Gizli Anların Yolcusu ve Bora’nın Kitabı

DSC06202

Arkadaş tavsiyesi üzerine başladığım bir kitaptı Gizli Anların Yolcusu daha sonra merakıma yenik düşüp daha bu kitabı bitirmeden devamı niteliğinde olan Bora’nın Kitabı’nı aldım. Zira bitirseymişim ikinciyi almazmışım zaten. Bu arada arkadaş tavsiyesi falan diyorum ama baya baya zorlaması olacak o:P  Telefonda oku oku dediği yetmiyormuş gibi bir gün beraber kitapçıya gittiğimizde elimde bu kitapla çıktım hiç bişi anlamadım dostlar bir baktım alıvermişim^^

Öncelikle  bu kitap bir ara çok modaymış duymuşsunuzdur belki baş harflerini birleştirdiğinizde “gay” kelimesi çıkıyor ki kitap içeriği ile ilgili bilgi veriyor. Gerçi anlatım gereği baya sürpriz yapacağım diye zorlanmış ama isimden fire verilmiş garip??

Bir yayınevi patronu olan İlhami Bey’in hayatı üzerine odaklanmış kitabımız. İlhami Bey çocuğu bir trafik kazasında kaybetmiş bir adam. Aile bu travmayı pek atlatamamış. Kitaplar hakkında pek bilgi vermeyi sevmiyorum daha çok anlatım tarzı ve işlenişten bahsetmek istiyorum.

Kitabın arkasında “pek çoğumuzun anlamakta zorlandığı, yargılamakta ısrar ettiği bir aşkın romanı. Ayşe Kulin her zamanki ustalığıyla, yaklaşmakta korkulan bir konunun üstüne giderek tabuları yıkmayı deniyor.” şeklinde bir söylem var. Üzgünüm ama bu sefer pek ustaca olduğunu düşünmüyorum. Ayşe Kulin’in iyi bir yazar olduğu tartışılmaz ama bu sefer olmamış.  Öncelikle okurken çok yapay ve aceleye gelmiş gibi hissettim. İlişki bir anda başlıyor, inandırıcılığı düşük bir şekilde başlıyor. Kitabın akıcılığı ve olayların heyecanlı bir şekilde ilerlemesine lafım yok, kitap kendini güzel okutturuyor. Ama hep içiniz de bir şüphe kalıyor.

Kitap kendini güzel okutturuyor da sonunda da pat diye düşürüyor. Sanki aceleyle kitabı bitirmesi gerekmiş izlenimi veriyor. Belki ikinci kitabın gelmesi planı yapıldığı içindir, kim bilir. Bora’nın Kitabı’nı aldığımda henüz ilk kitabı bitirmemiştim ve bunu kitapta bahsedilen Bora’nın yayınlanacak olan meşhur kitabı sandım ama onda da bir hayal kırıklığı yaşadım.

DSC06204

İkinci kitaba ne devam kitabı diyebilir ne de bağımsız bir kitap. Olayları bir de diğer taraftan görebileceğimiz bir  kitap diyebiliriz belki ama sorun şu ki olaylar farklı anlatılıyor. Arka arkaya okuyunca “Bu böyle olmamıştı ki…” diye soru işaretleri içinde kalıyorsunuz.

Uzun sözün kısası çok beklenti ile başladığım ama hayal kırıklığı ile biten bir kitap macerasıydı benim için. Uç bir konuya değinilmek için yapılmış ama derinine inilmemiş, bir yandan anlatılmaya çalışılmış bir yandan anlatılmaktan kaçınılmış, arada kalmış bir kitap. Okuyucu da böle arada bırakıyor. Ne okuyun diye tavsiye verebilirim ne de okumayın derim. Siz karar verin;)

Gizli Anların Yolcusu ve Bora’nın Kitabı” üzerine 5 yorum

  1. Ayşe Kulin severim, Handan okuyup beğendiğini söylemişti ama sen böyle deyince bilemedim. Gerçi daha var elimde kitap ama bir ara alıp okuyacağım. Ayşe Kulin sever biri olarak ne yapmış merak ediyorum.

    • Ayşe Kulin’in tarzına pek benzemiyor yeni bir tarz denemiş bence:)
      Bir de sen oku bakalım nasıl düşüneceksin merak ediyorum^^

  2. Okumayi yazmayi ogrendigimden beri kitap okumayi seven bir yapiya sahipim ben.. Ankara kizilay meydaninda gezinirken anafartalar caddesinde yerde bir elinde okul kitabi , onunde yiginla hikaye kitaplari olan kis gunu buz gibi taslarda oturmus egitimi icin para kazanmaya calisan o cocuktan aldigim raskele kitaplardan biriydi iceriginden konusundan pek bilgim yoktu… Kitabi okudum.. Hayat hikayem boraninkine o kadar cok benziyoduki kendimi boraymis gibi degerlendirdim.. Kitap cok akici ve guzeldi.. İki escinselin birbirlerine nasil asik olabilecegini toplumun baskilarini anlatiyordu. Gizli anilarin yolcusunu begendimde boranin kitabindan pek haz etmedim..

Bir Yanıt Bırakın

