Japonya: Shirakawago’ya Aşık Olmamak İmkansız Gibi

Japonya’daki 6.  günümüzdü ve artık buranın doğal güzelliklerine alıştık diyor ki yine gözlerimizi kamaştıran bir manzara ile karşılaştık.  Tüm ömrünü geçirebileceğim yerler arasında ilk sıralara yerleşen Shirakawago Gassho tarzı evleriyle meşhur. (Bir tanesi benim olsun diye neler vermezdim)

Bu evlerin olduğu bölgeye gidebilmek için uzun bir köprüden nehri geçmeniz gerekiyor.

Bu evler ismini üçgen şeklinde ki çatılarından alıyor. Bu Japonların ellerini çenelerinde birleştirerek ölülerine selam vermek için kullandıkları hareketin ismi. Evlerin çatılarının bu şekilde yapılmasının bir çok avantajı var. Bunlardan biri bölge kışın çok kar yağışı aldığı için karın çatıda birikmeden aşağı düşmesini sağlıyor.

Eskiden bu bölgede ipek böcekçiliği ve mermi yapılıyormuş. Şimdilerde daha çok zengin insanların yaşadığı evler olsa da hala ipek böcekçiliği yapanlar bulunmaktaymış. Bu evler 3 kattan oluşuyor. En alt katında insanlar yaşıyorlar ve ortada bir ocak yanıyor. Orta katta mermi yapılıyor ve en üst katta da ipek böceği yetiştiriliyor. Shirakawago dağların arasında gizli bir yer de olduğu için eskiden gizlice mermi yapılır ve savaş için kullanılırmış.

Evlerin bazıları turistik ziyaretler için müze şeklinde kullanılmış ve eski özellikleri konularak ziyarete açılmış. Yukarıda ki fotoğraf bölgede ki en büyük evin çatı katı. Buradaki ahşapların  siyah olmasının nedeni; en alt katta yanan ocağın dumanını yukarıya veriyorlar ve çatının güçlenmesini sağlıyorlar.

İpek böceklerinden kalan kozalar.

Kullanılan eşyalar.

Bahsettiğim en alt kattaki ocak.

Şimdi bilgi verme kısmını bitiriyorum ve sizi muhteşem manzaralarla baş başa bırakıyorum:)

İnsanlardan korkmayan kırmızı balık:)

-Totoro’lu saksı isteyen?  -Ben:)

Bu bölgede 466456 tane fotoğraf çekmişim, aralarından seçmek zor oldu. Şimdi siz bunlara bakarken ben de gidip diğer fotoğraflara bakıp bakıp ağlayacağım. Neden döndük ki biz yaa, kalaydık burada^^

Japonya: Shirakawago’ya Aşık Olmamak İmkansız Gibi” üzerine 17 yorum

  1. Bi gün irlanda’da yaşayacam ben diyodum hep ama bu ne ya bu ne…Evlerin, bahçelerin gölün güzelliğine bak. Şu ikinci fotodaki yer sürekli animelerde dizilerde gördüğümüz yer değil mi. Ben de edebiyatçı kız gibi kendi Hidenori mi bulmak istiyorum orlarda 😀

    • Aynen yaa, ben de bu kadar yeşilliklerle dolu olduğunu bilmiyordum. Japonya deyince aklımıza hep gökdelenler geliyor ama gökdelenleriyle meşur Tokyo’da bile kocaman bir yeşillik alan var şehrin göbeğinde^^
      Bu evler, önündeki göl ve balıklar da bana anime havası verdi sürekli animede ki o huzurla dolaşan balıklar gerçekmiş yaa şaka gibi:D

    • İvet hatta ben ona Mika diyorum:D
      Valla öle saksım olacaksa ben çicek de bakarım domateste yetiştiririm yaparım yani öle şeyler:)

  2. Panpa!!! Bildiğin düşler ülkesi gibi. Heran bir yerden Miyazaki karakteri fırlayacakmış gibi duruyor.
    Resmen bir ömür geçirebilirsin burada. Bildiğin şuan orada olmak istedim yani. Hayallere dalmak istiyorum o çimlere uzanıp falan. Oy oy! Fotolar için emeğine sağlık resmen oradaymışım gibi hissettim bakarken 😉

    • Değil mi anime havası var valla ben de içindeyken öle hissettim:)
      Çok teşekkürler pandam fotoları beğenmene çok sevindim:D

  3. aaahh ahhh eski anılarım canlandııı of of off çok özledim Japonya’yı. Biz kendimiz gitmiştik ama sadece Tokyo’yu gördük. Hangi turla gittiniz acaba? Detaylarını alabilir miyim?

    • Ah biz de en ufak bir şeyde oraları hatırlayıp üzülüyoruz, umarım bir daha gitme şansımız olur:)
      İzmir’de ki bir Japonca öğretmeninin japon arkadaşı ile düzenlediği bir turdu, asıl tur şirketi japonyadaydı. Düşünürseniz iletişim bilgilerini maille gönderebilirim bu sene de yapacaklar.

  4. Anoo merak ettim pahalılıktan bahsetmişsin Türk parasına nasıl çevriliyor yen söyleyebilir misiniz 😕 🙂

Bir Cevap Yazın

