Shitsuren Chocolatier: Heartbroken Chocolatier

Heartbroken_Chocolatier_(Shitsuren_Chocolatier)-p1Uzakdoğu dizilerine ara vereli iki üç ay olmuş hemen bir tane yazmalı diye düşündüm ve tazecik izlediğimden bahsedeyim de bu postun altında dedikodusunu çevire çevire, yorumlaşarak izleriz dedim. Henüz 3 bölümü çevrildi ben de biraz tadına bıraktım bu sefer her hafta çeviri geldikçe izliyorum. Yeni düzenim bu, artık bir oturuşta dizinin 4-5 bölümü izleyemiyorum, bir bölüm bile yeterince uzun geliyor. O yüzden en güzeli haftada bir bölüm. Hatta neredeyse haftanın her gününe bir dizi izliyorum. Diğerleri Amerikan yapımı aralarında bir bu yavrucak kaldı uzakdoğu, bundan da blogta bahsetmeden olmaz, değil mi:)

movielosophy-2013-12-24-10h26m27s174

Artık Japon dramalarının, o animevari, animasyonlu, hayalli, rüyalı, farklı bir boyuttan bize seslenen tarzını sevdiğimi biliyorsunuz. Yine bu türü sevenleri on ikiden vuran bir dizi olmuş. Yine bir sürü konuşup dizinin konusuna giremedik, hayırlısı… Birazdan bahsedicem ama okuyun siz burada bırakmayın:P Diziye başlama sebepleri number one: Matsu, number two: konusu (kafiyeye dikkat çekmek istiyorum) En sevdiğim ikinci konu olan (birincisi neydi?) biri karşılıksız aşkı için acı çekerken yanıbaşında onu seven kişiyi fark etmez, zaten fark edince “aşkı uzaklarda arıyorum meğerse yanı başımdaymış” diyor ve hikaye bitiyor işte o fark etmeme aşamasını seviyorum:) Tamam gerçekten konuya geçiyorum, karakterleri daha iyi hayal edebilelim diye hemen bir isim listesi:

castShitsurenChocolatier

Koyurugi, lisenin ilk yılından beri Saeko’ya aşıktır ama bu aşkı karşılıksızdır. Lise bitene kadar Saeko onlarca erkekle çıkmıştır ve Koyurugi ne kadar uğraşırsa uğraşsın adını bile zor öğretebilmiştir. Mezuniyetten sonra bizim popüler kız sevgilisinden ayrılınca teselliyi Koyurugi’de arar ve bu ilgiyi yanlış anlayan çocuğumuzda kızla sevgili olduklarını düşünür. (ki yanlış anlama da haklı çocuk) Bu arada kızın en belirgin özelliği aşırı derecede çikolata sevmesi, hatta özellikle Fransa’da yapılan bir markanın çikolatalarını sevmesidir. Bizim ki de babasının pastanesinde pratik yapıp bir gün Saeko’nun beğeneceği çikolatalar yapmayı hayal eder. İşte o hain 14 şubat günün de bizim ki çikolatasını kendi elleriyle yapıp kıza resmi olarak itiraf edecekken darbeyi alır.

vlcsnap-00043

Yaa sayın okuyucu, işte bizim oğlan hep yanlış anlıyomuş. Kıza göre çıkmıyolarmış, çünkü yatmamışlar ama öpüşmüşler ve kız sürekli buna kur yapmış, sevgilisi gibi davranmış bir yandan da eski erkek arkadaşıyla barışmış falan. Bu kızı Poor Woman, Rich Man’de seviyordum ama burada nefret ettim resmen. Rujunu dudağı dolgun görünsün diye taşırarak sürmesinden ve bunun iğrenç gözükmesinden, tüylü, pembiş, tüllü, oyuncak bebek gibi kıyafetlerinden, şımarık konuşma tarzından, anlamsız bön bakışlarından ayyy daha fazla konuşamıyacağım, yukarıda ki fotoğrafta görüyorsunuz zaten suratı:P

images

İşte bir nevi terkedilince (ki kıza göre hiç yaşanmamış bir ilişki) bizim ki soluğu Fransa’da çikolata sanatını icra etmede alır soluğu, vay anasını ne tasedüf orda da bir Japon bulur ve hemencik kendini kabul ettirir işe. (yarın fransaya çalışmaya gidiyom tutmayın) Dil bilmezsin, iz bilmezsin ama 6 yılda çikolata şefi olur, ülkene dönersin. Hem de bonus olarak dükkanın sahibin oğlu Oliver’ı da kapar getirirsin. (yukarıda fotoğraf, babası Fransız annesi Japonmuş)

b92ad8fac3eeed62b4c4c489d764882f1384172119_full

Sen kızın seveceği gibi biri oldun ama bizim kız o 6 yılda boş durur mu evlenme arifesin de tabiki, bulmuş kendine zengin ve yaşlı bir koca:P İşte sen gel 6 yıl emek harca çalış Japonya’ya dön çikolata dükkanı aç bir de ülke de Çikolata Prensi ol ama aşık olduğun kız evlensin. Haydi bakalım çıkabilecek miyiz hikayenin içinden:) Başta söylemeyi unuttum ama bence artık söylememe gerek yok Japon “bütün mangaları dizi yapıcaz haydin gambatte” demişler. Neye elimizi atsak altından manga çıkıyor, darısı yaoi (en azından shounen ai) mangalarının da başına diyip devam edelim.

648278_original

Neredeyse hepsini anlattın dediğinizi duyar gibiyim ama bu daha dizinin ilk 20 dakikası falan:) Sadece ben böle sizinle konuşmak dertleşmek için uzun uzun anlattım:) Dizin asıl meselesi “Karşılıksız Aşklar” karşılıksız az ne kadar imkansızdır, bir gün o da beni sevecek mi, onun karşısında neden böyle salak gibi oluyorum, elde etmek için ne yapmalıyım gibi soru işaretleri çerçevesinde dönüyor ve dizide ki her karakter karşılıksız aşk acısı çekiyor, yani bir kedi falan olsaymış orta da onu da başka bir kediye platonik yaparlarmış ya da köpeğe yapıp daha da imkansızlaştıralım:P Yukarıda tabloda gördüğünüz karşılıksız aşk trafiğini anlatıyor, şimdi yazarak hayatta anlatamam sağolsunlar bu ilişki tablosu ilk defa bu kadar faydalı olmuştur. Kırmızı okların hepsi platonik aşkı anlatıyor, yeşiller zaten akrabalık ilişkisi ya da arkadaşlık.

654884_original

Bir de ilişki konusuna farklı yaklaşan bir durum var. Koyurugi, Saeko’ya aşık ama kız evli bunun da farkında, bir parti de tanıştığı model olan Erena ise yine başka birine platonik aşık. Madem ikimizden birbirimizden etkilenmeyeceğiz (aşık olmayacağız anlamında) birbirimizin ihtiyaçlarını karşılayalım tarzında bir ilişkileri var. İşte f.ckbody burada uzun uzun yazdırmayın bana bunu küçükler okuyor yaa:P

>Hemen araya dedikodu sıkıştırayım Erana’yı oynayan kız hani şu Bigbang GD ile aşk dedikodusu çıkan Kiko oluyor. Şuan durumu ne inanın hiç bilmiyorum ama bir ara konuşuluyordu. <

Tamam dedikodu kısmı bitti (>…< bunlar dedikodu işareti olsun bundan böyle:P) Yalnız kızın farklı bir tarzı var, birmiyorum ben sevdim.

145

Matsu’nun yamacında bu kadar kız yok tabi, aa Matsu’dan bahsediyoruz burada. Yukarıda ki fotoğrafta dizinin hatunlarını görmekteyiz. üstten 2. sırada ki Koyurigi’nin çocukluktan beri tanıdığı (babasının pastanesinde çalışıyordu) Kaoruki da Koyurigi’ye aşık tabi bizim oğlanın bundan haberi yok. Ben bu kızı destekliyorum, hemen belirteyim:) Dizi de yaş olarak büyük birini oynuyor ama normalde Matsu ile aynı yaştalar (hepsini kontrol ettim uyum haritalarına baktırcam haftaya:P) İşte Kaoruki’cik de uzaktan uzaktan izliyor bizim oğlanın Saeko’ya olan aşkını tabi arada tepesi atıp söyleniyor, kız evlenmiş gitmiş san ne oluyor aklını başına al falan diye ama bizim oğlan dinlemez çünkü tam bir mal:P

İlk 2 bölüm falan hikaye benim sevdiğim tarzda olacak gibi hissediyordum ama artık emin değilim, işler karıştı. Sanki aşklardan bazıları karşılıksız olmayabilir, kafam karıştı 3. bölüm. Gelin birlikte izleyip, buraya yorumlaşarak konuşalım bence çok zevkli olacak çünkü böle tam bölüm bölüm yorumlamalık bir dizi:) Ne dersiniz kimler izliyor?

Not: Resimlerin hepsi alıntıdır.

Shitsuren Chocolatier: Heartbroken Chocolatier” üzerine 19 yorum

  1. Ben izlemiyorum ama biraz bakarım diye düşündüğüm bir diziydi.Sebebi de tumblr da gördüğümde Matsu’nun yeni halinin çok hoşuma gitmesiydi.Konusuna bakınca izleyebilirim dedim.Ama elim bir türlü gitmedi.Açgözlü gibi tüm dizilere saldırıp herşeyi ve izleme zevkimi de tükettim.Haftalık takip benim de işime geliyor artık.Elimde izlediğim tek dizi, I Need Romance 3 var şu an.Onun da son 2 bölümünü izlemedim misal.(Ben hala noona-donsaeng aşkından çıkamadım Astrea.I Hear Your Voice yüzünden bataklığa saplandım.Ama sanırım bunun da etkisi geçiyor yavaş yavaş.Çok şükür.) Neyse çok uzattım. Ben varım izleyip burada yorumlaşmaya.Bir de çikolatalar yüzünden ölürsem sorumlusu sensin 🙂 Bu da yazılı beyanımdır 🙂

    • Evet yaa Matsu gün geçtikçe gençleşiyor mu ne anlamadım ahahha
      Ben de bir kaç aydır uzakdoğu izlemiyordum japon dizileriyle döneyim dedim, eğer benim desteklediğim kızla olursa noona-donsaeng olcak Esra gel beraber destekleyelim bu kızı ahahah 😀
      Ayy evet izlerken bol bol çikolata bulundurulması gerektiğini dip not olarak düşmeliydim bence de:D

    • Ben de 3 ahahah sevdim yaa değişik böyle sonunu tahmin etmekte zorlandığım diziler ilgimi çekiyor:) Saeko hakkında düşüncelerini merak ettim o zaman:)

  2. şimdi yazından sonra daha çok merak ettim asti ya:”DD matsulu bi dizi muhteşem gider şuaralar benim içinde^^ çok güzel tanıtmışın arigatouuu:”3 hemen başlamalıyımm kuroko gibi yine beraber izlemiş olcaz:”D

  3. Yettim Astrea…3 bölümü de tamamladım geldim.Ve tabii ki NOONA ROCKSSS….
    Yalnız ben bu gerizekalı Sotu ve Saeko’ya dayanabilir miyim sonuna kadar bilmiyorum.Sotu tam doğru bir şey yapıyor ardından olayı Saeko’ya bağlıyor ya orada ben de şartel atıyor.Hayır, Saeko bunu hakeden bir hatun olsa neyse.O şımarık, vıcık vıcık halleri, hele gülüşü sinirimi bozuyor.Bencilin teki olması da cabası.(Ben de ilk RMPW’da izlediğimde sevmiştim.Ama ilk başta alışmam zaman almıştı.Bu dizide de Makato gibi gülünce Satomi İ.çok itici geliyor.) Böyle itici bir karakterin başrol olması da sinir bozucu.Sotu umarım ayılır da 2.kız alır esas oğlanı.Yok alamazsa da, Sekiya da kabulum.Bu gerizekalı Sotu doğru yolu bulmazsa bu ilişkiyi de desteklerim ben.Bir de 2.bölümde Sekiya ne ara etkilendi de iltifata kadar götürdü işi diye düşünüyordum ki, geçmişleri varmış demek.Şu an için sadece bu ilişkiye sempati duyuyorum.Sotu adam olmadan yok ona noona 🙂
    Desteklemesem de kazanan Erena cephesi olabilir.Böyle fuckbodyliğin aşka dönüştüğü filmler modaydı bir ara.Erena’yı da yüzeysel işliyorlar.O yüzden ona da sempati duyamıyorum maalesef. >kızı ben de beğendim.<
    Olivier cephesi de aynı şekilde çok havada kaldı.İlk görüşte aşık mı oldu şimdi ? Keşke karakterlerin biraz derinine inseydik ya da etkileşimlere biz de şahit olabilseydik.Bu kadar Saeko göstereceklerine diğer karakterleri de açsalar biraz daha iyi olur.Bak Saeko diyince aklıma evli olduğu halde Sotu'ya çıkma teklif etmesi geldi.Karakter neresinden tutarsak elimizde kalıyor.İlerde kocası ilgisiz bahanelerine sığınıp Saeko'ya sempati duymamızı sağlamaya çalışacaklar sanki.Ama yemeyiz bu numaraları.Çikolata yerken de çok sinir bozucu.

    O kadar çikolatalı fantezinin arasında ben de geliştirdim kendime bir tane.Sotu'nun tezgahın üstüne döktüğü çikolatayı sonuna kadar yalamak istiyorum.Gözümü tezgahtan alamıyorum.♥

    Bi de Rukodo ne ara aşık olmuş Sotu'ya? Dediğin gibi herkes karşılıksız aşık.Allahtan kediler köpekler kurtulmuş 🙂

    • Ayy yaşasınnnnn dedikodu time ahahhaha 😀
      Saeko’nun o çikolata yiyişleri allam tiksincem sonunda çikolatadan (imkansız bişiy yaa gerçi:D) Hayır 3 dakika onu gösterceklerine dediğin gibi karakterin duygularına daha ağırlık verebilirler yani:D Sato’nun o geçişleri beni de sinir ediyo bir kötü adamı oynuyayım diyor ama 3 saat duramıyor hemen yumuşuyor kızı görünce:D Kıza ilk bölümde hadi hemen karar vermiyim belki gerçekten Sato yanlış anlıyodur kız buna arkadaş gibi davranmıştır dedim ama kız baya baya erkekleri kullanmak dakika da için 20 numara çeviriyor. Hele o şemsiyeyi bilerek unuttuğu bölüm gidip saç baş yolmalık 😀

      Sekiya’yı ben de sevdim böle gizemli şeytani kahya tipi var onda ahahahah (kahyalı anime izlememden hep bunlar:D) Bir kere çikolata dükkanına gelmişti orda gördü etkilendi heral doğal bi kız seviyosa demekki:D

      Oliverın aynı fanustaki hamstırlardan bahsediyodu etrafındaki tek kız onu gördü hemen de aşık oldu galiba ahahah ayy bilmiyom başka birini bulaydı yaa o kızı da sevmiyom en iyi arkadaşının erkek arkadaşıyla çıkıyo bi de ağlıyo bilmiyomuş gibi böyle olcanı dsafdsafdas

      Saeko’yu da kocası kötü gibi gösteriyolar hayır aşık oldum evlendim kaderimde varmış falan nutukları çekiyordu bir de o gün evine gittiğinde Sato karşılık verse adamla evlenmezmiş, sevgin bu kadar azsa hemen vazgeçebilecek gibiyse ne diye evleniyon paragözlüğünden dasadsadfasf ayy bu kızı bize versinler de bi iki yüzüne söyliyelim (bişi yapmıcaz valla konuşcaz) rahatlıyalım yaa 😀

      Ben kesinlikle istemiyom o kızı eğer dizinin sonlarına doğru onla olacaksa izlemem bunu bırakırım dsadfsasafd

      Ayy vallahi içimi döktüm 😀

  4. Sevgili Astrea.. Aslında Japon dizileriyle hiç aram yok.. Aslında daha önce hiç izlemeyi denemediğimden muhtemelen ama ben Kore dizilerine bile ancak yetişiyorum artık nerede eski sabahlara kadar bir dizi bitiren ben, nerede haftada bir bölüm izleyebilen ben.. Biz de yaşlandık velhasıl kelam.. Senin dediğin kadar gıcık bir kızsa -şu evli ve çikolata hastası kız- ben saçımı başımı yolmadan bu diziyi bitirmem mümkün değil o yüzden sen diziyi bitirince bir özet geç bari bende izlemiş kadar olayım öyle heyecanlı anlatmışsın ki merak ettim 😀 Neyse çok uzattım yazmaya devam et şöyle bir Kore blog dünyasında dolandım da baktım eskilerden kimse kalmamış.. Bu arada bakım atlasını da takip ediyorum hatta ben de öyle bi blog açtım yakın zamanda bakalım ne zamana kadar devam edebileceğim..

    • Ahaha ben de artık haftada bi bölüme dönenlerdenim Kore dizileri eski tadı vermiyor içlerinden daha orjinal olanları çıkarsa anca öle izliyorum:D Sonra bi bakıyorum o orjinal konuyu da 40 kere işleyip bıktırmışlar:D Sanırım onların sorunları bir yılda çok fazla dizi çıkarmaya çalışmaları:P Bi olağanüstü güçler konusunu sevdik dedik 100 tane yaptılar bıktırdılar saolsunlar:) Neyse kore dizilerini konuşursak dertlerimden bir şikayet mektubuna döner yorum 😀
      İşte japon dizilerinden de sevdiğim oyuncular olursa izliyorum, Matsu için başladık bakalım kıza dayanarak bitiricem azmettim ahahah bitince sonunu söylicem sana tamamdır söz 😀
      Ayy çok teşekkür ederim, hani seninki görmedim, hemen bakmalıyım 😀 Devam ederiz bence yaa sonuçta bizim hayatımız da bakımlı olmak hep olacaktır yazacak bir şeyler çıkar illa ki ahahah 😀

  5. 4.bölüm yorumumdur 🙂
    Bu bölüm, Sota ile Saeto’nun kafasını birbirine vurmak için yanıp tutuştum yine.Saeto’ya burada ağzıma almak istemediğim ama izlerken bolca kullandığım kelimelerle sesleniyorum.Kocasının ilgisizliğini ve kıskançlığını iyice gözümüze soktular.İyi de daha yeni evlenmedi mi bunlar diye düşünüp durdum.Zaten kocasına karşı bir şey hissettiğini de görmedik şimdiye kadar.Sırf çok iyi para kazanıyor diye de adamla değil.Bunu arkadaşı ifade edince anladım.Kendisi sırf para için değil de dışarda daha farklı evde daha farklı olduğu için, adamı fazla iyi tanımadan bu evlilik işine atlamış gibi.
    Kocasından evde görmediği ilgiyi, Sota’dan bencilce beklemesi o kadar itici ki.Hele eve davet etmesi.Eğer Sota daveti kabul etseydi olacakları çok merak ettim.Kocasının geç geleceğim deyip erken gelmesi güvensizliğinin göstergesi.Off ya o kadar gıcık olması yetmiyor bir de ailevi sorunlarıyla bizi boğuyor.Bak hâlâ onu yazıyorum.Süslenip püslenip (pembe rujunu da sürüp), topuklu çizmelerini giymesine hiç girmiyorum.
    Geçiyorum Sota gerizekalısına.Bu çocuk akıllanır mı dersin? Tam mantıklı bir hareket yapıp, devamını Saeko’ya bağlamıyor mu? İşte o noktada saçımı başımı yoluyorum.Bunun bizim kızı göreceğini düşünmüyorum be Astrea.Bu salak akıllanmaz.Daha az hakaret etmeyi ben de isterdim ama sinirim ancak böyle çıkıyor 🙂
    Kaoruko da bu bölüm biraz hayalkırıklığına uğrattı beni.Aslında onun da Sota’dan pek farkı yok.Sekiya’yla buluştuklarında sürekli Sota’dan bahsetmesi, onun da hayatını Sota’ya bağlaması filan benziyor.Tabii onun ki Sota’nın davranışları gibi rahatsız etmiyor çünkü o içinde yaşıyor bunu.Sekiya’cığımmm tüm olan bitenin farkında ama yine de şansını deniyor.Buluşmada da gayet iyi dayandı Sota muhabbetine açıkcası.(Çocuğun suratında hep bir şaşkın ifade yok mu sence de?)
    Olivier’in durumu da çok tuhaf.Kızın haricinde herkes beraber olmalarını istiyor.
    Rikudo’nun Sota’ya aşık olduğu belli de.Bir taraftan da Sekiya’yı casus olarak mı kullanıyor diye düşünüyorum.Kaoruko, Sekiya’ya milföy arasına çikolatadan bahsedince (böyle de ezikledim o fransız tatlısını işte) öyle bir hisse kapıldım.İçim fesat benim 🙂
    Bir de ben geçen bölüm Sekiya, Kaoruko’ya İnoue diye seslendiği için daha önceden tanıyor filan sanmıştım.Ama öyle değilmiş.Rikudo’nun verdiği ödev yüzünden gelmişmiş.
    Offf çok gevezelik ettim.Ama ancak bu şekilde kustum içimdekileri.Ayrıca bu bölümde de Sota’nın animevari halleri çok tatlıydı.

    Yorumu senin yorumunun geldikten sonra mı yazsam diye kararsız kaldım ama sonra unuturum diye yazdım.Senin yorumundan sonra yazılacaksa söyle, olur mu? Bilemedim, kararsız kaldım.

    • Oyy izlediğin zaman yazabilirsin canımcım, hiç farketmez ben yarın izleyeceğim bakalım o zaman yine sinirimi atmaya gelicem ahahah çünkü gelecek bölümün özetinden biraz görmüştüm olacakları bakalım izleyince dönücem buraya 😀

Bir Cevap Yazın

