Tarih 1Q84 Yer Kediler Şehri

6903594226_105f545c8d_z

Ve aylar sonra bu postu yazmanın gururunu yaşarken….

Diye başlamak yerinde olur sanırım çünkü bir kitabı bitirmem ilk defa bu kadar uzun sürdü. Murakami’nin tarzını çok beğeniyorum ama bu sefer sanki farklıydı ya da bana öyle gelmiştir. Yazım detayları yine güzeldi ama bu sefer ek olarak başkalarının kitaplarından uzun uzun alıntılar yapması beni rahatsız etti açıkcası. Malum kitabın kalınlığı çok konuşuldu bu alıntılar çıkarsa sanırım bi 300 sayfa azalıcaktır:P

1Q84 adından mı şeklinden mi nedendir anlamadığım bir şekilde popüler kültür kitabı haline geldi millet çıkar çıkmaz aldı falan. Benim fikrimce Murakami’ye bu kitapla başlayanlar hata yaparlar. Hatta ben de keşke sıra ile gitseydim en son bunu okusaydım dedim. Arada okumadıklarım vardı onları okusam belki bu kitapta yakalayacağım farklı ayrıntılar olurdu ki okuduğum kadarıyla bazı göndermeler gördüm.  Belki de bu tüm kitaplarına göndermeler üzerine kurulmuştur kim bilir^^

IMG_20130815_182232

Fotoğrafta ki Şirinler figürlerini de kitapta little people ve  komin yaşamdan bahsedilince çağdaştırdığı için koydum gülmeyin:P

Kitabın bitirememe nedenlerimden biri de 7567657 kilo ağırlığında olmasıydı. yollarda kitap okumayı seven biri olarak, evde hatta mümkünse bir masanın üstüne koyarak okuyunca doğal olarak uzun süre okuyamıyorsunuz. Ben de arada ince kitapları yolculuklara çıkardım bundan önceki posttan da hatırlayacağınız gibi:) Bir diğer neden de Uşikawa bölümleri, o bölümlere geldik mi ben kitabı okumaya ara veriyorum ve yine o bölümden başlayacağım için bir süre elime alamıyorum.  Adam hem kendini hem bizi yedi bitirdi biz onun yerine ayy sen neden geldin ki bu dünyaya dedik yazık adama bu kadar yapılmaz:P

Kitabın konusunu anlatmaya çalışsam sanırım beceremem öle hikayeleştirebilecek şekilde ilerlemiyor, farklı insanlar farklı hayatlar gibi başlayıp birbirlerine göndermeler yapıp sonlarda kesişen hikayeler denebilir. Tabi her zaman ki gibi gerçek dışılık düzleminde:)

Kitap da ilgimi çeken şeylerden biri de güçlü kadın karakter oldu. Murakami’nin kadın karakterleri genelde güçsüz, hastalıklı, intihara meyilli tipler olurdu. Erkek karakter her zaman ki o entelektüel kendi aleminde aşkı bulamamış genç adam onda bi değişiklik yok:P

20130410_020309

Sorarım size:P

Kitap neredeyse her ülke de çok hoş kapaklarla yayınlanmış buna bizimki de dahil. Hatta en az güzeli orjinaliymiş:P İlk fotoğrafta ki kapak fikir olarak çok güzel ama benim okurken hayal ettiğim ikinci ay bundan daha bozuk daha taş parçası gibi bir şeydi nedense ama bu kapakta bildiğin ayın küçüğünü yeşertmişler. Yine de kapak fikri güzelmiş.

En çok sevdiğim kısımlardan biri de “Kediler Şehri”ydi. O hikayeye bayıldım sanırım başka ülkelerde ayrı bi hikaye şeklinde de yayınlanmış kıskandım. Hatta kitabı 3 cilt halinde yayınlayanlar da varmış ki bence tek kitap olması daha mantıklı ağırlığına rağmen:)

Öyle ya da böyle bir şekilde bitirdim. O aşama zordu ama bitince yine güzellikler bıraktı geride^^ Okuyacağınız ilk Haruki Murakami kitabı olmamasına dikkat ederek öneriyorum. Şimdi gönül rahatlığıyla kitaplığımdaki yerine dönebilir:)

20130626_135630

Not: Vikitap’a üye olanlar için ve takip etmek isteyenler için vikitap hesabım buradadır.

Tarih 1Q84 Yer Kediler Şehri” üzerine 7 yorum

  1. Kitabı görünce bile örseleniyorum asti sen okudun bitirdin gözümde yüce bi yere koydum seni artık askdjhasd. Merak ediyorum ama önerine uyup tüm Murakami kitaplarını okuduğumda okuyacam. Haşlanmış’a ne zaman başlıyoruz burcu öldü galiba ortada yok çocuk asdljaskd

    • Ahahha allam ben de kendimlen bi gurur duydum bitince inanamadım baya bi süre kaldı kenarda rafa koyamadım falan fdaasdafdasfds
      Ayy ivet burcuyu göremiyom ben bu ara hiç, şuan okuduğum kitabı yarıladım haftaya biter başlarık haftaya burcuya da zorla aldırırırk dasdsafdas

  2. Benim okuduğum ilk Haruki Murakami kitabı buydu görür görmez konusunu oku okumaz bu kitabı almayı çok istedim :DBence sonu olmaması çokta kötü değil bir sonu olsaydı karakterler çokta gerçekci olmayacaktı bir sonu olmaması karakterleri gerçekçi kıldı bence onlar hayatlarına devam ediyormuş gerçekmiş gibi aslında 1200 sayfa falan ama hiç bitmese daha uzun olsa hiç sıkılmazdım heralde 😀 en gıcık olduğum şey tengo ile aomeme (adını yanlış yazmış olabilirim 😀 ) bi türlü buluşamamalarıydi 😀

    • Sonu olmaması zaten genel Murukami kuralıdır o yüzden hiç yadırgamadım ben:D Bunu beğendiysen diğerlerine bayılacaksın hemen diğerlerini de oku derim:D

Bir Cevap Yazın

