hissettim ben. yada çok pollyana bir düşünme şekli, ne bilim kafamda mutlu bitti bu anime. 😀

      • spoiler içerir, izlemeyen okumasın
        işte çocuk ben gelecekte bekliycem dediği için ben kız gidecek bir şekilde diye düşündüm. yani bir de sonda “amacımı biliyorum” tarzı takılmaktaydı. ayrıca çocuk zaten istese dönmez mi, madem yaşadığı zamanda o aletler bulunabiliyor.
        amaaan ne taktım ben de yahu, devamı çekilsin kurtulayım bu çileden 😛

  6. spoillere devammm 🙂
    Doğru bak, çocuk istese geri dönebilirdi aslında. Yada herkesi bir ceviz mi düşüyo (o yuvarlak şeyi ben cevize benzettimde 🙂 ) Belki çocuk tekrar gelcektir sınıflarına, herşey tekrar başlıcaltır kızda artık yapması gerekenleri bildiği için öle demiştir. Diye İnception vari yorumlamaları derinleştireyim. 🙂 Amann beee kızım çocuk sana ilk söylediğinde kabul edicektin aslında tee o zamandan salaklık ettin, diye kıza da çemkireyim içimde kalmasın. 🙂

Bir Cevap Yazın

