Mangadan Filme: Edge of Tomorrow / Yarının Sınırında 2014

049226.jpg-r_640_600-b_1_D6D6D6-f_jpg-q_x-xxyxx

Filmin mangadan uyarlama olduğunu duyduğum andan beri gitmek istiyordum. Bir de konuya göz atınca tam benlik dedim hatta   Tom Cruis’u sevmemem bile buna engel olmadı:P Gösterimde olduğu son hafta yakaladım filmi. Film Hiroshi Sakurazaka’nın  All You Need is Kill adlı mangasından uyarlama, filmin adı ilk olarak ayını düşünülmüş ama sonradan değişmiş.

allyouneediskill_edgeoftomorrow

Filmin konusuna gelirsek; dünyayı Mimik isimli uzaylı organizmalar istila ediyor. Organizma diyorum çünkü uzaylılar farklı bir yaşam biçimi olarak tasvir edilmiş ki benim de mantığıma yatan, mantıklı gelen uzaylı kavramı budur. (mantığa yatan uzaylı ne demekse artık:P)  Bu işgal tam olarak tamamlanmamıştır ve insanların hala bir umudu vardır. Bunun için askerlerin kullandığı zırh şeklinde silah tasarlanmıştır ve bir kadın sayesinde ilk zafer kazanılmıştır. Filmimiz ikinci zafer ümidiyle Fransa sahiline olan çıkartmayla başlıyor.

???????????

Aslında sadece bir TV yıldızı olan ve orduyu övücü, insanları orduya davet edici bir öge olarak kullanılan  Albay Case ( Tom Cruise) kendini birden Fransa kıyılarında savaşın tam ortasında bulur. Hiç bir tecrübesi yoktur ve 5. dakikada ölür. (tamam film bitti dağılabiliriz:P) Ölmeden önce Alfa Mimik öldürdüğü için zamanı sıfırlama özelliği kazanmıştır. Öldüğü anda tekrar aynı günün sabahına uyanmaktadır. Bunu çözmesi biraz zaman alır ama çözdüğünde eğlence başlar:)

Filme çok büyük beklentiyle gitmedim ama çıktığımda gayet memnundum. Beklediğimden daha güzeldi sadece aksiyon değil komedi de serpiştirilmişti. Zaman tekrarı yüzünden aynı sahneyi on kez izledik ama her seferinde ayrı bir noktaya dikkat çektiği için sıkılmadan izlettirdi kendini.

Bu özel kıyafet giyme ve savaşma işi bana Attack on Titan mangasını hatırlatmadı değil;) Onun filmini de yapsalar ne bomba olurdu. Bunu 10 yıl sonra keşfettiler bakalım diğerini ne zaman keşfedecekler:P

Film gösterimden kalktı ama siz nasıl izleyeceğinizi biliyorsunuz dostlar;)

Bir Cevap Yazın

