Sunflower/ Haebaragi

Ne zamandır bu filmi yazmak istiyorum ama bir türlü fırsat bulamadım. Okuldan sonra eve ölü balık kıvamında geldiğim için bir net turu yapıp, bir parça kitap okuduktan sonra sızıp kalıyorum resmen, gerçi bu aralar bir mangaya sardığım için uykusuz kaldığım oluyor. Haftasonlarımıda boş geçirmeyim diye toplum gönüllülerine katıldım, tam olarak bugün. Artık kendime ne garezim varsa bilemiyorum, bu tempoyla sonum iyi değil ama orası kesin. 😉 Yakınmalarım bittiğine göre filmimize geçebiliriz:

Dostum Kimbap’ın benim için hazırladığı DVD’deki filmlerden biri sunflower, her zaman afişiyle dikkatimi çekmiştir, hazır elimdeyken izleyeyim dedim ve tabiki pişman olmadım, hatta iyiki izlemişim geç bile kalmışım dedim. Öncelikte belirteyim filmde çok küçük ayrıntılar var konuyla ilgili ama konuyu anlatırken onlara değinmeyeceğim, süprizli olursa daha güzel bir seyir keyfi olduğu kesin. (Bugün cümleleri gereksiz yere uzattığımı farkettiniz mi, hemen kısaltıyorum:) )

Kasabanın en tehlikeli ismi Oh Taesik 10 yıl sonra hapisten çıkıp kasabasına geri dönmüştür. 10 yıl önce herkesin adını bile duymaktan korktuğu, bir çeteye tek başına direnen ve kasabanın çete lideri olan bu genç kasabasına döndüğünde hem onda hem ksabada bazı değişiklikler olmuştur. Taesik hapiste geçirdiği 10 yıl boyunca iyi bir insan olmaya söz vermiştir. Hatta hapiste geçirdiği yıllar boyunca, çok çalışmış, ordaki matematik öğretmeninden ders bile almıştır. Küçük bir deftere hapisten çıktıktan sonra neler yapacağını yazmış ve her yaptığı şeyin üstünü çizmiştir. Üstelik bu defterdekiler öyle büyük şeyler değildir, örneğin “cevizli kurabiye yiyeceğim”den, “halk hamamına gideceğim”e kadar istekleri vardır. Taesik, hapisten sonra anne dediği bir kadının evine gider ve o evde kalmaya başlar, birde kız kardeşi vardır. Bir kursa yazılıp sınavlara hazırlanmaya karar verir ve yeni ailesine yardım etmek için bir işe girer.

Taesik değiştiği gibi kasabada değişmiştir, yeni çeteler kurulmuş ve eskiden Taesik’in arkasından kuyruk gibi dolanan korkak arkadaşları çete lideri olmuşlardır. Taesik’in dönüşü onları korkutur ama yeni halini görünce yavaş yavaş ondan korkmamaya başlayacaklardır. Birde kasabaya büyük bir alışveriş merkezi yapmayı düşünen belediye başkanları vardır. BBGörünürde belediye başkanı olsada tüm çeteler ona bağlıdır. Bu adam Taesik’in anne dediği kadının lokantasını satın almak istemektedir. Kocaman Ayçiçeği tarlasını satın almış ama ortasında bir tek bu lokanta kalmıştır.  Ama kadın satmaya niyetli olmayınca, kötü yollara başvurur. Bir daha kavga etmemeye söz vermiş olan Taesik’i zor günler beklemektedir. Kız kardeşini ve annesini koruyabilmek için ne kadar dayanacaktır?

 

İyi bir insan olmaya yemin etmiş bir adam ama iyi olmasına izin vermeyen kötü ve haksızlıklarla dolu bir dünya. Mağdur olan iyi insanlara yardım edebilmek için bile olsa acımasız olunması gerektiğini düşüneceğiniz bir film. Her zaman kavga gürültüden hoşlanmayız, ama öyle durumlar ve kişiler vardır ki burda iyilik sökmez dersiniz. İyi ve kötü çatışmasının bol bol olduğu sizi bile  kararsızlığa götüren bir film. Bir parça huzur ve sevgi görmek için bazen büyük bedeller ödenmeli, Taesik’te bu bedeli ödemeye razı olacak mı? Yeni bulduğu ailesini korumaya gücü yetecek mi? Ve asıl önemlisi bir zamanlar arkadaşım dediği insanlar, en büyük kötülük onlardan gelince dayanabilecek mi?

Tüm soruların cevabını ve daha fazlasını filmde bulabilirsiniz, iyi seyirler canım, ciğerim okuyucum.

Sunflower/ Haebaragi” üzerine 6 yorum

  1. 3 hafta oldu galıba ızleyelı, bende begenmıstım. yıne turk fılmı kıvamında cuneyt arkınlı 🙂
    ama etkıleyıcı bende tavsıye ederım ızllemeyenlere.
    10 uzerınden 7 verıyorum.

  2. -yorum acık ucundan spoiler içerebilir-
    izledim ben de sonunda ve çok beğendim tabi ki. ama kore sinemasına aşina olanlar için pek de şaşırtıcı bir ilerlyişi yoktu, ben a dirty carnival yada rough cut gibi benzer yapımlar da izlediğimden olay örgüsü oldukça tanıdıktı.
    ama bu beğenmeme engel olmadı tabi, oyunculuk açısından şahaneydi, sadece sinirimi bozan şu kore filmlerindeki aşırı karamsarlık. şunu da aşsalar tam süper olacak, başlarda iyiydi de artık kaldıramıyorum anacım.

    • -Spoiler alert-
      Haklısın dostum, bide söle bi mucize olsa falan sonunda herşey güzel olsa adamlarda hiç bu mantık yok. Oysa bizim türk Filmlerine bak adamın başına 848569 tane kötü olay gelir ama sonunda bi şekilde kurtulur. Başlarda koredeki olay daha gerçekçi olması açısından daha iyi buluyordum ama insan bazen bi mucize istiyo bee anacım 😀 Ama dediğin gibi yine çok güzel ve klasik filmlerden.

Bir Cevap Yazın

