Sineklerin Tanrısı _William Golding_

 Uzun zamandır, kitap postu yapmamıştım zira öle çok çok beğendiğim bir şeyler okumadım, hatta itiraf edeyim yarım bıraktıklarımda oldu. Geçenlerde arkadaştayken gördüm bu kitabı, ilk tepkim “aaa mitoloji hocası tavsiye etmişti bunu” oldu. O kadar içten söylemiş  olmalıyım ki, arkadaşım direk “ben daha okumadım ama al önce sen oku” dedi. Mitolojide kültür, medeniyet kavramlarını tartışırken adı geçmişti kitabın, 1963 ve 1990 yapımı filmleride var. İnsanoğlunun bulunduğu ortamı geliştirip, daha iyi bir düzeye getirdiği mi, yoksa tam tersi bulunduğu doğayı mahvettiği mi olgusundan yola çıkılmış. Kitabın konusundan birazcık bahsetmek gerekirse:

İngiltere’de savaş yüzünden daha güvenli bir bölgeye gönderilecek bir grup çocuğun olduğu uçak Pasifik Okyanusunda ıssız bir adaya düşer. Kurtulan çocuklar bir araya gelerek bir düzen oluşturmaya çalışırlar. Büyüklerin olmadığı bir dünya başta onlara çok eğlenceli gelecektir. Fakat barınma, yiyecek gibi sorunların başladı zaman bir lider arayışına girerler. Liderlik için çocuklar arasında göze çarpan iki isim vardır. Bunlardan Ralph lider seçilir. Ama yaşları 6 ile 12 arasındaki çocuklara liderlik etmek hiç kolay olmayacaktır. Birde karşısında Jack gibi lider olmaya can atan bir rakibi varken. Kitap ilk başlarda küçükken okuduğumuz Mercan Adası, Hazine Adası gibi kitaplara benzesede aslında çok farklıdır. Burdaki çocuklar adayı yaşanacak hale getirmekten çok yavaş yavaş onu yok ederek, insanın vahşi özüne doğru gitmektedirler. Ralph insanın medeni yönünü temsil ederek kulübe yapımı, su arkları gibi projeler önerse de, insanın vahşi yönünü temsil eden ve avcılık yapıp, dağda yaşamayı savunan Jack’e karşı başarılı olabilecek midir?

Okunacak kitap arayanlara tavsiyedir dostlar,  okurken böylede dehşete düşme garantisi verilir 

Sineklerin Tanrısı _William Golding_” üzerine 2 yorum

  1. Bende 90 yapımı filmini izlemiştim zamanında; çocuk filmi gibi başlayıp iz bırakan bir sonla bitmişti film, kesinlikle bütün övgüleri hak eden bir yapımdı.Ne mutlu sana kitabını okumuşsun, ben sadece filmini görebildim o kadar.Kim bilir bende bir gün okurum..

    • Bende bu aralar filmini izleyeyim diyorum ama hangi yılda yapılanı izlesem diye kararsız kaldım. 63 yapımı kitaba daha bağlıymış ama siyah beyaz oluşu caydırıyor beni, galiba 90 yapımı olanı izlicem. 🙂
      Başlarda klasik bir konu izlenimi veriyor ama okudukça olaylar derinleşiyor.

Bir Cevap Yazın

