Siwon Temalı Bir Yazı

Siwon hakkında yazmayalı ne kadar uzun zaman oldu (bakınız: bir önceki post)  hazır doğum günü gelmişken hemen bir post yazmalıyım dedim. Bana bahane çok değil mi? Ama şöyle blogumu açtığımda gözüm gönlüm şenlenmesin mi sayın okuyucu, yazık değil mi bana:P

Siwon’cuğumun (nasıl da samimiysek artık) 10 şubat kimlikteki doğum günümüymüş o kadar adını anıyorum ki doğum gününü kutlamamak olmaz.

~Saengil Chuka Hamnida Choi Siwon~

Sıra geldi pastaya

Bize meşhur aeigolarından yapmayacak mısın?

Şirinlik depoladığımıza göre asıl mevzuya geçeyim. Sağda solda sürekli gördüğüm şeylerden biri de “Siwon da ses yok.” cümlesi, yok efendim o grupta sırf görüntüsü yüzünden varmış ses yokmuş. Şimdi arkadaşlar öncelikle şunu anlayalım bu grup işinde her üye süper bir sese sahip olsaydı zaten solo çıkış yapardı grup olayının amacı farklı ses özelliklerini bir araya toplayıp  bütününe baktığınızda hoş bir ses çıkarmak değil midir? Siwon’un sesinin bir Kyuhyun kadar bir olmadığı doğru ancak tüm grupta Kyuhyun, Yesung, Ryeowook gibi seslere sahip değil hepsinin farklı ses özelliği var. Ama hiç birine “sadece görüntüsü yüzünden grupta” gibi yakıştırmalar yapılmıyor. Siwon’un detone olduğu bir kaç videoda kanıt olarak gösteriliyor ki youtube herhangi bir üyeyi yazsanız onların da detone olduğu videolara rastlarsınız. Canlı performanslarda görülen doğal bir olay. Zaten K-pop’u iyi bilenler grup üyelerinin hepsinin görevlerinin farklı olduğunu ve grubun hepsine ihtiyacı olduğunu bilecektir. Bu açıklama daha çok sağdan soldan duyduğu sözlerle karar veren, pek bilmeyen ama biliyormuş gibi davranan veya yeni yeni dinlemeye başlayan ama başkalarından gördüğü şeylerle yanlış bilgiler edinenler için. Böyle söyleyenlerde eminim ki Siwon’un sololarını bir kere bile dinlememiş kişilerdir. Hatta Super Junior dinlerken hangisi Kyu’nun sesi hangisi Yesung’un desen onu bile ayıramazlar ama işte maksat “ben çok biliyorum” imajı yaratmak, bir şeyi yererken kendi beğendiklerini öne çıkarmaya çalışmak ya da daha az kişinin beğendiği şeyleri beğenip herkesin beğendiğine çamur atarak “cool” görünmeye çalışmak ki böyle yaptıkça amaçları daha çok anlaşılarak daha “rezil” görünüyorlar ama haberleri yok.

Siwon’un sololarından bir örnek gelsin:

Super Show 4’ten sevdiğim bir performans:

Videoların hepsini buraya eklemedim ama dinlemek isteyenlere buradaki ve buradaki performansları da tavsiye ederim.

İşte böyle dostlar, yanlış anlaşılmasın amacım sırf başkaları öyle diyor diye hiç dinlemeden ön yargıyla yaklaşmamanız. En azından bir fikriniz olsun, bir görüş belirtmeden bir iki araştırma yapmakta doğruyu öğrenmekte, kendi gözlerinizle görmekte fayda var.

Değil mi Siwon?

Başka bir Siwon temalı yazıda görüşmek üzere diyelim ki tahmin ettiğiniz gibi çok kısa zamanda görüşeceğiz.

Not: Fotoğraflar, giftler ve videoların hepsi alıntıdır.

Siwon Temalı Bir Yazı” üzerine 15 yorum

  1. Kişi değil de parça dinlediğim için şarkıyı bizlere dillerini bilmediğimiz halde hissettirebiliyorsa gerisi hikayedir. Örnek Sezen Aksu’da ses kalmadı canlı performanslarını birebir defalarca dinledim ama kadın hissettiriyor gerisi teferruat. Siwon ses var yok bilemem tek başına ilgilenmiyorum doğrusu ama iyi tişört yırtar bak onu biliyorum:))) Onun yırttığı tişörtlerle asyadaki açlar giyinirdi:)) Yazık dünya ekonomisi batırıyor çocuk bir Siwon bir Rain beyaz tişört düşmanı:))

    • Ahaha biz onu geçenlerde konuştuk facebookta ve ucuz tshirtlerden aldığına karar verdik ahaha valla düşünceli çocuklar yırtacakları zaman böle ince beyaz tshirtlerden giyiyorlar:P

  2. Dediklerine ek olarak bu proje işi dediğin gibi her birinin bir özelliği var. Her biri bir diğerinin açığını kapatıyor. Muhteşem bir sesi yok tama kabul ama Siwonun olayı başka zaten. Biri bir şey söyledimi moda oluyor zaten arkasında herkes aynı cümleleri takip ediyor. Daha zekice önermeler koysalar ortaya ne güzel olurdu ah ah ah 🙂

    • Aynen bunu demek istiyorum muhteşem bir sesi olmadığını bende kabul ediyorum ama Sujudaki tüm üyelerin muhteşem sesi yok zaten ses kadrosu ayrı, dans kadrosu ayrı, şirinlik kadrosu ayrı, yakışıklılık falan diye uzar bu:)

  3. Şimdi uzunca bir yorum yazıcam çünkü bu hakkında konuşmak istediğim bir konu, ne zamandır ben de bahsetmek istiyorum, aklımdaki yazıyı bir türlü bitiremediğimden mümkün olmuyor.
    Müzik bilgisi zayıf(karnelerden bahsetmiyorum), pop kültüründen bihaber ve grup olayının özünü kavrayamamış kişiler bu tür yorumlarda bulunabilir ancak.
    Yazıdaki gibi Suju örneği üzerinden açıklayayım 12 kişiyle çıkış yapmış, zamanla 13’e çıkmış bir grup SJ. Sanırım kimse böyle bir kalabalığın tüm üyelerinin aynı kalıptan çıkmalarını beklemiyordur. Pop grubunun ya da rock grubunun mantığı çok değişmez aslında. Özellikle tek bir yeteneğe yoğunlaşmayacaksanız, farklı yeteneklerde kişileri bir araya toplarsınız. Yani amacınız gitarda yoğunlaşmaksa tamamen gitaristlerden oluşan bir grup oluşturabilirsiniz. Ancak biz poptan bahsediyoruz, herkesin aynı olması pop kültürü için fazla sıkıcı. İşin görselliğinin yanı sıra, dans yönü, solistlik yönü, rapper kontenjanı falan var. Ben her hangi bir grupta bunların hepsinde iyi olan bir üyeye rastlamadım. Aynı bir rock grubunda herkesin bass çalamayacağı gibi. Grup olayı budur, farklılıkları bir araya getirmek.
    Siwon’un yeteneğini tartışmak gereksiz. 5-6 kişilik gruplarda belki yeteneksiz üyeler daha çok göze batabilir ama SJden bahsediyoruz. Kore’de hala Suju’nun etkisini bırakan bir başka grup bulmanız zor. Diğer gruplar çıkış yaptığında üzerinde ne kadar konuşulduğunu düşünün, sonra da kaç aydır Mr. Simple albümünün etkisi altında olduğumuzu düşünün. Böyle bir grubun popülerlik adına bir şeyler yapmasını tuhaf bulanları ben daha da tuhaf buluyorum. Indie olsa, progressive olsa bir nebze anlamaya çalışıcam 😛
    Oy ne konuştum sanırım posttan uzun oldu asdadsdad

    İyi ki doğdun Siwon:)

    • Ahaha öncelikle şuana kadar yorumlarda doğum gününü kutlayan bir tek sensin, onun adına teşekkür ederim dermişim:P
      Tam olarak benim de anlatmak istediğim buydu dostum düşüncelerime tercüman olmuşsun^^ Grup olayının anlamı farklı yetenekleri bir araya getirmek, hepsinin sesi, dansı müthiş olsaydı solo çıkış yaparlardı neden grup halinde çıksınlar. Tüm bu grup işleri varken çıkıp da bu gruptan onda ses yok şunda dans yok demek cahilliğin sınırı olsa gerek artık cahilliklerine verip bir şey demiyorum.

  4. sen daha iyi bilirsin gerçi astrea ama, hani insan doğası, bir konuda iki şey bilsin, duysun, öğrensin o işin profesörü olur ya. konu o olsa gerek 🙂 detone olmayan adam mı var ya! hem detone olmakta ne var bu onların da insan olduğunun göstergesi değil mi biryerde. hadi sesi falan bırak, konuşanları da bırak, gidin pastanızı yiyin (bu kelime hep kafamda soru işareti acaba yeyin mi? ama yanlış İzmirli olarak yemek yinir sonuçta yenmez :D) beraber. siwona da tebrikler, saygılar, sevgiler, karnını üşütücek moturu bozacak bu soğuk havalarda çok açmasın söylersin.

    • Haha orası öyle, diğerlerinin pek bilmediği şeylerde birazcık bilgisi bile olsa insanlar uzmanmış gibi davranıyor ama işte bilinçli, mantıklı insanlar bunu yapmıyor.
      Aynen konserde en mükemmel sesler bile detone olabiliyor ki gayet doğal bir durum canlı performanslar her zaman risklidir bu riski alabilmek önemli 😉
      Ahaha 3 gün 3 gece kutlama şenlikleri var, dün facebookta başlattım bu akşam sen de katıl mutlaka ahahah 😀

  5. Siwon’u çok severim; SuJu’yu ilk dinleme nedenimdir. Oh My Lady dizisinde -diziyi sevmeyen çok kişi olsa da- onu izlemiş; ‘kaçima kaçima’ sarkısını ezberlemş ve haftalarca dilimden düşürmemiştim.
    Şayet Siwon’a sesi kötü diyen biri varsa açsın izlesin sadece, yine de kötü derse -ki imkan vermiyorum- bir KBB’ye görünsün bence. Oyunculuğunu, sesini, dansını, duruşunu, kaşını, gözünü,,,, böyle satırlarca devam eder; seviyorum. Sevmeyenler olabilir ama o sese de kötü demek mantık işi değil. Siwon’un giflerine bayıldım; bandır bandır ye! Saengil Chuka Hamnida Siwon kirugu uri saranghae.

    • Haha bende izledim Oh My Lady, orada da çok tatlıydı:)
      Öyle muhteşem bir sesi yok ama kötü de değil yani slow şarkılarda iyi gidiyor hepsinin ses özelliği farklı farklı sonuçta kimi çıkışlarda iyi kimi daha durgun kısımlarda zaten bu yüzden bir gruplar birbirlerini tamamlıyorlar 😀
      Ah gifleri ve bu fotoğrafı ayrı bir seviyorum bende hepsini bu yazıda toplayayım dedim:D

  6. Misal Halil Sezai adamın sesi -bence- berbat ama insanlar bayılıyor şarkılarına, tek olmasına rağmen hem de. Siwon’un sesi daha iyi olmasına rağmen bu kadar da eleştirilmesin bence, yazıktır, en azından güldüğünde ortaya çıkan mükemmel bir gamzesi vardır, çok tatlıdırrr 😀

  7. Geri bildirim: Super Junior’ı Sevme Nedenleri ve Grup Hakkında Az Bilinen Gerçekler | Kimbapsushi's Blog

Bir Cevap Yazın

