Super Junior A-Cha Albümüm ve Nasıl Aldığım Üzerine Bir Yazı

Kimbap’ın şu yazısında bahsettiği gibi uzakdoğu ile ilgili ne varsa alma takıntımız sınırları aştı Kore’den sipariş verir olduk. Gerçi bundan önce Çin’den Death Note figürü de almışlığımız vardı, bir level atlamış olduk. Bunun sonu nereye varır hiç  bilmiyorum. (Bir dahaki hedefimiz Japonya:P ) Hayat hikayemizi anlattıktan sonra asıl mevzuya geçeyim (şükür geçebildin dediğinizi duydum ayıp çok ayıp) Super Junior’ın 5. Albümü Mr. Simple çıktığından beri, Kimbapsushi ile birlikte albüm alma düşüncesi içindeydik. Nihayet geçen hafta bu düşünceyi eyleme geçirdik sipariş verdik. Biz eyleme geçene kadar B ve C versiyonları da çıktı hayliyle bizde en son versiyonunu almaya karar verdik.  Bu hafta albümlerimiz, canlarımız, ciğerlerimiz (yoo yoo abartmıyorum) elimize ulaştı. Bir E.L.F olarak sevinçten ne tür saçmalıklar yaptığımı söylemeyeceğim ama siz az çok tahmin edersiniz. Bu arada finallerimin bitiminde geldi ki süper bir zamanlama oldu.

Fotoğrafta iki albüm var, en sağda gördüğünüz dostum Kimbap’ın albümü çok yakında elinde olacak;) Albümün içinden bir de tüm üyelerin bulunduğu fotoğraf kartları çıktı. Bir de şarkı sözlerinin yazdığı bir kart ve SM Şirketi’nin E.L.F’ler için hazırladığı etkinliklere iki adet davetiye. Davetiyeleri kullanamayacak olsam da bu uygulamayı sevdim pek düşünceliler.

Biz nasıl alabiliriz diyenler için:

*Çoğunuzun bildiği gibi  ebay ‘da birçok Koreli grubun albümlerine ulaşabiliyoruz. Bir diğer yolda Yesasia ama biz ebayı tercih ettik. Yesasia’dan aldığınız albümler internet satış rakamlarına direk ekleniyor. Ama ebay satıcıları da albümleri müzik marketlerden alıyorlar ve buda satış rakamlarına ekleniyor. Aramızda kalsın ebayda fiyatlar daha uygundu;) Super Junior albümleri için söylüyorum tabi diğerlerine bakmadım siz iki siteyi karşılaştırıp hangisi uygunsa onu tercih edersiniz;)

*Öncelikle alışverişiniz için en güvenli yol bir PayPal hesabı açmak. Zaten ebay’da ödeme seçenekleri genellikle sadece paypal ile yapılıyor. Özellikle Koreli kullanıcılar bunu tercih ediyor. Paypal nedir? derseniz, sanal kredi kartınız diyebilirim. Paypal kredi kartı bilgilerinizi hiçbir siteye vermeden güvenli bir şekilde alışveriş yapmanızı sağlıyor. Bunun için öncelikle üye oluyorsunuz, kart bilgilerinizi giriyorsunuz ve 2 gün içinde kartınızda yaklaşık 2-3 dolar düşüyor ve bunun karşılığında size bir şifre veriyor. Bu şifre ile hesabınızı onaylamış oluyorsunuz. Bir nevi kartın size ait olduğunu kanıtlıyorsunuz. Artık kredi kartı bilgilerinizi hiçbir siteye vermeden alışveriş yapabilirsiniz.

*İkinci olarak ebay üyeliğiniz yoksa, üye oluyorsunuz ve arama kutusuna istediğiniz albümü yazarak arıyorsunuz.

*Aldığım kişiye nasıl güveneceğim, ya gelmezse gibi bir kuşkunuz varsa, ebay’de aldığınız üründen memnun kalırsanız satıcıya geri bildirim veriyorsunuz ve bu profillerinde pozitif ve negatif feedback olarak görünüyor. Zaten belirli bir sayıya ulaşanlara yıldız veriliyor ve isimlerinin yanında kaç olumlu geri bildirim almış yazıyor. Bu yüzden alacağınız ürünü satan kişinin feedback sayısına bakarsanız içiniz rahatlayacaktır.

*Ürünün yanında kargo fiyatı yazıyor. Bazen ücretsiz kargo olabiliyor ama çok nadir. Kargo fiyatları 2 ile 4 dolar arasında değişiyor. Albüm fiyatları da 15 dolar ve 30 dolar arasında değişiyor. Tabi yanında poster, fotoğraf kartı gibi ek şeyler varsa albüm fiyatı 30 dolara kadar çıkıyor.

*Siparişten sonra geriye kalan tek şey beklemek. 7 ile 15 iş günü arasında ulaşır diyor ama 7 gün içinde geliyor.

*Benden bu kadar, aklınıza takılan sormak istediğiniz bir şey olursa beklerim.

Not: Lütfen kaynak belirtmeden kullanmayınız.

Super Junior A-Cha Albümüm ve Nasıl Aldığım Üzerine Bir Yazı” üzerine 6 yorum

  1. Ahh ah, kargonun sen bizdeyken sizin eve gitmesiyle yaşadığım derin keder… Ne olurdu bir gün önce geleydi, sen de elinde poğaçalarla değil de, albümle geleydin (poğaçalardan ve o hayvani kahvaltıdan şikayetçi değilim elbet)
    Neyse en geç Salı kavuşiciim ve albümümü konfetiler, havai fişeklerle kutliciim.
    Yalnız kıskandım böyle, aynısı bende de olacak ama neden kıskanıyorum bilmiyorum:)

    • Ayy evet zamanlaması o bakımdan kötüydü gerçi onların suçu yok iki gün eve uğramayan bendim:D O gün eve uğrayıp geleydim güzel bir süpriz olurdu sana da^^
      Bende dünden beri sana anlatıp duruyorum “yeter sus lan” desen hakkın yani:D

  2. Astrea uzun zamandır bloğuna uğramıyorum sonra bir albüm alma hevesiyle tutuştum dedim şuralarda astrea’nın bir albüm alma macerasının olduğu yazısı vardı aramaya koyulup buldum sorularım var cevaplandırabilir misin? ^^ Kargo parası ne kadara geldi en çok merak ettiğim bu ve kimbapla almişsınız ya kargo ücretinde bir düşüş oldu mu? ya da fazla alımda düşüş oluyor mu diye sorsam daha doğru olur.

    • Tabiki her zaman cevaplarım 😀
      Kargo parası eğer ebay’dan alacaksan her zamn yazıyor ürünün sayfasında satan kişiye göre değişiyor hatta bazıları kargo parası almadan gönderiyor. Bizim aldığımız 2.4 dolar gibi bir şeydi yani 4 tl’ye geldi alırken albüm parasına ekleniyor.
      Biz de iki kişi alıyoruz tek kargo öderiz diye düşündük ama malesef öle olmadı ayrı ayrı kargo parası aldılar, halbuki tek pakette geldi:(

        • Evet çok uçuk rakamlar değil, hatta bazen ücretsiz bile olabiliyor kargo aldığın kişiye bağlı. Yok yok ambalajıyla geldi ilk defa ben açtım. Bazen 2. el satıyorlar ama onu mutlaka yazıyorlar paketini açtım dinledim tarzında zaten pek tercih edilmiyor onlar. Değidiğim gibi aldığın satıcının kaç olumlu tepki aldığı yanında yazıyor çok olanlar daha güvenilir geliyor bana:)
          Çok teşekkür ederim:)

Bir Cevap Yazın

