49 Days / 49 Gün

Bir damla gözyaşı sevgiyi gösterir mi?

Ağlamıyorsan sevmiyor musun demektir?

Gözünden yaş akıyorsa  gerçekten ağladığını nasıl bilebilirim?

Bilemem.

Ama Hissedebilirim…

Uzun zamandır dizi tanıtımı yapmıyordum çünkü bende izlemiyordum. Nihayet benlik bir dizi buldum ve içime sine sine sizlere anlatabileceğim;) Dostum Kimbap ile bir totemimiz var. Beraber bir diziye başladık mı o diziyi çok seviyoruz. Şimdiye kadar totemin istisnaları olmadı, bakalım bundan sonra olacak mı;) Bu da o dizilerden biri, doğrusunu söylemek gerekirse  izlediğimiz ilk bölümde “Eh idare eder dedik” bunda dizide bir çok mantık hatası bulmamızın büyük etkisi var tabi. Ama bölümler ilerledikçe o hatalara mantıkla açıklamalar geldikçe biz de diziye ısınmaya başladık. Birde heycan ve merak duygusunu her bölüm de vurgulamasının büyük bir etkisi vardı. Her bölüm küçük süprizlere sizi şaşırtmayı başaran dizi, konusu gereği de bir sonraki bölümü iple çekmenizi sağlıyor.

Konudan birazcık bahsetmek gerekirse; Ji Hyun’un pembe hayatı bir trafik kazası ile karanlığa doğru süreklenir. Ancak bu karanlıktan kurtulma şansı vardır. Kore efsanelerine göre insan ölünce ruhu 49 gün boyunca bu dünya da dolaşır ve 49. günün sonunda her zaman yaşadığı yere gelerek  bu dünyadan sonsuza dek ayrılır. Bu efsaneden yola çıkarak oluşturulan dizi efsaneye küçük bir ayrıntı daha eklemiş. Bu da 49 gün boyunca başka bir bedeni kullanan ruhun 3 saf gözyaşı bularak hayata geri dönmesidir. Bu durumda kazadan sonra komaya giren Ji Hyun’un hayata tekrar dönmesi için onu gerçekten seven 3 kişiyi bulması ve onların da onun için ağlaması gerekmektedir. Bu görevinde ona bir Ruh Bekçisi yardımcı olacaktır.

 Karakterler:

Song Yi Soo / Ruh Bekçisi (Jung Il Woo)

Ji Hyun’a bu 49 günlük süreçte yardımcı olacak Ruh Bekçisidir. Asıl görevi insanlar öldüklerinde ruhlarının diğer tarafa geçisine yardımcı olmaktır. Ancak iki dünya arasında kalanlar için iki seçenek sunmaktadır. Birincisi 49 gün yaşamı için savaşmak diğeri ise onları hemen diğer tarafa geçirmektir. 49 gün ve 3 göz yaşını seçen çok az kişi vardır. Çünkü ağlayacak olan 3 kişi saf, içten gözyaşı akıtmalıdır. Ve bunlar aileden birileri olmamalıdır. Ailemizden başka kaç kişi bizi gerçekten sever ki?

Shin Ji Hyun (Nam Gyu Ri)

Zengin bir ailenin tek kızıdır. Olaylara her zaman olumlu yönden bakar ve her zaman mutlu olucak şeyler bulabilir. Hayatı boyunca çok az zorlukla karşılaşmıştır. Ama hayatının en büyük sınavı onu beklemektedir. Hikayemiz Ji Hyun’un nişanıyla başlar. 2 yıldır birlikte olduğu sevgilisi ile evlilik hazırlıklarına başlayan Ji Hyun nişan gününün ertesi bir tarafik kazası geçirir ve komaya girer.  Ölümle yaşam arasında kalan Ji Hyun’un hayatını yeniden kazanabilmesi için 49 günü vardır.

Han Kang (Jo Hyun Jae)

Ji Hyun’un eski bir arkadaşıdır.  Lise’de aynı okula gitmişlerdir. Daha sonra Han Kang’ın Amerika’ya gitmesi ile yolları ayrılmıştır. Ayrıca Ji Hyun’un nişanlısı ile yakın arkadaştır. Araları bozuk olduğu için Ji Hyun onun kendisinden nefret ettiğini düşünmektedir. Ama gerçek hisleri kim anlayabilir ki;)

Song Yi Kyung (Lee Yo Won)

Ji Hyun’un 49 gün boyunca bedenini kullanacağı kişidir. Geceleri çalışıp sabahları uyuduğu  ve kimsesiz olduğu için Ruh Bekçisi onu seçmiştir. Ancak sadece bunun için mi seçmiş izlerken göreceğiz;) Song Yi Kyung iyi bir eğitim almış ve büyük firmalarla çalışmıştır ancak bir nedenden ötürü tüm hayatı değişmiştir. Kendini insanlardan soyutlamış, yalnız ve monoton bir yaşamı tercih etmiştir. Bu 49 gün onun için de büyük gelişmelerin habercisidir.

Kang Min Ho (Bae Soo Bin)

Ji Hyun’un nişanlısıdır. İyi ve nazik görünür ancak bu görünüşün altında yatan gerçek yüzü de böyle midir? Aile şirketin de çalışan Min Ho’ya Ji Hyun2un ailesi çok güvenmektedir.

Shin Eun Jung (Seo Ji Hye)

Ji Hyun’un en yakın arkadaşlarından biridr. Babasının şirketinde sekreter olarak çalışmaktadır. Ji Hyun ona güvenmekte ve sevmektedir. Ancak Ji Hyun’a karşı içten içe beslediği bir kini vardır.

Oyuncu tanıtımlarından anlaşılacağı üzere dizinin konusu basit görünse de aslında altta yatan bir çok neden hikayeyi karıştırmakta ve heyacan yaratmaktadır. Her bölüm de acaba göz yaşlarını toplayabilecek mi? Acaba birilerine yakalanacak mı? soruları ile merak uyandıran dizi sürükleyiciliğini buna borçlu olsa gerek;)

Bu oyuncular başka nerelerde oynadı diyenlere:

 

Dizinin tanıtım gecesinde şıklık yarışı olmadan olmaz;) Sizce kim daha şık?

En son 13. bölümü izledim. Siz de başlayın beraber izleyelim diyerek bir postun da sonuna gelmiş bulunmaktayım. Sizi gerçekten, içten seven 3 değil 30 kişi bulmanız dileğiyle hoşçakalın dostlar….

49 Days / 49 Gün” üzerine 32 yorum

  1. Tanıtım güzel olmuş ellerine sağlık çingu 🙂 Ben de izliyorum 49 gündür 😛 Dur bir bakayım kaç gün olmuş. 50 olmuş ya tüh 1 gün farkla kaçırdım 😛 Güzel dizi gerçekten. Zaten bu Koreliler fantastik yapımlarda coşuyorlar, senaryoları süper oluyor.

    Yalnız genelde Kore dizileri eğlenceli başlayıp ortalara doğru durağanlaşır ve ben o aralar çok sıkılırım, bunda ise tam tersi oldu. Her bölüm tuhaf tuhaf şeyler yaşanıyor. Hiç beklenmedik olaylar oluyor. Bu dizide ters köşe olmak hayat tarzı oldu benim için 😀 Tahmin etmeyi bıraktım ben artık. Gerisini senariste havale ediyorum 😛 Finalde batırmazlarsa favori dizilerim arasına girecek gibi, bakalım ^^

    • Çok teşekkürler çingu 😉
      Aynen bencede fantastik dizileri bir güzel bir güzel yapıyorlar nedense:) (Bakınız: en yakından iki örnek, Gumiho, Secret Garden)
      Ah bende tahmin etmeyi çok severim ama bu dizide her bölüm tahminlerim değişiyor, hatta çok emin olduğum şeylerde bile ters köşe oluyorum. Bakalım umarım sonunda da bizi ters köşe yapmazlar:) Dediğin gibi onu da güzel yaparlarsa artık olmuştur bu dizi 😉

  2. Valal o kadar heyecanlı ki. Ben de merakla izliyırum. kore ile eş zamanlı izliyorum ben. Han Kang çok şeker diyorum 🙂 Sceduler da öyle yerim ben onu yav 😀

    • Bende altyazıları beklerim dedim ama dayanamayıp devam ettim, haftaya son sanırım:S bir yandan bitsin bir yandan bitmesin istiyorum 🙂

  3. ben çok severek izliyorum. Hatta altyazıları gelmeden izliyorum o derece tutkunu oldum dizinin. Şıklık olarak kızlardan Lee Yo Won ki kendisini çok beğenerek izlerim erkeklerden ise Jung Il Woo onuda bu dizide tanıdım ama çok şeker bulduğumu söylemeliyim.

    • İlk yorumunmuş bu bloguma, hoşgeldin BuSe 😉
      Ah neyse ki ben geç başladığım için yetişene kadar dizinin sonu geldi, bekleme sorunu yaşamadım o yüzden ama ilk bölümden itibaren izleseydim benim gibi meraklı bir insanın hali ne olurdu bilemiyorum 🙂
      Bende Nam Gyu Ri’nin kıyafetini beğenmiştim 🙂

  4. Ruh bekçisine hasta oldugum dizimmm!! 😀
    Türü drammıymış 😀 Bana komedi gibi geldi. xD Diziyi sırf o bekçi için izliyorum desem yalan olmaz hani. Dizi iyiden iyiye karıştı ama.. Kim kimle olacak belli degil.. Benim gönlüm Ruh bekçisinin.. Ji Hyunla olmasından ama belli olmaz ..
    Ben en son 12 yi izledim. 13 ü nereden izledin sen ? Linki verebilir misin ? Hayrına 😀 Tabi TR alt yazılı mı? 😀

    • Evet dram ama çok drama bağlamayan dizilerden, en sevdiğim tür olur kendileri 🙂
      Ah ah o tahminler çok değişiyor yahu 2 bölüm daha izle direk değişir tahminler:)
      Türkçe altyazılı 12’ye kadar şimdilik. Ben dayanamayıp ingilizce devam ettim hatta birazdan 17 izleyeceğim^^

  5. uzun zamandır benim taslak köşede duruyor, ben yayınlayamadan sen yazmışın çingucan. bilgisayar bozulunca da geride kaldım, kederliyim.
    valla ne diyeyim dostum, totemimiz geçerli hakikaten:) bu dizide de değişmedi. dizide sevmediğim ya da onaylamadığım şeyler de var, bir secret garden değil:P ama seviyorum lan bu diziyi. yakında ben de şu zavallı taslağı yayınlarım belki ama çingum güzelce anlatmış zati, izlemiyor olsaydım başlardım yeminlen.
    eline sağlık.

    • Yeni bilgisayarın geldiğine göre senden bir atak bekliyorum kuzu, bizi postlarınla şımart 🙂
      Tabiki Secret Garden kadar olamaz ama yine de pek bir güzel pek bir heyecanlı. Senden de bir yazı bekliyorum valla bu dizi ile ilgili;)

  6. bende bi süredir ne izlesem diye bakınıyordum..bu yazından sonra 49 days ı izlemeye karar vermiş bulunmaktayımm..çok merak ettim severim böyle fantastik dizileri MGIAG ve Secret Garden ardından..eve gideyimde indireyimm 😀

  7. Geri bildirim: 49 Days’in Ardından « Kimbapsushi's Blog

  8. çingu vay dizi bitmeden yazmışsın sen yazıyı ben hiç görmedim süpersin 🙂 bitmeden önce ve sonra diye bir bakmak gerek diziye öncelikle ben de en başlarda pek çok hata buldum hani böyleydi şöyledi şeklinde ama bir sonraki bölümde ban kapak yaptı senarist takdir ettim ve evet uzun zaman sonra ilk kez bir diizyi bir bölüm daha bir bölüm daha şeklinde merakla izledim bu bakımdan da süperdi diyeyim ve ekliyeyim izlensin ve izlettrilsin 🙂

    • Hehe ben diziyi bitmeden yazmazsam hiç yazamıyorum Birde sonunu bilmeden yazmak daha güzel bence:))
      aynen aynen çok saçma dediğim şeylere güzel açıklamalar getirdi, ince ince dokumuş senaryoyu helel diyorum:)

  9. 49 days 🙂

    aslında ilk iki bölümde eh işte dediğim hatta bazı sahnelerde epey dalga geçtiğim
    3 ve 4 ü izledikten sonra hıııım fena değilmiş dediğim 5 ve 6 yı izleyip içinden çıkılmaz sorulara kafa patlattığım bölümler ilerledikçe heyecanımın ve merakımın tavan yaptığı ve korece bilmeme rağmen meraktan sağır duymaz yakıştırır edasıyla final bölümüne kadar izlediğim bir dizi:)
    diziyle ilgili konuşulacak o kadar şey varki ;
    öncelikle her dizide karşılaşamayacağımız birbirinden yakışıklı 3 oppa (gerçi ikisi kart biri taze hehehe)ve güzeller güzeli lee yeo won ki kendisine muhteşem kraliçeden beri aşırı bir sempatim var:) oyunculuğuyla harikalar yaratıyor resmen
    pıtırcık yani ji hyun onuda bir türlü sevemedim çok yapay duruyor:(
    hang kang ve min ho dizinin ağır abileri havasında ,biraz taze kan ekliyelim (genç kızlara hitap etsin diye eklenmiş muhtemelen 🙂 ortamı şenlendirelim hesabıda yaparak şeker gibi jung ıl woo var.
    ama benim herkesin aksine sevdiğim oppa min ho oldu 🙂
    belkide ji hyunu sevemediğim için kıza yaptıklarına pek enterese olamıyorum (ay çok mu kötüyüm ne hehe)
    fazla uzattım galiba ara sıra bloğuna uğruyorum ama sanırım ilk defa mı yorum yazıyorum ?
    kolay gelsin ve gerçekten blog yazılarınızda tanıttığınız dizileri izleyen var mesela ben
    bloglarda yorumları görüp epey dizi izledim

    • Öncelikle şunu söyleyeyim dizi-film tanıtımlarımı okuyarak izlemeye karar verenler olunca çok mutlu oluyorum. Kim mutlu olmaz ki 🙂 Ve bunu söyleyip beni mutlu ettiğin için çok teşekkür ederim;)
      Gelelim dizi ilk bölümler bende aynı duygularla izledim ama Kore’lilerin 5. bölümden sonra açıldığı bildiğimiz için sabredelim dedik ki o kadar beklememizi gerek kalmadı 3. bölümde hikaye direk kendine bağlıyor zaten:)
      Ji Hyun’dan ilk bölüm bildiğin nefret ettim:D ama sonradan ona da alıştık sevdik bağrımıza bastık^^
      Ahh Min Ho’yu ben de sevdim ama daha çok Shining İnteritancedeki rolünden:) Ne yapsada kötü olamıyor Soo Bin bence iyi roller oynamaya devam etmeli:)
      Yorumun için çok teşekkürler, her daim beklerim 🙂

  10. mutlu olduysan ne mutlu bana hatta midnight fm diye bir filmi tanıtmışsın izleyeceklerim listesine girdi bile:)
    ji hyunu da sevenler bence dokman sayesinde seviyorlar çünkü beden değiştirdiklerinde dokman ji hyunu o kadar güzel canlandırıyor ki ister istemez ona karşı sempati oluşuyordur .
    ama dizide en çok güldüğümde hang kanga liseli kıyafetleri giydiriyorlardı ya ben orda kopuyordum hehe ve sürekli flascbacklerle geri dönüp bize o eziyeti yaşatıyorlardıya ,adamcağıza kart lakabı takılı kaldı o sahneler yüzünden
    bae so bini ışıltılı mirasta ve dong yide izledim
    her ikisindede mutsuz aşık rolündeydi ve ışıltılı mirasın senaristide bizzat 49 daysın senaristi
    sanırım bu adamcağıza kimseyi yar etmiycekler 😦

    • Ah Midnight Fm’de süper heyecanlıdır:)
      Ahaha o liseli durumları çok fenaydı zaten hepsi iyi kötü kurtarmışta Han Kang çok fena olmuştu. Bir insan bu kadar eğrelti durur lise formasında ahaha:)
      Bu arada aslında Min Ho, Han Kang’dan daha büyükmüş yaş olarak biz ona şok olmuştuk. Adamın maşallahı var hiç göstermiyor.
      Işıltılı Miras’ta da çok üzülmüştüm ona “Oppan değil namcan olmak istiyorum.” dese de ahh ahh oppası bilem olamadı garibim. Senarist harcıyacak bir adam bulmuş, nerde sevdiğine kavuşamayan bir rol var onu veriyor adama:P ahaha Artık bir tane ona özel dizi yazmalı bence, şöyle başrol olsun sevdiceğine kavuşsun 🙂

  11. Geri bildirim: 49 Days / 49 gün~ | Mydestiny's Blog~

  12. Ben de kendi yazımı yazabildim sonunda. Şimdi dönüp bütün blogdaşların yazılarılarını tek tek okuyorum yeniden. Bu dizi içimi acıttı ama tatlı bir acı :)) Çok sevdim diziyi. İzlemeyenlere şiddetle öneriyorum. Psikolojik baskı uygulayalım hatta. Bu konuda size güveniyorum sayın psikoloğum 🙂 Bu arada ben yabancı forumlarda çok fazla yorum okuduğum için dizi boyunca sonunda olan -ölüm dışında ki- sürprizlere şaşırmadım. Hayranların tahminleri doğru çıktı.

    • Ah bende bitirmeden yazmıştım çünküm diziyi izleyip bitirince bir de çok beğenince yazamıyorum ben, ne yazsam anlatamayacakmışım gibime geliyor haha 😀
      Evet evet kesinlikle en güzel diziler listesine adını yazdırır ve mutlaka izlenmesi gerekenler listesinide zorlar;)
      Haha izlemezseniz sizinde arkanızdan göz yaşı döken olmaz diyelim;)

  13. 49 days in konusunu konuşalı günleer(aylar:)) geçmiş üstünden bende dayanamadım yazayım biraz kendimce dedim 🙂 ilk kore dizilerimden birisiydi 49 days çok şahane bi yapımdı :)unnimizin durumu içler acısıydı oturdum onunla beraber ağladım diyebilirim. bi sahnesi vardı ruh bekçimiz ❤ morali düzelsin diye alışverişe götürüyordu bi ruhda bile işe yarıyor ee kadın kadındır :)son bölümüne geldiğimde ise abartmıyorum salya sümük vaziyetlerinde kardeşlerim artk "abla iyi misin" benim cevabım "ühüüühü nasıl iyi olıyiim şu dizideki drama bak ahh be halbuki ben böyle beklemiyoduum çekilin başımdan alt yazıyı kaçırıyorum ühhüüüüh " olmuştu 😀 hala izlemeyen varsaaa mutlaka mutlaka izlesin derim bende 🙂

    • Haha evet baya ağlatan dizilerden biriydi, benim için de unutulmaz dizilerden biri şimdi yorumu okuyunca bir nostaji yaptım iyi oldu 😀
      Bence de mutlaka izlenmeli^^

  14. “Uyarı: Yorum dizinin sonu hakkında bilgiler içerir, izlemediyseniz okumayınız.”

    49 Günü izledim. İzlemez olaydım 🙂
    Keşke biraz idareli izleseymişim bölümleri de bu kadar çabuk bitirmeseymişim. Beni çok etkiledi. Zavallı kız öldü gitti, artık onun sefasını ablası sürecek , herkes hayatıan devam edecek garibimin kaderi o kadarmış.
    Mutlu sonla bitmesini isterdim. Keşke hem, yi soo, hem de Shin Ji Hyun hayata dönebileselerdi..
    Hang Kang’a da abayı yaktım, incecik çırpı bacaklarına rağmen ona bayıldım..
    Ben de blogumda diziyi paylaştım, arzu ederseniz beklerim…

    http://bendengecenkikayeler.blogspot.com/2012/07/kore-dizisi-49-gun.html

    • Merhabalar, öncelikle yorumunuza bir uyarı yazısı koydum diziyi izlemeden yanlışlıkla okuyanlar için sonunu öğrenmek kötü olur diye düşündüm.
      Genel de sondan memnun değiller izleyenler ama nedense bana en doğrusu bu gibi gelmişti izlediğimde şimdi izlesem belki daha farklı düşünürüm kim bilir. Dizilere ruh halimize göre farklı yorumlar getirebiliyoruz:)
      Yazınızı inceleyeceğim, çok teşekkürler 😀

      • Ahh evet, dizinin sonuna dair bilgiler vermişim yorumumda. Ama diziyi hiç izlememiş olan birisi bu yorumların sonuna kadar okuyamaz gibi geliyor insana. Tanıtımı okur sonra diziyi izler. Diziyi bitirip o heyecan ve hışımla yorum yazma girişiminde bulunur ve tek tek tüm yorumları okur :)Tıpkı benim gibi 🙂

  15. Geri bildirim: 49 Days Days Days! | tonheukels

Yorum bırakın