İnsanlık Komedisi 2010

Bu filmi aylardır yazmak istiyordum ilk yazma çalışmalarım yoğun dönemime denk geldiği için  başarılı olamadı ama üzerine kaç post yazdım bu zavallıcık hala bir köşede beni bekliyordu. Bu sefer onun yüzünü güldüreceğim dedim:)

Mayıs ayında İzmir’de Hong Kong Film Panorama gerçekleşmiş ve biz de dostum kimbap ile  gösterilen filmler içinde birkaç film seçmiştik ama o ara ancak bir tanesine gitmek için vakit bulabildik ki bence çok iyi bir film seçmişiz.

Filmimiz kiralık katil ve senarist karakterleri çok farklı açıdan yaklaşmakta ve yüzümüzü güldürmeyi en iyi şekilde başarmakta. İki kiralık katilin belirledikleri bir mekanda buluşmak üzere farklı yollara gitmesiyle film başlar. Birinin başına öyle olaylar gelir ki bir insanlık komedisi haline döner. Buluşma mekanına diğer arkadaşından önce gelen Spring fırtınaya yakalanır ve ona acemi senaryo yazarı ve bir hayli ilginç bir karakteri olan Soya yardım eder. Bu şekilde yolları kesişen ikilinin maceraları başlamış olur. Hikaye böyle kalmaz tabi, onlara bir de Soya’nın görünüşte gayet iyi huylu ev kızı izlenimi veren ama gelin görün ki çok acayip bir yönü olan kız arkadaşı eklenecektir. Ortağını bekleyen Spring bir yandan boş kalmayayım işime devam edeyim deyince lise öğrencisi bir kızdan sevgilisini öldürme işi alacaktır. Bu kızdan kurtulmak sandığı kadar kolay olmayacaktır.

Şimdi ben bunu normal normal anlatıyorum ama bu karakterler kesinlikle öyle değil zaten film bir açıdan da karakter komedisi denilebilir. Bir de iki isimde sinemaya tutkulu olunca  öyle güzel göndermeler var ki, onları gördüğünüz de seyir zevkiniz  beş katına çıkmış oluyor. Hele Çin sineması sevenlerdenseniz mutlaka görmeniz gereken filmlerden diyebilirim. Hollywood filmlerine göndermeler çoğunlukta olsa da aradaki Çin sineması göndermelerini bilmediğim için üzülmüştüm.

 Bu postu yazabildiğim için artık içim rahat. Harekete geçme sırası sizde;) Umarım bir şekilde bulur izlersiniz diyorum.:D

Spring’ten  bir sözle veda edeyim:

 “Bir ahmağı öldürmek kolay ama bir film düşkününü öldürmek çok zordur.”

İnsanlık Komedisi 2010” üzerine 2 yorum

Bir Cevap Yazın

