1 Night 2 Days “Happy Sunday”

Geçenlerde şu postta birazcık bahsetmiştim bu programdan, ilk başlarda Lee Seung Gi için izliyordum (bunu itiraf edeyimde aradan çıksın) ama sonradan her üyesini ayrı bir sevdim..

*1 Night 2 Day KBS’de Happy Sunday olarak adlandırılan Pazar günü eğlence programlarımı olarak 2007’den beri yayınlanmaktadır. Bir çok üye değiştirmiş olan program geçtiğimiz aya kadar 6 kişi ve bir köpek olmak üzere yollarına devam ediyordu.

*İlk başta Kang Ho Dong tarafından Kore’deki tatil mekanlarını tanıtmak amacıyla yayına başlayan program daha sonra oyunlar, yarışmalar ve  etkinliklerle daha çok eğlence programı olarak anılmış.

* Kore’nin yakın yerlerine geziler düzenleyen ekip bir geceyi orada geçirerek seyircilere oraya gidenlerin neler yapması, yemesi gerektiğini gösteriyorlar. Bunun yanı sıra iş birliği içinde yemeklerini kendileri hazırlayıp,  kalacak yerlerini kendileri ayarlıyorlar. Tabi daha çok yaptıkları yarışmalarda kaybedene ceza olarak bu işleri veriyorlar.

*Program başlarda kurucu Kang Ha Dong,  şovmen Eun Ji Won ve komedyen Lee Su Geun ile başlasada daha sonra ekibe şarkıcı /oyuncu  Kim Jong Min  ve Lee Seung Gi  son halini almıştır. Kim C, MC Mong, Ji Sang Ryul ve Noh Hong-Cheol’de programa katılıp ayrılan üyelerdendir.

*Güney Kore gezileriyle başlanan program Çin ve Japonya dahil olmak üzere bir çok yakın ülke gezilmiştir.

*Her üyenin gerek görünümü gerekte davranışları ve kişiliğine bakılarak diğer üyeler tarafından verilen lakapları vardır. Ayrıca Kore’lilerin programlarında olan olaylarla ilgili ekranda komik yazılar ve sesler olur. Her üyenin kendine özel bir yazı rengi vardır. Bu renkte yazı ekranda belirdiğinde o üyeden bahsediliyor demektir.

ÜYELER

Kang Ho Dong

Programın yapımcısı ve ana sunucusudur. Çoğu zaman anlatılması gerekenleri o anlatır. Oyunlarda kuralları anlatır, kısacası düzeni o sağlar diyebiliriz. Lee Seung Gi ile Strong Heart adlı bir eğlence programı daha sunmaktadır.  Ho Dong’un lakabı  “Domuz” ve “Ayı”dır. Altyazı rengi kırmızıdır.

Eun Ji Won

Mesleğini duymaya hazır olun! Kendisi şarkıcı, besteci, oyuncu, dansçı, yapımcıdır. Tamam tamam kısaca şovmen diyelim yine yukardaki gibi;) İçlerinde belkide en dolu dolusu, en enerjik olanıdır. Çocuksu davranışları yüzünden lakabı “çocuk” ya da “İlkokul öğrencisi Eun”  denmektedir. Altyazı rengi turuncudur.

Lee Su Geun

Komedyen olarak geçsede şarkıcılık yönü de vardır. Hatta Eun Ji won ile birlikte dijital single çıkarmışlardır. Gruptaki bence en şansız üyedir. Ne kadar zor iş varsa hep ona denk gelir. Çöp çekseler bile kısa çöpü çeken hep olur. Hatta izlediğim videoların birinde kış günü denize girmek zorunda bile kalmıştır. Lakabı çok çalışkan olması nedeniyle “İşçi” dir. Altyazı rengi gridir.

Lee Seung Gi

Fotograf seçerken nasıl zorlandığımı tahmin bile edemezsiniz;) Kendisi hakkında destansı bir post hazırlamıyor olsam bu postu Seung Gi tanıtımına çevirebilirdim ama ucuz atlattınız:P Bildiğiniz üzere Seung Gi şarkıcı, oyuncu ve sunucudur. Üyeler arasında en çok Kang Ho Dong ile anlaşır. Lakabı “Huh Dang” dır.  Olayları kendi açısından yorumlayan farklı bir yönden algılayan kişi anlamına geliyormuş. Altyazı rengi deniz yeşilidir.Bazı dedikodulara göre oda müzik kariyerine yoğunlaşmak için bu ay sonunda 1N2D ve Strong Heart programlarını bırakacakmış. Ama ajansı geçtiğimiz günlerde Seung Gi’nin askere gidene kadar programdan ayrılmayacağını açıklamışlar.

Kim Jong Min

Kim jung Won aslında programın başlangıç ekibinde vardı. ama askerlik nedeniyle ilk yıldan ayrılmak zorunda kaldı ve geçtiğimiz yıl programa dönüş yaptı. Oyuncu ve şarkıcı olan Jung Won’un lakabı askerlik tecrubeside olduğu için “Beyin” dir. Altyazı rengi mavidir.

Kim C

O da on parmağında on marifet olan üyelerden. Kendisi şarkıcı, besteci, söz yazarı, yapımcı, film ve belgesellerde anlatıcıdır.  Lakabı içlerinde en bilgili olduğu için ve her işi çok iyi bildiği için “Uzman” ve aralarında en büyük olduğu içinse “Ağabey” dir. Altyazı rengi limon yeşilidir (fosforlu yeşil). Müzik kariyerine odaklanmak için geçtiğimiz ay programdan ayrılmıştır. Tüm üyeler Kim C’yi gözyaşları içinde uğurlamıştır. Kang Ho Dong ondan programa geri dönmesi için bir söz almıştır.

 

MC Mong

Asıl adı Shin Dong Hyun olan Mc Mong şarkıcıdır. (Rapçi desek daha doğru olur sanırım;) ) Grup içindeki enerjik hareketleri nedeniyle lakabı “Vahşi Maymun”dur. Altyazırengi kahverengidir. Oda Eylül ayında askere gittiği için programdan ayrılmak zorunda kalmıştır.

Sang Geun

Programın maskotudur. Asıl adı Herbie’dir ama eski üyelerden Ji Sang Ryul ona Sang Gun ismini vermiştir. Sang Geun programla birlikte büyümüştür, ne de olsa 4 yıllık bir geçmişi var. Oda programdan ayrılanlar arasındadır.

*Daha ayrıntılı bilgi için wikipedia sayfasına bakabilirsiniz.

Üyeleri birde Kang Ho Dong’dan dinleyelim, ama lise halleriyle;) Ji won’un (3. sırada çıkan) bir çıkışı var ki koptum resmen, ondan sonraki üyelerde aynı müziği istiyorlar ama Ji won kadar başarılı oluyorlar mı, izleyelim. Bence Seung Gi’ninki de süperdi.(- taraf tutmuyom valla bak, izleyin görün-)

Şimdi de en zor kısma geldik, izlediğim videolardan en beğendiklerimi seçmeye çalıştım ama ne kadar başarılı olduğum tartışılır. Bana kalsa bu postta 75 tane video olabilirdi:P

*İlk videomuzda, her zaman zor görevlerden  (yarışmalardan) şikayet eden üyelerimizin görevi sokakta 30 dakika boyunca uyumak. Ama rol yapmak yok, bildiğin derin uyku. İlk başta görev uyku olunca seviniyorlar ama bakalım pat diye uykuya dalmak kolay olacak mı? Önce evde bir kaç deneme yapıyorlar:

Burada da denemelerden sonra sokakta uyuma aşamasına geçiyorlar. Seung gi’nin herkesi kendine el sallıyo sannetmesi süperdi. Ona değilde Sugeun’a olduğunu öğrenince utancından şapkasının altına gizleniyor garibim.

*Oyunlarda cezalar olduğu söylemeiştik. Örneğin aşağıdaki videoda bir ziyafet sofrasının önünde duruyorlar ve oyuna başlıyorlar her hata yaptıklarından sofradan bir tabak eksiliyor ve sona pek bir şey kalmıyor gibi;)

 İkinci bölümde oyun her seferinde Sugeun’da takılıyor ve masadan bir tabak eksiliyor.

*Bizimkiler kulaktan kulağa oynarlarsa ne mi olur? Kulaklıklara dikkat;) Burada da Seung Gi’nin DuoDenum’u Bikini Show olarak anlamasını hala çözemedim, sonradan hareketlerden öyle sandığını anlatıyor ama pek yemedim:P Birde 9.30 – 9.40 arası gülmekten öldüğümü söyleyeyimde içimde kalmasın.

Şimdilik bu kadar video yeter, zaten dayanamam izledikçe paylaşırım beğendiğim videoları;)

Notlar:

– Öncelikle bu tanıtımı araştırmalarım sonucu ve  wikipediadan yararlanarak hazırladım. Bu yüzden hiç bir şekilde alıntı yapılmaması rica olunur, dostlar.

– İkinci olarak bloga yeni bir kategori ekledim artık uzakdoğunun dizileri ve filmleri dışında becerebildiğim kadar programlarını da tanıtmaya çalışacağım, umarım beğenirsiniz 😉

 

 

 

1 Night 2 Days “Happy Sunday”” üzerine 17 yorum

  1. Ya bu Koreliler manyak adamlar! Bu tip eğlence programlarında aralarda geçen esprilerin komikliği yetmiyormuş gibi bir de yayınlanmadan önce düzenlenip de ekrana komik yazılar eklemeleri daha da komikleştiriyor. Bu programı duymamıştım ama Lee Seung Gi’yi az önce Strong Heart’da gördüm. Super Junior araştırmalarıma son sürat devam ederken Leeteuk, Eunhyuk, Shindong ve Leeteuk’un ablasının katıldığı bölümün bir kısmına rastladım. Teukkie’nin ablası berbat danslarıyla rezil ediyor kuzumu 😀 Çok komik cidden ya 🙂

    O değil de kaç gündür Running Man programının yazısını yayınlayacağım bir türlü bitiremedim, hala taslaklarda. O da çok eğlenceli ^^ Televizyon programlarının bir de şöyle bir yönü var, bölümü izleyip bitirdikten sonra baştan izleyesi geliyor insanın 😀 Ben bir dizi izleyince tekrar izlemeyi istemem için vakit geçmesi gerekiyor ama bu eğlence programları öyle değil.

    Ayy bir kere de kısa bir yorum yapsam şaşacağım kendime. Susuyorum. Şimdilik 😀 Ellerine sağlık yazı için, güzel bir tanıtım olmuş çingu. Henüz videoları izlemedim, yarına bırakıyorum o eğlenceyi 🙂

    • Öncelikle çok teşekkür ederim çingu 😉 ahh valla uzun yorumları çok severim, istediğin kadar uzatabilirsin;)
      Dediğin gibi valla ben aynı videoyu 3 kere izlediğimi bilirim, üstüste. Dizi ve film de olduğu gibi program konusundada çok başarılılar valla. Yakında Strong Heart’ı da tanıtmayı planlıyorum bakalım becerebilirsem:)
      Running Man yazını merakla bekliyorum valla, youtube da arada denk geliyorum bende o programa ama işleyişi nasıl bilmiyorum:)

  2. kuzu daha yayınladığın anda okudum, videoları itinayla izledim ama malum yoğunluktan bir türlü yorumlayamadım^^

    biliyorsun ben de kore programlarına bayılırım ama uzak doğuluların her bir şeyi yetmiyormuş gibi tv programlarına da el atmamı ilk olarak caponcuklarım sağlamıştır. cartoon kat-tun’un ciddi bir kısmını izlemişimdir mesela 😀

    bu program da çok eğlenceli, uzak doğuluların çocuk ruhunu seviyorum. bu hem koreliler hem de japonlarda var. programları cıvık, çoğunlukla oyun ve yarışmaya dayalı. bizde bu sadece “şahane pazar”da yapıldı, zaten o da kıytırık bir programdı 😀 ben de çocuksu bir insan olduğumdan ve oyunları sevdiğimden bu programlara bayılıyorum.

    programla ilgili derin araştırma yapmışsın ellerine sağlık. şu altyazı renklerinin kişiye özel oluşuna şaşırdım ben mal mal öylesine olduğunu sanmakta idim^^

    videolarda en beğendiğim an kesinlikle seung ki’nin ha, ha haaaaa yorumu 😛 bunun dışında uyuma denemeleri ve kimlerin numara yaptığının araştırılmasına bayıldım ve tabi kulaktan kulağa oyununda “biz müzisyeniz” iddiasıyla çıkan dörtlünün beceriksizliğini izlemek de çok eğlenceliydi^^

    tv programı yazılarının devamını merakla bekliyorum çingu 😀

    • Çok teşekkürler çingum:)
      *Ji won’dan sonra en iyi çıkışı Seung gi’yi yaptı bencede, elinde defter-kalem ne yapıyor bu demeden bir çıkışı var ki koptum:)
      *Oyy o gerçekten uyuyomu diye kontrol etmeleri süperdi, birde uzman görüşü alıyorlar yderin uykuda vücut nasıl olur olur falan. Garipler uyu-uyan, uyu-uyan sersem oldular zaten:)
      *Kulaktan kulağada en koptuğum olay bikini show’du nasıl uydurdu onu muamma, aklı fikri bikinide:P

  3. Geri bildirim: Kdrama Aleminden Son Gelişmeler « Kimbapsushi's Blog

  4. Kaç gündür izleyeceğim, sürekli erteliyorum. Sonunda izledim. Ya çingu insan bir uyarı koyar “Yemek yerken izlemeniz tehlikeli ve yasaktır” şeklinde 😀 Yediğim şey boğazımda kalıyordu gülmekten.

    Seung Gi’nin liseli saçları ne komik olmuş 😀 5 kere sınıf başkanı, 6 kere de başkan yardımcısı olmuş demek, vay be.

    Sonra o uyuma videosunda ayy resmen acıdım, ne biçim uyandırıldı :/ Dışarıya çıkınca yönetmenin anlattığı komik olaylar da cabası 😀 “Çongmida” 😀 😀 😀 Hodong’u Strong Heart’tan biliyorum az çok, çok orijinal bir sesi var 😀

    Önlerinden yemeklerin alındığı videodaki oyunların hepsini anlayamadım. Hana-tul-set oyununda yapılması gereken neydi ki? Sonra birden söyledikleri sayının şekline girmeye filan mı çalışıyorlardı? Matematikleri de berbatmış :/ Oturup çarpım tablosuna çalışmaları gerek 😀 Dibidibidip oyununu da anlamadım :/ Sonunda ne oldu? Kimchiyi yiyebildiler mi en azından?

    Kulaktan kulağa oyununda ise bikini show kısmında gülmekten geberdim 😀 Dediğin gibi neresinden uydurdu, hiç de benzemiyordu söylenen kelimeye. Hodong ne içip gelmişse programa artık 😀 “Fighting!” diye bağırışı komediydi 😀

    Çok eğlendim ya, kesinlikle izlenesi bir program 🙂 Ama bölüm sayısı çok fazla, en iyisi youtube’dan rastgele bulduklarımı izleyeyim yoksa baştan başlarsam bitmez. Bu arada Strong Heart’ın hangi bölümlerini izlediğini bilmediğim için görmemiş olma ihtimaline karşı şu videoyu izlemeni tavsiye ederim:

    2. dakikadan sonra Seung Ki “Ka..ang Şimcung” (Korece “Strong Heart” 강한 심장) derken yüzüne soğuk hava püskürtüyorlar ve saçları havaya kalkıyor 😀 Aynı videoyu izleyip izleyip duruyorum, çok komik ya 😀

    • Ahahah bileydim uyarı koyardım çingu;) Hele hele su içerken hiç izlemeyin:P
      Ahh o kelime oyunlarını anlayabilmek için Korece öğrencem, azmettim:P Videoların çoğu kelime oyununa dayalı, dillerinde sözcük oyunları bol olduğundan bir ton oyun üretmişler. Dibididip oyununda bir düzen var, biri dibidip dedikten sonra yanında zıplıyor (ama bazen başka hareketlerde yapıyor o kısmı anlamadım bende) Matematik işlemi, ülke başkenti diye sıra sıra gidiyorlar. Biri yanlış yaptımı masadaki bir tabak gidiyo, aslında o videoyuoyundaki cezaların ne kadar acımasız olduğunu göstermek için koymuştum. En sona pilav ve ufak tefek şeyler kalıyor. Gariplerim en çok etle vedalaşırken hüzün yaşıyorlar 😀
      Ahh bu programın sadece o bölümünü izlemiştim Seung Gi’nin programdaki komik hallerinden bir kombin yapmışlardı. Şimdi sayende tam halini izledim saolasın çingu;) Ahh millet o sahneden sonra kendine gelemiyor. Bu programı çok seviyorum, herkes tüm rezilliğini sergiliyor:)

  5. ay yanaklarım ağrıdı gülmekten :))) süper ya eline kolune emeğine sağlık astreatlas ! Süper ötesi süper bir post olmuş, keşke 75 tane olsaydı videolar dedim :)) Dakikalardır kahkaha atıyorum epeydir hiç böyle gülmemiştim. Yok yok dizi – film hikaye show programlarına dönmeliyim :)) İlk videodaki liseli hallerinde dediğin gibi Seung Gi harikaydı. Uyumalarının test edildiği yerlere bayıldım , kulaktan kulağa da Seung Gi olmasa epey iyi olacaklardı ha ? :))) yanaklarım üstünden on dakika geçmesine rağmen hala ağrıyo. ay ay kamsahamnida !!

    • Haha saol çingu, beğenmene sevindim 😉 bu arada sadece Astrea diyebilirsin, astreatlas diyince bir tuhaf oldum ahahha
      Ahh Seung gi’m benim o olmasa ortamın neşesi olmaz yaa, onun o yanlış anlamaları yokmu, zaten birkaç video izleyince lakabına tam olarak uyduğunu anlıyosun 🙂
      Beğenmenize sevindim valla program postlarına devam edeceğim, sırada Strong Heart var. (Ne tesadüf burda da Seung gi var:P )

  6. Ah astrea anlatamam iki gündür aklıma geldikçe bir sırıtma hasıl oluyor suratımda engel olamıyorum. İşin kötü yani ciddi ortamlarda, yolda falan olması :)) Açıklayamıyorum da durumu :)) Strong Heart ile ilgili postunu da merakla bekliyorum 🙂

  7. Geri bildirim: Strong Heart « Astrea'nın Atlası…

  8. Yorumları okuduktan sonra videoları izleyemediğime o kadar üzüldüm ki.Ayrıca bir de ingilizce ve korece mevzusu var.Türkçe bulamıyorum, olsa da korece kelime oyunlarından bahsediyorsunuz , onu hiç anlamam . Of of neler kaçırıyoruz yaa 😦

    • Aslında bir şey anlamasan bile yinede eğlenceli videolar, özellikle kulaklıklı olanı ve şu dışarda uyuma yarışmasını izleyebilirsin^^

  9. Geri bildirim: Biyografik Bir Yaklaşımla Lee Seung Gi « Astrea'nın Atlası…

    • Youtubedan almıştım videoları isterseniz youtubedan aratıp birbirinden eğlenceli başka sahnlerde bulabilirsiniz ben de aynı sahnelerin olduğu başka linkler bulmaya çalışıp düzelteceğim videoları:)

Bir Yanıt Bırakın

