Super Junior “Mr. Simple” ve Zaman Tüneli -Discograpy-

Yine anlam sınırlarını zorlayan bir başlıkla karşınızdayım. Mr. Simple yeni albüm de zaman tüneli ne alaka dediğinizi duyar gibiyim ve hemen açıklıyorum SuJu’nun yeni albüm fotograflarını incelerken içimden “Bu çocuklar da nasıl değişti yahu her albümde kendilerini aşıyorlar.” dedim ve o anda şimşekler çakıverdi. 

Ve Super Junior albüm imajları ile karşınızdayım:

Bildiğiniz gibi gruplar her albüm öncesi kendilerine bir imaj belirliyorlar ve albüm çıkmadan önce bir fotograflar dolanıyor ortalıkta. Sonra kliplerde ve katıldıkları programlarda da bu tarzı koruyorlar. Ta ki bir sonraki albüme kadar…

Super Junior – U – (2006)

O zamanlar Kore’de popüler olan bir saç modeli ile çıkış yapıyorlar. Bu saça Maymun deniyormuş. Ben demedim vallahi bu modelin adı böyle. Ve tabiki görünen saça uygun, genç, enerjik bir imaj üzerine kurulmuş. Artık  klibini izleyip gülebilirsiniz. Tamam yaa gülmeyin o zamana göre gayet modern bir klipmiş, her şeyi  kendi zamanında düşünelim, öhöm öhöm

 

Super Junior – Don’t Don-  (2007)

Fotograftandan da anlaşıldığı gibi bu albümde ki imajımız karanlık, asi gençler. Nam-ı diğer kötü çocuk imajı^^ Ayrıca albüme adını veren çıkış şarkısı Don’t Don ise o zamana kadar Kpop’ta denenmemiş bir tür, bir baş kaldırı şarkısı olarak bilinir. Şarkıyı dinleyince sizde farkı anlayacaksınız. Not: Kemanlı kısma bayılıyorum^^

 

Super Junior – Sorry Sorry-  (2009)

Bir önceki albümde ki “kötü çocuk” imajını üzerinden atmak isteyen grup bu sefer yakışıklıyız ve bunun oldukça farkındayız diye yorumladığım  “Oppa imajı” ile karşımıza çıktı. Kıyafetleri ve duruşlarıyla son derece modern görünen grup üyeleri için “Sorry Sorry” albümü bir dönüm noktası sayılabilir. Çünkü Super Junior’ın bugün kü teknik dansını ilk bu klipte görüyoruz. Bundan önce ki kliplerde de dans ediyorlardı ama burada ki daha organize, teknik ve profesyonel ve en önemli klibin başından sonuna kadar.

 

Super Junior -Bonamana- (2010)

Bu albüm de belirgin bir konsept belirlemek yerine her üyenin kendine özgü olmasına karar verilmiş. Bunu hepsinin saç modellerinin farklı olmasından da anlayabiliriz. (Klipte daha anlaşılır) Fakat toplu halde bakıldığında modaya uygun, modern bir görünüm eldilmeye çalışılmış ve oldukça başarılı olmuş bence^^  En sevdiğim imajı diyebilirim. (Şarkı değil sadece imaj. En sevdiğim şarkıları yine bu albümden olan –> No Other )

 

Super junior – Mr. Simple- (2011)

Albüm fotograflarına bakarak renkli, enerjik bir imaj diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Fotograflar ilk çıktığında ben de böyle düşündüm ve bu kadar renkli olmasına şaşırdım. Ama klip teaserları yayınlanınca daha gizemli ve sofistike bir tarz olduğuna karar verdim, hatta ara ara karanlık, gizemli hissi vermekte. Şu an için hangi tarz olduğunu söylemek zor o yüzden klibin tamamının gelmesini beklemek daha iyi, şimdilik teaserlar ve Mr. Simple parçası ile  idare edelim^^ Bir zamanlar 15 üyeyi gören Super Junior bu albümde 10 kişi ile karşımızda^^

Teaser 2

Ekleme: Bu kadar şey söyledikten sonra yeni albümle ilgili düşüncelerimi söylemeden bitirmişim. Aşk olsun hiç uyarmıyorsunuz:P Öncelikle Mr. Simple şarkısına kelimenin tam anlamıyla bayıldım. 1.24. saniyeden sonra ki artan tempoya ayrı bir bayıldım. (Yine şarkının bir bölümüne taktım)  Durdular durdular turnayı gözünden vurdular.  Albüm fotoğrafları ise birbirinden ilginç, hatta  Siwon için söyleyecek söz bulamıyorum^^

Bu albümden 2. olarak en sevdiğim şarkı Be My Girl, dinlemek isteyenleri buraya alabilirim^^

Kaynak: KORmore. Ancak birebir çeviri değil çoğunlukla kendi yorumlarımdır.

Super Junior “Mr. Simple” ve Zaman Tüneli -Discograpy-” üzerine 6 yorum

  1. Aman yeni görüyorum ben bunu, kuzum ellerine sağlık öncelikle. U klibini beraber de izleyip ne gülmüştük, şarkıyı severim gerçi sadece klip biraz…neyse hehe. Dönelim imajlara. Kore’de yeni albüm imajı sadece Suju değil tüm gruplar için önemli, aslında genel anlamda dış görünüşe verilen önem had safhada malum. Suju da son bir kaç albümdür dikkat çekmede başarılı. Tabi bazı üyeler için yanlış seçimler yapılabiliyor ama bu albümde Leeteuk haricindekileri başarılı buldum. Leeteuk’un şu andaki imajı düzgün ama sadece ilk teaser fotoğrafında o sarılı siyahlı saç ve ciddi ifade bizim neşeli Teukkie’mize yakışmamıştı^^ Bunun dışında Shindong’u ilk teaser fotoğrafında başarılı bulsam da teaser videosunda kötüydü, tekrar açmış saçı olmamış^^ Donghae, Kyuhyun ve Eunhyuk gruptan favorilerim olarak objektif olamadıklarım, o yüzden beğendim hehehe
    Ben de yeni albüm için bir değerlendirme yazmayı düşünmekteyim. Biraz daha dinledikten sonra üşenmeden klavye başına geçme niyetindeyim 🙂

    • Çok teşekkürler kuzu^^
      Ah zaten Mr. Simple’nin fotograflarına bakarken direk U klibi geldi aklıma bu çocuklar nası değişti yahu dedim haha^^ Ah valla hatırlıyorum hepsiyle yarım saat dalga geçmiştik ama o zaman onlar modaymış napsın çocukceğezler:P
      Bu albümün fotografları ve klip görüntüleri farklı olmuş, genelde albüm imajını korurlar ama bakalım tüm klip gelince daha kesin konuşucaz^^
      Ahaha aynen Leeteuk’un ki sanki acemi bir kuaförde balyaj yaptırmış gibiydi fotolarda ama klipte öyle olmayacak allahtan^^
      Kyuhyun’a bu saç yakışmış bende çok sevdim, Siwon’a da bu açık renk pek yakışmamış gibi ama bakalım belkim gözüm alışır:)
      Bu arada en kısa zamanda bekliyorum yazıyı, ben bu albüm hakkında çooook çoook konuşmak istiyorum, senin postun altına destansı yorumlarımı yapmaya hazırım haha^^

  2. Epey uğraşmıssın ellerine sağlık. Yetenekte diğerleri ile yarışamayacağı halde en yakışıklıları olduğu için Shiwon hep merkezde. İlk göze batan o. Bonamana da değişmiş o durum biraz ama diğerleri aynı. Hoş eğlenceli bir grup 🙂

    • Çok teşekkürler La Fea 😉
      Ah evet Siwon hep önce olurdu ama son albümde de iyice abartmışlar, çocuğu soyup gözümüze gözümüze sokmuşlar, aa olmaz ki ama seks objesi olarak kullanılıyor gibi hissettim üzüldüm yavruceğezime 😀

  3. Ah ahh sorma ben de pek üzüldüm. O ‘muhteşem’ sesi göz ardı edip, görsele odaklanıyor. Çok sığ anacım bunlar :))) Halbu ki biz Kore’nin kültürü ile de ilgiliyiz ha ha ha ha 🙂

  4. Geri bildirim: Super Junior “Mr. Simple” Klip – Music Video- « Astrea'nın Atlası…

Bir Cevap Yazın

