Ölü Ruhlar Ormanı

astreanınatlasıfoto

Ne zamandır kitap postu yapmıyordum. En son bitirdiğimden kitaptan başlıyayım dedim^^ Bundan bi 5 sene önce falan Grange’nin acayip fanıydım:) Çıkmış bütün kitaplarını okumuştum. Sonra bir ara verdim o arada 4 kitap çıkarmış, bir yerden yetişmek lazım dedim ve Ölü Ruhlar Ormanı’dan başladım.

Arka Kapak Tanıtımı:

Jeanne Korowa tek bir hata yaptı.

Katili ormanda arıyordu.

Oysa orman katilin içindeydi.

İnsanın içindeki vahşi çocuk gibi.

Genç ve yalnız bir kadın olan Yargıç Jeanne Korowa, tesadüfen şahit olduğu bir psikiyatri seansı sayesinde Paris’te işlenen tüyler ürpertici seri cinayetlerin failini keşfetmiştir. Ama elinde hiçbir kanıt yoktur ve katilin peşine tek başına düşmek zorundadır. Böylece Guatemala, Nikaragua ve Arjantin’de soluk soluğa ve kanlı bir takip başlar.

Bu kitap için Kötülüğün Üçlemesinin (Siyah Kan- Şeytan Yemini ve bu) son kitabı denildiği için bir Siyah Kan güzelliği bekleyerek başladım ne yalan söyliyeyim. Bu güzelliği buldum mu malesef hayır. Acaba ben mi Grange’nin tarzını unuttum okumaya okuma diye düşünerek bitirdim ama bittikten sonra yorumları okuyunca yalnız olmadığımı anladım. Sanki çok fazla zorlama olmuş gibi geldi. Yaa çok güzel bir konu buldum hadi bunu psikiyatri ve paleontoloji ile birleştireyim de daha güzel olsun diye yazılmış. Ya da ben bu konularla ilgili bir şeyler yazmak istiyorum ama nasıl bir cinayet olsa diye düşünülmüş. Özellikle Freud’un Baba kavramını sürekli kullanması aslında konuyla çok küçücük bir örtüşmesi olması ve yazarın her şeyi buna bağlaması ve sürekli yineleyerek okuyucuya kabul ettirmeye çalışması sinirimi bozdu. Aynı şey otizm için de geçerli. Hee anladık hee yeter zaten çok örtüştüremedim bir de iki satırda bir söylüyorsun diye geçirdim içimden üzgünüm Grange^^

Son sayfalarda “ayy çok şaşırdım” diyen varsa zaten yaa hiç Grange okumamıştır ya da çok az kitap okuyup film izliyordur üzgünüm ama klasik bir sürprizdi yani sürpriz bile değildi.

Okumadığım kitaplarını çıkış sırasına göre okumayı düşünüyordum sanırım direk Kaiken’i okuyacağım Grange’den. Bakalım onda istediğimi bulursam diğer kitaplara dönerim. Zaten geriye Sisle Gelen Yolcu ve Koloni kalıyor.

9257_10151975681891450_1448481938_n

Bu kadar okuduk beğendiğimiz tarafı elbet oldu:) Öncelikle baş karakterin kadın olması güzel. Her ne kadar başlarda depresif ve sorunlu gibi görünse de sonrasında toparladı aferin:P Güney Amerika ile ilgili bilgiler edinmemiz de güzeldi. Benim daha önce merak edip açıp bakmışlığım yoktur. Bura baya tarihsel özetini öğrenmiş olduk. Bu bakımdan bilgilendirici kitapları her daim sevmişimdir. Bir de kapak fotoğrafı çok güzel uymuş. Bunu bitirince daha iyi anlıyorsunuz. Hatta bitirip kapağı kapatın şimşekler çakıyor bir aklınızda:P

Tavsiye eder miyim? Ederim, heralde çok iyisini beklediğimden istediğimi bulamadım ama Grange’nin tüm kitaplarını okuyup okuyacak kitabı kalmadığın sen de gel diye okunur:D Ya da ilk Grange kitabınız bu olursa seversiniz diğerleri okuyunca daha çok seversiniz Grange’yi falan böyle sürer gider:)

Güzel günlerde güzel kitaplar okumanız dileğiyle^^ Bugün de çok güzel bir gün Cumhuriyetimizin 90. yılı kutlu olsun:D

Reklamlar

Ölü Ruhlar Ormanı” üzerine 2 yorum

  1. Grange den okuduğum ilk kitap ölü ruhlar ormanı ve bayılmıştım. 3 yıl önce felan okudum bu kitabı sanırsam. Şimdi Kaiken i okuyorum ve Grange den okuduğum ikinci kitap olmuş olucak. Kitapları yazarlarına göre okusam bile yinede aralara başka yazarların kitaplarını koyuyorum ki o yazardan sıkılmayayım 🙂 Grange in en çok beğendiğin kitap isimlerini yazabilir misin? 🙂

    • Bunu sevdiysen diğerlerini daha çok seversin o zaman:) ben de arka arkaya okumuyorum ama bir yazarı çok sevdiysem diğer kitaplarını da okumaya çalışıyorum:) benim en çok beğendiğim kızıl nehirler ve siyah kan. Şeytan yemini de güzeldi ama o üçlemenin içinde en güzeli kesinlikle siyah kan. Taş meclis ve kurtlar imparatorluğunu da ikincil beğendiklerinden. Ölü ruhlar ormanı ve leyleklerin uçuşunu son sıralara koyarım.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s