İki Uzak Ülke İki Kitap

Yine kütüphanenin uzakdoğu rafından aldığım kitaplar. Tatilde okurum hemen biter diye düşünmüştüm ama bu sefer bitirmek o kadar kolay olmadı özellikle “Kutu Adam” için söylüyorum. Şunu anladım ki böyle tatil günlerinde kitap okuyamıyorum, illa meşgul olduğum bir zaman olacak araya sıkıştıracağım. Haftaya okul başladığına göre yine kitap okuma isteğim gelir o konuda rahatım. ALES, ÜDS gibi sınavlar beni beklediği için biraz huzursuzum ama kitap okumak için zaman yoktan yaratılır diyerek şimdilik kendimi kandırıyorum, bakalım testler mi ağır basacak kitaplar mı? İkisi arasında blog kaynayacak gibi ama post yazmanın ve okumanın  doğasını seven bir insan olarak buralardan uzak kalacağımı düşünmüyorum:)

Çok konuştuk yine kitaplara geçelim, diğer anlattığım kitapları mutlaka kitapçılarda da bulabilirsiniz. Bu ikisini kitapçıda bulabileceğinizden  şüpheliyim ama internette mutlaka vardır. Belki yolunuz kütüphaneye düşer diye aklınızda olsun istedim:D

Kutu Adam (Abe Kobo)

Aslında çok ilginç bir konusu olan bir kitap ama beni hiç sarmadı ve 165 sayfalık kitabı  bitirmem haftalar sürdü. Kitap gerçekten kutu adamları anlatıyor. İster bunun bir efsane olduğunu düşünün ister gerçek kitabın iddiasına göre etrafımızda gerçekten tüm hayatlarını bir kutu içinde geçiren insanlar var. En azından Japonya’da var. Biz bu insanları ne kadar görmezden gelsek de onlar hayatın bir parçası. İlk başta Kuutu Adam olmak için gerekli malzemeler anlatılmış. Hatta kutuyu kaç santim keserek gözler için pencere açacağınız, hangi malzemeden yapılırsa daha sağlam olacağı filan. Sonra evinin yanında bir Kutu Adam gören ve onu oradan uzaklaştırmak için elinden geleni yapan ama sonunda kendisi de Kutu Adam olan birinden bahsedilmiş ve asıl konuya girilmiş: Kutu Adam’ın kutusunu satın almak isteyen bir kadın ve Kutu Adam. Ah ne çok “Kutu Adam” dedim siz bile konuyu okurken sıkıldınız değil mi? İlla okuyun diyemeyeceğim kitaplardan ama kitapları yarım bırakamama gibi bir huyum olduğu için bitirdim.

Kore Öyküleri (Derleyen ve Çeviren Nan A Lee)

Rafta ilk gördüğümde kitabın kapak tasarımından olsa gerek Kore’nin efsanevi hikayeleri gibi düşündüm. Bir Gumiho’yu bile bekledim ne yalan söyleyeyim:P Meğer tam tersi daha gündelik daha sıradan ama bir yönden ilginç hayatlarmış.

Kitap farklı 7 farklı öykü yazarlarının hikayelerinden oluşuyor. Derleyen Dr. Nan A Lee ise Hankuk Üniversitesi Türkoloji Bölümü öğretim üyesiymiş. (Şimdiye profesör olmuştur gerçi) Nan A Lee hakkındaki küçük bir araştırma yaptım kendisi Türkçe kitapları Korece’ye çevirerek orada okunmasını sağlıyormuş ve en çok çevirdiği yazar Peyami Safa’ymış. Tezi’ni onun üzerine yapmış. Çevirmekte en çok zorlandığı yazar ise Orhan Pamuk’muş.

Kitabın arkasında anlatıldığına göre Kore’de iki tip edebiyat gelişmiş. Bir yanda toplumun çürümesini ve Japon sömürgeciliğini eleştiren bir edebiyat diğer yanda Kore’yi saflığı ve güzelliği içinde koruyan bir edebiyat. Bu hikayeler bence ilk türe ait. Geçim sıkıntısı, yoksulluk gibi konular hikayelerde bolca işlenmiş.

Benim en çok sevdiğim hikaye “Bu Issız İstasyonda” oldu. Bir tren istasyonunda etrafında büyüyen çocuk için trenlerin, yolcuların, makinistin değeri, onun gözünde ne kadar önemli oldukları, yolcular hakkında tespitleri ve bunları zamanla hayata ve aşka uyarlaması ilginçti.

İnsanlar nereye giderse gitsin sonsuza kadar kalamayıp nihayet oradan ayrılıyordu. Ve böyle bir anlam genişliğinde, dünya bile bir büyük istasyona dönüştü.”

Bir gün bir yerde rast gelirseniz okumanızı tavsiye edeceğim kitaplardan biri daha^^

İki Uzak Ülke İki Kitap” üzerine 10 yorum

    • Ben Ege Üniversitesi’nin kütüphanesinden alıyorum ama çoğu kütüphanede bulabilirsiniz, Uzakdoğu edebiyatına mutlaka yer veriyorlar^^

Bir Cevap Yazın

