İzmir Kitap Fuarı Hasılatlarım

Geçtiğimiz cumartesi açılan 17. İzmir Kitap Fuarı 22 Nisan’a kadar ziyaretçilerini bekliyor diye resmi bir giriş cümlesinden sonra kendi fuar gezimi anlatabilirim. Pazartesi okuldan sonra arkadaşımla bir bakınmaya gitmiştik, yoo yoo bu sefer çok kitap almayacaktık bir bakınıp gelecektik ama tabiki planladığımız gibi olmadı. Bu sene fuara biraz hazırlıksız yakalandım. Tabiki para konusundan bahsediyorum, söz de para biriktirecektim ben o indirimleri kaçırmayacaktım. Neyse yine de istediklerimi aldım ama içimde kalanlarda da oldu.

Yukarıda ki kareye de hepsini sığdırmak için nasıl saçma bir çekim yaptıysam artık^^ Gelelim fuara; her zaman ki gibi oldukça kalabalıktı ya da ortaokul ve lise öğrencilerinin topluca geldiği okul gezilerine denk geldik. İlk başta sahaflarda eski kitaplara bakındık burada baya oyalandık. Bu sene çok uygun fiyatlara kitaplar vardı. (Örneğin 3 tanesi 10 TL gibi) Ama genelde benim sevmediğim tarihi-romantik tarzı kitaplar olduğu için hiç yanaşmadım ama türü sevenleri varsa onlar için süper olmuştur.

“Platon Bir Gün Kolunda Bir Ornitorenkle Bara Girer” kitabını aldığım yayın evinin stadında baya oyalandık. Arkadaşımda aynı yazarların “Nietzsche Öldü! Bir Hipopotam Olarak Yeniden Doğdu” kitabını aldı bitirince değişip okuyacağız^^ Felsefe, psikoloji ve teolojiyi mizah yoluyla anlatmaya çalışan bir seri uzun zamandır okumak istiyordum bakalım bitirince size de anlatırım;)

Ve evet arada gördüğünüz Death Note’nin Türkçe Manga’sı ilk sayısı ben de vardı (Kimbap’cım hediye etmişti), hazır indirim varken 2. sayıyı da alayım dedim. Ayrıca fuarda sadece mangalardan oluşan bir stant vardı. Görünce gözlerim ışıldamadı değil^^

Açlık Oyunları’nı kendim için değil hediye olarak aldım. Bir de posterini koymuşlar poşetine, pek düşünceliler^^

Ortada ki de test kitabı daha doğrusu konu anlatımlı bir kitap. Test kitaplarına para harcayacağıma normal kitap alabilirdim, puff hiç girmeyelim bu konuya:/

Ve son olarak “Cahillikler Kitabını” aldım. NTV Yayınlarının standında çok indirim vardı ve benimde istediğim bir sürü kitap vardı ama en sonlarda orayı gördüğümüz için para kalmamıştı. Fuar bitmeden bir daha gidebilirsem direk NTV Yayınlarında soluğu alacağım. Arkadaki de poşetiydi, bez çanta şeklinde yapmışlar ve üzerinde sözler yazıyor pek beğendim, onu da fotoğrafladım:)

Pek az olsa da okumak için sabırsızlandığım kitaplarım oldu. Bugün de kütüphaneden aldığım kitabı bitirdiğime göre yarın hangisine başlasam? 😀

Bestseller olan kitapları hep bir ön yargım olmuştur. Onları o meşhur oldukları zamanlarda okumam ama üzerinden yıllar geçince ” Zamanın da çok meşhurdu nasıl bir şey ki bu?” diye merak ederim. Olasılıksız’da onlardan biriydi. Kütüphane rafta görünce şaşırdım çünkü böyle kitaplar hayatta rafta durmazdı sürekli ayırtılır biri getirdiğinde rafa yerleşmeden alınırdı. Demek baya eskidi bu kitap artık herkes okudu da rafta görebildik:) Zaten kitabın halinden de belli çok okunduğu parçalanacak diye korka korka okudum:)

Kitabı alma maceramı gereğinden fazlaca uzattığıma göre mevzuya geçme zamanı gelmiş. Öncelikle hiç böyle bir şey beklemiyordum. Meğer benim sevdiğim türmüş bu kitap. (yine bir önyargımın haksız olduğunu öğrenmenin suçluluğunu yaşıyorum.) Dan Brown seven biri olarak, Adam Fawer okumakta geç kalmışım. Her ne kadar tür olarak benzese de beni o kadar etkilediğini söyleyemem. Kitabı okurken fazlaca yazarın ikna etmeye çalıştığını hissettim. O bakımdan için rahat bir şekilde çok sevdim diyemiyorum ama macera ve bilimi bir arada arıyorsanız, kesinlikle önerilir.

Hazır İzmir Kitap Fuarı’ndan bahsetmişken önümüzde ki günlerde başlayacak olan Uluslararası İzmir Film Festivalinden bahsetmemek olmaz. Uzun yıllar ara verdikten sonra yeniden yapıldığı için bu yıl bütün filmler ücretsiz. İzmirliler bu fırsatı kaçırmasın diyorum. Ayrıntılı bilgiyi sitesinden öğrenebilirsiniz.

İzmir Kitap Fuarı Hasılatlarım” üzerine 9 yorum

    • Evet bundan sonraki kitabıymış:) Ben de bundan sonra ona başlamayı düşünüyordum ama Olasılıksız gibi olmadığını çok yavaş ilerleyen bir kurgusu olduğunu duymuştum. O yüzden biraz erteledim onu 🙂

        • Adam Fawer’cılar ikiye ayrılıyor sanırım çünkü bazıları Empati’yi hiç beğenmedim diyor bazılarıda Olasılıksız’dan daha güzel diyor, en iyisi okuyup görmek 😀

  1. ahh ahh ben de gittim fuara, bir sürü bir sürü kitap var almak istediğim ama henüz kpss kitaplarını aldığım için diğerlerine param kalmadı (sendeki setten aldım ben de) hoş ne kadar çalışacağımı bilmiyorum ama..
    Cahillikler kitabının serisi bende mevcut okumak istersen verebilirim, empati de var bende (olasılıksız dan çok daha güzel).
    Ayrıca YKY ye de mutlaka uğramalısın, her sene oradan en az 3 Amin Malouf kitabı alırım seneye bitiririm herhalde 😀 bir de “karısını şapka sana adam” YKY’de imiş gördüm.
    Anlat anlat bitmez ya. her sene sabırsızlıkla beklediğim bir tek kitap fuarı zaten 🙂

    • Ah sorma bu sene tüm paramız test kitaplarına ve sınav harçlarına gidiyor:/ Ben de konu anlatımlı bir şeyler olsun elimde dedim işte çalışırım biraz:)
      Ovv ben de Cahillikler serisini tamamlayacağım her ay bir tane almayı düşünüyorum 😀 Valla başka kitap olsaydı direk alırdım senden okurdum ama bu elimde olsun istiyorum aklıma gelince açıp bakayım altını çizeyim karalayayım falan ahaha Ama Empati’ye hayır demem 😀
      Ah Karısı Şapka Sanan adamı uzun süre aramıştım yazın bulup aldım onu şimdi Oliver Sacks’ın diğer kitaplarını arıyordum. YKY’yi gördüm ama param bittiği için hiç yanaşmadım standına hahah, Cumartesi tekrar gidebilirsem bakıcam ona da:D

      • Cumartesi günü penguen imza günü var, 3senedir hiç gitmedim bu sene gideceğim. Oliver Saks’ın diğer kitapları iletişim yayınevinden çıkıyor. Daha 1984 alacağım George Orwell’in, Eric Fromm’un İnsanda yıkıcılığın kökenleri var 2 cilt.. var da var yani.
        Şu kitaplık oluşturma sevdamız bizi ne hallere getiriyor 🙂

  2. Olasılıksız2ı çıktığı an okumuştum ama hala empati’yi okuma fırsatım olmadı. Yazını okuyunca ilk kitap alışverişinde empatiye bakacağım, unutmazsam tabi 😛

    Açlık Oyunları serisini okumadıysan oku, öyle hediye et 🙂

  3. Geri bildirim: İzmir Kitap Fuarı ve Gözü Yaşlı Ben Vol 2 | Astrea'nın Atlası

Bir Cevap Yazın

