Çuhaye vs Saranghae

Başlıktaki kelimelerin anlamlarını biz uzakdoğu severler çok iyi bilmemize rağmen bilmeyen ve yolu bir şekilde bu bloga düşenler için açıklamak gerekirse; Korece  Çuhaye  “Senden hoşlanıyorum”  ve Saranghe ise “Seni seviyorum.” demektir. Tabi bu kelimeler böyle abuk bir şekilde yazılmıyor. Bu Korece kulaktan dolma birazda Türkçe seslere göre kendince çevirmeyle oluşmuş bir yazım. (Ne dedim ben?) Demek istediğim odur ki cümlenin orjinali Hangul alfabesiyle: “Senden hoşlanıyorum.” 난 네가 좋아 (nan nega joh-a) ve   “Seni seviyorum.”  난 널 사랑해 (nan neol salanghae) dir. Bunun bir de halk dili, resmi dil ve kibar dil olmak üzere diğer versiyonlarına bakacak olursak…. Tabi ki şaka yapıyorum zira Dersimiz Korece başlıklı bir yazı okumuyoruz. Zaten benden böyle başlıklı yazı da görmemiz şuan için zor. Başlık demişken yazının ilk cümlesinde başlığının yanlış (ya da uyduruk) olduğunu söyleyen ve doğrusunu açıklayan bir yazar yazının sonunda bu söylediklerim toptan yalan diyebilir hazırlıklı olun:P

Bu kadar gereksiz laf kalabalığından sonra (ki bence oldukça gerekli bilgiler verdim) bu postun amacına gelebiliriz. Postun amacı  bu güzel resimleri  yayınlayabilmek——olsada tabi elbet bu gerçek amacımı saklamak için süper bir göstermelik amacım var. O da

 “Kore dizilerinde ki yavaş yavaş gelişen ve bizi gerçek olduğuna inandıran aşk meselesi.” 

Şimdi bu cümleyi çarpanlarına ayıralım “yavaş yavaş gelişen” derken neyden bahsediyoruz : 

 Kore dizilerinde ilk bölümlerde muhtemelen çocuk kızdan nefret eder. Çünkü kız öyle sakar öyle beceriksizdir öyle her şeye burnunu sokan biridir ki muhtemelen çocuğu bir şekilde zarara uğratmıştır. Nadir olarak kızın çocuktan nefret ettiği diziler de yok değil ama şuan ortalamadan bahsediyoruz. İşte çocuk kızımıza derki “Bir daha gözüme görünme.” direk böyle yüzüne vurmasa da  böyle hissettiği aşikar. Ha zaten kızın yüzüne vursada kız aldırış etmez. Çünkü kendisi sapşal, sakar,  beceriksiz, her şeye burnunu sokan olduğu kadar yüzsüzdür de, sürekli çocuğun karşısına çıkar. Burada en önemli etken Seul’ün bizim mahalle kadar bir yer olması olduğunu sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Bu bir kader—– hadi canım bildiğin dizi saçmalığı işte izleyip duruyoz saf saf—–

 İlk aşamayı geçtik mi? Geçtik. (ilk aşamada takılanlar için tekrar dersleri yapılacaktır:P) İkinci aşama da çocuk artık kızı o kadar sık görmeye başlar ki kötü özelliklerinin yanında muhtemelen iyi özelliklerini de görür ve ilk kıvılcımlar çakmaya başlar. Bu sapşal, sakar, beceriksiz, her şeye burnunu sokan, yüzsüz kızın aynı zamanda çok iyi kalpli, yardımsever, haksızlıklara dayanamayan, tuttuğunu koparan bir kız olduğunu görür. Bu arada bizim kız çocuğa çoktan abayı yakmıştır. Abayı yakmak derken bu ne biçim bir söz yahu, aba ne bir kere? Elalemin Korecesin seni seviyorumunu biliyorumda bunu bilmiyorum tüü bana. -Kendime not: Abayı yakmak ne demekmiş, nereden geliyormuş araştır.

 İkinci aşamayı sağ sağlim atlattıktan son üçüncü aşamaya geçiyoruz. Bu aşamada kızımızın artık canına tak eder ve bir şekilde “çuhaye” demenin yollarını bulur. Çocuk hala karasız olsada kızın bu itirafından sonra köşesine çekilir ve düşünür. Tabi bir de ikinci kadın vardır. Yoksa bile kesin kararsız kalmak için abuk bir nedeni bulunur yani sorun değil. Bu durumunda kızımıza gönlünü kaptırmaya başlayan bir ikinci erkek de yok değildir. O da bu dizinin garibanı seçilmeye adaylığı koymuş olur. Nitekim sonunda dizinin garibanı listesine bir numarada bitirir.

 Dördüncü aşamada çocuk artık bir karara varır ve  “bende çuhaye” diye kızın yanında soluğu alır. (bende çuhaye ne demek diye hiç sormayın hiç) Ha çocuk “Çuhaye” diyince her şeyin hallolduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Dizi daha yeni başlıyor yahu bir durun. Bu aşama dizinin beşinci veya altıncı bölümüne denk gelir ve genelde Kore dizileri tam bu noktada heyecanlı olmaya başlar. (siz olun ilk dört bölüm sıktıysa beşinciye de bir şans vermeden bırakmayın) Çocuk hoşlandığını kabul etti ama hala aklı karışıktır. Bunun nedeni ikinci kadın, aksi anne, ailesel sorunlar, işsel sorunlar vs olabilir. Bir iki bölüm bizi böyle oyaladıktan sonra ikinci adam atak yapmaya başlar. Kızın gönlünü kazanır, bizim çocuk baktı kız elden gidiyor “Yeter bu kadar kararsızlık, düşün düşün nereye kadar seveyim gitsin.” der. Tamam böyle bir cümle söylemez ama nihai sonuç bu değil midir azizim?

 Geldik en güzel, atraksiyonlu, gerilim ve adrenalin dozu yüksek aşamaya. Beşinci aşama da çocuk ve kız yukarda bahsettiğim çocuğun kararsızlık nedenleri üzerine bir kavga yaşarlar. Kız “Yetti artık senin bu kararsızlığından çektiğim. Gidip ikinci adama varıcam ve bir Kore dramasının kalıplarını yıkıp ünlü olacağım.” der. (İçinden böyle dediğine eminim.) Çocukta “Hayır olamaz bu bir Kore dramasıysa seni ikinci erkeğe yar etmem.” der ve kızı kolundan tutup çekmek suretiyle kendine çevirerek “Saranghae” der. Bu sözü duyduğu anda eriyen kız su buharı olmadan önce çocuk kızı öper. Burada ki öpme sözcüğü tamamen mecaz anlamda kullanılmıştır zira ortada öpücük sayılabilecek bir eylem yotur. Kız ve çocuk dudaklarını birbirine değdirerek 35 saniye kalır desek daha iyi olur ama işte o zaman romantiklikten 90 derece sapmış postum 180 dereceye doğru gider diye demiyorum. Gerçi bu sezon yayınlanan diziler bu öpücük olayını biraz aşmışa benziyor. Ama o diziler de zaten bu bahsettiğim kalıpların hepsi yıkılmış durumda. Koreliler bu aralar kendi kalıplarını yıkıyorlar ya haydi hayırlısı diyelim.

Beşinci aşamadan sonra her şey güllük gülüstanlık değil tabi ayrılmalar barışmalar tekrar ayrılmalar  tekrar barışmalar da olmuyor değil ama bizim postumuzun konusu buraya kadar. Geri kalan kısmı “Kore’de Kavuşmalardan Sonra Ayrılıp Barışmalar” adlı postta okuyabilirsiniz:P Öyle bir post şuan yok ama bu olmayacağı anlamına gelmez. Adı da güzel oldu zaten, başlık sıkıntısı çektiğim günlerde hazırlık olsun:P

 En baştaki cümlemize dönecek olursak şimdi  “bizi gerçek olduğuna inandıran” kısmını incelemeye geldi:

Bildiğiniz gibi bizim nacizhane Türk dizi ve filmlerimiz de oğlan kıza bir anda yıldırım aşkıyla (o yıldırım nikahı değil miydi yaa?) vurulduğu için “Yav bu çocuk bu kızın nesini sevdi, ne gördü onda, hayır onun görüp bizim görmediğimiz bir şeyi mi var?” diye aklımıza takılan sorular oluyor. Üstelik çocuk kıza aşık olmakla kalmıyor bilimum her türlü tehlikeyi göze alarak (en moda olanı senin için ölürüm tarzı şeyler) kıza koşuyor. “Oğlum dur bir sakin ol iki dakika soluklan daha bir hafta önce tanıdın kızı nere ölüyon sen nere? Anan baban için ölmezsin elalemin kızı için ölüyon cık cık cık yeni nesil hep böyle anacım.” diyoruz. Şimdi doğruya doğru demeseniz bile  aklınızdan geçiriyorsunuz ben biliyorum;)  Nitekim bu katagoriye çoğu Hollywood filmini de koyabiliriz.

Oysa kore dizilerin de o kadar güzel işliyor ki aşık olma kısmı önce hoşlanmayla başlıyor. Ağızdan önce “Senden hoşlanıyorum.” çıkıyor. Ve “Seni seviyorum.” öyle rast gele söylenen bir cümle değil bu cümle söylenmişse her şey daha farklı ve ciddi oluyor. Ve genelde bu cümlenin söylendiği sahneler hep beynimize kazınıyor. (adamlar işi biliyor azizim) Benim bu sahneler içinde en sevdiğim “Pasta” dizisindedir. İzleyenler mutlaka o “Ama..” ile başlayan o repliği hatırlayacaktır. İzlemeyen varsa — Hii  hala izlemediniz mi? Bu postu okuduktan sonra tez başlana:P

Ve bir de  önemli olan “Biz” mevzusu vardır. biz sözcüğü öğle hemen kullanılacak bir şey değildir. Başta ki hoşlanma aşamasında kız çocuğa “Biz” şeklinde hitap ederse karşıdan “Biz mi?” cevabını alabilir. Bu aşamada paniğe lüzum yok zira çocuk henüz beşinci aşamaya geçmemiş demektir.

Postumun sonuna gelmişken başlık gibi tüm postun uydurma olduğunu itiraf etmeyeceğim tabiki. Hadi itiraf edin bir an için bile olsa bunu yapacağımı düşündünüz değil mi? Yazılanların yüzde yüz doğru olduğunu da iddia etmiyorum tabi ki, bu klasik Kore dizileri ama bu yıl için de ezber bozan diziler de izledik, pek de mutlu olduk. Ha klasiklerden şikayetçimiz tabi ki değiliz, yalnız şu öpücük mevzusunu düzeltebilirsek çok iyi olacak der ve bu başlıktan romantik gibi görünen ama tam tersi geyiğe sarmış postumu burada bitiririm.

Anyoung seo!

 

Çuhaye vs Saranghae” üzerine 20 yorum

  1. ahahah, çok güldüm çingu! nasıl geyik bi insansın sen?? 😀 😀 çok tatlı ve mantıklı bir analiz olmuş ama, tebrik ediyor; ve bu “teorem ve aksiyomları bir bir sıralayıp kanıtlayan bilimsel post”la birlikte sana “kore dramaları üzerine doktora tezi”nin artık tamamlanmış olduğu müjdesini veriyorum! doktor astrea! 😀 😀

    Zavallı ikinci erkekimiz hep garibandır, gariban kalmaya mahkumdur! Kızın biri de gidip “ben bu klişeyi kırıp ünlü olucam!” diye bu adamcağıza varsa bir gün, valla dişimi kıracağım 😀 😀 Ama ikinci kız gibi görünüp sonra esas kızlığa terfi eden kızların olduğu bir-iki drama biliyorum; hatta bu güzel sürprizi bana yaşattıkları için dramanın kendisi çok matah bi hikaye olmasa da benim gözümde değeri artmıştır. Şimdi burda yazıp da spoiler vermeyim ama sen de biliyosundur 😉

    Ayrıca bana da bu yavaş yavaş gelişen aşk meselesi çok mantıklı geliyor. İlk görüşte aşka inanmam; o olsa olsa beğenidir 🙂 Hollywood filmlerinde falan bu meseleyi pek inandırıcı bulmam ayrıca. Kore dizileri bu işi zamana yaydıkları için bana daha inandırıcı geliyorlar (tabii seul’ün bit kadar bir yer olduğu ve herkesin herkesle her an karşılaşabildiği gerçeğini saymazsak 😛 )

    “Kore’de kavuşmalardan sonra ayrılıp barışmalar” isimli makalenle bilim camiasında yepyeni bir çığır açacağına eminim 😀 😀 Bir an önce o yazıyı da bekliyorum, geyik eleştirilerimle yine karşında olacağım, haha 😀 😀

    • Haha çok teşekkürler çingum valla bende senin yorumunda çok güldüm 🙂 Yaşasın bir şeyde doktora derecem var, eh artık bunuda CV’me yazarım acımam valal, refarns olarakta seni gösteririm 😉

      Ah o ikinci kız olması vakalarının bir tanesini biliyorum ama birinci kız olarak sandığım kız aşırı derecede saf ve şapşal olduğu için onun sonuna sevinmiştim amma ve lakin öyle bir yaptılar ki belirsizlik son bölümlere kadar sürdü. O yüzden o dizi bu kalıpların hepsini altüst etmiş oldu:)
      Aynen ilk görüşte aşkı mantıklı bulmadığımı hikayenin 10. bölümünde (Bakınız: Bir kar tanesi ol) söylemiştim bu teorimi desteklemeye devam edicem ahaha
      Ah valla bir boşluk anımda öyle bir yazıda hazırlayabilirim valla bana belli olmaz:) Her zaman beklerim eleştirilerini 😉

  2. Aslında yazı gayet mantık çerçevesinde ilerliyordu ama “bende çuhaye”den sonra benim film koptu galiba hahahah. Güzel olmuş bu beş aşama teorisi. Artık bundan bahsederken senin makalenden atıf yapmak zorunda olacağız, bolca da alıntı alacaksın demedi deme 😀

    • Ahaha aslında en başta düşüncem gayet mantıklı ciddi v birazda romantik bir yazı yazmaktı amma ve lakin sabahın köründe yapacak bir şey bulamayınca yazmaya başladım ve böyle bir şey çıktı 🙂
      Ahaha hikaru doktoramı kabul etti bir de makalem alıntılanırsa ah ah var mı bende mutlusu 🙂

  3. Ah evet, gerçeği görebilen birilerinin olduğunu görmek güzel, hala bir ümit var demek ki. İzleyip duruyoruz saf saf kısmı işin esas garip tarafı aslında da nedeni belli zaten. Güzel ve yerinde bir sınıflandırma olmuş, da bu kalıpları çok da kırdıkları yok esasında, ufak değişiklikler yapıyorlar sadece. Bir de niye sadece dört kişiye odaklanılıyor? Niye iki adam da aynı kıza aşık oluyor? Niye iki kız da aynı adama aşık oluyor? Başka adam mı yok kardeşim? Zaten o olmadık yerlerde birdenbire karşılaşma sahnelerinde dizilerden soğuyorum resmen. Komedi kısmı için izlemek güzel olabiliyor evet, ama romantik kısmı, yok, olmuyor, ne yapsam inandıramıyorum kendimi.
    Ayrıca da dizi bu, tabi yavaş yavaş aşık olacaklar, yoksa 16 bölüm nasıl biter, birdenbire aşık olsalar film olurdu zaten 🙂

    • Ah evet ne kadar bizi keklediklerini düşünsem de izliyorum valla, bir şekilde izlettirmeyi başarıyorlar 🙂
      Şu son dönem dizilerinden Secret Garden ve The Greatest Love bu 5 aşamalı kısmı yıktı ama hala bir ikinci erkek ikinci kadın problemini çözmüş değiller. İkinci erkek olayı sanırım şu 4. aşama için kullanıyorlar. Yani bizim karrasız çocuk kıskanıp kararını bir an önce versin diye ama artık başka bir neden bulma zamanları geldi. Hayır olan gariban çocuklara oluyor bir de bunlar hep iyi hep düşünceli, nazik kibar kısaca dört dörtlük erkek modeli, hayır ikinci erkek yapıyorsunuz bari mükemmel erkek yapmayın dimi ama^^

      Ah ama öle deme bizim türk dizilerinde ilk bölümde ilk görüşte aşık oluyor ve sonra nasıl entrika nasıl dala vere oluyorsa 100 bölüm yapmayı başarıyorlar 🙂 Bunlarda en azından kavuşunca bir atraksiyon oluyor araları bozuluyor sonra barıştıklarında dizi bitiyor zaten^^

  4. Vuuu süper geyiğimsi-bilimsel temelleri olan bu yazını pek bi beğendim üstadım:D Sanırım kore dizisi izleyen çoğu kişinin aklına takılan ayrıntılar ama dediğin gibi her ne kadar mantıksın, romantik yada salakça gelse de hepsini bal gibi izliyoruz;)
    Yalnız söylemeden edemicem “bende çuhaye” lafına bayıldımmm ahahah:D:D

    • Ahaha çok teşekkürler çingu 😉
      Dimi dimi yok artık bu kadar tesadüf olmaz diyoruz ama yine de izliyoruz, demekki o şapsal kızların iyi yönleri ağır bastığı gibi dizilerine iyi yönleri ağır basıyor 😀

  5. Çok keyifli bir yazı olmuş baştan sona gülümseyerek okudum. Tespitlerine katılmamak el de değil. Bir de birileri neden mükemmmmel ikinci adamların kaybettiğini ve o şapşal, sarsak, beceriksiz kızların neden ve nasıl bütün o adamları kendine aşık ettiğini açıklasa çok makbule geçe valla 🙂

    • Çok teşekkürler La Fea 😉
      Ah ah işte işin sırrı orada onu açıklasalar tüm büyü bozulacak diye korkuyorlar bence:) Hadi başrol aşık oldu o başrol ondan diyip sıyrılcaz ama ikinci erkek neden bu kadar mükemmel neden o da o kıza aşık?

  6. Eline sağlık diyerek başliyim. Geç de olsa okuduğum bu bilimsel yazı beni de düşünmeye sevk etti azizim. Elimde pipom, yönetmen sandalyemde viskimi yudumlarken hep çuhaye’den sarangne’ye nasıl geldiğimizi düşündüm. Ahaha şaka şaka sen zaten bilimsel takılamamışın ben hiç takılamam ama gayet de mantıklı bir şekilde fikirlerini dile getirmişsin. Aslında bunlar bizim daha aklı başında Koreciler olarak orda burda sürekli konuştuğumuz şeylerdi, birinin toparlayıp yazması iyi olmuş. Yazının süper eğlenceli olduğunu da unutmayalım, hele şu göstermelik neden kısmında sesli güldüm:)
    Aslında ben işin mantığını çok sorgulamıyorum. Zira bu izlediğimiz şey drama ve zaten saçma ama eğlendirici olduğu için izliyoruz. Benim de aklımda aslında bunun zıttı fikri savunduğum bir yazı yazmak vardı, tam zıttı olmasa da neyse bir gün yazarsam görürsünüz. Aha blogları böyle tez çürütme yazılarıyla doldurup kendi çapımızda akademik bir ortam yaratsak ya:P

    Neyse ben zırvalamadan ellerine sağlık diyor ve devamını beklediğimizi ekliyorum çinguş.

    • Çok teşekkürler dostum 😉
      Seni bir an elinde pipoyla viskini yudumlarken hayal ettimde agssghdfg
      Aslında cidden bu fotograflar elime geçtiğinden beri nereye sokuştursamda bloga eklesem diyordum. Hele en son Lie To Me’de şu “Biz” mevzusunu duyunca direk aklıma şu “Me-We fotografı” geldi şimşekler çaktı^^
      Aha zıttı mı merak ettim yaz yaz sen bunu;) Erkeğin kıza aşık olma durumumu diye bir tahminde bulunayım:)

  7. Geri bildirim: Koreliler ve Sevgiliye Ayakkabı Hediye Etme Mevzusu « Astrea'nın Atlası

  8. ben baya baya geç okumuşum bu yazıyı ama iyiki de okumuşum çok eğlendim.Tespitlerin klasik diziler için çok doğru 😀 Şu aralar Smile You izliyorum nerdeyse hepsini tutturdun 🙂
    Ve ‘şikayetçi miyiz tabi ki değiliz’ 🙂

  9. Geri bildirim: Kore’de Kavuşmalardan Sonra Ayrılıp Barışmalar | Astrea'nın Atlası

  10. Merhaba ben bloguna yeni denk geldim ve su ana kadar okuduğum her yazından cok keyif aldım :)) bu arada boys over flowers dizisinde kiz ikinci erkeği seciyor söylemiş olayım da ilk Kore dizim ve LMHyu ilk defa gördüğüm dizi olmasına ek bu nedenle de cook severim ve izlemeyenlere tavsiye ederim 😀

    • Merhaba:))
      Çok teşekkür ederim, her zaman beklerim:)
      BOF da Lee Min Ho başrolde olduğu için yine ikinci erkek sayılmaz ama:))

Bir Cevap Yazın

