3. Gün: Ao Haru Ride (Manga)

ao-haru-ride-

Bugün biraz geç kalsam da gün daha bitmeden 3. günün postunu yayınlayayım dedim:) Bu sefer bir mangayı konuk edeceğiz burada. Shouju türünü uzun zamandır izleyip okumasam da geçenlerde bu animenin filminin çekileceğini öğrenince filmden önce animesini izlemek lazım dedim. Ongoingmiş daha 3-5 bölümü vardı. Animeden başladım sonra baktım konu sardı mangadan devam ettim. Filme niyet animeye kısmet hikayemiz böle başladı. Hikaye dediğime bakmayın 2 güncük sürdü bir gün anime başlama sonra mangaya geçiş ertesi güne 42 chapterı silip süpürmüş halde yeni chapter ne zaman geliyor yaa sızlanmalarıyla devam etti.

ao-haru-ride-3957787

Hikayemiz her shoujuda olduğu gibi sevipte kavuşamayanlarla ilgili:P  Futaba orta okulda gönlünü Tanaka’ya kaptırmıştır. Tam birlikte festivale gidecekleri gün Tanaka şehirden ayrılmak zorunda kalır. Bizimkilerin aşkı başlamadan bitmiş olur. Yıllar sonra lisede Futaba’yı odaklanırız. Ortaokulda sevimli yüzü olduğu için erkeklerin ilgisini çekmiştir ve bu yüzden diğer kızlar ondan çok hoşlanmamaktadır. Lisedeyken amacı erkeklerin ilgisini mümkün olduğunca az çekebilmek için erkeksi tavırlar takınmaktır. Böylece bol bol kız arkadaşı olacaktır. Tabi planları istediği gibi gitmez bunun en önemli nedeni de ilk aşkı Takana’yı görmesi ama o artık ortaokuldaki küçük sessiz çocuk değildir. Çok farklı biri olmuştur üstelik artık adı Mabuchi’dir. (Japonlarda soyadı kullanımı yüzünden aileler boşanınca çocukların soyadı değişiyor.)

ao-haru-ride-2822861

Hiksye bu ikilinin birbirlerine açılmaları üzerine ilerliyor tabi ki her mangada olduğu gibi gereksiz 3. kişiler bol bol yanlış anlaşılmalar burada da var.  Diğer bir yönden de arkadaşlık ilişkileri, birine güvenme, değer verme, kendin gibi olma gibi alt konularla desteklenmiş.  Bu da sizi hikayenin içine çekiyor ve kendinizi eldeki bütün chapterı tüketmiş halde buluyorsunuz. Ayrıca çizimler de çok güzel olunca değmeyin keyfimize:)

Manganın şuan 42 yayınlanmış chapterı var, 14 chapter Türkçeye çevrilmiş, 6 bölüm animesi ve çekilmekte olan (ya da çekilmiş olabilir ama daha yayınlanmadı) bir filmi var. Shouju sevenlere mutlaka öneririm, benim gibi sevmeyenlere de bir şans verin diyorum gerisi gelecektir mutlaka;)

images

Not: Resimler alıntıdır.

Reklamlar

5 Gün 5 Post: 1. Gün, Kuroko no Basket Sezon 1 ve 2

Kuroko No Basket

  Bir zamanlar iş yoğunluğundan bir şeyler izleyemediğimden ya da okuyamadığımdan yazamıyordum şimdi de o kadar çok şey izliyorum ki hangi birini yazayım diye yazamıyorum.  İşte böyle hayat çok zor:P  Bu tembelliğe bir dur demeli diye kendi kendime bir etkinlik başlatmaya karar verdim. (Yazık kendince eğleniyor çocuk) Bu tatilde olduğum 5 gün için her gün bir post yazmayı düşünüyorum. Farklı türlerden yazmak istiyorum yani blogun konsepti gereğince dizi film anime kitap vb yazılar olacaktır. Başlangıcı anime ile yapalım bitirişi de anime ile yaparız belki kim bilir;)

Kuroko no Basket

kuroko_no_basket_by_sloyuna-d69khxp

Bu animeyi izlemeye karar vermem dün gibi aklımdadır. Fırtınalı bir geceydi:P Değil tabiki Japonya’da olduğumuz sene daha yeni mangadan animeye uyarlanıyordu ve reklamları TV’de dönüyordu. O zaman çok beğenmiş ve mutlaka izlicem diye kafamın bir köşesine not almıştım. Geçen sene ilk sezonunu izledim, bu sene de 2. sezonu güncel takip ediyordum ama bir yerde bıraktım. Bu hafta yeniden 2. sezona başladım ve 3 günde 25 bölümü yedim:P

Konuya gelirsek hikaye Seirin Lisesi Basket Takımı etrafında ilerliyor. Seirin Lisesi açılalı 2 yıl olmuş bir lisedir bu yüzden basket takımı henüz çok yeni ve  diğer liseler arasında çok tanınmamaktadır. Orta okullar arasında Mucize Nesil olarak bilinen Teikou Orta Okulu mezun vermiş ve Mucize Neslin 5 üyesi farklı farklı liselere dağılmıştır. Çok fazla bilinmeyen 6. Hayalet Oyuncu dedikleri ise Kuroko Seirin Lisesini seçmiştir. Kuroko diğer arkadaşları tarafından basketbolda daha ünlü bir lise seçmediği için suçlanmıştır. Ama Kuroko’nun basketbol anlayışı Mucize Neslin diğer oyuncularından farklıdır.

Kuroko-no-Basuke

Mucize Nesil Oyuncuları

Kuroko’nun basketbol anlayışında basketbol tamamen bir takım oyunudur, bireysel düşünmemeli takım arkadaşlarına destek olmalı ve birlikte bir şeyler başarmaya çalışılmalıdır. En önemli konu ise basketbol oynamak için yetenekli olmak yetmez gerçekten basketbolu sevmek gerekir.

700px-Seirin_starters

Seirin Lisesi As 5’lisi

Kuroko aradığı takım ruhunu Seirin’de bulacak mıdır? Bunu izleyip de göreceksiniz ama eminim tahmin ediyorsunuzdur:) Seirin’e bir de Amerika’dan gelen Kagami katılacak ve  kendi tarzıyla Gölge Oyuncu Kuroko’nun Işığı olacaktır. Kuroko’nun basketbolda farklı bir yeteneği vardır. O basket atmayı hedeflemez, oyuncular arası pas vererek takımı güçlendirir. Bu bakımdan tam bir takım oyuncusudur ama basket atamama durumu ilerleyen zamanlarda başına dert olacaktır.

DeadFish-Kuroko-no-Basket-2-18-720pAAC.mp4_snapshot_04.26_2014.02.08_15.12.40

Turnuvalarda Kuroko eski takım arkadaşlarıyla karşılaşacak ve her birine Kuroko’nun basketbol tarzıyla neler yapabildiğini gösterecektir. Bu arada takım içinde dostluklar gelişecek ve hepsi kendilerini bireysel olarak geliştirirken takım odaklı düşünmeyi öğreneceklerdir.

Kuroko No Basket Season 2 Episode 1 a4

Çok beğendiğim ve 3. sezonu merakla beklediğim bir seriydi. Eğer birikmiş bölüm varsa bir oturuşta 10 bölüm izleyebiliyorsunuz. Çünkü bir maç 5 bölüm sürdüğünden ve çok heyecanlı olduğundan sonucu öğrenmeden bırakamıyorsunuz. Diğer spor animeleriyle kıyaslarsam burada tek bir oyuncuya bel bağlayıp diğerlerini daha güçsüz göstermiyorlar. Her oyuncunun kendine has özelliği var yeri geldiğinde hepsi elinden geleni yapıyor. Bazı oyunlarda çuvallıyorlar bunu da göstermekten çekinmiyorlar. Kullanılan bazı teknikler olağanüstü evet kabul bu bakımdan gerçeklikten uzaklaşıyor ama bunu görmezden gelirsek spor animesi türünde çok başarılı olduğunu söyleyebilirim. Tamamen basketbol, takım ruhu, doğal yetenek mi azimli çalışmamı, bireysellik mi takım mi, kazanmak mı kaybetmek mi konuları ekseninde gelişen komedi unsuru tam kararında içinde aşk barındırmayan bir spor animesi.

kiyoshi_teppei_by_lul_lulla-d589h6k

Favori oyuncum Taçsız Krallardan Kiyoshi Teppei, hem oyun tarzı hem doğal yeteneği hem de karakteri bakımından her şeyiyle işte budur diyorum:)  Takımı koruma ve birleştirme iç güdüsüyle ilerleyen Teppei’yi ilk sezon fazla göremiyoruz ama 2. sezon bol bol görüyoruz:)

Kuroko-no-Basket-ED-3-2

İzleyecek heyecanlı bir şeyler arıyorsanız bir şans verin derim. Hali hazırda 25’er bölümden oluşan 2 sezonu ve devam eden bir mangası mevcut. Seneye 3. sezon gelecek Winter Cupun galibini öğreneceğiz:)

Yarın yeni bir postta görüşmek üzere, kendinize iyi bakın;)

One Piece Güzellemesi No 3: Ekran Görüntülerine Devam

999669_404547792993735_631378415_n

One Piece Güzellemesi No 1: Ekran Görüntüleri

One Piece Güzellemesi No 2: Bir Şapka Uğruna

Serinin devamı için farklı bir yazı vardı aklımda ama ekran görüntülerini görünce dayanamadım bir tane daha bununla ilgili post yazayım dedim:) Bu gidişle bu postlardan çok olacak çünkü izlerken dayanamayıp bir sürü görüntü alıyorum. Öyleyse lafı çok uzatmadan güzelliklere bakalım.

 Görüntülerden bazıları yeni bölümlerden. (600’den sonrası) Yeni Dünya bölümlerinde aradan 2 yıl geçtiği için karakterlerin daha olgunlaştığını görebilirsiniz. Tabi beden olarak yoksa hala aynı kafadalar:)

brook kızar-vert

Zor ve Brook’un şahane diyalogu, Zoro millete çok laf sokuyor artık, 2 yıl ne yaşadıysa ne çektiyse garibim:P Gördüğünüz gibi gözünün bir tanesi kapalı, henüz nasıl olduğunu göstermediler ama tahminlerimiz var tabiki:) Ama kendisine çok cool bir hava kattığı kesin:)

franky

Franky’nin yeni icatlarından, kendisi robotun içinde. Tayfanın üyelerini herkes tanıdığı için bu süper robotun tanınmamasına Franky çok bozuluyor:)

heyacanlanan luffy

Yine Franky icatlarından biri, Luffy böle şeylere bayıldığından savaşın ortasında hayranlığını gösterip peşinden koşuyor, Zoro’dan azarı yiyor tabi:)

luff kendinden etkileniyo

Luffy bu seferde kendine hayran olmaktan savaşamıyor. Mum Adam (Mr. 3) Luffy daha iyi savaşsın diye ona mumdan kol ve bacaklar yapmıştı. Sanırım Luffy’i yenmenin en iyi yolu karşısına hayran kalacağı bir düşman çıkarmak:P

ittifak arkadaşlık

Şu suratın tatlılığına bakar mısınız:) Trafalgar Law, Luffy’yle ittifak kurmak istiyor, bizimki de şak diye kabul ediyor ama sorun şu ki onun anladığı ittifak birlikte takılmak gülüp oynamak falan:))

chopper

Trafalgar Law ittifak teklifi yaptığına ilk dakikadan pişman tabi:) Sürekli ben nereye düştüm modunda gezdi:)

anlamadılar

Nami yarım saat bilimsel şeylerden bahsettikten sonra bizimkiler süper anladılar:P

robin taklidi

Usopp, Robin taklidi yapıyor, bildiğin o olmuş. Bir kehanetler söyledi mi al sana Robin:)

AdsızHımm bu araya karışmış:P Bizimkiler ateşli bir yoldan geçerken yavaş yavaş soyunuyor. Aradan 2 yıl geçip büyüdüklerini söylemiş miydim?

sanjiburun

Bazen Usopp’a o kadar katılıyorum ki, bırakın ölsün sapıklığından kenarda diye sonra Sanji’ye kıyamıyorum:))

sanji burun kanaması

Sanırım Sanji’nin 2 yıldan sonra Nami ve Robin’i ilk gördüğü bölümdü, vücudu bu kadar burun kanamasına dayanamadı çocuğun yazık:P Bir an da yanında bir sürü kan torbası belirmesini Zoro garip karşılıyor:)

Ace, Sabo y LuffyLuffy, Ace ve Sabo’nun küçüklük bölümleri çok eğlenceliydi aynı zamanda da önceden bildiğimiz bazı bilgiler yüzünden hüzünlüydü, karışık duygular içinde izledim:) Onlara göz kulak olan çete lideri kadına çok çektirmişler yazık:P

405395-untitled_8

Banyo zamanı çocuklar:)

lastik güçleriAce, küçüklükten beri Luffy’den güçlüymüş. Ace’nin henüz şeytan meyvesi yeteneği yok, Luffy’de meyveyi yeni yemiş ve lastik güçlerine pek hakim olamıyor. Hatta tam tersi lastik yeteneği yüzünden başı hep derde giriyor. Bu yüzden Ace onun yeteneğini sorguluyor:)

garp luffyLuffy ve dedesi Garp yine çok tatlı zamanlar geçiriyor:P Normalde Luffy’nin darbelerde canı acımıyor ama aileden biri vurursa yani sevgi yumruğu olursa canı yanıyor:)

garp

Dedesi de torunu pek sever canım:P

ace luffye kızınca

Şu suratın sevimliliğiyle bitiriyorum. Daha çok görüntü var ama tumblra çevirdim blogu fotoğraftan:) Serimizin bundan sonraki yazısı farklı olacak ama ondan sonraki yine ekran görüntüleri olacak gibi görünüyor:)

One Piece Güzellemesi No 2: Bir Şapka Uğruna…

542526_10152056253195554_1656962736_n

Serinin ilk postu için bakınız: One Piece Güzellemesi No 1: Ekran Görüntüleri

One Piece izleyicilerinin bildiği gibi hikayemiz denizlerin Dört İmparatordan biri olan Shanks’in ünlü bir korsan olmadan önce  mahallenin haylaz çocuğu kıvamında sevdiği Luffy’e hasır şapkasını emanet etmesi ve Luffy’nin korsanları kralı olduğunda şapkayı geri vereceğine dair söz vermesiyle başlıyor. Umarım ölmeden şapkayı geri verdiğini görebileceğiz bana öyle geliyor ki bir 500 bölüm sonra belki:P

Mugiwara Kaizoku-dan yani Hasır Şapka Korsanlarının izlerken bir şapkanın ne kadar değerli  olabileceği ve ne anlamlar ifade ettiğini öğreniyor. Bu arada hikaye de şapkalar genelde özel ve önemli bir yere sahip, bu yüzden kimlerin şapkaları var bir görelim dedim:)

images

Chopper’ın şapkasını onu kurtaran adam Doktorin’in pembe daha doğrusu sakura sevgisinden rengini alıyor ve üzerinde doktor olduğu için beyaz artının çarpı yapılmış şekli var.

SKU18069_1

Portgas D. Ace’in üzerinde olan her şeyin ayrı bir anlamı var sanırım yavaş yavaş öğreniyoruz bakalım. Şapkasında bir gülen bir de üzülen yüz yan yana bulunmakta. Bazıları bunun anlamının kişiliğinden geldiğini söylüyor ama aşağıda ki sahneyi izleyenler, anlamının bu sahne olacağını düşünmüşler. Mangakanın böle küçük ayrıntılardan çok hoşlandığını düşünecek olursak neden olmasın.

2prig3k

tumblr_mcxak8joUH1rhkdcao1_500

Ölüm Cerrahı Trafalgar Law peluş benekli bir şapka takar. Yeni Dünyada bu peluş şapka daha bi kaparık daha bi tontiş oluyor ama beyimiz daha ciddileşiyor gariptir:P Law ikinci evlenmek istediğim karakterdi ama Punk Hazard da sanki bizim tayfanın esprilerine alışamadı gibi benden puan kaybetti biraz ama bekliyoruz zamanla alışacak kaynaşacak:P

tumblr_me967frhLY1rleir4o1_500

Jr Oars, kendisi Thriller Bank’te ki eski çağlardan gelen Dev Oz’un torunu olur ve Çinlilerin taktığı şapkalardan takar. Onunda şapka hikayesi salya sümük ağlamalıktır. Ace güneşten korunması için ona şapka yapar. Ve hayatında ilk defa hediye alan Oars için bu çok değerlidir. Hatta bunun için ölümü bile göze alır. (spoiller vermemek adına çok yuvarlak konuşuyom burada ama o bölüm ne ağlamıştım)

397809-untitled_16

Sabo, silindir bir şapka giyer. Büyümüş halinin animede görünmesi istenen ve hakkında en fazla tahminler üretilen karakterdir. Gözlerimiz yolda kalmaktadır, gel artık Sabo:)

mihawk_1024

Zoro’nun hem rakip olarak gördüğü hem örnek aldığı kişi Şahin Göz Mihawk. İspanyol tarzı tüylü siyah bir şapka takar. Pelerin, tabut falan vampir konseptli olsa da onu Latinlere benzetiyorum hep:D

gold_d__roger_by_deiviscc-d36ij0w

Korsanlar Kralı Gol D. Roger, çok gösterilmese de kırmızı bir korsan şapkası takar, kırmızı korsan ceketi giyer. Bir de çaylak zamanlarında taktığı bir şapka vardır ki…. onu da söylemiyorum süprizi kaçmasın:P

bartholomew_kuma_by_raylegh-d5jcohe

Bartholomew Kuma, şeytan meyvesi gücüyle ilgili olarak ayı kulakları olan benekli bir şapka giyer.

one-piece-new-world

Yeni dünya bölümlerinde Brook ve Chopper’ın şapkaları değişti. Usoop’da kendine bir şapka edinmiş. Baktı ki şapkanın ünü aldı başını gidiyor:P Bu arada Robin’i ilk gördüğümüz de beyaz kovboy şapkası takıyordu ama çok az bir süre taktığı için saymıyoruz:P

FIG-COL-2656

Sadece şapkalardan oluşan bir figür seti de varmış.

images

Bu çok sevdiğim resmi de koyuyorum son olarak ve postu yazmam için bana ufak bir kıvılcım çakan Bunusevdim’e çok teşekkür ediyorum. Yoksa post yazmam bir ayı daha bulabilirdi:P Serinin devamında görüşmek üzere..

Not: Görsellerin hepsi alıntıdır. Yapanların ellerine sağlık:)

One Piece Güzellemesi No 1: Ekran Görüntüleri

zoro-one-piece

Yeni bir yazı dizisinin kurdelasını kesiyoruz dostlar. Bir yıldan fazladır bir One Piece izleyiciyim artık böle içimdeki sevgiyi yazıya falan dökemeyeceğim, bir de izlerken sürekli durdurup 6456456 tane ekran görüntüsü aldığım için bunları bir değerlendireyim dedim. Bir de BunuSevdim‘in Arşiv’den Pek Anlamlı Resimler serisine bayılıyom aramızda kalsın, böle ona özenerek mi dersiniz, kıskanmış da yapmış mı, dersiniz ilham almış mı dersiniz bilmem ama ondan fikir aldım açıkça söyliyeyim:D Ben de özel OnePiece Ekran Görüntüsü klasörümü açıyorum hayırlısıylan:P

Yukarıdaki resimde harika bir Zoro çalışması yapanın ellerine sağlık. Bu arada batan söyliyeyimde aradan çıksın: Zoro’ylan evlencem . Tamam şimdi konumuza dönelim:P

Bu arada eminim fark etmişsinizdir, yüzyıllardan sonra (?) temamı değiştirdim, benim için eski temadan vazgeçmek biraz zor oldu. Sarılarak vedalaştık ama değişiklik iyidir, sözüne kanıp yaptık bakalım beğenecek misiniz?

Adsız 3

Hazır Zoro’dan bahsetmişken böle böle ekran görüntüleri alıyom işte, napam ben de böle bi insanım:P

Her şeyin uzun olduğu bir adaya geldiklerinde Luffy Chopper’a  diyor.

geyik

Garip bir yaratık görseniz ilk tepkiniz ne olur bilmiyorum ama onlar ilk olarak bunu yapıyorlar.

uzun

Luffy ilginç yaratıklar ya da patlayan, uçan, devasa şeyler gördüğünde genelde gözlerinden yıldız çıkar ama bu sefer onun  “muhteşem” kapasitesinin sınırları baya aşılınca alev aldı çocuk.

etkilenme

Luffy Amazon Lilly adasındayken, kızlar “bacaklarının arasında ki ne?” diye sorunca böyle diyor dasafdafasfdadssd daha fazla konuşamıcam 3 gün güldüm buna. Üzerine bi de “Çıkarsana mücevherleri” dediklerinde 3 gün de ona güldüm işte 6 gün bu sahneye güldüm kısa günün karı:P

AMAZON

Yine Amazon Lilly den kızlar ilk defa bir erkek görünce dokunmak istiyorlar napsınlar yazıklar:P Bizimki de yemek yiyemiyor tabi büyük sorun.

fdggd

Bu arada ki Pandaman mangakanın  araya bilerek espiri olsun çizdiği bir şey önceleri izlerken onu görmek komik geliyordu ama artık gıcık oluyorum her kalabalığın içine çizikdiriyorlar.

Adsız g

Luffy ve Usoop, Sanji den dayak yemiş, Bir Sanji bir de Nami bu hale getiriyor bu yazıkları.

Adsız 7

Luffy gemisine gemi marangozu arıyor ama sorun şu ki 5 metre olmalı, çizdiği  gibi bir şey(?) istiyor.

marongoz

Luffy, rehin tutulmuş birini kurtarmak istiyor ama sırf iyi niyetinden yoksa onun Takoyaki ustası olmasıyla hiç bir ilgisi yok:P

takoyaki

Tek kelime: Suratlar!

epic

Sanji Chopper’dan bahsediyor. Deme öyle ama benim Tanuki’me (:P)

chopper için söylediği

Brook’un daveti kabul edişi, çok sevdiğim sahnelerdendir, şarkı da animedeki en sevdiğim şarkı oldu. Bundan daha sonra anime müziklerinden bahsettiğim yazıda paylaşacağım.

lufffff

Yalnız bırakmayın şunu getirin ben bakarım siz günü kurtarırken.

hjhjhj

Bölüm sonlarında özel hikayelerden, One Piece Godfather:D  Luffy Sanji’ye söylüyor.

godfather

Yine özel bölümlerden: One Piece Obasan, Nami teyzeyi fena kızdırmışlar:P

obasan 2

Marimo’yla evleneceğimi söylemiş miydim?

zoro bebek

Kabul böyle şeyler de olabilir.

zoro 1

Ama sonunda bu var:P

zoro 2

Kendimi kaybedip 78675675  görüntü paylaştım, bende bunlardan daha çok var. O yüzden benden çekeceğiniz var çok üzgünüm:P

Son olarak Luffy’nin zombi gördüğünde ki tepkisini bırakıp kaçıyorum. Buna 5 gün güldüm ama bahın ne kaa değerli^^

tumblr_mk4uk9nLHY1s8hcbko1_500

Shoujo gibi başlayıp petrol savaşlarına dönen bir hikaye: Hanasakeru Seishounen

Taa tamm yine yeni yeniden anime postu, zira bu aralar anime izleyip, manga okumaktan başka yaptığım pek iş yok. (haa birde “zira” lafına takdım, her cümlenin içinde geçirmezsem rahat edemiyorum, zira nerden gördüğümü bile hatırlamıyorum, yine zira mı dedim:P ) Aslında şu sıralar bilim kurgu, doğa üstü animelere takmış durumdayım, araya bir shoujo sıkıştırmanın zararı olmaz dedim ve bu animeye başladım. İlerledikçe gördüm ki bu bildiğimiz pembik shoujolardan değilmiş. (Buradaki pembik: aşklı meşkli, masum, canımlı cicimli gibi birçok kelimeyi icinde barındırmaktadır:P ) Kelime curcunamdan sonra gelelim hikayemize:

Kajika, dünyaca tanınmış çok zengin bir ailenin tek kızıdır. Annesi öldükten sonra babası onu korumak için bir adaya göndermiştir. Kajika 15 yaşına kadar bu adada büyümüştür, tabiki yalnız değildir ada halkı, babasının hediyesi olan beyaz kaplanı “mustafa” (evet yanlış duymadınız, adı ciddi ciddi mustafa) ile birlikte yaşamıştır. Babasının sağ kolu olan Li Ren ise  onu korumakla görevlendirilmiştir, adada sık sık Kajika’yı ziyaret eder. Kajika 15 yaşına gelince Japonya’da bir liseye başlar ama okulun ilk ayında babası acilen onu Amerika’ya çağırır. Kajika’yı eş seçmesi için bir oyuna davet eder. Babasının belirlediği 3 eş adayı vardır, Kajika’ya kim olduklarını söylemez ama görünce mutlaka tanıyacağını söyler. Adaylarında durumdan haberi yoktur. Kajika bu üç adaydan birini seçeçek ve seçtiğininde onu seçmesi yani sevmesi için çalışacaktır.

Adaylarımızı tanıyalım:

 Eugene, yine ünlü bir Fransız şirketinin varisi, 20 yaşında şu ana kadar birçok kadının kalbini kırdığı söylentiler arasında. (magazin programı gibi oldu bu:P ) Kajika onu ilk gördüğünde ölen kaplanı Mustafa’ya benzetir. Onunla tanışmak için elinden geleni yapar ama aksi mi aksi beyimizi dize getirmek pek kolay olmayacaktır.  Aa birde söylemeyi unutmuşum, Kajika’nın öyle bir özelliği varki kimse ona karşı koayamıyor ve etrafındaki herkesle arkadaş olmayı ilke edinmiş bir kişilik. Bakalım Eugene’nin inadını kırabilecek mi?

Lumaty, doğudaki bir ülkenin velihat prenslerinden biri, bu krallık gerçekte yok uydurma bir isim vermişler ama Dubai’yi anımsattı nedense 🙂 Çok küçük ve fakir bir ülke iken, petrol rezervlerinin keşfedilmesi üzerene çok zengin bir ülkeye dönüşmüş. Kajika’nın babası ise şuanki petrol çıkarma işini almış ve tamin ettiğiniz gibi bunun yüzünden birçok rakibi ve düşmanı var. Kajika, Lumaty’le Li Ren’in ailesinin düzenlediği bir partide tanışır ikiside aynı yaştadır, ani karar vermeleri, duygusallıkları bakımından birbirlerine çok benzemektedirler. Lumaty’nin, babası ölünce işler karışır ve Kajika kendini bir taht kavgasının ortasında bulacaktır. Tabiki petrol rezervlerine sahip olmaya çalışan büyük ülkelerin gözüde yönetimde sorunlar yaşayan bu ülkededir.

 Carl, hikayeye sonradan dahil olur, üçüncü adaydır. Kajika’nın babasının en büyük rakibi olan İngiliz bir şirketin varisidir. Petrol rezervlerini alamadıkları için şirket büyük bir zarara uğramıştır ve bundan Kajika’nın babasını sorumlu tutdukları için ona düşman olmuşlardır. Carl ve Kajika, Lumaty’nin ülkesinde tanışırlar. Carl’ın kadınlardan nefret ettiği söylenir bakalım bunu Kajika değiştirebilecek midir?

Resimlerde hep 4 erkek görüyoruz değil mi? 4. kişi Li Ren, ama malesef o adaylar arasında yok. Sizde benim kadar üzüldünüz, değil mi 🙂 Sahsen  içlerinden en karizmatiği Li Ren’di. Li Ren’de büyük bir Çin firmasının başkanı,  bu seçim sırasında Kajika’nın yanında olucak ve ona göz kulak olucak. Haksızlık değil mi, tabiki haksızlık, zira Kajika’da gözü yok değil. 🙂

Diğer animelerden farklı olarak çok fazla ülke var işin içinde, bir Japonya’ya geliyor, hop ertesi gün Amerika, ondan sonraki gün Çin’deler falan. Birde politik konular, petrol savaşları, esrarengiz akrabalık ilişkileri işin içine girince tam bir kargaşa oluyor. Bakalım tüm bu kargaşa içinde Kajika kimi seçicek ve seçtiği kişide onu sevecek mi?

Sevdiğim yanlarından biri ise göz çizimlerine çok önem vermişler ve çok güzel yapmışlar. Özellikle kızın gözleri, hayran kaldım. Tabi Lumaty ve Eugene saymıyorum bile 😀

Son olarak animemiz 39 bölüm ve tek bir bölüm bile sıkılmama garantisi var. İzleyelim, izlettirelim dostlar

Toki o kakeru shôjo “Zamanda Sıçrayan Kız”

“Zaman Kimseyi Beklemez”

Dün gece o kadar saçma bir rüya gördüm  ki,  sabah uyanınca, uzun bir süre bilimkurgu izlemeyeceğim diye kendime söz vermiştim, üzerinden 8 saat geçmişken kendimi yine bir bilimkurgu izlerken buldum, hemde anime. Bu gidişle rüyalarım dahada saçma olmaya başlıyacak:P Rüyamda garip hayvanlar gördüm, devasa bir tavşan, fok balığına benzeyen minicik bir aslan ve daha bi ton saçma hayvan, bir adam geliyor ve altta katta gizli bir labaratuar olduğunu hayvanların genleriyle oynadıklarını falan söylüyor. Bende soruyorum “Bu aslan neden bu kadar küçük?” (merak ede ede bunu etmişim) adamda çünkü onların akçiğerleri yok diyor. Rüyayı buraya kadar hatırlıyorum, sabah kalktığımda ise tek düşündüğüm, “akçiğerleri olmayınca küçük mü oluyolar, çok saçma” yani birton saçmalık içinde  bunu dert ettiğim için kendime bravo diyorum. 🙂 Bunu Freud amcaya sorsak binbir anlam çıkarırdı yaa neyse biz hayırdır inşallah diyelimve  filmimize geçelim.

Makato, oldukça enerjik, birazda sakar bir genç kızdır. Bir sabah okula geç kalır ve yolda en iyi arkadaşlarından biri olan Chiaki ile karşılaşır. O gün başına gelmeyen kalmaz. Habersiz sınav yapılır, yemek dersinde onun yüzünden küçük çaplı bir yangın çıkar,sınav kağıtlarını öğretmenin odasına götürürken esrarengiz bir labratuar görür ve burda düşüp yaralanır. Eve dönüşte yokuştan inerken bisikleti bozulur ve yolun sonundaki henzemin geçitte duramaz ve bisikletin geçite takılmasıyla trenin önüne doğru zıplar. Bu sırada Mokoto bugünün hiç olmasını ve geçmişe dönebilmeyi diler. Gözlerini açtığında fren bozulmadan öceki ana geri döner. Bunun nasıl olduğuna anlam veremez ama bir şekilde zaman yolculuğu yapmıştır.

Bunu keşfeden Makoto gerekli gereksiz her durumda zamanda yolculuk yapmaya başlar. Süreli geriye dönüp neden olduğu sakarlıkları düzeltmeye çalışır. Hatta bazen sırf bişeyler yemek için, yada karaokede bir saat daha geçirmek için bile geri döndüğü olur. Ama farkına varmadığı şey geçmişteki küçük bir değişikliğin daha korkunç sonuçlara yol açtığıdır. Bunu keşfettiğinde çok geç olacaktır çünkü zaman içinde yolculuk hakkı sınırlıdır ve sadece bir hakkı kalmıştır. Üstelik bu sefer yaptığı değişiklik sevdiği insanların ölümüne neden olabilecek bir durumdur.

 Öncelikle hiç sıkılmadan izlediğimi söylemek istiyorum. Aslında çok kısıtlı bir zaman diliminde geçiyor. Filmin başındaki günden pek uzaklaşılmıyor, Makoto bazen birkaç kere aynı zamana geri dönüyor ama her seferinde çok ayrı sonuçlara neden olduğu için asla sıkılmıyorsunuz. Zıplayarak zaman değiştirdiği için doğal olarak geldiği zamanda küt diye düşerek olaya girişi varki her gördüğümde  acayip eğlendim. Sonlara doğru ise olaylar hiç beklemediğiniz bir şekilde ilerliyor, sahsen ben baya şaşırmıştım. ayrıca eklemek isterim baya ödüllü bir anime, yılın animasyonundan tutun en orjinal hikayeye kadar ödülü var. Birde bu sene vizyona giren live-action’u varmış ama ben animesini tercih ederim dostlar. 🙂

Kısacası sevdim ben bu animeyi, izleyelim izlettirelim diyorum. Bu gecede rüyamda zaman yolculuğu yapmazsam iyidir:P