Takayama Butik Otel: Yoksa Bir Mangada Mıyız?

DSC05727

Blogu yazı yazdığımdan  beri uzun zaman geçmiş olsa gerek nasıl başlayacağımı bilemedim dostlar^^ Japonya gezimizin Tokyo’ya gelmeden önceki son durağı olan Takayama’da kaldığımız bir otelden bahsedeceğim. Gezideki en Japon(?) olan yer burasıydı sanırım:P Mangalarda, animelerde karakterler böyle kaplıcalı tatillere giderler yaa, işte tam oradaydık dostlar. Şimdi sizle “Oradaydım” temalı fotoğrafları göz yaşları içinde paylaşacağım;) Bir post yazmaya açıyorum fotoğrafları hepsine bakıp bakıp iç geçiriyom dostlar, valla gidip görmeyince özlem bu kadar olmuyormuş onu anladım:/

Dur bak ağlamadan fotoğraflara geçicem^^

DSC05728

Böle böle yollardan caddelerden geçerek böyle yükseklerden bir yerde olan otelimize doğru yola çıktık.

DSC05729

Otelimiz buydu, eskiden çok zengin bir ailenin evi olarak kullanılıyormuş sonradan otele çevrilmiş.

DSC05781

Burasıda lobi:P Ne kadar da Türk tarzına benziyor değil mi? Soba, kurutulmuş kışlıklar falan^^

DSC05732

Yemek salonumuz. Bizim için önceden hazırlamışlar. Bu arada otele bakan yaşlı bir çift vardı sadece, onlarda orada yaşıyorlar ve her şeyle tek başına ilgileniyorlar.

DSC05733

Ev de bir çok antika eşya vardı. Sanırım eskiden evde kullandıkları eşyaları saklamışlar. Çok eski telefonlar, müzik aletleri evin çeşitli yerlerine  yerleştirilmişti.

DSC05739

Vee işte o an bu odayı görünce bir çarpıldık bir vurulduk, kağıttan perdeleri okşadık asdsadafdafs futon da yatıcaz oğlummm diye triplere girdik:D Hee rahatmıydı diye soracak olursanız yatak gayet rahat ama yastıkların içini küçük boncuk tarzı bir şeyle doldurmuşlar. Tam kafanın geldiği yeri, muhtemelen sağlıklı bir şeydir ama rahat olmadığı kesin.

DSC05742

Tamam gülmeyin o kaa gitmişiz bi yukata giymezsem olmazdı:P

DSC05753

Kaplıcadan bahsetmişken, otelde 3 tane bu boyutlarda kaplıca havuzu vardı. Bu şehir manzaralı olan iç tarafta, biri bahçede ve baya otantik bir şeydi ama orası baya doluydu boş anını yakalayamadım:D

DSC05755

Kaplıcadan sonra yemeğimiz hazır bizi bekliyordu^^

DSC05765

Yediğimiz en lezzetli yemeklerden biriydi, çok çeşit olduğu için arada çok hoşlanmadıklarımız çıksa da  tadına bakma amaçlı hepicini yedik kıh kıh kıh^^

*Bu sofrada pişen et yemeğinin adı Hideku (Hide’nin eti), normalde ocağının altına bir adet mum benzeri bi ateş kaynağı koyup pişirerek yiyorlar ama bu bizim için yarı çiğ sayılıyor o yüzden bir o küçük mumlardan 3 tane kullanıp öyle pişirdik:)

*Küçük tatlı patatesler: Cagiama, çok ama çok lezzetliydi^^

*Çiğ balık dediğimiz Sashimi, soya sosuna batırıp yiyoruz^^

*Sol üst köşede ki tabakta,  bal kabağı, bambu, yumurta, bezelye ve bir çeşit patates var.

*Domates, salatalık ve yumurtaya sarılmış yengeç eti de de turşu gibi yeniyormuş, adı sunomono.

*Ramene benzeyen ve ondan daha ince olan Somen, sadece yazın yenen soğuk makarna gibi bir şey ve tatlı olarak kavun;)

Japonya’da yediğimiz diğer yemekleri merak ediyorsanız, dostum kimbahsushi yemeklerle ilgili şukella bir yazı yazdı. Sizi oraya davet ediyorum.

DSC05778

Yemekten sonra herkes odasına çekildi biz de gençler olarak üst katta oturup çay içtik.

DSC05779

Bu da üst katta bahçeye bakan bir balkon^^

DSC05772

Şu arka bahçenin huzurlu görüntüsüne  bakar mısınız?

DSC05774

Ertesi gün de  has Japon kahvaltısı ile güne başladık. Neler yediğimize bakarsak; manolya yaprağı üzerinde pişirilmiş, saya filizi, pırasa, soğan, mantar gibi sebzeler. Misa çorbası (fotoğrafta yok sonradan geldi), salatalıkların yanında ki Takayama’ya özel bir turşusuymuş. Küçük tabaktaki bir çeşit tofu^^ Paketin içinde yosun var, önce soya sosuna batırıyoruz sonra pirinç lapasını sarıp yiyoruz:)

Bu arada bunların adını nasıl aklında tuttun diye merak ederseniz. Tabiki tutmadım:P Günlük tarzı küçük bir defter tutup yediğimi içtiğimi yazıyordum:) Böle elinde defter sofrada harıl harıl yazan birini hayal edin;)

DSC05783

Ve göz yaşları içinde oteli terk etmeden önce çektiğim son fotoğraflardan^^ Hem bu otelden ayrılacağımıza üzülüyorduk hem de sonunda Tokyo’ya gideceğimize seviniyorduk, öle bi karışık ruh hali içindeydik dostlar. Aslında burada bir gün daha kalsaymışız ne güzel olurmuş, o kadar gezdikten sonra kaplıca iyi gelmişti^^

Bir Japonya gezisi temalı postun daha sonuna geldik, ben diğer fotoğraflara bakıp ağlarken umarım sizi bu otelde gezmiş kadar olmuşsunuzdur fotoğraflarla;)

Takayama Butik Otel: Yoksa Bir Mangada Mıyız?” üzerine 14 yorum

  1. nys bn bişy dmyrum :S Ay negzel ay negzeğğll ayiiihh allam biz de gidek yareppim diye de duamı edeyim fırsat bulmuşken jhdgajhgfasdhsd. Yukatan ço yakışmış karşim. Ay nasıl merak ediyorum şu kaplıcalara gitmeli, yerde yatmalı,o kağıttan duvardan odalı yerleri işallah bi gün biz de görcez apla. asghfhs hepsini not alman kalp ben, işte her bilokır böyle olsa ülke ihya olur. İşallah bi daha gidersin karşim ağlama üzülüyom :’))

  2. Yalnız bana da kimbaHsushi yazmışın, gözümden kaçmadı ama nys :/
    Bu otel tam anlamıyla huzurdu lan. Gece sinekler az rahatsız etse de futonda uyuyabildim, buna da şükür. Fani bedenim futon gördü (Türkiye’de yer yatağı yokmuş gibi)
    En unutamayacağım şey yemekler olacak, o patatesin, somonun dadı damağımda. Umarım Kore’ye gidince de böyle lezzetle şeyler buluruz yicük 🙂

    • sadsadsadsafd her zamanki yanlış yazmamlarım 😀
      bu da güzel oldu bence biraz böle kullan nickini sadsadsdfa
      Hoff o patatesin ticaretini yapalım bence çok zengin oluruz, Kore yemeklerinde de sıkıntı çekmeyiz bence olmadı kore de atıştırmalık daha çok şey var, marketler bizi bekler dsadsafdas

        • Ahaha bence kötü gözle bakmadıkları mütdetçe umarım onlarda, bu işe gönül verenlerde bir gün gitme şansı yakar diye dua ederim onlara:D Ama kötü gözle bakan, fesat insanların zaten kendi kendilerini bu şansa engel olduklarına inanıyorum. Mesela ben gitmeden önce gidenleri gördüğümde “ayy ne güzel gezmişler bir gün ben de giderim umarım.” şeklinde düşünüyodum:D

  3. Aman tanrım ne oldu da Japonya anılarınıza dönmeye karar verdiniz :=)) Hiçç de merak etmiyordum :p Ya bu ne tembellik mi diyeyim, nasıl bir görgü, tokluk mu diyeyim 🙂 Sizin yerinizde başkasın olsa 2 sene anlatırdı 🙂 Bak Koreye giderken haber edin elinizde nakit ve listelerle uğurlayalım 😛 Şakası bir yana. Siz gezin ben mutlu oluyorum sizin adınıza da valla 🙂

    • Ahaha azcıkın tembellikten diyelim:D Ama böylede arada Japonya anılarına dönmek okuyucuyu da sıkmadan iyi oluyor sankim 😀
      Tabikiiii:) Çok teşekkür ederiz sana da nasip olur inşallah dostum 😉

  4. Otel-ev çok güzelmiş, çok yaşanılasıymış, hiç dönülesi istenilmiyesiymiş.
    Sofralar çok renkli ve özenli duruyor ama adam gibi kahvaltı dediğimiz şey ile onları tanıştırmak istiyorum.

    • Haha avrupa tarzı kahvaltı diye kahve, yumurta, ekmek, reçel falan yiyolar, değişik geliyor onlara bir de bizimkisini görseler heralde çok severler 😀

Bir Cevap Yazın

