Japonya’da ki İlk Gezi Noktası: Osaka Kalesi

Bundan sonraki postlarım genel de fotoğraf ağırlı olacak dostlar. Araya bir iki anı da sıkıştıracağım. Umarım gezmiş görmüş kadar olursunuz diyerek fotoğraflara boğacağım blogu azcık.

Osaka’da ki ve turumuzun ilk durağı olan Osaka Kalesi ile başlıyalım. Böyle yeşillik dolu bir bahçede yarım saat yürüdükten sonra kaleye ulaşabildik.

Birazcık bilgi vermek gerekirse: bu ilk yapılan kale değilmiş. İlk yapılan kale düşman tarafından yıkılmış. Sonra kral yenisini yaptırmış ama bu seferde kendisi bir savaş taktiği olarak tekrar yıktırmış. En son Mejii döneminde kale aynı yere aslına uygun olarak tekrar yapılmış ve Osaka’nın simgesi olmuş.

Her tapınakta bulunan ve hepsinin ayrı bir güzelliği olan çeşmelerden^^

Bu bir duvar değil, dünyanın en büyük taşıymış. Bu şekilde çok yüksek bir duvar gibi gelenleri karşılıyor.

Kale yavaş yavaş görünmeye başladı.

Kalenin sağında bir müze vardı ama bizim gittiğimiz gün kapalıydı. Zaten müze gezmeyi sevmediğim için beni pek etkilemedi bu durum:)

Asansör biraz tarihi dokuyu bozsa da kalede çok eski sayılmaz diyerek görmezden geliyoruz:)

Turla gittiğimiz için genelde toplu halde hareket ediyorduk. Gerçi Kimbapsushi ile ben genelde ayrı takılıyorduk gruptan ama belli bir yerde uymak şarttı. Grup kalenin içinde ki müzeyi görmek istedi, bu sefer ben çıkıntılık yaptım, kaleye girmek yerine etrafı keşfe çıktım. Kalenin karşınındaki gölü bu açıdan fotoğraflıyordum. Sonra bir amca bisikletiyle geldi ve balıklara ekmek attı. Ben de kıyın kıyın yanaşıp baıklara baktım. Sonra amca bana Japonca bir şeyler söyledi ama ben doğal olarak anlamadım. Sonra beni takip et işareti yaptı. Ben de peşine takıldım gölün karşı tarafına geçtik, buradaki manzarayı gösterdi. Meğer bana buradan daha güzel görünüyor türünden bir şeyler demiş.

Sonra tek tük ingilizce kelimelerle ve tarzanca amca ile sohbet ettik. Mesela bana “Country?” dedi. “Turkey” dedim, tanıdık gelmedi. Japoncası “Turuko” dedim yine tanıdık gelmedi. Avrupaya yakın diye anlatmaya çalıştım ve en son yere dünya haritası çizdim adsdsdasd yuvarlak bir Avrupa kare bir Türkiye çizdim, Japonya’nın yerini gösterdim ve birden “İstanbul” dedi:)

Sonra amcam bisikletinden kaynamış yumurta çıkardı ve soyup yarısını bana verdi. Diğer yarısını da göldeki balıklara attı ben de onun yaptıklarını yaptım. Japonca konuşuyordu ama arada İngilizce “small fish” gibi şeyler söylüyordu:) Anladığım kadarıyla yavru balıklar yumurtayı seviyormuş:D

Sonra amca ile vedalaşıp kalenin girişine gidip bizimkileri beklemeye başladım. Grupla tekrar gölün karşı tarafına geçip kalenin göle yansıyan manzarasında bir toplu fotoğraf çekimi yaşadık.

Bugünün devamını Kimbapsushi’nin buradaki yazısında bulabilirsiniz.

Reklamlar

Japonya’da ki İlk Gezi Noktası: Osaka Kalesi” üzerine 4 yorum

  1. Kale ve gol cok sahaneymis te amca hikayesi en iyisiymis ya :’) Turkiye’yi kareden cikarmasi falan askjahsagahkahjsdhf demek boyle follow me cinsinden ozgun film karakteri gibin insanlar varmis Japonya’da ha? baliklara yumurta falan atiyor. Coo heyecanlandim simdi. Ben yasasam kesin havaya girerdim “mangada falan miyim acaba.” diye 😀

    • Ahaha bence çizdiğim haritadan değil de birden aklına geldi İstanbul:)
      Çok tatlı amcaydı yaa sürekli bana bişiler söylüyordu garibim ben de anlamıyom tabi gülümsüyodum sadece:)

  2. hiiii fotoğraflar çık güzeeeel, yemyeşil her yer en baştaki ve onun altındaki fotoğrafa bilakis bayıldım çok güzel çekilmiş Bi gün umarım gidebildiğim o Osaka kalesini görmeyi çok istiyorum yaa, o kadar muhteşem görünüyor ki fotoğrafında çok hoş *hayran hayran fotoğraflara bakmakta*
    Amcanın gösterdiği manzara da süper hof her yeri çok güzeeeeeeeel, :”) kusura bakma astrea çok güzel, hoş ve müthiş’ten başka bişi bulamıyorum yazıcak :B Şu ilk fotoğraflarda kullandığın kale simgen de güzeldi ek olarak onu da diyim skjdfn. Bu arada niyeyse belirtmek istedim farklı bi isim kullandığımdan şimdi ben evvelden twitterdan mathildaneith diye giriş yapıp yorum yapan şahısım çok garip oldu tabirim hüf çık utandım ._.

    • Valla Japonya’yı hep yüksek binaları ile biliriz ama meğer yeşilliğin kaynağıymış gittiğimiz her şehirde korunmuş yeşil alanlar vardı ben de pek severim yeşili:)
      Umarım sen de gidersin çok yakında:)
      Anam ne kusuru itediğin gibi yazabilirsin rahat ol:D
      Neith’den bir tanıdık gelmişti zaten haha^^

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s