Sungkyunkwan Scandal

ÖnSöz: Bu postumu sevgili arkadaşım Ser-min’e ithaf ediyorum. (yoo yoo post yazmam için yaptığı tehditlerin bunda hiç bir etkisi yok:P )

Uzun bir aradan sonra işte geldim burdayım. Blog alemini toptan çok özledim sizinde beni özlediğinizi biliyorum:P  (burda yazar kendi kendine gelin güvey oluyor aldırmayın, okumaya devam) Bu diziyi uzun zamandır yazmayı planlıyordum ama lisanslanınca tüm videoları kaldırıldı bir süre bende izleyemedim. Geçenlerde dramacrazyde görüp sevinçten gözyaşlarımı tutamadım. (tabiki abartıyorum ama sevinme kısmı doğruydu)

Aslında hikaye klasik, bir kızın erkek kılığına girip erkek okuluna girmesiyle başlıyor herşey. Sanırım bu konuyu onlarca kere işleseler her seferinde izleriz. (en azından ben izlerim yani) İtiraf edeyim tarihi dramaları pek sevmem hatta hiç sevmem diyebilirim. Ama bu dizi o kadar güzel işlemişki o kıyafetlerden bende istiyorum resmen. 🙂

Gelelim konuya: Hikayemiz Kim Yoon-Hee’nin ailesinin borçları ödemek için  hasta erkek kardeşinin yerine geçip evin sorumluluğunu almasıyla başlar. Kore’nin Joseon Hanedanlığı zamanında kadınlar çalışamıyorlar ve okula gidemiyorlardı, bu yüzden Yoon Hee’nin tek çaresi erkek kılığına girmekti. Tarihi filmler izlediyseniz biliyorsunuzdur o zamanlar Kore’de güzel yazabilbilmek çok büyük bir yetenekti. Yoon Hee’de de bu yetenek fazlasıyla vardı. Bir kitapcıda kitapları kopyalamakla işe başlayan Yoon Hee’nin patronu ona Sungyunkwan Üniversitesi giriş sınalarına başkası yerine girmesini söyler. Başta bunun kabul etmeyen Yoon Hee borçlular kapıya dayanınca kabul etmek zorunda kalır. Bu üniversite yalnızca seçkin öğrencileri almaktadır ve burayı bitirebilen şanslı kişiler devlet memuru olarak göreve başlamaktadır. (Yani pek mühim bir okul;) ) Yoon Hee sınava başkasının kimliğiyle girer fakat savaş bakanının oğlu olan  Lee Seon Joon’a yakalanır. Lee Seon Joon onun yazma konusunda çok yetenekli olduğu görünce onu ele vermez tabiki tek bir şartla: Yoon Hee kendi kimliğiyle sınava katılacak ve bu okula girecektir. ( Bu arada onu erkek sandığını söylememe gerek yoktur heralde 🙂 ) Böylece Yoon Hee erkek kardeşinin ismiyle bu okula girmeye hak kazanır. Kim Yoon Shik olarak kimseye yakalanmadan bu okulu bitirebilecek midir?

Karakterleri tanıyalım:

 

Kim yoon Shik- Kim yoon Hee (Park Min-Yeong)

 İşte esas kızmız yada oğlumuzmu desem bilemedim şimdi:P Yoon Hee küçüklüğünden beri okuma ve yazmaya çok heveslidir ama kızların okula gitmesi yasak olduğu için erkek kılığına girip bu üniversiteye girmek onun için bulunmaz bir fırsat olmuştur. Başlarda zorluk çeksede sonradan bu duruma alışmış ortama uyum sağlamıştır. Üstelik bu üniversiteye girmesine neden olan Lee Seon Joon ile oda arkadaşı olmak zorunda kalmıştı, başlarda nefret ettiği bu kibirli çocuğu zamanla sevebilecek midir?

Lee Seon Joon (Micky Yoochun- DBSK)

Savaş Bakanının oğludur ama hayatta her zaman bir şeyleri kendi emeğiyle kazanmak istediği için sıvana girerek bu okula girmeyi tercih etmiştir. Zaten her konuda yetenekli olduğu için sınavı geçeceği garantidir. Noron soyundan gelmektedir. Dizide bu soy kavramının baya önemli olduğunu izleyince göreceksiniz;) Dışardan bakıldığında soğuk, kendini beğenmiş gibi görünsede babasının tam tersine o her zaman eşitlikten ve adaletten yanadır. Ülkesi için çok güzel hayalleri vardır ve bu amacını gerçekleştirmek istemektedir. Kim Yoon Shik ülkeleri için söyledi umutsuzca sözlerden çok etkilenir ve bu anlayışını değiştirmesi için onu bu okulda okumaya zorlamıştır.

Goo Yong-Ha (Song Joong-Ki)

İşte favaori karakterim 🙂 Goo Yong Ha bu dizideki bütün karakterlerle iyi geçinmektedir ve pek çoğunun sırrını bilmektedir. Okulda 2. yılıdır. Olayları kendi yöntemleriy çözer ve adeta elinden hiçbir şey kurtulamaz. Kadınlarla ve içkiyle arası çok iyidir. Genelde çok pahalı ve renkli kıyafetler giyer. Herkes okul üniforması giyerken o değişik renklerde kıyafetler giyer. Hatta bir bölümde siyah giymek sorunda kalıyodu ve resmen depresyona girdi. 🙂 Kim yoon Shik kız olduğu ilk görüşte anlayanlardan ama insanlarla eğlenmeyi sevdiği için onun sırrını açığa çıkarmaktansa onu izleyip eğlenmeyi tercih ediyor. Tabii sonradan bir gurup oldukları için ona destek oluyor.

 

Moon Jae-Sin (Yoo Ah-İn)

Okulda 3. yılıdır ama hala birinci sınıftadır. Babası bakandır. Okul kurallarına pek uymaz hatta derslerede pek nadir girer. Okula girmekte ki amacı farklıdır. Abisinin ölümüne neden olan yasaların yer aldığı kayıp bir belgeyi bulmaya ant içmiştir. Diğer öğrenciler ondan korkar ve ona bulaşmaz. Ama herşey bu dörtlünün çeşitli durumlarda bir araya gelmesi ve arkadaş olmalarından sonra değişecektir.

Tarihi dizi olurda içinde siyaset, politika ve entrika olmazmı, tabiki bol bol var. Öncelikle kayıp olan bir belge var ki Kral dahil herkes onu aramakta. Kral bu belge sayesinde ülkesinin daha iyi bir yer olacağını düşünmekte. Tabii arkasından iş çeviren bakanları unutmamak lazım. Birde Hong Gil Dong misali birde kahramanımız var, kimliğini gizlesede ilk bölümlerde anlayacaksınız kim olduğunu;) Okulda da işler sarayda olduğu gibi entrikalı geçmektedir. Okul başkanı hertürlü hileyle istediklerini yaptırma peşindedir. Sarayda bakan babası okulda kendisi ailecek dalavericeler işte 🙂

Film konu bakımından güzel olduğu kadar, görsellik bakımındanda çok güzel. Her rengi her an görebilirisiniz. Birde yazıları parmakla boşluğa yazdıklarında ekranda harfler belirmesi benim çok hoşuma gitmişti. Ayrıca kelimelerin okunuşları değiştiğinde anlam değişmesi özelliği bu dizide bolca kullanılmış. Keşke Korece bilseydim dedim izlerken, şimdi bile severek izlediğime göre bilsem kim bilir nasıl izlerdim.

Dizi Kore’de çok ünlü bir kitap olan Sungkyunkwan Konfüsyüsçü Alimleri’den uyarlanmıştır. Dizinin videolarının kaldırıldığı zamnalar kitabın ingilizce cevirisi okumuştum. Ama dizi kitaptaki gibi olmadı ufak tefek değişiklikler yapmışlar hatta sonunu toptan değiştirmişler.  Bana sorarsanız kitap daha güzeldi derim, herzamanki gibi ama yinede ben bu diziyi çok sevdim. İzleyelim izlettirelim diyerek bitiriryorum.

Sungkyunkwan Scandal” üzerine 33 yorum

  1. Ben de bu diziyi indirmek için yaptığım çeşitli teşebbüslerin sonuç vermemesi üzerine ertelemiştim. İzlettirelim diyorsun, güzel diyorsun. Eminsin değil mi 🙂 Çünkü konu dahil yazının kalanını okuyamadım. (Konuyu okurum korkusu ile)
    Bir yerde bu dizinin My Girlfriend is a Gumiho’dan daha ilgi çekici olduğunu okuduğumda diziyi izlemeye karar vermiştim. Cidden öyleyse bayramdan sonraki listenin başına geçecek 🙂
    Topu sana atıyorum astrea

    • haha konuyu okuyabilirsin dostum sadece ilk 15 dakkasını falan anlatmışıdır heralde, bu sefer az bilgi var 🙂
      Vallahi ben 2. Birillant vakası diyorum bu diziye onun gibi herkese mutlaka izle diyorum. Bak onda o kadar ısrar ettim pişman oldun mu:)
      Listenin başındaki yerini alsın derim dostum. 😀

  2. Bu dizi bitti diye ağlayanlar olmuş diye okudum yabancı sitelerde. Dizinin son bölümüne ağlayan değil, ciddi ciddi “hayır olamaz, bitmemeli” diye ağlayan 🙂 Ben de izlemeyi çok istiyorum fırsat olursa. İlk başta hiç ilgimi çekmemişti çünkü tarihi filmler/diziler/kitaplar beni de pek sarmaz ama Kore medyasında o kadar yankı uyandırdı ki merak etmeye başladım. Kore dedikodularını Türk dedikodularından daha iyi biliyorum zaten 😀

    Güzel bir tanıtım yazısı olmuş Astrea 🙂 Ben de ilk başta önbilgi içeriyordur diye tereddüt ettim ama karakterleri tanıyalım kısmı olduğunu görünce tanıtım yazısı olduğunu anladım. (Bunusevdim ve Ser_min spoiler’a önbilgi demeye karar vermişler, süper olmuş. Hep spoiler yerine kullanabileceğim Türkçe bir kelime ihtiyacını hissetmiştim.)

    Şu an izlediğim -adını vermek istemediğim- başka bir dizi var. Adını vermek istememe sebebim ise herkesin çoktan izlemiş olması. Yani “sen daha izlemedin mi?” diye linç edilmekten korkuyorum 😀 İşte o diziyi bitirdikten sonra bir anket yapacağım hangi diziyi izlemeliyim diye (çünkü bununla birlikte stokta 6 kadar dizi var izlemek istediğim) ve hangi dizi daha çok oy alırsa onunla başlayacağım. Sırayla gideceğim. Planım bu şimdilik bakalım 🙂

    • Hoşgeldin Kendisi 😀
      ah bende üzüldüm vallahi bitirince, hem sonunu çok merak ediyosun hemde bitmesin istiyosun;)
      Çok teşekkürler, spoillersız yazmak için elimden geleni yaptım 🙂 baya bir zor oldu tabi;) (bu arada önbilgi güzelmiş ama ben spoillerı daha çok seviyorum hehe)
      valla anketine bu diziyi ve birillant’ı koyarsan oyumu hangisine vereceğim konusunda kararsızlıkla düşerim. 🙂 (2 tane oy kullanma hakkımız olsun noluurrr)

      • Brilliant’ı da sizin olumlu yorumlarınızdan sonra kesin izlemeye karar verdim ama henüz indirmedim. Stokta olanlarla başlayacağım ama ona da sıra gelecektir elbet 😀 İndirmeye başlayayım en iyisi, bölüm sayısı biraz fazla ancak biter 🙂

  3. Hehehe her ne kadar işkence listem yüzünden de olsa bir yazının bana itafen yazılması hoş oldu hele yazının içeriğini oluşturan diziden Joong Ki var ya yemiyorum yanında yatıyorum niahahaha 😀
    EEe şimdi ben bunu izlemek istiyorum lisanslandı nasıl olcek bu iş? İndirme linklerini isterim senden acımam 😀 (Farkettim ki bu aralar pek bir şiddete eğilimliyim 🙂 )
    Yalnız ciddi ciddi Joong Ki yi bu karakterinde izlemek istiyorum.
    Sonunda blogosfere döndün. Hayırlı uğurlu olsun 😀 Devamını bekliyoruz 😀

  4. Şuan elimde ilk 7 bölümü bulunmakta. Bayramda babamdan zaman bulursam izlemeyi planlıyorum. Kendisi Gumiho’ya başladı da bırakmıyor 😀

    • Ahaha arada kaynadı bu kuzu, sınırlı sayıda hayran kitlesi oldu onlarda çok sevdii 😀
      Gumiho ve Playful Kiss’le yayın tarihleri aynıyda tabi onlar arasında kayboldu değeri bilinmedi ama bir gün gelecek değeri anlaşılacak. (duyanda ne hakkında konuşuyorum sanır:D )
      Umarım çok çok seversin çingu 😀
      Ekleme: neee baban gumiho’yumu izliyor, ilk okuduğumda kavrayamamışım şimdi tekrar okuyunca anladım, ahaha süpermiş yaa ahh bizimkiler hayatta izlemez yahu, izleselerdi süper olurdu ama 😀

      • Oyy kötü denk gelmiş gerçekten. Seyirciler paylaşılmış o zaman çünkü 3 dizide öyle aman aman reytinglere sahip değiller. 3ününde şanssızlığı olmuş.
        Dün ilk bölüm ile başladım dayanamadım ve ilk bölümden bağladı bu güzel bişi. Yaaa Joong Ki’nin karakteri inanaılmaz yakışmış kendine. Çok ama çok sevdim 😀

        Evet ya!!! Önce annemi bulaştırmıştım, şimdi babamda kaynadı. İşten geliyor “Şu diziyi hazırlada yine 2 bölüm izleyeyim” diyor. “Baba bir banyo yapsaydın!” “Tamam canım şimdi banyoya gireceğim ben çıkana kadar sen hazırla işte” Aynen diyalog böyle 🙂 11’e pm kadar izliyorlar anacığımla sonra uykuları geliyor 😀 Bende anca o vakitten sonra kendime zaman ayırıyorum 😀 Sonra bana “Yat artık kızım” diye bağırıyorlar 😀 Öyle işte hala izlemelerinin süper olduğunu düşünüyor musun? 😛

  5. dramacrazy… sayfa ipucu için teşekkürler…. kurbandan önce 2 bölümü seyrettim. güzel gibiydiler. :))

  6. @Ser-min
    Joong Ki’nin el kol hareketleri, kendi etrafında bir dönüşü varki insan izlemeye doyamıyo valla 🙂 İlk bölümden sevdiysen ilerki bölümlerde daha daha çok seviceksin dostum 🙂
    Bu arada aileminde dizi izlemesi fikrinden biranda soğudum nedense:P haha yaa babam oyun oynuyo zaten o bi pc kavgası yapıyoruz onun için birde dizi, film için yapmayalım kalsın:)

    @esra
    Rica ederim:) bitirince yorumlarını bekliyorum öyleyse 🙂

  7. Güzel yazın için kamsahamnida canım benim;) Bu dizinin ismini heryerde görür oldum konusunuda burda okudum izlemek farz oldu ama hangi arada izlicem bilemiyorum… Diziler yığıldı başa çıkaıyorum artık. Bu diziyi ilk kimin sayfasında görücem diye merak ediyodum kısmet seninkineymiş :)))

    • Rica ederim canmm 😀
      Valla bu diziyi izlenecekler listende üst sıralara al derim ben;) ahh ahah sorma bende bu diziden sonra bişi izleyemedim, secret garden’i çok merak ediyorum şu vize haftasını bir atlatayım direk ona başlayacağım.

  8. ben de bitmesini bekliyordum bu dramanın, başladığından beri gözüm üstündeydi sen de bu kadar övünce dedim izlemek gerek^^
    zaten hep konuşuyoruz senle, ne kadar izlersem izleyeyim bıkmıyorum ben erkek kılığında kız klişesinden, yine zevkle izleyeceğime eminim:) üstelik tarihten yada geçmişten bahsederken bildik kalıpların dışına çıkan yapımları sever, sayarım.
    bu arada indirmedin dimi bu diziyi, böhühü bana yine mega, rapid yolları görüktü^^

    • Malesef kuzu, indirmedim valla o kadar ara verdim bekledim falanya dramacrazyde görünce direk izledim valla:)
      Haha her dakka sana bu dramadan bahsediyodum ama ismini düzgün söliyemiyodum dimi:)

      • evet kuzum zaten söyleyemediğin için kısaltıyorum ayağına skandal demen de gözümden kaçmadı:P hatta bazen dizinin sırf ismini söylememek için konusunu anlatmaya debelenmeni “hani geçmişte geçiyo bir kız var erkek kılığında” diye çırpınmalarını da zevkle izledim dermişim ahahah

  9. 9 bölüm izledim geriye azıcık kaldı ya hiç bitmesin bu dizi ya! Uff başlamasaydım diyorum çünkü fazlasıyla bağlandım.
    Kuzucuğum başını etini yiyeceğim yine bak gör! 😀

    • Ahah 2. birillant vakası demiştim 😀
      aa aşk olsun kuzum ne demek sen yeterki beğen 7/24 konuşabilirim bu dizi hakkında 🙂

  10. @Kimbap
    Dimek ben telaffuzla boğuşurken, nası sölesem doğru olur acaba, nası yazılıyodu bu dizi yaa, hay ben bu diziye böyle isim koyanların… diye aklımdan geçirirken eğleniyodun dostum haa demek demek ühüüüü:P
    Ahaha şaka bi yana telaffuzum nası mikemmel nası mikemmel (:P) olduğunu en iyi sen bilirsin kuzu 😀

    • evet şeytanca bir zevk alıyordum, gözlerimde sen görmesen kırmızı ışıklar çakıyodu (umarım anlatabilmişimdir^^) eve gelip resminin olduğu dart tahtasına bir ok daha atıyordum^^
      ayrıca bilmez miyim dostum “puronansieyşın” yıkılıyiii 😀

  11. Kısaca S. Skandal diyelim. Boşuna debelenmeye gerek yok. Ancak bende olsam eğlenirdim heralde Astrea’cığım hehehe 😀 Kendimede gülerdim tabi 😀
    Bu arada bu ismi bulana sövenlerden biride benim. Başka adı yok mu acaba ya?

    • Birde Konfüçyüs Alimleri falan diyolarda onu sölemekde zor be anacım en iyisi Sıkandal 😀
      Bu arada Konfüçyüs demişken dizide onun sözlerine baya yer veriliyo hem eğlenmiş hemde bilgilenmiş oluyoruz. (ahanda izlemeniz için bir sebep daha:P)

  12. oha konfüçyüs alimleri ne yahu! abarsalarmış, seni onu demeye çalışırken düşünemiyorum hahaha
    serminim çingum ben senin yerine de dalga geçer, acımasız kahkahalar atarım:P
    ya onu bunu bırakın da ben 7de kalkıcam hala geyik derdindeyim, yazını da yine yorumlarımla piç ettim, gomen^^

    • Yazık değil mi bana, günah değil mi bana bu cann.. (gerisini unuttum nann:D)
      Haketen yazarken bile zorlandım bilemiyorum artık nasıl söylerim, istersen bir dahaki görüşmemizde söyliyim sesimi kaydet sıkıldıkça açıp dinleyip gülme krizlerine girersiniz:P
      Bende SÖZDE ders çalışıyorum bi yanımda ders notlarım ki laptopa bakmaktan onlara bakma sırası gelmedi, en iyisi onlarla ilgileneyim biraz sonra bana darılmasınlar:P
      Bu arada lafı mu olur kuzu bak yine diyorum benim blogum senin blogum senin blogun yine senin blogun (bi dakka nann bu durumda ben blogsuz mu kaldım:P )

      • ahahah ilahi dostum^^ hatırlar mısın, bir zamanlar tüm blogları ele geçirme planım vardı. gördüğün gibi bilinçaltınıza yaptığım saldırıların meyvelerini topluyorum. yavaş yavaş herkes blogunu bana emanet edecek. hatta bugün bu’cum bana bloguna sahip çıktığım için teşekkür etti(görüyorsun ya o da yavaş yavaş teslim oluyor). bu alemin kraliçesi olucam nihahaha (çok uykum var mazur görün^^)
        bir de otur çalış tembellik etme bakiim!

  13. Kralice Kimbap saygılar sevgilerr, vallahi sistemi içerden feth ettin helal dostum 😀
    yakında insanlar gelip nolur benim blogumuda al nolur diye yalvarcak. (bende vizelerle kafayı sıyırdığım için sana eşlik edeyim dedim haha:P )
    Ahh ahh çalışmaya çalışmak diye bir şey yokk, çalışmak zorundayımm ühüüü (Yalın’a sevgiler:D )

    • long live the queen!!! itaat edin bana^^
      bu arada vizeler sende yalın/kenan doğulu vb. bodur popçu sevdası gibi bir yan etkiye sebep olmuş (bu nasıl bir cümle ben de anlamadım) bir an önce -daha fazla zarar görmeden- vizeleri sağ salim atlatman dileğiyle. yarın bir gün serdar ortaç şarkılarına girersen geri dönüşü olmayan bir yola giriyorsun demektir, aman dikkat!
      yalnız benim vizem neyim de yok, nedir bu saçmalama potansiyeli çözemedim. kraliçeyim diye havalara giriyorum ama millet yakında bloglarına yorum yapmiim diye engellicek beni ehueheu
      dostum biz fena tırlatmışız (belli ki tırlamışım, kendimi zorlamışım diye bir şarkı var mıydı, ben mi uydurdum bir yerimden) vizelerden sonra acil durum toplantısı yapalım:P

      • Ahaha tanrım beni serdar ortaça muhtaç bırakma (aminnn) 😀
        Bu arada bende öle bi şarkı hatırlıyorum sanırım, olmayabilirde tabi bu tamammen bizim tırlatmamız bile olabilir:P
        Tek sınavım kaldı kuzu ondan sonra içelim güzelleşelim haha:D

  14. Geri bildirim: Yoksa Yoksa? SungKyunKwan Scandal 2 mi geliyor? « Astrea'nın Atlası…

  15. sayende başladık izliyoruz. Yalnız bu kız hangi birini seçecek merak içerisindeyim. Hala aşk meşk olayı yok. Olsa bile kız bir tane erkek çok 😀
    İlk bölümlerdeyim ama sıkmadı kimolduğunubilirsinsen dizisi gibi 😀 O neydi öyle ya ıyyy. Umarım bu sonlarında da sıkmaz. Konu sevdiğim bir konu eğlenceli olacağa benziyor 😉

    • Beğenmene sevindim çingu, kimolduğunubilirsinsen dizisini (ahuahuahu isme gel:P ) beğenmemene şaşırdım valla ama tabi zevkler ve renkler konusu olduğu için hiç girmiyorum 🙂
      dur dur daha eğlenceli olacak o

Bir Cevap Yazın

