Biraz Tatil Biraz Kitap: Kürk Mantolu Madonna

wpid-IMG_20130713_133914.jpg

Bu sıralar nedense popüler kültür kitabı olarak görülmekte, belki isminden midir bilmiyorum ama size de çok havalı gelmiyor mu:P  Benim okuma sebebim ise biraz herkes bahsediyor nasılmış daha çok da Sabahattin Ali okumak oldu. Sanırım üniversite 1. sınıftaydı İçimizdeki Şeytan kitabına başlayıp bitirememiştim ki kesinlikle kitapla ilgili değil o zaman ders kitaplarından romana sıra gelmiyordu. İşte sonunda bir Sabahattin Ali kitabını bitirdim.

Şuan Murakami’nin 1Q84’ünü okuyorum aslında bitmesine çok az kaldı ama kendisini ağırlığından ötürü sürekli yanımda taşıyamadığım için  tatil bavuluna bu kitabı attım, çok iyi oldu. Tür ve yazım şekli olarak o kadar farklılar ki insan bu farkı paralel okuyunca daha iyi anlıyor ve keyifli oluyor. İşin ilginci eş zamanlı kitap okumayı sevmem ama apayrı kitaplar olunca güzel oluyormuş.

Bu kadar sözden sonra hala kitaptan bahsetmemiş olmak da yetenek istiyor. Sanırım kitabın bu kadar sevilmesinin sağlayan şey çok doğal yazılmış olması, insanın en doğal en yalın haliyle hiç bir ağdalı söz kullanmadan en derinde ki duygularını bile çok iyi yansıtmış olması, okurken evet gerçekten de böyle hissediyor insan diye kendi kendinize söylenmenizi sağlaması… diye düşünüyorum. Şahsen ben de öyle bir etki bıraktı.

Bu yaz iki küçük tatil yapma fırsatım oldu, kitaba Çeşme’de başladım ama büyük çoğunluğunu Belek’te okudum. Bu yüzden çektiğim fotoğraflarla okuduğum satırları harmanlayacağım şimdi sizin için:P

“Her gün, daima öğleden sonra oraya gidiyor, koridorlardaki resimlere bakıyormuş gibi ağır ağır, fakat büyük bir sabırsızlıkla asıl hedefine varmak isteyen adımlarımı zorla zapt ederek geziniyor, rastgele gözüme çarpmış gibi önünde durduğum “Kürk Mantolu Madonna’yı seyre dalıyor, ta kapılar kapanıncaya kadar orada bekliyordum.” 

wpid-IMG_20130713_103600.jpg

“İçimizde mevcut olan sevgi, alaka, sarih olarak bilinmeyen bazı vesilelerle, zamanı tayin edilemeyecek olan bir anda, birdenbire birikir, tekasüf eder; (yoğunlaşır) nasıl tatı tatlı ısıtan güneş ışığı bir adresten geçtikten sonra bir noktada toplanıyor ve yakmaya başlıyorsa, kuvvetini fevkalade arttıran bu sevgi de sizi sarar ve tutuşturur. Onu dışarıdan birden bire gelen bir şey zannetmek doğru değildir. O, içimizde zaten mevcut olan hislerin bizi şaşırtacak kadar şiddetlenivermesinden ibarettir.”

wpid-IMG_20130717_112931.jpg

Şansımıza o hava biraz kötüydü ama güzel fotoğraflar çıktı^^

wpid-IMG_20130711_111426.jpg

Bu iki çocukla bol bol oynadım, üstüm tüy içinde kaldığı için içeri alınmamakla tehdit edildim:P

Bundan sonraki fotoğraflar Çeşme’den:

wpid-20130629_202309.jpg

“Hayatta yalnız kalmanın esas olduğunu hala kabul edemiyor musunuz? bütün yakınlaşmalar, bütün birleşmeler yalancıdır. insanlar ancak muayyen bir hadde kadar birbirlerine sokulabilirler, üst tarafını uydururlar; ve günün birinde hatalarını anlayınca, yeislerinden her şeyi bırakıp kaçarlar. halbuki mümkün olanla kanaat etseler, hayallerin dekini hakikat zannetmekten vazgeçseler bu böyle olmaz.” 

wpid-20130630_184642.jpg

“İnsanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar.” 

wpid-IMG_20130702_132133.jpg

” Evden çıktıktan sonra bir şey unuttuğunu fark ederek duraklayan, fakat unuttuğunun ne olduğunu bir türlü bulamayarak hafızasını ve ceplerini araştıran, nihayet, ümidini kesince, aklı geride, ileri gitmek istemeyen adımlarla yoluna devam eden bir insan gibi üzüntülüydüm. “

wpid-IMG_20130629_125809.jpg

Instagrama yeni üye oldum da ondan bu fotoğraf çalışmalarımı hoş karşılayın lütfen bi hevesimi alıyorum işte böle:P

Biraz Tatil Biraz Kitap: Kürk Mantolu Madonna” üzerine 4 yorum

  1. Resimlerini de, alıntılarını da sevdim. Resimler bana oralarda olma isteği verdi. İnstagramda seni nasıl buluruz acaba?

  2. Tatilin güzel geçmiş ne güzel. İnsanın deniz kenarında nasıl kafası dağılıveriyor değil mi, hele bir de kitap okumak suuuuppppppeeeer olmuştur heheh 😉 Hacı 3 kola atıver buraya, en soğuğundan.
    Ben Kürk Mantolu Mandonna’yı öğrenciyken hastanede masanın üzerinde bulmuştum ve iki nöbette bitirmiştim. O zamana kadar meşhur bir kitap olduğunu da bilmiyordum, eskiden bu kadar kitap blogları siteleri falan yoktu ya da vardıysa bile ben bilmiyordum. Okuyabilir miyim dedim oku güzel dediler 🙂 Güzeldi cidden 🙂
    1Q84 için çok niyetlenip hep vazgeçiyorum. Bazen 200 sayfalık kitapları bile bir ay süründürdüğüm oluyor, o kocaman kitap 1 yıl alabilir hahah. Ya da çok mu akıcı hemen biter mi ne dersin
    Instagram adresi hani bana hani bana

    • Daha güzelleri senin olsun Bu’cum:D
      Aynen deniz kenarı heralde kitap okumak için en güzel mekanlardan:)
      Ben de Sabahattin Ali okumaya heveslendiğim zamnlarda bilmiyodum bu 2 yıldır falan her yerde görüyorum nerdeyse kitabı^^
      1Q84 beklediğim kadar akıcı değil o yüzden ben de bayadır okuyorum, 3-4 ay olmuştur heralde bi 100 sayfam falan var onu da bitirince yazmayı düşünüyorum bakalım:D
      hehe doradus407 ya da astrea diye aratabilirsin 😀

Bir Cevap Yazın

