Biraz Tatil Biraz Kitap: Kürk Mantolu Madonna

wpid-IMG_20130713_133914.jpg

Bu sıralar nedense popüler kültür kitabı olarak görülmekte, belki isminden midir bilmiyorum ama size de çok havalı gelmiyor mu:P  Benim okuma sebebim ise biraz herkes bahsediyor nasılmış daha çok da Sabahattin Ali okumak oldu. Sanırım üniversite 1. sınıftaydı İçimizdeki Şeytan kitabına başlayıp bitirememiştim ki kesinlikle kitapla ilgili değil o zaman ders kitaplarından romana sıra gelmiyordu. İşte sonunda bir Sabahattin Ali kitabını bitirdim.

Şuan Murakami’nin 1Q84’ünü okuyorum aslında bitmesine çok az kaldı ama kendisini ağırlığından ötürü sürekli yanımda taşıyamadığım için  tatil bavuluna bu kitabı attım, çok iyi oldu. Tür ve yazım şekli olarak o kadar farklılar ki insan bu farkı paralel okuyunca daha iyi anlıyor ve keyifli oluyor. İşin ilginci eş zamanlı kitap okumayı sevmem ama apayrı kitaplar olunca güzel oluyormuş.

Bu kadar sözden sonra hala kitaptan bahsetmemiş olmak da yetenek istiyor. Sanırım kitabın bu kadar sevilmesinin sağlayan şey çok doğal yazılmış olması, insanın en doğal en yalın haliyle hiç bir ağdalı söz kullanmadan en derinde ki duygularını bile çok iyi yansıtmış olması, okurken evet gerçekten de böyle hissediyor insan diye kendi kendinize söylenmenizi sağlaması… diye düşünüyorum. Şahsen ben de öyle bir etki bıraktı.

Bu yaz iki küçük tatil yapma fırsatım oldu, kitaba Çeşme’de başladım ama büyük çoğunluğunu Belek’te okudum. Bu yüzden çektiğim fotoğraflarla okuduğum satırları harmanlayacağım şimdi sizin için:P

“Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır, fakat büyük bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarımı zorla zapt ederek geziniyor, rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum “Kürk Mantolu Madonna’yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum.” 

wpid-IMG_20130713_103600.jpg

“İçimizde mevcut olan sevgi, alaka, sarih olarak bilinmeyen bazı vesilelerle, zamanı tayin edilemeyecek olan bir anda, birdenbire birikir, tekasüf eder; (yoğunlaşır) nasıl tatı tatlı ısıtan güneş ışığı bir adresten geçtikten sonra bir noktada toplanıyor ve yakmaya başlıyorsa, kuvvetini fevkalade arttıran bu sevgi de sizi sarar ve tutuşturur. Onu dışarıdan birden bire gelen bir şey zannetmek doğru değildir. O, içimizde zaten mevcut olan hislerin bizi şaşırtacak kadar şiddetlenivermesinden ibarettir.”

wpid-IMG_20130717_112931.jpg

Şansımıza o hava biraz kötüydü ama güzel fotoğraflar çıktı^^

wpid-IMG_20130711_111426.jpg

Bu iki çocukla bol bol oynadım, üstüm tüy içinde kaldığı için içeri alınmamakla tehdit edildim:P

Bundan sonraki fotoğraflar Çeşme’den:

wpid-20130629_202309.jpg

“Hayatta yalnız kalmanın esas olduğunu hala kabul edemiyor musunuz? bütün yakınlaşmalar, bütün birleşmeler yalancıdır. insanlar ancak muayyen bir hadde kadar birbirlerine sokulabilirler, üst tarafını uydururlar; ve günün birinde hatalarını anlayınca, yeislerinden her şeyi bırakıp kaçarlar. halbuki mümkün olanla kanaat etseler, hayallerin dekini hakikat zannetmekten vazgeçseler bu böyle olmaz.” 

wpid-20130630_184642.jpg

“İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar.” 

wpid-IMG_20130702_132133.jpg

” Evden çıktıktan sonra bir şey unuttuğunu fark ederek duraklayan, fakat unuttuğunun ne olduğunu bir türlü bulamayarak hafızasını ve ceplerini araştıran, nihayet, ümidini kesince, aklı geride, ileri gitmek istemeyen adımlarla yoluna devam eden bir insan gibi üzüntülüydüm. “

wpid-IMG_20130629_125809.jpg

Instagrama yeni üye oldum da ondan bu fotoğraf çalışmalarımı hoş karşılayın lütfen bi hevesimi alıyorum işte böle:P

Arrow “Haydin İzleyelim Bunu İçerikli Yazıdır”

arrow_xlg

 Evet posteri eklediğime göre izlemeniz için yeterince ikna edici olmuştur, post burda sona eriyor hadi bana eyvallah:P

Geldim geldim bir de erkek takipçilerim için olayları anlatmam lazım, bu poster etkili olmayacak onlara:P

Kahramanlık hikayelerini sevenler, fantastik gücü olan kahramanlardan sıkılıp daha gerçekçi kahramanlar arayanlar,  Robin Hood hikayesini sevenler (ben sevmiyorum şahsen ama idare ediyoruz:P), kanunlar suçluları cezalandırmaya yetmiyor adalet yok diyenler hepinizi bir buraya alabilir miyim? Şöyle koltuklara rahatça oturup geri kalanını okuyabilirsiniz artık.

500px-Arrow_TV_Series_Episode_Years_End_001

Oliver Queen böle bildiğiniz aile parası yiyen, bununla övünen,  sürekli ailesine sorun çıkaran zengin piçlerden:P  Bir gün sevgilisinin kız kardeşi (evet aldatıyor) ve babasıyla birlikte bir yat gezisine çıkar ve yatları Büyük Okyanusun ortasında batar. Bu kazadan 5 yıl sonra herkes onların öldüğünü düşünürken Oliver Queen bir adada bulunur ve evine döner. Tabi dönüşü şehrin en ünlü ve zengin ailesi oldukları için baya sesli olmuştur. Oliver adada neler yaşadığını kimseye anlatmaz. Hayliyle 5 yıl öncekinden daha farklıdır, sadece o da değil ailesi de değişmiştir. Annesi  babasının yardımcısıyla evlenmiş, kız kardeşi tam bir baş belası olmuştur.

????????????????????????????????????????????????????????????????????

Bizimkinin yaşadığı şehri kötülüklerden temizlemek gibi idealist bir amacı vardır. Bunu kendi kimliğiyle yapamayacağı için yeni birisini dönüşür. Onun değimiyle “yeni bir şeye” dönüşür. Normal hayatta işe yaramaz evlat olurken boş zamnlarında babasının ölmeden önce ona verdiği defterdeki isimlerin icabına bakmaktadır. Bunu onları öldürerek değil halktan çaldıklarını geri ödeterek yapmaktadır.

Tabi bu yeni kahraman hemen meşhur olur ve isim takmaya başlanır. Önceleri Yeşil Başlıklı Adam, Yeşil Oklu Adam, derken Kanunsuz diye isim verilir. Hepsi birbirinden iğrenç değil mi, kendisi bile dalga geçiyor takılan isimlerle yazıh, kahraman olmuşun bi güzel ismin olamamış, elalem süperman, spiderman olmuş sen yeşil kukuleta, ok olmuşun dasdadfsafdsaasfdsfd dayanamıycam yazıda random gülme kullanmama kızıyorsunuz biliyom ama bu sefer dayanamıcam yeşil kukuleta ne allaseniz yazıh adama ben olsam ne haliniz varsa görün artık sizi kurtarmıcam bok gibi isim veriyonuz bana der bırakır giderim yaa:P Bir basın açıklamasıyla kendi kendine isim vermesini öneriyom artık.

Damaged

 Bu adada ki okçu abi Hong Gil Dong’a benziyordu duyrulur^^

 Dizi bu konu üzerine giderken, Oliver kendi iç hesaplaşmaları, adada ki hayatına geri dönüşler, yeni kişiler, gizli kimliğinin bazı kişiler tarafından öğrenilmesi, aile ve arkadaşlarını koruma endişesi ve acaba gerçekten kahraman mı yoksa katil mi ekseninde ilerliyor.

Açıkcası başlarda çok sarmamıştı ama hikaye ilerledikçe ve adada yaşadıklarını göstermeye başlayınca daha heyecanlı ve sürükleyici oldu. İlk sezon 23 bölüm, 2. sezonun yayın tarihi henüz belli değil. 5. bölümden sonra falan baya sarıyor arka arkaya izlemeye başlıyorsunuz.

Oliver’ın hareketleri ve o “sizin kıçınızı topluyom haberiniz yok” tavrı çok hoşuma gidiyor. Oliver’ın koruması olarak diziye giren ve birden ekip oldukları Dig’in babacan tavrı, sonradan ekibe dahil olan bilgisayar dahisi Felicity’i pek seviyorum. Diğer karakterleri çok ısınamadım. Şu eski sevgili Laurel çok gıcık mesela böle ayy her şeyi ben bilirim hem güzelim hem yetenekli tavrı sinir bozucu. Hem git çocuğun en iyi arkadaşıyla yat sonrada vay efenim beni kız kardeşimle aldattın modlarına gir. (Sinirliyim ona bi elleşmeyelim) Bir de Oliver’ın kız kardeşi ağzının içinden içinden konuşan Thea’yı sevmiyorum. Sürekli mağdur edebiyatı yapıp haksız olduğu konularda bile haklıymış gibi tripleri, ayy dayanamıcam suratına iki yapıştırıcam.

Neyse siz bu salak karakterlere bakmayın onları az gösteriyorlar zaten boşverin izleyin:P

arrow_ver3

 Dizinin orijinal hikayesi dijital bir çizgi romandan, daha sonra bilgisayar oyunu falan da yapılmış bakmışlar tutuyor fırsatı değerlendirelim dizi yapalım demişler.

Son bir şey diyeceğim Oliver o dar deri pantolonla nasıl dövüşüyom fdasdafadsfadadf taam sustum gidiyorum. Değişik dizi arayanlara öneririm, şahsen pek  sevdim 2. sezonunu merakla bekliyorum.

One Piece Güzellemesi No 2: Bir Şapka Uğruna…

542526_10152056253195554_1656962736_n

Serinin ilk postu için bakınız: One Piece Güzellemesi No 1: Ekran Görüntüleri

One Piece izleyicilerinin bildiği gibi hikayemiz denizlerin Dört İmparatordan biri olan Shanks’in ünlü bir korsan olmadan önce  mahallenin haylaz çocuğu kıvamında sevdiği Luffy’e hasır şapkasını emanet etmesi ve Luffy’nin korsanları kralı olduğunda şapkayı geri vereceğine dair söz vermesiyle başlıyor. Umarım ölmeden şapkayı geri verdiğini görebileceğiz bana öyle geliyor ki bir 500 bölüm sonra belki:P

Mugiwara Kaizoku-dan yani Hasır Şapka Korsanlarının izlerken bir şapkanın ne kadar değerli  olabileceği ve ne anlamlar ifade ettiğini öğreniyor. Bu arada hikaye de şapkalar genelde özel ve önemli bir yere sahip, bu yüzden kimlerin şapkaları var bir görelim dedim:)

images

Chopper’ın şapkasını onu kurtaran adam Doktorin’in pembe daha doğrusu sakura sevgisinden rengini alıyor ve üzerinde doktor olduğu için beyaz artının çarpı yapılmış şekli var.

SKU18069_1

Portgas D. Ace’in üzerinde olan her şeyin ayrı bir anlamı var sanırım yavaş yavaş öğreniyoruz bakalım. Şapkasında bir gülen bir de üzülen yüz yan yana bulunmakta. Bazıları bunun anlamının kişiliğinden geldiğini söylüyor ama aşağıda ki sahneyi izleyenler, anlamının bu sahne olacağını düşünmüşler. Mangakanın böle küçük ayrıntılardan çok hoşlandığını düşünecek olursak neden olmasın.

2prig3k

tumblr_mcxak8joUH1rhkdcao1_500

Ölüm Cerrahı Trafalgar Law peluş benekli bir şapka takar. Yeni Dünyada bu peluş şapka daha bi kaparık daha bi tontiş oluyor ama beyimiz daha ciddileşiyor gariptir:P Law ikinci evlenmek istediğim karakterdi ama Punk Hazard da sanki bizim tayfanın esprilerine alışamadı gibi benden puan kaybetti biraz ama bekliyoruz zamanla alışacak kaynaşacak:P

tumblr_me967frhLY1rleir4o1_500

Jr Oars, kendisi Thriller Bank’te ki eski çağlardan gelen Dev Oz’un torunu olur ve Çinlilerin taktığı şapkalardan takar. Onunda şapka hikayesi salya sümük ağlamalıktır. Ace güneşten korunması için ona şapka yapar. Ve hayatında ilk defa hediye alan Oars için bu çok değerlidir. Hatta bunun için ölümü bile göze alır. (spoiller vermemek adına çok yuvarlak konuşuyom burada ama o bölüm ne ağlamıştım)

397809-untitled_16

Sabo, silindir bir şapka giyer. Büyümüş halinin animede görünmesi istenen ve hakkında en fazla tahminler üretilen karakterdir. Gözlerimiz yolda kalmaktadır, gel artık Sabo:)

mihawk_1024

Zoro’nun hem rakip olarak gördüğü hem örnek aldığı kişi Şahin Göz Mihawk. İspanyol tarzı tüylü siyah bir şapka takar. Pelerin, tabut falan vampir konseptli olsa da onu Latinlere benzetiyorum hep:D

gold_d__roger_by_deiviscc-d36ij0w

Korsanlar Kralı Gol D. Roger, çok gösterilmese de kırmızı bir korsan şapkası takar, kırmızı korsan ceketi giyer. Bir de çaylak zamanlarında taktığı bir şapka vardır ki…. onu da söylemiyorum süprizi kaçmasın:P

bartholomew_kuma_by_raylegh-d5jcohe

Bartholomew Kuma, şeytan meyvesi gücüyle ilgili olarak ayı kulakları olan benekli bir şapka giyer.

one-piece-new-world

Yeni dünya bölümlerinde Brook ve Chopper’ın şapkaları değişti. Usoop’da kendine bir şapka edinmiş. Baktı ki şapkanın ünü aldı başını gidiyor:P Bu arada Robin’i ilk gördüğümüz de beyaz kovboy şapkası takıyordu ama çok az bir süre taktığı için saymıyoruz:P

FIG-COL-2656

Sadece şapkalardan oluşan bir figür seti de varmış.

images

Bu çok sevdiğim resmi de koyuyorum son olarak ve postu yazmam için bana ufak bir kıvılcım çakan Bunusevdim’e çok teşekkür ediyorum. Yoksa post yazmam bir ayı daha bulabilirdi:P Serinin devamında görüşmek üzere..

Not: Görsellerin hepsi alıntıdır. Yapanların ellerine sağlık:)