Hatır İçin Çiğ Tavuk Japonya İçin Çiğ Balık Yer misin?

DSC05558

Normalde acayip yemek seçen bir insandım. İnsandım diyorum çünkü yemek alışkanlıklarımı yavaştan değiştiriyorum galiba,  yani en azından daha önce hiç sevmediğim ve asla yemediğim şeylerden yavaştan yiyebiliyorum. Patlıcan, pırasa, kabak, bamya, kereviz, enginar gibi sebzeleri asla yemezdim. Pırasayı ve kerevizi hala yiyemiyorum ama diğerlerini yemeye başladım. Ben neler yedim yaa bunu mu yiyemiyeceğim diye gaz veriyorum kendime dostlar. Çiğ ahtapot yedim yaa enginar da neymiş:P

Aman efenim aslında Japonlar’da balığı çiğ yemiyor özel bir pişirme yöntemi var, yok önce sosta bekletiyolar onun tadını değiştiriyor falan gibi şeyler duyarsanız: YALAN. Bildiğin o balığı sudan çıkarıp kesip getiriyolar. Ayy insanoğlu neler yiyon sen bilmiyom yaa, hayır sen yiyon da ben neden yiyom onu bilmiyom.

Japonya’dayken buralara kadar geldik bi sushi yiyelim dedim ama doğrudan nigiri ve sashimi ile başladık. Balıklama atlamasaydık iyiydi, sushi de bi yosun neyin iyi oluyodu:P

Şimdi yukarıda gördüklerinizi  sağ baştan sayarsam: ton balığı, (hatırlamıyorum), yılan balığı, ahtapot, somon. Tatlarına gelirsek, (ayy ne tadı olacak çiğ işte:P) Ton balığı ve somon yenebilecek türde yani bir daha yiyecek olsam sadece somon isterim heralde, böle tatlımsı bi tadı var. Ama o ahtapot yok mu resmen onu yutarken ömrümden 3 yıl eksildi:P Yılan balığı da böle bi tırtıklı ağza batıyor, ayy daha fazla konuşamıcam aklıma geliyor tadı, siz siz olun somonu seçin.

DSC05563

Bu da somon ama bizim için biraz üstünü kızartmışlar ki daha lezzetli olmuştu. Üzerindekiler balık yumurtası(çok lezetli değil) , içinde de yengeç eti vardı bu da çok iyi değildi çoğunu çıkarıp yedim.

Bu arada yediğimiz yemeklerle ilgili daha detaylı bilgi almak için kimbapsushi’nin buradaki yazısına bakmanızı tavsiye ediyorumm. Ben bir kaç tanesinden bahsedeceğim.

DSC05038

Bu da Osaka’nın meşhur yemeği okonomiyaki o animelerden dizilerde gördüğümüz karışık omlet türü bişi biraz da ahtapot kattınız mı tamamdır:P Güzeldi bu da severek yerim burada olsa.

DSC05153

Bu da okonomiyokinin kardeşi takoyaki bunun içinde ahtapot var neyseki pişmiş. (şükürler olsun)

DSC05346

Bu da tek ocakta iki ayrı yemeğin piştiği bir sistem. Kendin pişir kendin ye tarzı yemesi hazırlaması da eğlenceli. Bulduğumuz  tüm yeşillikleri:P soya fasulyesini, tofuyu ve incecik kesilmiş sığır etini özel bir sosta bir müddet pişiriyoruz.

DSC05351

Piştikten sonra sol tarafdaki gibi bir şey oluyor. Sağ taraftaki ise “shabu shabu” isimli yemek var. Normalde eti direk sıcak suya batırıp, daha sonra çiğ yumurtaya bulayıp yiyorlar ama biz baya pişirdik bunları, balık falan neyse de çiğ et de yemeyelim artık dedik:P Ayrıca hatır için de çiğ tavuk yemem onu da söyliyeyimde:P

DSC05822

Şimdi efenim bu güzellikleri ön atıştırmalık olarak getirdiler ki ben bunu ana yemek hatta hayat boyu yenilecek tek yemek olarak yerim. Mini ebi’ler (karides) ve abileri büyük kızarmış ebiler ki tempura deniyor, çok ama çok lezzetlilerdi. Diğeri de zaten patates kaynat sos bizim halis mulis patates salatası olur. Fotoğrafa girmek zorunda kaldı onu takmayın şuan:P

DSC05823

Burada da bildiğiniz çiçekleri kızartmışlar getirmişler bize kandırıldık:P Açık renkli olanlar lotus çiçeği, koyu renklilerde godom bitkisinin köklerini kızartmışlar. Yalnız bunlar nası böle çıtır çerez gibi lezzetli olur acil Türkiye’ye ithal edilip cips olarak satılsın, teşekkürler:P

DSC05826

Hep çiğ balık, ahtapot olacak değil yaa böyle şeyler de varmış. (şükürler olsun) Tavuklu olanların kanat gibi göründüğüne bakmayın tavuk kıyması ile o şekil verilmiş. Tavukluların adı sukine, etlilerin adı yakitori oluyor. Yine somon sushiyi görmekteyiz. Ah sushi ah dertli başım:P

DSC05908

Japonya’da sırf ramen üzerine ayrı restorantlar varmış. Şuan içindeki sebzelerden ramenler görünmüyor ama altta bolca var, baya büyük kaselerde geliyor ve hazırından 10 kat falan daha leziz.

DSC06095

Hazırı demişken hep dışarda yemedik tabi öle olsaydı 5. gün tüm paramızı tüketip geri kalan tüm geziyi otelde yediğimiz kahvaltı ile geçirirdik:P Arada böyle gece atıştırmalığı ya da bir öğünü odada geçiştirdik bu da o günlerden biri. Hazır ramenlerde burada satılanlardan 5 kat falan lezzetli, buna göre bir el yapımı ramen oradaki hazırdan 10 kat lezzetliyse, 10+5=15 kat lezzetli olur asadasadasasa ne diyorum ben yazıyı bitirme zamanı gelmişte geçiyor:)

Haydin kendinize iyi bakın, yemek seçmeyin:P

Reklamlar