Never Let Me Go

neverletmego1

Dün rastgele film seçerken rastladım buna, gerçi o kadar rast gele denmez bilimkurgu türünden arıyordum.  2010 filmiymiş zamanında sükse yapmıştır ama ben o zamanlar “uzak doğuu sinemasooo” diye gezdiğimden pek ciddiye almamışım demek ki:P Gerçi sonunda yine uzak doğuya çıktık ama kan çekiyor napalım her beğendiğim şeyin içinden ufakta olsa çıkıyor, bir göz kırpıp nanik yapıp kaçıyor:) Filmi izlerken kitap uyarlaması izlenimi verdi, bitince baktım ki Japon asıllı yazar Kazuo Ishiguro’nun aynı isimli romanından uyarlanmış. Bak görüyon mu çıktı ordan yine bir Japonya bağlantısı^^

Film bilim kurguyu alt tür olarak kullanıyor, daha çok psikolojik ve romantik takılıyor. Yetimhane tarzında bir yatılı okulda geçen hikayemizin asıl meselesi çok önemli mesele ama biz bunu filmin içinde yavaş yavaş anlıyoruz ve ipuçlarıyla sona kadar gidiyoruz. Zaten filmi izlemeyi kolaylaştıranda bu yavaş yavaş öğrenme kısmı, benim gibi konuyu pat diye okuyup da izlememenizi tavsiye ederim. Hatta okuduğum yorumlara göre kitapta sonuna kadar  asıl meseleden hiç bahsedilmiyormuş, filmde yine yarım saat içinde anlıyorsunuz.

Beni-Asla-Bırakma

Psikolojik tarafı da kendi kaderini bilen insanın bu kaderi değiştirebilmek için neler yapacağı ya da neler yapmayacağı diyebiliriz. Tabi iki iyi kız arkadaş arasında ki kıskançlık ve yıllarca yaşanmamış bir aşkın hüznünü de ekleyebiliriz buna^^ aynı konu bilim kurgu ve etik ögeleri daha baskın şekilde kullanılabilir aslında bunu da bi başka filmde değerlendirin sayın senaristler:P

Benim gibi filmi daha önce duymadıysanız konuyu okumadan izleyin diyorum. Temposu biraz yavaş ama yine de sıkmadan izlettiriyor. Tabi ilk olarak kitabını tavsiye ederim, her zaman izlemeden önce okumadan yanayım.

Never Let Me Go” üzerine 3 yorum

  1. Keira Knightley’e rağmen severek izlediğim bir filmdi.Tamamen Carey Mulligan için başlayıp sonra oldukça beğendim.Sonunda birkaç damla gözyaşı bile döktüm.O ağır tempoyu da filme çok yakıştırdım.
    İzlerken kitap uyarlaması olduğunu bilerek izledim ve sonra çok pişman oldum.Keşke önce kitabı okusaydım diye hayıflandım.izleyeli 2 seneyi geçti ama hâlâ kitabı okumadım.Halbuki filmi izledikten sonra olayların detaylarını çok merak etmiştim.Filmin etkisi geçsin diye beklerken aklımdan tamamen çıkmış.Yazın sayesinde kitabı okumadığımı hatırlamış oldum.Teşekkürler 🙂

    • Ahaha hem de böle bi rolde izlemek daha zor olmuştur zaten sevmiyorsan nefretin 2 ye katlanmıştır:D
      Ben hiç duymamıştım yaa kitabını ben de dedim ilerleyen zamanlarda okuyayım diye senin 2 yıl olmuş okumanın tam sırası bence hatta d&r nin sitesinde indirimliydi kitap:D
      Rica ederim negzel vesile olmuşum:D

      • Aslında Keira Knightley’i başlarda seviyordum.Her filmde karşıma çıkınca antipati oluştu ister istemez.
        Haber verdiğin için çok teşekkürler.Şimdi aldım kitabı D&R’ın sitesinden.Gözümün önünde dursun ki yeniden unutmayayım kitabı .Böyle de hayırlı bir işe vesile oldun 😀 Sağol.

Bir Cevap Yazın

