Mim: İzlemekte Olduğum Diziler

Alternatif Başlıklar: Bir türlü bitiremediğim diziler, Uzun süredir izlediğim diziler, İzlememe alışkanlığıma kurban gitmiş zavallı diziler, Ah bu dizilerin hali ne olacak, İzleyemiyorum be abi:P

Kuzularımdan Enda (aka. suspusningi), şuracıktaki  postunda beni mimlemiş ve benden şuan da izlediğim dizileri yazmamı istemiş. Ah ah şu sıralar ne izliyorsun diye sorsanız teoride çok şey izliyorum ama pratikte bir şey izlediğim yok.  Çünkü çağımızın vebası (:P) “izleyememe sendromuna” ben de yakalanmış durumdayım dostlar. Artık bunun da bir çaresini bulsun tıp dünyası, ne olacak bizim halimiz, yazık değil mi bunca insana, türümüz yok olma tehlikesi altında… (öhöm öhöm fazla abarttım sanırım)

İzleyememe sendromunun belirtileri: Önceden bir kaç bölüm arka arakaya izlediğiniz dizileri artık bir bölümünün sonunu bile zor getirme, hatta benim gibi 20’şer dakikalar halinde bir bölümü 3 günde izleme, en sevdiğiniz oyuncular oynasa da hikaye şukella olsa da bitse de kapatsam modunda ekrana boş gözlerle bakma, 5-6 bölüm sabredip “yok anam ben izleyemiyorum.” diyip bırakma, sonraki ay “yaa bir daha deneyeyim belki izlerim.” diyip ite kaka 2 bölüm daha izleme vesaire vesaire…

Bu belirtilerden sonra hastalık iyice nüksediyor ve artık pes edip diziyi tarihin tozlu sayfalarında gönderiyorsunuz. Ben de  başladığı işi bitirme huyu olduğu için bu aşama bu türlü gerçekleşmiyor ve ben o diziyi bitirmek için 40 takla atıyorum:P Yalan,  hala bitirmeyi başardığım dizi yok ama çabalıyorum en azından:P Örneğin Padam Padam’da 18. bölümü izlemeyi başardım en son, bitmesine çok az kaldı inanıyorum, başaracağım. (Biraz gaza ihtiyacım var lütfen postun altına yorum olarak “başarabilirsin, sana inanıyoruz” gibi şeyler yazar mısınız?)

Oppss, Siwon Padam Padam için yazmanızı istemiyor sanırım, tamam o zaman Poseidon ve Skip Beat için yazın. kıh kıh kıh^^

Hazır ortaya bir “izleyememe sendromu” atmışken, bunu kanıtlara dayandırmadan vallahi bırakmam:P Ahanda şuradaki yazıda  dediğine göre yapılan bir araştırma (ki bu araştırmayı KOFICE yapmış) yabancılardaki Kore hayranlığının bir süre sonra biteceğini öngörüyor. Çin, Amerika, Fransa, Japonya gibi ülkelerde yapılan anketlerde çıkan sonuçlar, yabancı hayranların bir süre sonra Hallyu (Kore Dalgası) etkisinden çıkacağı yönünde, hatta bu süre ortalama 4 yıl olarak bulunmuş. Bunun nedeni ise şimdilerde çok farklı gelen Kore müziği, dizileri, filmleri zamanla sıradanlaşacak ve insanları sıkacakmış. Tabi bunda dizilerde konuların birbirini tekrar etmesi, yeni çıkan müzik gruplarının birbirine çok benzemesi gibi etkenlerde varmış.

Ben demiyorum valla uzmanlar diyor bana sadece katıldığımı söylemek düşüyor. Şimdi bir hesap yaparsam Kore dizilerini izlemeye başlayalı 4 yıldan fazla oluyor. İlk başlardaki değişik bir şeyler keşfetmenin heyecanıyla sular seller gibi dizi izleme dönemi bitti. Eskiden her yeni çıkan diziyi izlesem de zamanla aralarından iyileri seçip izledim daha sonra da çok iyi olsalar bile artık farketmediği bir dönem başladı ve hiç birini izleyemedim. Tabi böyle izleyemiyorum diyip kestirip atmak da yanlış. Belki bizi tekrar ekrana kitleyen bir dizi çıkar ve eski alışkanlıklarımıza tekrar döneriz. Ki bana bu Amerikan dizilerinden sıkılıp Kore dizilerine keşfettiğim dönemi hatırlatıyor. Aradan belli bir zaman geçince tekrar Amerikan dizilerini özlediğim gibi Kore dizilerini de özleyebilirim. Hiç belli olmaz bu işler diyip bu postun asıl amacı olan mime döneyim. Buradan Sevgili Dostum Enda’dan da özür dilerim başta kısacık bahsedeyim diye konuyu açıp yine çenemi tutamayıp uzattım:D Ama bu sayede düşüncelerimi yazıya dökmüş oldum:)

Gelelim benim şu sıralar izlemeye çalıştığım dizilere:

İlk dizimiz Padam Padam, çok beğenildiği, çok izlendiği, çok yazıldığı için konusundan bahsetmeyip direk dizi hakkaında ki düşüncelerime değineceğim. Bir çırpıda izleyip bitireni olduğu kadar benim gibi çok çok sevip ama bir türlü izleyemeyen bir çok kişi de gördüm, okudum. Ben de bu dizinin sonunu ve o sona gelene kadar ki gelişmeleri çok merak ettiğim halde neden bir türlü izleyemiyorum diye kafa yordum ve aklıma gelen şeylerden biri: bu dizinin her bölümün çok fazla sosyal mesaj veriyor olması. Mesajlar çok doğru ve çok haklı ama o kadar gerçekçi ki mesajların ağırlığından dizi izleme işi zorlaşıyor. Ama hala çok merak ediyorum, bu yüzden son iki bölümü de mutlaka izleyeceğim.

İkinci dizimiz de The King 2 Hearts , bu da kaplumbağa hızı ile izlediğim dizilerden, Dostum kimbapsushi ile “dizilere birlikte izlemeye başladığımızda çok iyi çıkıyor” diye bir totemimiz var. O yüzden bunun da ilk 3 bölümünü birlikte izledik, pek sevdik. Sonraki bölümleri de izledim ama bir yerden sonra yine takıldım kaldım. Her gün bir bölüm izlemesem de haftada bir bölüm şeklinde bir yayın akışı oluşturdum kendimce ve yuvarlanıp gidiyoruz:D Değil mi Seung  Gi:P

Sıradaki dizimiz Poseidon, dizinin oyuncularının değişmesinden basın konferanslarına kadar takip ettim başlamadan ama bunu da bir yerden sonra bıraktım. Ve hatırlıyorum her şey Yunho gittikten sonra oldu. Yunho 4. bölümde gitti ben de en son 5. bölümü izledim. Siwon ve Yunho iyi ikili olmuştu ama yaa, neden Yunho konuk oyuncuydu neden ha sorarım yapımcılara:P Ha diyeceksiniz Siwon var neyine yetmiyor kızım diye ama ekranda Siwon ve Yunho’yu birlikte izlemenin de tadı da bir başka yalnız izleyen bilir:P Diye oldukça yüzeysel yorumlarımdan sonra buna da mutlaka devam edeceğimi söylememe gerek yok sanırım:D

Ve yine Siwon ve ek olarak Donghae için başladığım, aynı adlı bir manganın Tayvan uyarlaması olan Skip BeatKore dramalarını izleyemiyorum diyen ben utanmadan Tayvan dramasına başlıyorum. Eskiden de Tayvan dramaları izleyemezdim ama aç gözlülük yapıp buna başlarsam olacağı 2. bölümden öteye geçememek olur. Müstahak bana:P Artık öğrendiğiniz gibi son sözüm bu da bir gün izlenecek. (Bitirebileceğimiz konusunda pek emin değilim ama kimbapsushi ile birlikte bu diziyi izleme kararı aldık bakalım hayırlısı:D )

Son olarak bir kaç ay önce başlayıp 3 bölümünü izlediğim ve çok beğendiğim Japon dizisi Don Quixotetan bahsedeceğim. Şu sıralar şiddetle  tekrar başlamak istiyorum. Konusundan biraz bahsetmek gerekirse Çocuk Koruma Hizmetlerinde çalışan bir  memur ile bir Yakuza patronunun ruhlarının değişmesiyle başlayan ve komediyi beraberinde getiren bir hikaye. Birbirlerine tamamen zıt olan bir ikili işlerini ve itibarlarını kaybetmemek için anlaşıp birbirleri yerine yaşarlar. Yakuza patronu bedenin de yaşayan bir memur, bir memur bedeninde yaşayan bir Yakuza patronu.. söylemesi bile eğlenceli değil mi? eğlencenin yanında aynı zamanda sosyal mesajlarda veren her bölümde farklı bir hikaye ile farklı bir çocuğun hayatını kurtaran ikinin maceralarına kaldığım yerden devam etmek istiyorum ve size de şiddetle öneriyorum:D

Ve bir dizi izleme (“sen buna izleme mi diyorsun” dediğinizi duydum ama haklısınız ne diyeyim:D) postunun da sonuna geldik, size izleyemem sendromuna yakalanmayacağınız sağlıklı güzel güzel dizi izleyebildiğiniz günler diliyorum. Bana  da tekrar zevkle dizi izlediğim günler diliyorum. Bir de son olarak şu yukarıda bahsettiğim “Başarabilirsin, bu dizileri bitirebilirsin.”leri hatırlatıyorum ve görüşmek üzere diyorum:D

Mim: İzlemekte Olduğum Diziler” üzerine 18 yorum

  1. Ben de izlememe sendromuna yakalandığımı sanmıştım ama her sınav dönemi öncesi mutlaka 3günde 1diziyi bitiriyorum. Sınavlar yokken izlemediğim dizileri sınav öncesi ders çalışmamak için olsa gerek olanca hızıyla izlemek son 2dönemdir huyum oldu.
    Yalnız benim sorunum sonunu o kadar merak ediyorum ki artık bir bölümü atlaya atlaya 40dk da izleme kapasitesine ulaştım. Kore dizilerindeki aile muhabbetlerinin sıkıcılığı bunu getiriyor sanırsam. Bize aşk ve komedi gerek 😀
    Brillant Legecy’i 2günde izledim işte bu sınav dönemi de. Seung Gi her zamanki gibi harikalar yaratmış 😀
    Senin de başaracağına inanıyorum kuzum, eminim bitirirsin 🙂
    Yeni Seung Gi ve Siwon filmlerine yer açmalısın 😀

    • Benim de eskiden geçici izleyemediğim dönemler oluyordu ama bu sefer çok uzun sürdü hem de çok sevdiğim dizileri bile izleyemeyince artık pes ettim:D
      Ah ah sınav öncesinde dizilere başlamak çok tehlikeli aman şu finallerden önce başlama:)
      Ahaha Brillant’ta o aile muhabbetlerinden bol bol var baya kısaltarak izlemişsin o zaman:) Benim en sevdiğim dizilerdendir, gerçi şimdilerde olsa kesin izleyemezdim, o sıralar hemencik bitirmiştim 🙂
      Ahaha değil mi, en azından onların dizilerini bitirmeliyim ayıp olmasın yavrucaklara 😀

      • Final tatili bana hep normal tatil gibi geliyor 😀 evt bu final tatilinde de Brillant L.’yi bitirdim. bitirmezsem üzülürdüm arkamdan ağlardı ya da ben ağlardım 😀
        benim izlemekten sıkıldığım tek dizi Dream High 2 oldu. çok sıkıcıydı ama ite kaka bitirdim.
        Padam padam’ı anca temmuz a bitirirsin desene 😀 bi ara bayaa kasıyo artık
        Amaaa yaparsın 😀 istersen birlikte de izleyebiliriz, severim, sevinirim 🙂

        • Haha aynen Temmuz’a bıraktım tüm dizileri şu haziran bir bitsin de gerisi kolay:)
          İzleriz valla 😉

  2. Bak ben de Don Quixote’tan bahsetmemişim yoksa onu da izlemeye çalışıyordum, Matsudaya çok ayıp oldu 2’dir dizilerini yarım bırakıyorum adamın. Ben 6. bölümde kaldıydım yani zaten topu topu 10-11 bölüm oluyor japon dramaları neden süründürüyoruz anlamıyorum ya 😀

    • Evet yazarken aklıma sen geldin konuşmuştuk taa o zamanlar. Eğlenceliydi o yaa izlicem ama onu en kısa zamanda, hem 10 bölüm hem de 40 dk oh mis tam benlik:D
      Ben de Matsuda için başlamıştım, bir de Don Kişot’u çok severim ben çok ironik ama aynı zamanda çok gerçekçi gelir. İsimden direk izlemeliyim dedim:)

  3. O başlayıp da bitirememe durumu zaman zaman (bence) herkesin başına geliyor astrea, ben derim hiç sıkma canını bitirirsin. Bi zaman sonra sıradan, aynı geliyor diziler, öyle olmasa bile “ya kesin şu şunla, bu buda bunu vurucak, şunlar evlencek taam ya” diyip kapatma durumu oluyor. O arada ya animelere, ya da variety showlarını seyrediyorum belki sen de öyle yapabilirsin ne bilim. 😀
    *SPOİLER*
    Ya şu Padam Padam allam o ka sıkıldım ki ama inatla ne olucağını merak ettiğimden ittir kaktır 6 bölüm anca seyredebildim. Dediğin gibi sosyal mesaj çok yoğun, ve sanki sırf “hacı biz her bölüm sosyal mesaj vermek için bir olay yaratalım, vuralım adamımızı sonra durduralım zamanı hadi bakalım bundan ne ders çıkarttın diye şey edelim.” üzerine kurulmuş gibi çok da yavaş işliyor yea. Gönül ister ki diğerlerine de yorum yazıyım ama uzatıyım dedim 😀

    So olarak bitirirsin ya o dizileri de valla bak ne ki onlar çerez çerez. ^^

    • Ah umarım en kısa zamanda geçer de ben de yavrucuklarımın dizilerini bitirebilirim:D Evet eskiden de ara ara sıkıldığım dönemler oluyordu bu sefer uzun sürünce artık izleyemiyorum diye kabullendim:) Ben de kliplere ve showlara daldım uzun süredir.
      Ah Padam Padam’a yazık etmişler resmen bu kadar güzel bir konuyu ağırlaştırmış ama yüzdüm yüzdüm kuyruğuna geldim bitiricem onu:)
      Destekleriniz için teşekkür ederim 😀

  4. Sen iyiymişsin bu kadarcık mı bende bir 20 tane yarım bıraktığım dizi vardır fakat The King 2 Hearts’ı hemen bitir bence harika bir dizi bir spoiler sayfasına girip bir kaç şey öğrenince seyretmek istersin ve Poseidon ve Skip Beat’de yarım bırakılan dizilerimin arasında.

    • Haha ama normalde yarım bırakmaak için çok kötü dizileri bile izleyen bir insandım, başladım sonunu getirmeliyim diye:) Bunlar benim rekorum oldu^^
      Evet şimdi sırada o var, merak da ediyorum bu aralar:)

  5. öncelikle merhaba 🙂 ben bile 1 senelik koreci olduğum halde the king 2 hearts ı senin kadar bile izlemedim big e bile başladım sevmedim dedim bıraktım fashion king in iki bölümünü izleyip en son yayınlanan bölümüne atladım 😀 benim de liste böle uzar gider 😀 herkes te var bişiler hayrola . Ama benim umudum var bir yapım çıkıcak ve yine eski performanslarla izlenicek o dizi 🙂 Ve o zaman dönüp bu dizileri bir çırpıda bitirceksin 🙂

    • Merhabalar 🙂
      Ya sıcaklardan ya da artık dizilerin eski heyecanı kalmadığından bu aralar öyle oluyor hep:) Ben de Big’e başlıcam bakalım onda durum nasıl olacak^^

  6. oda bir klasik olmuş bence ama izlenebilirlik gong yoo dan geliyor 🙂 umarım sen bitirebilirsin de yazın sayesinde bende tekrar başlarım 🙂 bu arada benimde blog uma beklerim daha yeniyim ama bir iki bir şey bende yazdım 🙂

    • Ah valla ben de çok istiyorum ama bu sıralar mümkün olmuyor ama çok yakında döneceğim:)
      Bir de sorduğun için çok teşekkür ederim, arandığımı bilmek güzel:)

Bir Cevap Yazın

