~M~ (2007) “Hikayemi birine anlatmıştım,o kimdi?”

“Hayat yolunda birçok şeyi kaybediyoruz. Aşık olduğumuz ve en çok dikkat etmemiz gereken şeyleri… Sonra onları unutmanın üzüntüsünü derinlere gömüp, onları tekrar kaybediyoruz. İşte hayat bu.”

Anlatması zor olan filmlerden biri, belki kimine göre izlenmesi de zor filmlerden. Ama benim gibi durağan ama  aynı zamanda ilginç ve sürükleyici filmleri seviyorsanız, bu filmi sevebilirsiniz. Aynı zamanda hem sürükleyici hem de durağan nasıl olabiliyor diye düşünüyorsunuz değil mi? Bende bu filmi izlemeden olmaz öyle şey derdim, ama bir konu var ki insanı merak ettirip sonuna kadar izlettiriyor. Bir konu var mı dedim? Tamam tamam aslında bir konu yok, yani başlarda yok sizde konuyu anlamak için sonuna kadar izliyosunuz. Sanırım sürükleyiciliği buradan kaynaklanmakta. Tabiki bu sonuna kadar izleme konusunda filmden sıkılmıyorsunuz çünkü görsellik ve işitsellik bir harika. Hele müziklerine bayıldım, tabi bir çok parça sevdiğim  klasik müziklerden olduğu için olabilir ama filme özel parçalarda vardı. Aslında müziklerini çok beğenmemin nedeni kulaklıkla izlemiş olmam ve müziği aniden yüksek sesle verilip aniden kesilmesi ve o ani parça değişimleri…

Bu kadar laf ettim hala filmin konusundan bahsetmedim değil mi? Bahsetmek istemiyorum desem yalan olmaz. Sanki hiç bilinmeden izlense daha çok zevk verir gibi hissediyorum. Ama birazcık bahsedeyim: Min-Woo (Kang Dong Won) kısa sürede üne kavuşmuş bir yazardır. Son kitabı için parayı çoktan almasına karşın hala tek kelime yazamıyordur. Bunda gördüğü kabusların ve sürekli artan takip edilme hissinin etkisi büyüktür. Bu durum sadece işini değil evliliğini de etkilemekte, karısı (Gong Hyo jin) ondaki değişimi farketmesine rağmen elinden gelen bir şey gelmemektedir.  Bir süre sonra öyle bir duruma gelir ki artık rüya ile gerçeği birbirinden ayıramaz ve sağolsun izlerken bizim de ayıramamamızı sağlar. Bir süre sonra hangi sahnenin gerçek, hangisinin rüya olduğu karıştıracaksınız. Mimi (Lee Yeon Hee) ise M harfiyle başlayan bütün şeyleri seven lise öğrencisi genç bir kızdır.  Peki ikisinin yollarını kesiştiren ne? Mimi’nin peşindeki şemsiyeli adam kim? Bunlar da izleyerek öğreneceğimiz şeyler;)

Dediğim gibi durağan film sevmeyenlerin uzak durması gereken filmlerden, yine de izlemek için bir şans verirseniz, roman okur gibi değil de şiir okur gibi izleyin derim. Yani belli bir öykü, olay sırası beklemeden sadece izleme eyleminin kendisinden zevk almak için…Müziklerden, hayal mi gerçek mi diye düşündüğünüz sahnelerden,  ışık oyunlarından ve sürekli etkisini gösteren o gerilim hissiden…

~M~ (2007) “Hikayemi birine anlatmıştım,o kimdi?”” üzerine 12 yorum

  1. pek güzel anlatmışsın çinguşum, senin kısa ama öz anlatımlarını seviyorum.
    valla ben merak ettim, durağan yapımları severim de. acep indirdin mi, otlanabilir miyim? hehehe
    bir de konuya ucundan değindiğin kısmı okumadım, hayatta okumam bilirsin. sen de ısrarla söyleyince tavsiyene uydum, izledikten sonra artık.
    ellerine sağlık^^

    • Ah saol çingucum;) Çok yazınca konu hakkında ok bilgi veriyorum en iyisi kısa yazmak didim:)
      İndirdim kuzu, hatta bu ara baya film indirdim snki izleyecekmiş gibi, getiririm sana, bence sen seversin bu filmi:)
      Konuyu tam anlatmadım aslında sadece kişilerin işleri hakkında bilgi verdim ama olsun sen okuma yine haha:)

  2. değme film eleştirmenlerinden daha iyi anlatmışsın..
    filmi izlemeden çekim alanına soktun beni 🙂
    listeye alınmıştır..
    teşekkürler..

    • Ah çok teşekkürler, sevindim valla 🙂 Filmi izledikten sonra hemen yazınca böle oldu sanırım:) Biraz garip bir film bakalım beğenicek misin;)

  3. Aslında ilk çıktığı zamanlarda ismi ile beni kendisine çekmiş bir filmdir.
    Durağan, yavaş ilerleyen sonuna kadar birşey anlanmayan filmlere bayılıyorum. Ki bu okadar değilmiş sanırım olsun izlenilesi bir film gibi geldi. Sanki baya şaşırtıyormuş gibi hissettim. Listeye alındı efendim 😉

    • Bence sen seversin bu filmi çingum izlemelisin 😉 Aslında sonu şaşırtmıyor yani ilerleyişte tahmin edilebiliyor olay ama olsun yine de güzeldi:)

  4. Geri bildirim: Mother , Host , Finding Mr. Destiny ve M… Ortaya Karışık | Winpohu'ca Blog

  5. merhaba sitenizde yeniyim ben bu filmi nereden indirebilirim ya da nerede seyredebilirim.konusu çok güzel. ayrıca bayılırım böyle filmlere.ve konusunu da pörfekt açıklamışsınız…

  6. Geri bildirim: Haruki Murakami: Sınırın Güneyinde, Güneşin Batısında « Astrea'nın Atlası

Bir Cevap Yazın

