Uzakdoğu Sinemasıyla Değişen Anlayışlar…

 

İtiraf ediyorum şu posta bir başlık bulmak için 2 saattir düşünüyorum, en son “başlık bulamadım ben buna yaa ama okuyun bunu” yazmayı bile düşündüm, neyseki son dakka bu başlık geldi aklıma. Zaten şu yeni yazı kısmını ne zaman açsam bir ilham falan geliyor bana birşeyler oluyor. O yüzden hiç önceden post hazırlayıpta günler sonra yayınlama gibi bir alışkanlığım olmadı, haa olanlara imrenirim ayrıca böyle bir hazırlıklı falan, benimkiler hep oldu bittiye gelmiştir.

Her zamanki gibi anlatacağım şeyden 180 derece saptım. Gelelim mevzuya geçenlerde bir arkadaşım bize geldi her zamanki gibi ne yapsak ne yapsak diye düşünüp film izlemeye karar verdik. Romantik komedi olsun eğlenelim dedik. Tabi bu arada ben boş durmayıp uzakdoğu sinemasından tavsiyeler veriyorum ama arkadaşım hiç oralı olmuyor. En sonda “Hear Me”yi izlemiştim o aralar. Hedefimiz “Aşkın 500 Günü” dü ama bir türlü doğru düzgün bir link bulamadık. Sonunda arkadaşım ısrarlarıma dayanamadı vee Hear Me’yi izledik. O kadar ısrar ettimki gıcıklık olsun diye beğensem bile beğenmedim dicem dedi ama filmin 20. dk.sı  falandı ağzından güzelmiş sözü çıktı ve bende galibiyetimi ilan ettim nihaha

Filmi izlerken farkettim ki bazı olaylarda arkadaşım aşırı tepkiler veriyor tabi bana göre aşırı, izleye izleye o kadar benimsemişim ki bana gayet normal geliyor bunlar. İşte bu postun yazılış amacı budur efendim, ilk başlarda çok şaşırdığım ama artık alıştığım hatta sevdiğim uzakdoğu sinemasına özgü sahneler: (45966 cümleden sonra postun amacını yazdım yaa bravo bana  )

— İlk olarak filmimizde geçen sahnelerle başlayalım. Örneğin anne babanın sürekli çocuklarına tekme tokat kafaya bir şaplak suretiyle girişmesi. Evde, sokakta gayet ciddi ortamlarda hiç fark etmez, heran her yerde vurabiliyorlar. Tabii bu sadece ebeveynlerle sınırlı değil. Kız arkadaş, normal arkadaş, her hangi yabancı bir teyze gibi yelpazeyi genişletmek mümkün. İtiraf ediyorum banada başlarda çok gurur kırıcı falan geldi ama izleye izleye artık gayet normal geliyo hatta gülmekten geberiyorum bazı dizilerde.

— İkinci mevzumuz yemek yeme şekli. Arkadaşın kızın kıtlıktan yeni çıkmış gibi yemek yediğini görünce şok olmuştum. Bende sürekli Bilgili Şirin gibi (nam-ı diğer gözlüklü şirin) açıklamalarda bulundum. İşte onlar hep böle yiyor gayet normal falan diye., hatta ve hatta böle iştahla yenmediği zaman kabalık sayılıyor, yemeği beğenmediğin anlamına geliyormuş. Uzakdoğuya gidecek olanlara tavsiye 5 gün falan yemek yemezseniz anca onlar gibi iştahla yiyebilirsiniz.

— Birde kızı sırtta taşıma mevzusu vardır. İlk gördügümde “yuhh olum naptın, sanki kankasını taşıyo” gibi tepkilerde bulunduğumu söyliyeyim. Ne bileyim bana çok kaba gelmişti, kucağa almak dururken. Ama şimdi ayıla bayıla izliyorum ahh ne kadar romantik diye. Artık nası etkilemişse beni, eskiden kaba dediğim şeyi artık romantik buluyorum.

— Erkeklerin çok hamarat, kızların ise tam bir beceriksiz, sakar, şapşal olma durumu vardır ki baştan beri katlanamıyorum bu duruma. ama her şeye alışan insan oğlu buna alışıyor sevgili okuyucu. Artık beceriksiz erkek gördünmü “bu ne böle bee yemek bile yapamıyo mu” der oldum vallah billah

— Deli gibi günde 48876 tane işe koşturan, karınca gibi çalışan insanlar. Hayır bizim sinemamızda da vardır bu olay ama günde 5 işi birden yapma gibi abartmazlar. Hayır bide genelde kızlar yapıyo bunu baştan beri abarttıklarını düşünüyorum ama artık daha ılımlı bakıyorum bu duruma. Başlarda bu kadarda abartmayın diye tepkiler versemde, artık aferin kıza pek bir çalışkanmış demiyorum tabii ama hala abartı buluyorum ama sesimi çıkarmıyorum.

— Birde uzakdoğu sinemasıyla ilgilenen ilgilenmeyen herkezin bildiği çok iyi dövüşebildikleri durumlar vardır. Böle 47886 kişiye karşı tek başına durular ve galip gelirler falan. Tamam hala yemiyoruz bu durumu ama severek izliyoruz ne yalan söyliyeyim.

— Kız, erkek farketmez konu öpücüğe gelince 7’den 70’e hepsi çok utangaç. (tabi sinemasından bahsediyorum, normal hayatta nasıldırlar bilemem;) ) Başlardaki düşüncem “aa bu kadarda olmaz ama”dı şimdi ise “aha ne tatlı yaa” oldu.  (tabi bu gift bu mevzuya hiç uymadı, tam tersi oldu ama neyse;) )

Eminim daha bir sürü vardır ama şimdilik aklıma gelenler bunlar, sizinde farkkettiğiniz neler var?

Uzakdoğu Sinemasıyla Değişen Anlayışlar…” üzerine 14 yorum

  1. Oh be sonunda bir yazı geldi. Yavrum sen hep aç böyle post sayfasını ilham gelsin 🙂
    Konu güzel tek tek mevzulara yorum yapasım geldi ve yapıyorum 😉

    1-Türk aile yapısıda bu duruma gayet müsaittir. Şahsen bende kafaya bir şaplak indiririm el alışkanlığı olmuş. Annemde arada kafama geçirir. Yani bizdede bir gelenektir 🙂 Kore camiyasına girmeden öncede böyleydik. Bende bu durum “Anaa onlarda bizim gibi girişiyorlar birbirlerine” olmuştu 🙂
    2-Yemek adetleri kraliyet hariç pekte adaplı değil evet. Ancak hopurtarak yemeside ayrı bir güzel. Kıtlıktan çıkmış gibi olayıda yedikleri doyurucu olmayınca sürekli aç gezdiklerinden heralde. Ha olabilir tabi öyle yemediğin zaman beğenmedin mi olayı. E bizdede vardır iştahlı yemezsen beğenmedin olursun (ama biz abartmayız) Nerdeydi bilmiyorum işte bir yerde de yemekten sonra geğirmezsen yemeği beğenmedin oluyormuş. Masada geğirdin mi yemeği yapan kişi zevkten dört köşe oluyormuş yemekleri beğenildi diye 🙂 Eskimolarda kadınlarını misafirlerine sunarlarmış ilk gece kabul etmemek ayıpmış. Yani ne garip genelekler var kıtlıktan çıkmış gibi yemek solda sıfır 🙂
    3- Bende sırtta taşıma olayına bayılıyorum. İlk gördüğümde de imrendim halada imreniyorum 🙂
    4-O olaya karşılıklı gıcık oluyoruz ben artık salak kız zeki erkek aşkı görmek istemiyorum ikiside normal olsun mümkünse 🙂 Birde bu zamanda tabiki erkekte hamarat olacak mesela benim erkek kardeşim sarmayı ve içli köfteyi benden güzel yapar. Sarmaları düzgün sarılmıştır sıkıdır, içli köftenin hamuruda inceciktir. Ben beceremem onu alan yaşadı 🙂
    5-O işe koşturma olayından geçen bende bahsettim yalan inanmayın diye 😀 Gerçi yapılır hanide hiç dinlenmeden durdurak bilmeden imkansız. Yine süper birşey hani çalışmak güzel olurdu (Ağrılarım geçtide benim ondan bu söylediklerim)
    6-Biliyor musun bu duruma “Ters Ninja” diyorlar binlerce kişiyi döver aynı anda tek bir çizik bile almaz ancak sayı ne kadar az ise o kadar yaralanır 🙂 Şahsen bende severek izliyorum hele dayağı atan bir dişi ise bknz: Gokusen 🙂
    7-Öpüşmeye utangaç olmalarını geçtim benim en uyuz olduğum nokta hani dudaklar birleşmiş hiç kıpırdamadan öylece duruyorlar ya feci gıcık alıyorum ha birde aralarında 735384 km varken ikiside gözlerini kapıyor ya ahanda ona daha gıcık oluyorum ha birde erkek zorla öpüyor kadın direniyor sonra bakıyoruz sarılıyor hatunda ya onada gıcık oluyorum.
    8-benim fark ettiğim genellikle kızların çıplaklıktan utanması normaldir. Ancak dizilerde izlediğimiz namcalar üstlerinde atlet tarzı birşey olsa dahi bir kadın baktığında utanıyorlar ya eller göğüste çapraz yapılıyor “Neye bakıyorsun” nameleri dökülüyor. Önceleri yahu utanacak ne var derdim şimdi çok sempatik geliyor. Bizimkilerde utansa ne güzel olurdu 🙂

    İşte uzun yorum böyle yapılır 😉

    • Ahaha helal dostum valla çok eğlendim yorumu okurken 😀 Hep böyle uzun olsun ama alıştırdın beni:D
      (2) Eskimolar misafirperverlik olayını aşmış yani, yuh diyorum dahada bişey demiyorum ahaha
      (4) Kardeşine burdan alkışlarımı gönderiyorum, maşallah 🙂
      (8)Şu erkeklerin utanma olayını bende garipsedim başta ama şimdi oda çok şirin geliyor, ahh ahh uzakdoğu neleri değiştirdin sen öle 😀

  2. valla öpüşme sahneleri konusunda lee’ye katılıyorum, ben de dertliyim. özellikle dramalarda çok kıytırık oluyor öpüşme sahneleri. filmlerde de oluyor bazen bu, hani şu genele yönelik romantik komedilerde. ama sağlam yönetmenlerin yapımlarında cesur sahneler görebiliyoruz. sanırım bu yönetmenlerin tercihi olan bir durum. neyse koreliler japonlara nazaran aştı tabi, japonlar dudaklarını birbirinin üstünde tutup gözlerini kapıyor. öpüşmekten anladıkları bu. çocuk mu kandırıyonuz olum?
    ama bak milyon kez de görsem sırtta taşıma sahnelerinin tadı başkadır, ondan bıkmam hacı. bir de ağız şapırdatanlara hayatta dayanamayan biri olarak ilk kez bu olayı koreliler sayesinde sempatik buldum.
    enseye şaplak göze barnak durumlarını seviyorum ben. pek şirin^^
    dövüşme sahnelerini komik buluyorum genelde, bir de esas erkekin olaya uçan tekmeyle girişi, pata küte dalışı eğlenceli oluyor.
    onu bunu bırakın da biz adamları dilimizden düşürmezken onlar az önce voleybolda yendiler bizi, böhüühüh

    • valla yaa, sana mesaj attığımda ilk seti biz almıştık sonrasını dinleyemedim bende kazandık diye garanti görüyodum. Neyse yaa kaybedeceksek korelilere kaybedelim:P

  3. evet ya budur kesinlikle benim de Uzakdoğu özellikle Kore sineması denince aklıma gelenler bunlar olmazsa olmazlar 😀 bu arada bu gifler süper olmuş ya bayıldımmmmmm 😛

  4. Hear Me’yi izlemedim bak şimdi merak ettim, inşallah bu aralar izleyebilirim… Ben sırtta taşıma olayını çok seviyorum yaa başta çok salakça gelmişti ama şimdi seninde dediğin gibi çok romantik geliyo^^ Arkadaşlarıma kore dizisi izlettiğimde ilk tepkileri ”Kıtlıktan çıkmış gibi yemek yiyor adamlar” oluyor hep. Bencede baya iştahlı yiyorlar maşallah… Bir an restoranta oturduğumda koreliler geliyor aklıma şurda olsalar şapur şupur yemek yeseler koredeki gibi tepki almazlar heralde:)))

    • Hear Me’yi şiddetle tavsiye ederim 🙂
      Aynen bende başlarda gıcıktım sırtta taşıma olayına, şimdi bayıla bayıla izliyoruz:P

  5. hehe, bu yazıyı sermin hatırlattı, okuyunca yine çok keyif aldım. eline sağlık astreacım 🙂

    ben de özellikle kocaman adamların/kadınların hala annelerinden sopa yemesi olayına çok gülüyorum 😀 😀 yalnız yemek yeme adabını hiç bilmiyolar, bunu da belirtmeden edemiycem 😛

    • Çok teşekkürler çingu 😉
      Ahh o yemek olayı fecidir, korkuyorum yakında bu yeme tarzını normal olarak algılayıp bende öyle yemeye başlayacağım:S
      O değilde şunu keşfettim bu ramenleri cidden öyle hızlı hızlı yemek gerekiyo, soğuyunca yenmiyomuş. O yüzden böle kıtlıktan 2 saniye önce çıkmış gibi, bir yandan üfürüp bir yandan götürmek lazım. Ama diğer yemekler konusunda bişi diyemicem. (daha fazla savunamicam onları çirkin yiyolar işte bana ne bana ne hıııh)

Bir Cevap Yazın

