Koreliler ve Sevgiliye Ayakkabı Hediye Etme Mevzusu

Yoo yoo moda bloguna çevirmedim yanlış gelmediniz durun gitmeyin hala eski Astrea….

Dizi izlerken esas konudan çok  gereksiz ayrıntılara takılıyorum sanırım ya da belki de onlar çok gerekli siz bilmiyosunuz:P Efendime söyliyeyim Lee Min Hoo’nun ceket yakalarının çift olmasını çok sevdiğimden bahsetmişim şu postta ya da şu postta Kang Ji Hwan’ın yakasına taktığı süslerden bahsetmişim. Durun ya sanırım cidden gereksizmiş, bununla yüzleşmem lazım:P

Tamam bunlar gereksiz diyelim peki Kore Dizilerindeki Aşk Açılımına ne dersiniz. Bak bence bu gerekliydi, yetkililer bu düzeni çaktığımızın ve artık bizi kandıramayacaklarının farkında olmalıydı. Yetkililer derken?

Neden mi bunları anlatıyorum tabiki başka bir gereksiz konuya değineceğim kıh kıh kıh

Bu postu Kore dizilerinde çok kullanılan hikaye olan Küçük Denizi  Masalı postunun bir devamı olarak düşünebiliriz. Çünkü yine gerçekte farklı olan ama dizilerde sürekli değiştirilmeye çalışılan bir konudan bahsedeceğim.

Kore dizilerinde sevgiliye ayakkabı hediye etme olayının ilk izlediğim dizilerden olan Coffee Prince’de gördüm sanırım. Han Kyul’un sevgili olduktan sonra Go Chan’a ayakkabı alması beni şaşırtmıştı. Olum ayak numarasını nereden biliyon sen bu kızın? Hem ayak numarasını bilsen bunun buçuklusu var, kalıbı dar olanı var, ön tarafı birazcık sıkanı var… Aaa ayakkabı mı alınırmış hiç ben kendime bile ayakkabı alırken numara sıkıntısı çekiyorum, bu Kore’de milletin ayağı standart mı anlamadım ki? (Ciddi ciddi kız bozmuş kafayı bu mevzuyla yazık)

Sadece bu dizide görsem neyse sonrada karşıma çıkınca bir araştırayım bu mevzuyu dedim ve Kore’de sevgiliye ayakkabı hediye edilmeyeceğine dair bir batıl inanç olduğunu öğrendim. Özellikle kırmızı ayakkabı hediye edilirse sevgilinin terk edeceğine inanılırmış. (Ayakkabıları giyip gidecek gibi bir mantıkla sanırım) Diğer Uzakdoğu ülkelerine baktığımız da; Çin’de sevgili ve arkadaş diye ayırmadan ayakkabı hediye etmenin karşındaki kişiye kötü şans getireceğine inanılırmış. Bu da “ayakkabı” ve “kötü şans” kelimelerinin yazılışlarının benzer olmasıyla alakalıymış. O zaman bu inancı yıkmak için dizilerde kullanıldığını düşünmüştüm ve bu konuyu hafızamın uzak köşelerine kaydetmiştim.

Şimdi A Gentleman’s Dignity’de bu konu vurgulanarak işlenince artık bir post yazmanın zamanı geldi diye düşündüm. Üstelik genelde hep Erkekler, kadınlara ayakkabı hediye ederken bu dizide kadınlarda  karşı atak olarak ayakkabıyı kullanmaya başladı. Sanırım aynı durum I Do I Do’ da da varmış ama onu izlemediğim için bir yorum yapamayacağım. A  Gentleman’s Digity’ de bu sahne zaten favori sahnelerim arasına yerleşti sırf şu ayda 100 Won mantığı yüzünden.

Biraz spoiler vereceğim ama  seyir zevkini kaçıracak türden değil hatta izleme isteği uyandıracak türden;)

Seo Yi Soo’yu 100Won’dan pahalı hediyeleri kabul etmediği için Kim Do Jin’in hediye ettiği ayakkabıları geri veriyor. Bunun üzerine Kim Do Jin gidip daha pahalı bir ayakkabı alıyor ama ayda 100 Won’luk taksite böldürüp her ay bir hediye aldığını düşünmesini istiyor. Kim Do Jin’den beklenen bir hareketti:)

Baktılar öyle kız arkadaşa ayakkabı hediye ettiğini göstermeyle bu inancı kıramayacağız bir de karşı taraf da ayakkabı alsın dediler. O da olmadı birbirlerine hediye ettikleri ayakkabılar ile bir gezinsinler (yukarıdaki sahne) bir dolaşsınlar bak hiç kaçıyorlar mı? Zaten kaçsalar ikisi birlikte kaçar bu durumda ama önemli olan aynı yere kaçsınlar farklı yönlere değil:P

Bu  inançları kırma düşüncesi benim fikrim belki çok farklı amaçları olabilir ya da hiç bir amacı da olmayabilir. Sadece bu sahne hoşlarına gidiyordur ya da ayakkabı firmaları hep dizilere sponsor oluyordur falan:) Siz ne düşünüyorsunuz ve hangi dizilerde bu ayakkabı hediye etme mevzusuna rastladınız diye soracaktım:)

Koreliler ve Sevgiliye Ayakkabı Hediye Etme Mevzusu” üzerine 10 yorum

  1. Toplumun kanayan bir yarasına ayak basmışsın ben de düşünürdüm bu ne ayakkabı sevdası diye sayende öğrenmiş oldum 😀 O ayakkabı numarasını öğrenmenin de vardır bir gizemi belki o_O ben kendim için aldıklarımla hep sorun yaşıyorum bunlar nasıl cuk diye giyiyor ayakkabıyı?

    Boys over flowers da da bir ayakkabı mevzusu vardı sanki izleyeli baya olduğu için emin olamadım.Hatta havalanında mı ne biri kıza ayakkabı giydiriyor gibi bir görüntü var zihnimde.

    Goong ve Shut up flower boy band de de kızlar ayakkabının üstüne desen işleyip hediye etmişlerdi.

    • Ahaha biliyordum gereksiz bir ayrıntı olmadığını biliyordum (gözleri dolar)
      Bence gizlice ayakkabı numarasını bakıyorlardır dolaplarında vay terbiyesizler asdssad
      Yalnız bir bu ayakkabı numarası bir de hemen telefonda arayınca arayan kişinin fotoğrafı çıkıyor ya onu ne zaman hangi ara çekiyorlar anlam veremiyorum ikisi de sır perdesi benim için ahaha
      Sorma ben de buçuklu numara giydiğim için o konuda çok dertliyim çok kıskandım onları 😀
      Aaa bak şimdi Goong’da ki o sahneyi hatırladım yazarken aklıma gelmedi ama ilk orada görmüşüm demek ki çünkü ilk izlediğim diziydi:)

  2. Evet BOF ta da bir ayakkabı sahnesi var, Fakir Jan dii en lüks mağazada şahane ayakkabıyı görünce (Ve yine babet tabii, zevksiz 🙂 )ayakkabıyı böyle cici yaptığını hem Gyu Jun Pyo görüyor, hem de Ji Hoo. İkisi de aynı ayakkabıyı alıyor Jandiye. Ama tabi Jandi Ji Hoo’nun aldığını giyebiliyor. Jun Pyonun aldığı da eski niaşnlısıyla Ameirka’ya uçuyuyor.
    Pardon biri gereksiz bi demişti 🙂 Tüm bu mini ve gereksiz detaylar niye böylesine aklımda kalmış. BOF’un müptelası olduğum için mi? 🙂
    Ayrıca Lee Min Ho ile ilgili yapılan hiç bir post gereksiz değildir.. Aksine ne yapılsa az, ne söylense eksiktir.
    O ceketlere ben de bayılıyorum. Biz Avrupa’da (İstanbul 🙂 ) yaşıyor olmamıza rağmen bu Koreliler İtalyan modasını bizden iyi takip ediyorlar ve süper giyiniyorlar..
    Ben 49 gündeki Hang Kang’ın da giyimini çok beğenirdim, bir de Heartstrings’deki Yönetmen Kim’in kıyafetlerine, ceketlerine bayılırdım..

    Bahsettiğin diziyi izlemediğim için yazının o spoiler içerir kısmını okumadım şöyle üstten kenardan acııck baktım oraya 🙂

    Sevgiler,

    http://bendengecenkikayeler.blogspot.com/

    • Öncelikle hoşgeldiniz:)
      Siz söyleyince hatırladım o sahneyi neredeyse bütün diziler de var sanırım bu ayakkabı mevzusu ciddi anlamda halka ugursuz olmadığı ispat etmeye mi çalışıyorlar nedir:D
      Ama A Gentleman’s Dignity’ deki ayakkabı seçimleri oldukça zevkliydi:)
      Ben de Hang Kang’ın kıyafetlerini çok sevmiştim^^

  3. Ahahaha aynen! Bütün dizilerde kullanılıyor bu artık klişeleşti. Geçmiş yıllarda İngilizce kitabımızda (dur yav geçen sene de vardı: 9. sınıf Bridge to Success mi ne o kitaba bi bakın hele. :D) bu batıl inançtan bahsediliyordu. Kırmızı ayakkabı hediye etmek, sınav öncesi saçı yıkamak filan falan 😀 Dizilerde ve filmlerde takıntı halinde yapılıyor artık. 😀 Aklıma gelenleri söyleyeyim ben de. Surprise Party adlı filmde erkek kıza ayakkabı alıyor + Love in Magic filminde de erkek kıza en kırmızısından ayakkabı alıyor ve ikisi de uğursuzluk getirir diye ayakkabıyı klozetin suyuna (hani şu sifonu çektiğimiz yerdeki kaldırılan mermerimsi şeyin altındaki suya) atıyorlar filmde de ayrılıklarından yıllar sonra o otelde aynı ayakkabıyı buluyorlar. (film yaş itibariyle seyretmemem gereken bir filmdi kabul ediyorum ama ancak izledikten sonra anladım 😀 çok aşırılığı yoktu ama cık +18 belki +16 diyorum bu filme ben yine de) Sonracığımaaa BOFtaki bahsedilen sahne dışında Ji Ho Jan Di’ye spor ayakkabı da veriyordu, o da başka bir ayakkabı muhabbetiydi. Ve daha birçok dizi filmde var bu durum. Bence ayrıntı değil, önemli bir noktaya değinmişsin unni. ^-^ Biz öylece izler geçerken senin bunları düşünüp yazı yazman bence şahane. ^-^ Görüşmek üzere ^__^

    • haha nerde köşe bucak kalmış mevzular varsa buluyorum, hatta diziyi de izlerken de böle arka planda ki görüntülere odaklanırım asdsdsdsad
      kırmızı ayakakbı klozet mevzusu çok komikmiş afsdsadaf
      görüşmek üzere yorumunuzu geç hatırladığım için kusura bakmayın arkadaşlar^^

  4. boys over flowers da joon ji hoo muydu adı neyse o geum jan di ye ayakkabı giydiriyordu 😀 neyse bence güzel noktalara değinmişsin yazıda 🙂 seni takibe aldımmmm 🙂

  5. bu yazıyı yazacağını hatırlıyorum da yayınlandığını kaçırmışım 😦 bugün alışverişte aklıma geldi 😛 bu arada “you’re beautiful”da da bu ayakkabı hediye etme işine inceden bir gönderme olabilir bak onu da ekleyelim. Hatta senin savı destekliyor bilem 😉 Shin Woo Go Mi Nam’a ayakkabı alır ama hediye edemez. Go Mi Nam’da kendi terlikleriynen Tae Kyung’a kaçar 😀 ayakkabıyı verebilseydi kıza kesin kapacaktı kızı kore dizileri mantığına göre ama basreti bağlanmış işte.

    • Ahaha ayakkabı ilen fena bozmuşlar adamlar, hiç aklıma gelmez sevgilime ayakkabı hediye etmek çok riskli bi durum adsfasfadsad

Bir Cevap Yazın

